Hakutulokset

1. H

Joulukuun tontut -15 *joulukuussa*

Heippa! En ole täällä alkuraskauden jälkeen kirjoitellut ja kirjoitan nyt vain pikaisesti, että meille syntyi 15.11. rv 36+3 kiireellisellä sektiolla terve tyttö. Hän on siis neljäs lapsemme. Synnytys ei todellakaan mennyt putkeen, mutta pääasia on täydellinen lopputulos <3
  2. H

Joulukuun tontut -15 *kesäkuussa*

Heippa kaikille! En ole kirjoitellut aikoihin. Maha kasvaa ja vauvalla kaikki hyvin. Nt-ultra oli reilu pari viikkoa sitten ja äitipolille tiistaina. Mulla siis siellä seuranta ja raskauden hoito. Liikkeitä tuntuu jonkun verran. Jokunen aina päivittäin. Täällä mietittiin tuplarattaita, jos...
  3. H

Joulukuun tontut -15 *toukokuussa*

Meille rantautui oksennustauti aamuyöllä. Taapero oksentanut kymmenisen kertaa. Saa nähdä, kuinka monen tuo priulainen kiertää. 11+1
  4. H

Täytyy korostaa, että vesirokko on silloin vaarallinen, jos sitä ei ole sairastanut. Käyn nyt jotenkin tosi hitaalla, niin en osaa oikein omista oloista kirjoittaa. 10+5
  5. H

Ai niin, pahoinvointi oli välillä jo pois, mutta eilen alkoi taas uudestaan ja nyt oksettaaaaaa!
  6. H

myöhäiset ovuloijat ja ultra

Mulla aina niin, että ekassa varhaisultrassa olleet ovulaation mukaisia, ja mulla noin 32 päivän kierto, mutta sitten nt-ultrassa 28 päivän mukaisia. Syntymäpainohan ei enää sinällään liity kierron pituuteen, varsinkaan, jos kyse on vain pienestä heitosta, sillä raskauden puolivälin jälkeen...
  7. H

Tervetuloa uusille, nnea hyvistä ultrakuulumisista ja voimia, Angel_86 :heart:! Vesirokosta ei ole haittaa, kun sen on lapsena sairastanut, sillä vasta-aineet ovat loppuelämän kestäviä. Omaan elämään ei mitään ihmeitä. Maanantaina kävin ultrassa, ja vauvalla kaikki hyvin. Eilen tilasin...
  8. H

Taaksepäin kallistunut kohtu ja raskaus

Mulla ekassa raskaudessa alkoi näkyä kunnolla vasta reilusti puolivälin jälkeen, nyt neljännessä näkyy jonkun verran, kun viikkoja 10+, mutta iso osa tästäkin turvotusta, joten älä murehdi ollenkaan :heart:. Muakin loukkasi ja suututti ekassa raskaudessa, kun sai kommentteja, että eipä...
  9. H

Tuo on tosi kaunis runo. Tuota viimeistä kohtaa olen monta kertaa miettinyt. Että meillä on juuri nuo lapset. Mikä suuri kaunis ihme. 9+6
  10. H

Minulla myös oireet vähentyneet, ja tänään aamulla pikkukaveri hengaili ja liikuskeli menemään ultrassa =). Viikkoja oli yhtäkkiä ultran mukaan enemmän kuin edellisillä kerroilla ja voin kuulemma mennä näiden uusien mukaan, sillä mitat saattaa olla nyt helpompi ottaa, kun vauveli on vähän...
  11. H

Voimia, Louhi :heart:. Sanattomaksi vetää. Lukka, en oikein osaa sanoa. Ekasta tosiaan oksentelin viikot 11 - 20, ja tuli poika. Seuraavasta ei ollu pahoinvointia ollenkaan, mutta oli myös poika. Kahdessa ekassa raskaudessa ei ollut hajuherkkyyttä, ja tyttö oli. Tuon hajuherkkyyden vuoksi...
  12. H

Tervetuloa uusille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista, Chima! Lukka, mulla siis neljäs raskaus, ja jokainen raskaus ollut pahoinvoinnin suhteen erilainen. Ekasta oksensin viikot 11 - 20, toisesta ei ollut edes pienen pientä kuvotusta. Kolmannessa hajut kuvottivat ja nyt on kakomista ja...
  13. H

Hieronta alkuraskaudessa

Ainakin lähempänä laskettua aikaa, mutta kuitenkin silloin, kun vauva ei ole täysiaikainen, voi hieronta aiheuttaa supistuksia, ja on näin riski. Ja mitä tuohon juoksemiseen tulee, niin höpö höpö. Ei se alkio sieltä mihinkään irtoa. Ois aika helppo tapa tehdä abortti, jos sellaisen haluaisi.
  14. H

Neyda, kirjoitit täsmälleen minun ajatuksistani! Alusta loppuun. Ei ole mitään lisättävää tähän. Kiitos. Sinulla, Tammityttö, on tosi raskaita kokemuksia raskauksista :heart:Itselläni raskauden aikaiset pelot kumpuavat muualta. Tällä kertaa olen hieman paremmin niiden kanssa pärjännyt. Siksi...
  15. H

Sylikinkku, taidetaan tuntea toisemme jo toisaalta... =). 8+3
  16. H

Kaikki hyvin vauvalla!! Vastasi täsmälleen viikkoja, ja siellä se rakas liikuskeli. Mutta. Mun limakalvoni ovat aivan karseassa kunnossa ja tulehtuneet - vuoto tuli siis siitä. Nyt sitten viikon antibioottikuuri. Mulla on tätä vaivaa ollut ennenkin, mutta nyt eka kerran raskaana. Minäkään en...
  17. H

Minulla hirveä päivä. Aamulla seitsemän aikaan hulahti ruskeaa vuotoa housuihin. Ei ole enää tullut yhtään, mutta menen gynelle 12.30. Pelkään pahinta. 8+3
  18. H

Aurinko82, täällä myös jomottelee alakerran luita. Katann, meillä esikoisella ja keskimmäisellä ikäeroa vuosi ja kaksi kuukautta. Keskimmäisellä ja kolmosella puolestaan vuosi ja seitsemän kuukautta. Menoa toki riittää, mutta en ole kokenut ylivoimaisena. Tai jos oisin, niin eipä tietenkään...
  19. H

Ensinnäkin mulla tosiaan pelot ovat loppuneet joka kerta synnytykseen. Toki normaaleja huolia ja pelkoja, mutta ei häiritsevää. Toiseksi meidän kaikki lapsemme ovat erittäin terveitä stressistäni huolimatta. Enää en stressaa pätkän vertaa stressaamisesta. Mitään tunnetta ei voi pakottaa eikä...
  20. H

Peloista. Itse olen terapiassa asiaa tosi paljon miettinyt ja tiedän, etteivät ne lähtökohtaisesti johdu raskaudesta, vaan paljon syvemmällä mielen sopukoissa olevista kipukohdista. Geesa, mulla oli ekassa raskaudessa kipuja koko ajan eivätkä todellakaan olleet ajoittaisia. Asia pelotti tosi...

Yhteistyössä