Hakutulokset

1. Lukka

Syyskuiset 2019

Hurjasti onnea @Miliani :love::love: Aivan ihanan kuuloinen synnytys, kurja tosin että ehdit tulla niin kipeäksi ennen puudutusta mut muuten! Kadehdin noita parin minuutin ponnistusvaiheita ku itellä kestänyt jokaisessa ainaki tunti :unsure::D
  2. Lukka

Syyskuiset 2019

@tikkunekku90 mulla ainakin on nyt ihan erilaista kuin silloin kun meidän vanhempi neiti oli vauva. Imetys oli silloin paljon enemmän opettelua ku vaikka nyt samoin kuin ihan kaikki muukin vähänkään vauvaan liittyvä: äitinä olo, vauvan hoito, uudet rytmit ja rutiinit ym. Lisäksi esikoisella oli...
  3. Lukka

Syyskuiset 2019

En tiiä oliko vaan sattumalta yks hyvä yö mut viime yönä neiti nukkui 2.30-6.30 ihan yhtä soittoa ja silloinkin ekasta kitinästä otin rinnalle syömään, ois varmaan jatkanut unia itekseenkin koska söi niin laiskasti ja simahti sitten sen jälkeen uudelleen. Nyt aamupäivällä ja päivällä vauva on...
  4. Lukka

PCOS ja raskautuminen

Ja kaks edellistä raskautta on alkaneet pitkästä kierrosta jossa ovulaatio oli vasta kp 25 paikkeilla. Jotkut pitäneet ovulaatiota epätodennäköisenä noin myöhään mut niinpä se vain on ollut. Ja molemmat raskaudet jatkuneet normaalisti synnytykseen asti. Sitä en tiedä miks ovuloin miten sattuu...
  5. Lukka

PCOS ja raskautuminen

Lohdutuksena niille joilla todettu polykystiset munasarjat. Se ei aina tarkoita että raskautuminen ois vaikeutunut merkittävästi. Itellä todettu ultraäänitutkimuksissa viitteitä PCO:sta, lisäksi mulla on täysin epäsäännöllinen kierto, joka usein pitkittyy yli 35 päivään. Tunnistan nykyään...
  6. Lukka

Syyskuiset 2019

Meidän neiti pulauttaa lähes joka syötön jälkeen pikkasen, pakko röyhtäyttää syönnin päätteeksi paitsi yöllä en aina jaksa tai oo hereillä ees. Esikoisella oli refluksia, se jäi rohisemaan jos laittoi heti syötön jälkeen pitkälleen, puoli tuntia piti pitää pystyssä, myös yöllä. Oli pitkiä...
  7. Lukka

Syyskuiset 2019

No niin, nyt loppui bilirubiinikontrollit, en oiskaan jaksanut enää juosta siellä joka toinen aamu, arvot oli lähteneet laskuun eivätkä kuulemma tuosta enää yleensä nouse. Painoa oli tullut 100 g maanantaiseen joten hyvä tilanne senkin suhteen. Oon nyt yrittänyt vähän lisätä imetystä ilman...
  8. Lukka

Syyskuiset 2019

Musta kans tuntuu et aika vähän tehtävissä rytmien suhteen, vähitellen ne varmaan alkaa asettua... Oon sen verran yrittänyt ohjata oikeaan suuntaan että pyrin erottamaan selkeästi päivän ja yön niin ainakin vauvalla on mahdollisuus alkaa elää selvästi eri aikoja :whistle: Päivisin en rajoita...
  9. Lukka

Syyskuiset 2019

Onko teillä tullut jälkivuodossa hyytymiä? Pieni hyytymä, alle sentin, tuli itellä tänä aamuna ja vähän ahdistaa... :unsure: Ilmeisesti kohtutulehduksessa hyytymiä tulee paljon ja ne on isoja joten toivottavasti ei tuu tuota kummempaa. Eilen ja yöllä tuli myös aika tummaa verta, mietin oisko se...
  10. Lukka

Syyskuiset 2019

Meillä on kaikilla kolmella lapsella Barbapapa-vauvakirja, meistä se on niin ihana :love: Kävi hyvä tuuri kun löytyi tälle kolmannelle sama vaikka esikoisen kirja on ostettu jo kuusi vuotta sitten. Jos haluaa erityylisen niin oon nähnyt vastaavia aiheena mm. Tatu ja Patu, Muumi, Mauri Kunnas...
  11. Lukka

Syyskuiset 2019

@Ninnu118 yhäkö tuollaisia lääkäreitä löytyy o_O Jotenkin olettais että normaalit, fiksut aikuiset ihmiset ite hoksaa jos ehkäisylle on tarvetta. En aio itekään ottaa mitään pillereitä ainakaan, matala-annoksinen hormonikierukka on ainut hormonivalmiste jota suostun edes harkitsemaan enkä tiedä...
  12. Lukka

Syyskuiset 2019

Äkkiä se maitotilannekin voi muuttua, omalla maidolla menty tähän asti ja todettu että riittää toistaiseksi. Tänään aamulla murehdin saako tuo tyllerö tarpeeksi maitoa ja nyt iltapäivällä varsinkin tuo tähän asti laiskempi rinta otti jonkin tehovaihteen käyttöön ja uus huolenaihe onkin nyt se...
  13. Lukka

Syyskuiset 2019

@Daisy85 ihana et toinen syöny ja kasvanut noin hyvin vaik vähän varhain syntyikin :love: Muistan edellisestä vauvaryhmästä yhen jolla vauva syntyi rv 37 ja vauva oli vielä jotenki ihan laiska syömään :unsure: Täällä on ollut oikein virkeä ja reipas neiti mut nyt alkaa nukkua sentään...
  14. Lukka

Syyskuiset 2019

Kiitos! Mulle sanottiin jo toisen syntymän jälkeen että mulla varmaan lantio sellanen että se ohjaa vauvan ennemmin avotarjontaan ja saman kuulin nytkin kun tämä kolmaskin meni samalla kaavalla. Tiiä sitten mikä vika siinä on, eipä oikein ollut enempää tuohon asiaan apua osteopaateista ja...
  15. Lukka

Syyskuiset 2019

Ai niin, istukka oli kuulemma sydämen mallinen ja ikään kuin kaksosainen. Ite en nähnyt sitä mut kätilö sanoi ja meinas et on saattanut alkaa kaksoisraskautena :eek: Ei kyllä näkynyt missään varhaisultrassa sellasta, en tiiä sitten. Mut jännä homma.
  16. Lukka

Syyskuiset 2019

@Veeja, kiitti! Toivotaan. Ainaki nyt näyttää hyvältä. Vauva sai pisteitä 6-7-9 eli aika nopsaan parani olo ja on jaksanut tosi hyvin syödä ja välillä seurata virkeänä :love: On ollu ihan mahdoton tisuttelija, mulla onneks nytkin lähti heti maito tulemaan... Pitää toivoa et imetys sujuu...
  17. Lukka

Syyskuiset 2019

Kiitokset onnitteluista :love: Tää mun synnytyskertomus on kyllä lähinnä kauhutarina :unsure: Mut kerron ennen ku unohdan. Eilen 40+0 alkoi tosiaan tulla eka reippaasti limaa ja sit kohta veristä limaa. Myöhemmin illalla alkoi supistaa aiempaa kipeämmin mut vielä vähän epäsäännöllisesti. Se ku...
  18. Lukka

Syyskuiset 2019

Synnytys oli kamala kokemus mutta vauva on hengissä ulkona ja itekin toivun. Neiti syntyi siis tänään aamupäivällä ja oli 40+1, 52 cm, 3730 g, py 37 cm. Meidän isoin vauva, onneks ei mennyt tän pidemmälle :barefoot:
  19. Lukka

Syyskuiset 2019

Tulin synnärille yöllä kun kävi niin helevetin kipeää enkä uskaltanut olla kotona, pääsin osastolle ja nyt oon siirtymässä kohta synnytyssaliin parempien kipulääkkeiden toivossa, kohdunsuu auki noin 4 cm. Eh, ei tuu toteutumaan mikään luomusynnytys, ei todellakaan, huhhuh :whistle::( Harmittaa...
  20. Lukka

Syyskuiset 2019

No niinpä! Käsittämätöntä miten hitaasti mitään on tapahtunut, oisin täys ääliö jos en ois tähän mennessä tajunnu et tää lapsi on joskus syntymässäkin :D Ja hitaasti näkyy jatkuvan edelleen, jomottaen supistaa vähän isommalla intensiteetillä mut ei mitään selkeää säännöllisyyttä oo vielä eikä...

Yhteistyössä