Hakutulokset

1. K

Raporttia Luganskista

Katso itse, hyvä ihminen! Ei sitä nyt koko maailmantilannetta tässä voi Putkosen silmin nähtynä alkaa kuvailemaan yhdessä viestissä.
  2. K

Kohdistuuko Suomeen välitön uhka mikäli Suomi hakee Natoon?

Nyt olisi ryssän pelkääjille hyvä hetki heittää hakemus sisään, kun Ukraina antaa siihen hyvän tekosyyn. Nato kyllä ilomielin ottaa lisää kosketuspintaa arkkiviholliseensa. Tuskin Venäjä siitä Suomea valtaisi, mutta tietäisipä sitten ainakin varmasti, missä Suomi seisoo. Ei olisi enää neutraali...
  3. K

Kohdistuuko Suomeen välitön uhka mikäli Suomi hakee Natoon?

https://www.populationu.com/ukraine-population
  4. K

Mielipiteitä siitä että kuinka pitkään se tänään alkanut kolmas maailmansota jatkuu?

Ei tämä vielä itsessään ole mikään maailmansodan alkutapahtuma. Se ei ole itsessään sen kummoisempi tilanne kuin Naton Libyaan suorittamat sotatoimet 2011 tai Jugoslaviaan 1999, saati kun Venäjä hyökkäsi Georgiaan 2008. Mutta toki jokainen noista itsessään olisi voinut olla maailmansodan...
  5. K

ompa tappeluhenkistä sakkia

Ei varmasti niin. Suomi oli jo 80 vuotta sitten mieluummin natsien puolella kuin että oltaisiin nuoltu itänaapurimme saappaita. Historia näkyy toistavan itseään.
  6. K

Raporttia Luganskista

Kiitos kun yrität! Ei näitä varmasti monikaan katsele, he eivät halua nähdä koko kuvaa koska pelkäävät sen voivan rikkovan heidän maailmankatsomuksensa. Helpompi vain päättää, että "lallallaa, en kuuntele" kuin että uskaltaisi kerrankin haastaa pinttyneet näkemyksensä.
  7. K

ompa tappeluhenkistä sakkia

Luulin jo että otsikko viittasi keskustelupalstan väkeen, sen verran sotakiimaisia tunnereaktioita tällä näkee. Ymmärrän kyllä hyvin, tätä on pohjustettu jo hyvin pitkään ja tilannetta rakenneltu taitavasti Venäjän kaikesta syyllistäen. Toki on varoiteltu pitkin matkaa, että Venäjän karhua ei...
  8. K

Donetskin ja Luhanskin tunnustaminen

Tuli omaa ohjelmaa vähän huonoon aikaan, en ole kerennyt kirjoitella. Totta kai Ukrainalla pitää olla vapaat kädet valita oma tiensä, aivan kuten Suomellakin, mutta vapaus tuo mukanaan vastuun ja sitä Ukraina ei nähtävästi ole ymmärtänyt. Ukrainan ongelma on ollut voimakas kahtia jakautuneisuus...
  9. K

Varma merkki sodan alkamisesta Ukrainassa: diplomaatteja evakuoidaan Kiovasta

Ukrainassa on sisällissota jo kahdeksatta vuotta, Krim on liitetty Venäjään mutta joulupukista en mene takuuseen. Olen sen tosin omin silmin nähnyt, joten kaipa se on olemassa :-)
  10. K

Ukrainan tilanne on jatkunut kohta 8 vuotta, ja Donbassin joukot ovat urheasti pitäneet Kiovan kansallispataljoonat aisoissa. Venäjän puuttuessa peliin sota loppuu hyvin pian; tuskin siihen menee viikkoakaan, ellei länsi tee jotakin typerää.
  11. K

No sitten Venäjä on juuri oikea taho. Se on vain sumutusta, että Venäjä olisi ollut Itä-Ukrainassa osallisena tähän asti. Ero tullaan kyllä valitettavasti vielä huomaamaan.
  12. K

Ei minulla tietääkseni ole mitään "hyviä tietoja" Venäjästä. Mihin viittaat? Olen vain seurannut aikaani avoimemmin kuin pelkästään Ilta-Sanomia lukiessa. Tosin seuraan sitäkin, koska se reagoi niin nopeasti tapahtumiin. Sen analyysit tapahtumista jätän kuitenkin omaan arvoonsa. Osaan myös...
  13. K

Länsikin on myöntänyt, että Ukrainan konflikti on aiheuttanut jo 14 000 ihmisen kuoleman. Kun tästä vähennetään Krimin "valtauksessa" tulleet huimat 0 kuolonuhria, jäljelle jää tosiseikka, että Itä-Ukrainan sisällissodassa (Donbass vastaan Kiovan kansallispataljoonat) on kuollut 14 000 ihmistä...
  14. K

Mutta siis, se on jo varmaa, että Venäjä tulee tekemään sotilaallisen intervention Ukrainaan. Täällä lännessä sitä kutsutaan "hyökkäykseksi", mutta hyökkäyksestä poiketen Venäjä tuskin pyrkii ottamaan Donbassin alueita itselleen, kuten otti Krimin ihan muista syistä (sotilastukikohta...
  15. K

Otsikkoosi viitaten: voipi hyvin olla. Mutta venäläisiä diplomaatteja ja heidän perheitään on myös kuulemma uhattu Ukrainassa sattuneista syistä, joten koska Ukraina katkaissee diplomaattiset suhteet Venäjään, on luonnollista että diplomaatit perheineen otetaan pois vaaran tieltä...
  16. K

Kun Wikipediasta googlaa sanan suomeksi, englanniksi tai ruotsiksi, niin jokaisessa on omat vivahteensa ja painotuksensa. Haluan nostaa esille pari tärkeätä huomiota nimenomaan ruotsinkielisestä versiosta: https://sv.wikipedia.org/wiki/Holodomor "Det råder inte internationell konsensus om...
  17. K

Minua jäi vaivaamaan tämän esityksen perusasetelmassa jokin, jota en oikein ole osannut asetella sanoiksi. Lähtökohdiltaan olisi kyllä hyvä ajatus, että sotahullut ihmisyksilöt itse pantaisiin otteluun keskenään sen sijaan, että siihen valjastettaisiin eri maiden nuoriso parhaassa iässään ja muu...
  18. K

Älä vaivaudu vastaamaan puolestani, sillä et voi tietää kuinka hullu minä lopulta olen. :-) No, myönnän että olit aika pitkälle oikeassa tuossa, mutta en tosiaan osaa ymmärtää Putinin puheita siten, että hän olisi "menossa turvaamaan historiallisen Venäjän alueita". Hän on menossa turvaamaan...
  19. K

Kyllä sinäkin saattaisit tehdä niin, jos sinä havahtuisit huomaamaan, että sinulle on systemaattisesti valehdeltu virallisen mediamme puolelta kakki nämä vuodet, ja meno sen kun vain pahenisi niin, että se uhkaa kaikkien meidän turvallisuuttamme.
  20. K

En kehtaa kysyä Facebookissa: MIKSI Venäjä uhkailee Ukrainaa?

Minä itse asiassa vähättelen Ukrainan tähänastisia kokemuksia seuraavasti, jos mittapuuna on Venäjän aiheuttamat kärsimykset: Maidanin levottomuudet ja niiden seuraukset olivat ihan lännen provokaatiota, kun halusivat torpata Venäjän ja Ukrainan välisen sopimuksen (tehty joulukuussa 2013)...

Yhteistyössä