Hakutulokset

1. kaalimaan vartija

Oletteko seuranneet facebookin arkiapurit-ryhmää?

Paljon puhui Mörköäiti asiaa. Itse muistan omasta nuoruudesta, 90-luvun lamasta sen, kun oikeasti kaikesta oli puutetta. Silloin se näkyi meidän perheessä ihan kaikessa. Meillä ei saaneet lapset tai aikuiset uusia vaatteita, "kunnollista" ruokaa, mitään viihdykkeitä, ei edes lukion kirjoja...
  2. kaalimaan vartija

Kyläilevät lapset ja kurinpito

Kuules ap. Sä mietit ihan liikaa tätä asiaa. Kyllä sulla on oikeus kieltää koiran syöttäminen pöydässä vaikka kokonaan tältä lapselta jos sinä koet sen olevan tarpeellista. ENkä tosiaan laittaisi lastani kylään paikkaan, jossa toinen lapsi saa lyödä muita ilman että vanhemmat asiaan pahemmin...
  3. kaalimaan vartija

:O :O :laugh: :laugh: Et ole tosissasi. Pienikin lapsi pystyy ottamaan vastuuta. Oman ikänsä ja kehitystasonsa puitteissa. Taitaa olla kasvatuskäsitykset ja lasten kehityspsykologia muuttuneet perusteellisesti siitä, mitä ne olivat vielä ihan muutama vuosi sitten... Lisäys: Mutta siinä...
  4. kaalimaan vartija

Olisin ottanut keksit pois pöydästä. Olisin ottanut lelun pois. Piste. Hämmentävää touhua lapsen äidiltä.. No kaikki eivät vain osaa / jaksa / kykene puuttumaan. Meillä mennään meidän kodin säännöillä. EN ole mikään pirttihirmu, mutta mua on toteltava. Jos huomaan lasten leikeissä /...
  5. kaalimaan vartija

Palkkanauhassa epäselvyyttä. PAM. Sodexo

Tätä mäkin usein ihmettelen... Joskus tosin voi olla ihan järkevääkin kysellä kokemuksia jos ei itse tiedä mitään asiasta... Mutta eiköhän tämä ole aika selvää pässinlihaa..? Palkanlaskija osaa kertoa miksi, milloin ja miten... Maanantaina sinne siis yhteyttä.
  6. kaalimaan vartija

Mitä ajatuksia herätti eilinen Valheiden vangit jakso? Me saatiin pitkä keskustelu miehen kanssa aikaiseksi

En nyt nähnyt ko. jaksoa, mutta mieleen tuli tästä vastauksesta... Miksi tosiaan tehdä tunnustuksia kuolevalle? Helpottaakseen omaa oloa?
  7. kaalimaan vartija

mihin kauppaan ja milloin kannattaa mennä jos haluaa vältellä huutavia kakaroita?

Suosittelen tilaamaan ruoat netistä. Todella rauhassa saa täyttää ostoskorinsa ja juoda vaikka kahvit siinä samalla! Kukaan ei kilju korvaan tai nyi hihasta. Ei haittaa myöskään käytävillä tukkeena olevat mummot tai hyökkäysvaunut. Suosittelen!
  8. kaalimaan vartija

Terveydenhoitaja ällistyi 4 v. neuvolassa,koska meillä...

Meillä oli ihana neuvolantäti, joka ajatteli usein kokonaisuuksia ja myös luotti minuun äitinä ja vanhempana. Hänen kanssaan pystyi juttelemaan luottamuksellisestikin. Vaikka vähän vaikeemmistakin asioista. Kun muutimme ja täti vaihtui niin huomasin, että todellakin tämä vanha neuvolantäti...
  9. kaalimaan vartija

Mitä yhdestä mehuautoomatin jonottajasta, mutta kultaiset vinkit hotelliasiakkaalle olisivat tarpeen...

Meillä sotkevat. Kaksi lasta pesevät hampaansa niin, että ei kannata ihan vieressä seistä...
  10. kaalimaan vartija

Teinit, argh! miten teillä?

Kannattaa varmaan keskustella tyttären kanssa rajoista ja säännöistä. Siitä ettet pidä jatkuvasta "nuoleslelusta" etkä varsinkaan pienemmän sisaren läsnäollessa. Esitä kysymys vaikka siten, että miltä tyttärestäsi tuntuisi jos sinä ja miehesi tekisitte samaa? Voi avata silmiä... Toiseksi...
  11. kaalimaan vartija

Naurattaa tuttavan tilanne.

Hauskaa, että vauvalla on vatsatauti ja joutui sen takia ensiapuun ? Ja onhan se hauskaa että tuttavasi mies on pitämässä hauskaa poikien kanssa. EN kyllä näe mitään ihmeellistä poikein 2 vuorokautta (viikonlopun) kestävässä hauskan pidossa. Kunhan asiasta on sovittu etukäteen. Eikä se...
  12. kaalimaan vartija

pieni pyyntö teille hotellin asiakkaille

Näinhän ne ihmiset tekevät. Ihan ok jos lukemiseen menee vain 30-60 minuuttia eikä se lehti vie tilaa muilta ruokailijoilta ja samalla hoituu se ruokailu.. Mutta jos sinun lehtesi lukeminen vie pöytätilaa (ihan turhaan) ja istut siellä yhden kahvin kanssa 1,5 tuntia niin aika itsekästä...
  13. kaalimaan vartija

Voiko etäisän uutta sanoa oikeasti äitipuoleksi?

No kukin toki tyylillään. Mä olen kyllä omille lapsilleni äiti ja siskon muksut kutsuvat aka luontevasti mua tädiksi. Vaikka ollaankin läheisiä ja varmasti olen heidän elämässään yksi tärkeä aikuinen ihminen.
  14. kaalimaan vartija

Voiko etäisän uutta sanoa oikeasti äitipuoleksi?

Miten se olisi loukkaus sinua kohtaan jos sinun ex-miehelläsi olisi uusi kumppani, jota lapsi kutsuisi äitipuoleksi? Tai vaikka kakkosäidiksi tai ihan pelkästään äidiksi? (oletetaan nyt että olet nainen siis) Mä en kokisi mitenkään loukkaavana tai omaa asemaani heikentävänä sitä, että lapsella...
  15. kaalimaan vartija

Jotain uutta pannukakkuun?

Ahvenanmaan pannukakku? Mustikkapannari, omenapannari.... Kanelipannari. Älyttömän hyvää tulee jo silläkin että laittaa voita taikinaan.. :P
  16. kaalimaan vartija

Mitä teet salaa lapsilta?

Mä herkuttelen. Lähinnä syön karkkia. Tai näin tein kun lapset olivat pienempiä. Muutama vuosi sitten mulle selvisi, että lapset ovat kyllä aina tienneet näistä mun salaherkuista... Eli en tainnut ollakaan niin hyvä salaamaan asioita kuin kuvittelin :D
  17. kaalimaan vartija

Olisiko jaloa jos hyvätuloinen kieltäytyisi lapsilisistä?

Olen joskus jättänyt hakematta työttömyyskorvausta, asumistukea ja toimeentulotukea vaikka olisin niihin ollut (hetkellisesti) oikeutettu. Työtön olin niin pienen hetken, että karenssin jälkeen olisin saanut korvausta jonkun muutaman viikon.. EN jaksanut nähdä vaivaa, eikä (onneksi) ollut...
  18. kaalimaan vartija

Kasvissyöjälapset ja kotitaloustunti

Jos vegeruokailija on kasvisruokavaliolla eettisistä syistä, hän ei valmista vierailleen mitään liharuokia. Näin ainakin yleensä. Kasvisruokavaliolla olevia on sadoista eri syistä, ei kaikkien syy olla syömättä lihaa ole eettinen tai aatteellinen. Joillain ei edes ole mitään erityistä syytä. Ja...
  19. kaalimaan vartija

Kasvissyöjälapset ja kotitaloustunti

Leikkele nyt on varmasti paljon "helpompi" tarjota kuin alkaa laittamaan ruokaa lihaklöntistä... Mutta meitä on moneen junaan. Joku hyvinkin aatteellinen ja vakaumuksellinen vege pystyy pilkkomaan pihviä ja paistamaan jauhelihaa omassa keittiössään ja omilla pannuillaan... Joku toinen ei vain...

Yhteistyössä