Hakutulokset

1. kaalimaan vartija

Huipputyö? Mikä on huipputyö?

Huipputyö... ei ole varmaan mitään yksittäistä huipputyötä. Huipputyö on sellainen jossa työntekijä viihtyy, kokee tarpeeksi vastuulliseksi itselleen, sopivasti haasteellinen, sopiva palkka ja sopiva työaika. Ja nämä kai ovat meille kaikille hieman erilaisia juttuja. Jollekin huipputyö on...
  2. kaalimaan vartija

Etelä-Eurooppaan toukokuun loppupuolella- uima-altaat ihan jäisiä?

Omaa kokemusta on vain Espanjasta Malagan alueelta tuohon vuoden aikaan... Oltiin huhti-toukokuun vaihteessa muutamia vuosia sitten.. Käytiin uimassa rannalla, ei ollut liian kylmää... Samaten oman majapaikan uima-altaassa uitiin joka päivä. Rannalla oltiin ainoat turistit jotka olivat...
  3. kaalimaan vartija

Lasten yhteisistä joululahjoista?

No sse avaa joka kova äänisimmin sitä vaatii - tietenkin :D Ei ole ollut ongelmaa yhteisistä lahjoista tai niiden avaamisesta. Ja joka vuosi lapset saavat yhteispaketteja.. Pelejä tai isompia juttuja. Lähinnä pelejä yleensä.
  4. kaalimaan vartija

Kuuluuko teidän joulupöytään alkoholi?

No mun mielestä jos alkoholi aiheuttaa vaikka pieninäkin annoksina rähinöintiä tai vittuilua niin sitä ei pidä juoda lasten läsnäollessa lainkaan. Toiseen kysymykseesi. Mun suvussa on alkoholisteja . Mutta ei niitä rähinöitsijä alkoholisteja. Olen siis lapsena nähnyt ihan riittävän määrän...
  5. kaalimaan vartija

15-vuotiaan kotiintuloajat ja yökyläilyt

16 vuotiaalla on arkisin kotiintulo aika klo 21. Viikonloppuisin ei olla annettu mitään virallista kotiintuloaikaa... Ei ole koskaan ollut tarvetta. Yökyläilyistä näyttää sopivan kavereidensa kanssa aika aikaisin etukäteen. En tiedä millainen nörtti toi meidän tyttö on. Viihtyy paljon...
  6. kaalimaan vartija

Uusi palstalainen esittäytyy

Onko tämä joku provo..? Repemiä tuli synnytyksessä pari viikkoa sitten, ja nyt jo uutta alulle..?
  7. kaalimaan vartija

Kuuluuko teidän joulupöytään alkoholi?

Nämä alkoholipuheet jaksaa aina vain hämmästyttää. Kuuluuko alkoholi miten suurena tai pienenä' osana kenenkin elämään... Ja millaisia vaikutuksia sillä on lapsiin.. Millaisia traumoja lapset voivat saada... Mun mielestä tämä kertoo omalla osallaan aika surullista tarinaa suomalaisten...
  8. kaalimaan vartija

Iltameno ja lapsenvahti - miten tekisitte?

Jos on mahdollista lähteä ennen iltatoimia niin lähtisin. Mukavampaa kaikille, että illan ohjelma alkaa ajoissa. Lapset ehtivät olla hoitajan kanssa ja tehdä rauhassa yhdessä iltatoimet. Ei ole sellaista kiireen tuntua kun äiti ja isä ovat kohta lähdössä... Hoitajallekin varmaan kivempaa...
  9. kaalimaan vartija

Onko muidenkin miehet näin idiootteja?

Mun miues ihmettelee myös mikä noita (meitä) oinaita oikein vaivaa. :D Mulla ei ole idioottia miestä. Tai onhan toi melkoinen idiootti välillä. Mutta on mun idiootti. Hyväksyn hänet kuitenkin kaikkine idiootteine piirteineen. Onneksi mun mies hyväksyy mut myös idiootteine piirteineni...
  10. kaalimaan vartija

teini-ikäiselle pitäisi hommata silmälasit, näkö vaatii. hän ei suostu käyttämään.mikä neuvoksi? piilolinssit lapselle?

Mä olen tästä vähän erimieltä. Kyllä meillä ainakin alaikäinen lapåsi voidaan pakottaa käyttämään silmälaseja jos näkö sen vaatii. Tämä ei ole mikään ulkonäkökysymys vaan kyse on turvallisuudesta ja terveydestä. Samaa mieltä muiden kanssa siitä, että eiköhän tuon ikäinen osaa jo piilareiden...
  11. kaalimaan vartija

Auttakaas palstalaiset miten näytän ku olisin ollut vkl+tänään kipeänä? Oikeasti ei ollut rahaa bussiin/kouluun.

En ymmärrä miksi sun pitäisi näyttää sairaalta huomenna? Menet ihan normaalisti kouluun. Puuttuvasta todistuksesta sanot, ettet jaksanut lähteä lääkärille kun olo oli niin kurja. Tuskin kukaan sitä erityisemmin edes pyytelee. Jos alat esittämään sairasta ja sairaan näköistä (mukaan lukien...
  12. kaalimaan vartija

Aamiainen Hki-Vantaan lentokentällä, missä?

:laugh: :laugh: Tämä on kyllä totta! :D En tiedä teidän laatuvaatimuksista, mutta meill'ä miehelle ei koskaan kelpaa mikään. LÄhinnä hinnan takia kyllä... Me muut löydetään lähes aina jotain syötävää. ;)
  13. kaalimaan vartija

Menkää ihan suosiolla johonkin kahvilaan tai ravintolaan. Ihan ok ruokaa sieltä saa. Ollaan monesti syöty. Oikeastaan aina kun mennään jonnekin... Kallista on, mutta niinhän matkustaminen on aina. Mä olen ostanut yleensä sieltä kentältä vielä evästäkin koneeseen. Ja tosiaan, kuten joku jo...
  14. kaalimaan vartija

Muistelisin että täällä oli tosiaan ihan ok eväät. Olen joskus ostanut kun olen odotellut lennolta saapuvia.. Ollaan syöty useammankerran muuallakin lentokentän kahviloissa ja ihan ok purtavaa on joka kerta saatu. Hinnat on toki lentokenttäluokkaa.. Ei lentokentällä ole missään halpaa. Mutta...
  15. kaalimaan vartija

Missä olisi Espoossa (tai ehkä Hesakin käy) hyviä ok-taloalueita?

Lisään vielä listaan, että Nöykkiö, Kaitaa/Kaitalahti ja Laurinlahti.. Osa Kaitaasta on kyllä melko metsäistä... :) Mun mielestä Espoossa on paljon kivoja asuinalueita. Koulut ja puistot ovat lähellä melkein joka paikassa. Samoin hyvät kulkuyhteydet ja palvelut. Kartasta näet missä rantaviiva...
  16. kaalimaan vartija

Mitä mieltä (pikkujouluista)

No en voisi osallistua. Mulla on uiminen kiellettyä. Mulle pikkujoulut kyllä tarkoittaa (ikävä kyllä) hyvää syömistä ja rentoa yhdessä oloa.
  17. kaalimaan vartija

Kaveri poisti minut face kavereista koska en suostunut allekirjoittamaan sitä abortti vapaaehtoiseksi aloitetta

Tässä on hyvä pointti. Antaa miettimisen aihetta. Sama kysymyshän nousee esiin varmasti sitten jos ja kun eutanasia laillistetaan Suomessa. Tärkein kysymyshän taitaa olla se, että kuka hoitaa työn ikävät puolet? Ja jos kaikilla on oikeus kieltäytyä niin jääkö osa potilaista sen takia...
  18. kaalimaan vartija

Miten lastensuojelussa voi olla töissä muita kuin äitejä?

Kyllä lastensuojelutyössä vaaditaan ennen kaikkea todella paljon ammattitaitoa, lain tuntemusta ja myös sitä elämänkokemusta. Mutta elämänkokemusta on myös muilla kuin äideillä. Myös oikeanlainen "objektiivinen suhtautuminen" asioihin on plussaa lastensuojelutyössä. Ihan hassu aloitus.

Yhteistyössä