Hakutulokset

1. E

Heinäkuiset 2021

Tuli tuossa nettiä selatessa mieleen, että ootteko tutustuneet näihin ilmaislahjoihin? https://www.nappisilmat.fi/ilmaiset-tuotteet-vauvalle/ Jos tosiaan teillä ei neuvolasta/synnäriltä noita saa, niin kannattaa tutustua. Noi Muumi-näytteet pitää tilata yksitellen, mutta ilmeisesti saa kaikkia...
  2. E

Heinäkuiset 2021

Asutaan perustason alueella eli tartuntoja on hyvin vähän. Käyn töissä normaalisti, koska etätyöhön ei ole mahdollisuutta (mies tekee osan etänä) ja molempien perheitä ja yksittäisiä ystäviä ollaan tavattu. Kahdesti ollaan korona-aikaan syöty ravintolassa, noin puolen vuoden välillä, mutta...
  3. E

Heinäkuiset 2021

Lääkärissä on nyt käyty ja niin vauvalla kuin minulla on kaikki hyvin. Keltarauhashormonit alkaa tänään ja jatkuu rv 36 asti. Lääkäri katsoi jo rakenteetkin päällisin puolin ja kaikki oli ok, rakenneultrassa katotaan vielä tarkemmin. Vauva oli vaan kasvanut niin reippaasti, että koko vastasi...
  4. E

Heinäkuiset 2021

Täytyy muuten kertoa hauska yhteensattuma. Työkaveri kertoi tänään olevansa raskaana ja kysyin sitten laskettua aikaa. Ja meillä on tismalleen sama laskettu aika! Oli pakko hänelle paljastaa, että minäkin olen raskaana. :) Mitkä on todennäköisyydet, että näin käy?!? Mutta hauskaa, kun on sitten...
  5. E

Heinäkuiset 2021

Mulla verensokerit aamulla 4.7-5.3 välissä ja aterioiden jälkeen ollut 4.9-6.1 välissä. Korkeimmat lukemat on tullut kun oon syönyt reilusti hiilareita, normaaliruokailulla en ole saanut nousemaan liian paljon yli 5. Liitoskipuja on hyvin lievänä silloin tällöin, lähinnä lonkka oireilee tai...
  6. E

Heinäkuiset 2021

Mulla on eläinten pissa-alustoja, jotka jäi virtsavaivaiselta kissalta. Niitä ajattelin hyödyntää ja laittaa sänkyynkin varuiksi, jos sinne asti päästään. :LOL:
  7. E

Heinäkuiset 2021

Meidän esikoinen syntyi vuosi sitten rv 23+3 ja kuoli kuukautta myöhemmin ennenaikaisuuden komplikaatioihin. Ennenaikaisuus johtui istukan osittaisesta irtoamisesta ja kohdunkaulan kypsymisestä. Nyt sitten uudessa raskaudessa seurataan kuin hai laivaa ja jos mitään merkkejä ongelmista ilmenee...
  8. E

Heinäkuiset 2021

Toki nuo on meilläkin on voinut muuttua, mutta aiemmin on näin ollut. Toivottavasti on edelleen.
  9. E

Heinäkuiset 2021

Meillä vielä viisi viikkoa rakenneultraan, RV 21 on mulla. Tosin ensi viikolla alkaa äitipolin käynnit ja siellä ultrataan ainakin kohdunkaula. Me ei sukupuolta selvitetä ellei sitten ole tosi selvästi näkyvissä, edellisestä ei edes ultraaja saanut selvää. Meillä saa synnäriltä Libero-kassin ja...
  10. E

Heinäkuiset 2021

Mullakin on liitoskipuja ollut jo pidemmän aikaa, etenkin ylösnoustessa ja yöllä. Kipuja on nivusissa ja lonkassa. Lisäksi polvet oireilee. Mulla on muutenkin löysät nivelet, niin on nopeammin tullut. Vaihtelee kyllä pitkälti päivittäin kipujen määrä, ainakin toistaiseksi. Ilmeisesti voi...
  11. E

Heinäkuiset 2021

Aina tulisi mitata samaan aikaan tai ainakin yhtä pitkän paaston jälkeen. Muuten ei ole vertailukelpoisia tuloksia. Jos nyt miettii, että oot syönyt klo 11 ja oot mitannut sokerin noin 8 tunnin paaston jälkeen, kun yleensä mittaat 10 tunnin paaston jälkeen. Eli paastoarvoksi ei tuo 8 tuntia...
  12. E

Heinäkuiset 2021

Oon Pohjois-Suomessa kohtalaisen pienessä kaupungissa, oma synnäri on vielä erityisluvalla ja meillä on mun mielestä todella edistynyt ja asiakaslähtöinen palvelu neuvolassa ja sairaalassa. Ainakin mitä oon muiden tekstejä lukenut ja verrannut. Johtuu varmasti siitä, että tänne yritetään haalia...
  13. E

Heinäkuiset 2021

Mulle on ainakin neuvolassa painotettu, että sinne saa mennä vaikka joka päivä kuuntelemaan sydänääniä ja ultraan pääsee helposti jos äänet on epäselvät tms. Jos ei ole silloin lääkäriä neuvolassa, niin laittavat synnytyspäivystykseen. Mietin itsekin tuota doppleria, mutta totesin, että ehkä ei...
  14. E

Heinäkuiset 2021

Laajassa tarkastuksessa täytetään erilaisia lomakkeita edeltävästä mm. voimavarakyselyä, parisuhteeseen liittyvää ym. Yleensä ne haluaa nähdä sen puolison edes kerran raskauden aikana. Mies oli nyt tässä raskaudesta mukana ekalla käynnillä ja totesi, että jos ne kaikki käynnit on samanlaisia...
  15. E

Heinäkuiset 2021

Mullakin oli edellisessä raskaudesta arvot priimaa. Nyt vuosi enemmän ikää ja muutama kilo enemmän painoa surun ja stressin aiheuttamana, niin tuli tosiaan rajan ylitys. Harmittaa, mutta minkäpä tuolle enää voi. Siskolla oli radi vaikka on normaalipainoinen, jopa ehkä alipainon rajoilla, mutta...
  16. E

Heinäkuiset 2021

Jokainen yli 25-vuotias ensisynnyttäjä joutuu sokerirasituksen rv 24-28. Vain jos on normaalipainoinen alle 25-vuotias tai alle 40-vuotias uudelleensynnyttäjä, jonka aiemmissa raskauksia ei ole ollut raskausdiabetesta ja aiempi lapsi ei ole ollut suurikokoinen, ei tarvitse rasitusta tehdä...
  17. E

Heinäkuiset 2021

Mulla oli paastoarvo 5.4 ja seuraavat arvot kun pysyi hyvänä, mutta meni just sen rajan yli niin diagnoosia pukkasi. Just kävin neuvolassa ja terkkari sanoikin, että monesti se on just ja just yli rajan, harvalla menee paljon yli. Pitää vaan mitata sokeria joka toinen päivä parin viikon ajan ja...
  18. E

Heinäkuiset 2021

Mä olen töissä kertonut vain esimiehelle ja työparille, meillä on iso työyhteisö, niin en ole vielä jaksanut isommin kertoa. Ja toisaalta kun yhdelle juoruilijalle kertoo, niin muutkin saa tietää. Ehkäpä ne huomaa asian jossain vaiheessa. Esikoisen kohdalla en ehtinyt asiaa julkistaa ennen kun...
  19. E

Heinäkuiset 2021

Kamalaa. Kovasti voimia! ❤️
  20. E

Heinäkuiset 2021

Mä oon elellyt välillä syvissä vesissä, kun tuli tuo radi ja sitten esikoisen syntymäpäivä lähenee päivä päivältä. Kamala ikävä ja jotenkin epäonnistunut olo. Vaikka en toki ole epäonnistunut, mutta välillä ajatukset pääsee pintaan. Pikkutyyppi on alkanut liikkumaan niin, että oikeasti tuntuu ja...

Yhteistyössä