Hakutulokset

1. S

Heinäkuiset 2021

Voi ei, nyt sitten lepiä <3 paljonkos sulla on nyt viikkoja? Onneks aletaan olemaan hyvillä viikoilla sen suhteen jos lapsi syntyisi paljon etuajassa. Toki lähtökohtaisesti toivotaan täysiaikaista,mutta mulla on pelko koko ajan vähenemään päin ennenaikaisuuden suhteen kun pääseen päivän eteenpäin.
  2. S

Heinäkuiset 2021

Apua, siis kyllä olen opettanut hoitamaan kotiaskareita;astianpesukoneen tyhjennystä (täyttö taas ei tunnu onnistuvan mieheltäkään :D ),roskien vientiä, oman huoneen siivous ym. En opeta lapsia että kaikki tulee valmiina. Isommat siis 11 ja 8v. Kun oli lunta, vanhimmasta oli iso apu kun haki...
  3. S

Yksivaltimoinen napanuora

Heippa! Onko täällä kellään ollut vastaavaa, onko raskaus edennyt normaalisti, vaatinut monta kontrollia, ollut kromosomipoikkeavuuksia? Tämä huomattin siis rakenneultrassa enkä ole stressannut asiaa aikaisemmin, tällä viikolla tulossa kontrolli niin mietin oisko muita vastaavia "linjoilla" :)...
  4. S

Heinäkuiset 2021

Älä vähättele kunnon yöunia, on tärkeetä saada levättyä! Varsinkin kun viimeistään loppuvaiheessa voi olla katkonaista. Jaksamisia sinulle! <3 Koittanut olen hienovaraisesti sanoa, että ensimmäisen lapsen kohdalla jouduin sairaalaan vuodelepoom viideksi viikkoa, nuorin kun syntyi rv36+ niin...
  5. S

Heinäkuiset 2021

Voi ei :( minkä ikäinen teidän esikoinen on? Meillä nuorin täyttää 1,5v, nyt on alkanu nukkumaan yöt heräämättä, jotain satunnaisia kertoja herää, hampaita puhkeaa, näkee painajaisia tms. Meillä alusta asti on herätty 2-3h välein yöllä, kun syntyi ennenaikaisena niin piti syöttää usein ettei...
  6. S

Heinäkuiset 2021

Mulla oli myös alkuun luget käytössä kun oli pakastealkionsiirto, mutta vaan kaks viikkoa, niin runsasta "vuoto" ei kuitenkaan ole. Mulla jokunen äippätoppi ja legginsit, muuten oon kotona viime raskaudessa venyneissä topeissa ja miehen collareissa :D
  7. S

Heinäkuiset 2021

Käytin hiivalääkkeen kun oli kutinaa niin paljon, neuvolasta ohjeisti. Ihan canesten combilla menin. Oon menny yläkäyrillä koko ajan, vaikka ei ylipainoa lähtötilanteessa oo ollu, tää on ihan valtava maha :D Mulla on myös tullu alavatsalle viiltäviä kipuja jotka kestää hetken, eikä pysty...
  8. S

Heinäkuiset 2021

Moikka! Pahoittelen jo etukäteen kysymystä, mutta näin anonyyminä on helppo kysellä ja sanoa toisaalta vaikka mitä. Onko kellään muulla runsastunu valkovuoto? :D mulla on oltava lähes koko ajan pikkuhousunsuoja, tai saa olla vaihtamassa pikkareita useamman kerran päivässä. Hiivatulehdus...
  9. S

Sairasloma, mistä?

^ joo just tuo, että ei ne joka tapauksessa pitkiä alkuun kirjoita, kävit yksityisellä tai et.
  10. S

Sairasloma, mistä?

Neuvolaa mäki painostaisin, sieltähän se kuuluu saada eikä maksaa omasta pussista, vaikka sillä ei sulle väliä oliskaan. Pääseekö tkn vastaanottolääkärille yhtään nopeammin? Pakko sinne mielestäni olisi saada aika. Jos päädyt yksityiselle niin tutkaile sivuja ja aikaa varatessa tietenkin kerrot...
  11. S

Heinäkuiset 2021

Kokeilin viime raskaudessa kantoliinaa, ei ollu mun juttu pyöritellä sitä, ennemmin meni hermo sitä laittaessa. Ajattelin ostaa kantorepun, että voi pitää lasta kasvot itseäni päin. Mulla on haaveissa lähteä JO ensi vuonna kesällä töihin/päivittämään opintoja, mutta totuus voi olla eri. Alkaa...
  12. S

Menkkamaiset ”kivut” toisellakolmanneksella

Mutta muista aina tarkastaa omasta neuvolasta,netissä voi kuka vaan sanoa mitä vaan ja aina kun on kyse sun tai vauvan hyvinvoinnista, on tärkeää olla yhteyksissä osaavampaan paikkaan :) Mutta tosiaan tuo neste (vesi,vissy,mehu) on hyvä ottaa ihan reippaasti, kolmannessa raskaudessa supistuksia...
  13. S

Sanoisin että harjoitussupisuksia. Mullakin tulee päivittäinen jokunen, joskus jos tulee enemmän ja kipeämmin niin reippaasti vaan nestettä, toista litraa ja särkylääkettä sekä lepoa. Nyt menossa rv 26+2, neljäs raskaus niin tuntuu vielä herkemmin. Voithan kysyä vielä neuvolasta,sekä jos...
  14. S

Kovettuuko vatsa samalla? Sillon voi olla kyse harjoitussuppareista. Onko mahdollista pissatulehdukseen? Toisessa raskaudessa ei ollut oireita kun kävi vessassa, poltot tuntui vatsassa ja selvisi että on virtsarakon tulehdus. Liitoskivut? Siellä paikat venyy,niin voi tosi ikävältäkin tuntua..
  15. S

Heinäkuiset 2021

Kannan korteni kekoon kuulumisten osalta. Täällä mennään rv 26+1 ja olo on kun viimesillään. Hassua aatella että 10vk eteenpäin, niin juniori teki siinä vaiheessa tuloaan. Jospa sinne asti päästään. Supistelee enemmän ja vähemmän, riippuu paljon onko miten touhunnu ja muistanu juoda. Vinkki...
  16. S

Heinäkuiset 2021

Meilläkään ei niinkään riidellä, vaikka kaks tosi tempperamenttista tässä ollaan. Eri mieltä ollaan toki asioista. Mua ärsyttää aivan sata asiaa mutta sit koitan kuitenkin pitää ne sisällä, että en valittais vaan koko aikaa :D monesti käy sit niin kun kerää tarpeeks asioita mitä ei tuu...
  17. S

Heinäkuiset 2021

Oonki varmaan sanonu, me ei oteta pakkausta kun kaikkea on ylikin tarpeiden. Me ei oteta vakuutusta, ei ole kolmelta aikasemmaltakaan. Asutaan syrjemmässä, mutta aina ollaan päivystykseen päästy kun on ollut tarve, eikä oo tarvinnu odotella kummemmin, meiltä ajaa lähimmälle yksityiselle reilu...
  18. S

Heinäkuiset 2021

@Eepinen En löydä sanoja, oot uskomattoman vahva,oot käyny läpi tosi isoja asioita ja olet pysynyt siitä huolimatta kasassa <3 Voimia tähän päivään <3
  19. S

Heinäkuiset 2021

Kiva että on muitakin valivalivali kun minä :D Mulla ei oo puutumisia tai pistelyä,ei oo varmaan missään raskaudessa ollutkaan. Paitsi nyt ja edellisessä vasen jalka, johtuu tuosta selkäkivusta. Turvotustakaan ei ole ikinä ollut, nyt toki kun on viimeisillään kesällä niin voi tullakki. Oon...
  20. S

Heinäkuiset 2021

Oho, mutta hyvä että syy kipuun löytyi ja sait lääkkeet, pääset parantumaan. <3

Yhteistyössä