Hakutulokset

1. K

Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Ja siis miksi menee hermot - koska alkionsiirto oikeasti sattuu ja on ahdistavaa, enkä jaksaisi niitä enää yhtään, ja koska on masentavaa kuukaudesta toiseen epäonnistua, koska menee paljon rahaa tähän, koska mulle tehdään aina lääkkeellinen kierto ja tissit on todella kipeät n. kiertopäivä 10...
  2. K

moikka kaikki, täällä kuumoduli :) Mulle tehtiin tänään kolmas alkionsiirto toisen luovuttajan soluista. Ne oli siis pakastemunasoluja, joita saatiin kuusi, niistä neljä hedelmöittyi ja pakastettiin, ja yksi kerrallaan ollaan siirretty, kahdesta ekasta ei tullut mitään, katsotaan miten tämän...
  3. K

Puhuin myös aiemmin näistä lahjasoluhoitojen kuluttajansuojasta! Nyt asia aktualisoituikin omalla kohdalla, eli tosiaan saatiin vain yksi alkio. Rahaa meni noin 10 000 euroa. Jos tämä hoito ei mene putkeen eli raskautta ei tule, aiomme neuvotella klinikan kanssa jonkinlaisesta hyvityksestä...
  4. K

Hei @Netty79 milloin sinulla alkaa hoidot?
  5. K

@Pimpula76 mikä tilanne tällä hetkellä? Toivotan kovasti tsemppiä! Tässä vielä vastaus sinun kysymykseesi: Meillä kävi tunnetun luovuttajamme kanssa siten, että folleja tosiaan kasvoi vino pino, mutta vain neljä munasolua saatiin punktiossa, eli suurin osa folleista oli tyhiä. Niistä kolme...
  6. K

Kyllä, juuri kuten sanot. Sitten on ne lahjasoluista kasvaneet aikuiset ihmiset, jotka on traumatisoituneet siitä, että eivät tiedä tarkalleen, kenen solusta ovat peräisin eivätkä koskaan pääse kuulemaan geneettisen sukunsa tarinoita ja tietoja geneettisestä vanhemmastaan. Niitä tarinoita on...
  7. K

apua apua huomenna aamulla on punktio, menen sinne lahjoittajaa tukemaan ja autan hänet myös kotiin toimenpiteen jälkeen! Toivon ettei tule liian raskasta toimenpidettä, jos neulalla haetaan 27 munasolua, sen täytyy olla todella raskasta. Ystäväni tuli ivf-hoidolla raskaaksi, häneltä haettiin 20...
  8. K

Loistavaa, onnea jo tässä vaiheessa!
  9. K

Kyllä kiinnostaa, kiitos jos voit tehdä! Minä olen 39 v, takana yksi keskeytynyt keskenmeno omilla soluilla 03/2020 ja kaksi keskeytynyttä ivf-hoitoa omilla soluilla (ei tullut munasoluja) 04/2020 ja 05/2020, nyt käynnissä ensimmäinen lahjasolukierto!
  10. K

Onneksi olkoon @Silmu75 ihana uutinen Onnea ja iloa öitiyteen Meillä oli lahjoittajan toinen ultra perjantaina, hänellä kasvaa 27 munasolua! Noin kymmenen on jo kypsää, alle kymmenen todnäk kypsyy huomiseksi ja sitten oli pienempiä! Huomenna on punktio aamulla, kerron sitten lisätietoja! Hän...
  11. K

Tänään on käyty ensimmäisessä lahjoittajan ultrassa Hänellä kasvaa tällä hetkellä 16 follikkelia, jotka ovat kooltaan 7-12 millimetriä! Seuraava ultra on perjantaina, ja punktio on joko maanantaina tai tiistaina! Jännittävää!
  12. K

Onneksi olkoon @Pimpula76 Varmasti pysyy kyydissä! Raportoihan täällä miten menee!
  13. K

@Annamaija 76 minun puolestani myös paljon voimia tämän läpikäymiseen! Ja @Papupilvi pystyn samastumaan, koska minulla tuli ainoasta raskaudestani (omilla soluilla) keskeytynyt keskenmeno, se oli hirvittävää.
  14. K

@Papupilvi Olen todella pahoillani, että tuli näin vähäinen määrä munasoluja! Mutta eiköhän niistä hyvä tule :) Pidän peukkuja. Tuo Era-testi on erittäin hyödyllinen, hyvä että se tutkitaan teillä. Ja kyllä, on ihanaa että omassa lähipiirissä on näin upea lahjoittaja. On myös ollut upeaa...
  15. K

Täällä alkoi tänään meidän lahjoittajan kierto, josta solut kerätään! Upealta tuntuu, ihan kuin se olisi jo oma kierto. Huomenna hän aloittaa stimulaatiohoidon, toivottavasti tulee paljon hyviä folleja. Odotamme ainakin hyvää saalista, koska alkututkimuksissa häneltä löytyi 28...
  16. K

Kirjoitit aiemmin rahojen loppumisesta ennen kuin pääsee edes yrittämään kunnolla. Tää just on niin järkyttävää tässä, kaikkiaan menee noin 10 000 euroa yhteen luovuttajahoitoon. En oo mihinkään elämässäni käyttänyt näin paljon rahaa asuntoa lukuunottamatta, tää on mun elämän toiseksi suurin...
  17. K

Noni, sitten tuskin on ongelmaa :) Paljon onnea matkaan!
  18. K

No, ulkomailla käyminen sen takia ettei lapsi saa infoa vaikuttaa Suomen lain kierrolta. Suomen laki henkilöllisyyden paljastamisesta lapsen ollessa 18-vuotias pohjautuu tutkimuksiin, joiden mukaan on lapsen etu saada tietää taustastaan tietoa niin halutessaan. Oon valitettavasti nähnyt videoita...
  19. K

Nimenomaan. Tällainen laki antaa heikon kuluttajansuojan. Mutta ulkomailta saakin sitten kaiken tiedon, ja Suomen lain mukaisesti myös sellaisen luovuttajan, jonka tiedot lapsi saa 18-vuotiaana.
  20. K

Saako itse asiassa anonyyminä munasoluja ottava luovuttajan ikää edes tietoon? Minusta olisi hyvä jos saisi tietää luovuttajan iän, AMH-arvon, antraalifollikkelien määrän, onko aiempia lapsia, ne kertoisivat jo aika paljon lapsensaannin mahiksesta!

Yhteistyössä