Hakutulokset

1. Barbamama35

Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

MeMaMi: Kuulostaa tosiaan ihan repäisykivulta. Kai se nimi tulee siitä miltä se tuntuu...? Na-dene: Mulla on kanssa alkanut liitoskivut jo :O Ihme juttu, että näin aikaisin jo alkoi. Toivottavasti ei äidy kovin pahaksi loppuvaiheessa... evaparadise: Mulla on kanssa välillä vähän...
  2. Barbamama35

Turun seudun odottajat loppuvuosi 2013

Lumimyrsky: :hug: Voimia! Varhaisultrassa saadaan tarkin arvio raskausviikoista. Lääkärin mukaan myöhemmissä ultrissa vaikuttaa jo vauvan yksilöllinen kasvutahti. Syntyessäänhän joku on 45 senttinen ja toinen 55 senttinen. Kyllä se näkyy mitoissa jo vatsassakin :) siiri35: Sulla on kyllä...
  3. Barbamama35

tiiti89 ja Ben&Jerry's: :hug: Voimia ja onnea uuteen yritykseen! Tämä on itselle jo kuudes raskaus ja näillä listoilla on tullut oltua mukana joka kerta, niin nämä alkuraskauden menetykset ovat tulleet tutuksi. Vaikka todella ikävää onkin, tämä määrä on ihan tyypillistä. Tilanne rauhoittuu...
  4. Barbamama35

Hoika: Mulla on joka raskaudessa ollut todella paljon turvotusta. Kannattaa välttää suolaista ja mausteista ruokaa. Ananas ja mansikka poistaa nestettä eli niitä kannattaa syödä / juoda. Mun lemppari apu on "ananascocktail" eli 1/3 ananastuoremehua ja 2/3 vischyä. Lepoa ja jalat / kädet ylös...
  5. Barbamama35

Sandrastiina: :wave: Meille kävi sama juttu eli ei tämä raskaus ollut ihan suunniteltu juttu, mutta iloinen yllätys :rolleyes: Fb ryhmään hyppään itse mukaan, jos varhaisultrassa kaikki on hyvin :) Kierron pituus tosiaan vaihtelee tosi paljon minkä vuoksi on aika hassua, että neuvolassa...
  6. Barbamama35

annamay: :hug: Voimia ja peukkuja pikaisen uuden raskauden puolesta! chariot: Jos haluat niin voithan sä myös tandem-imettää eli imettää molempia :) Meillä ei ole sisarusrattaita enkä ainakaan etukäteen niitä aio hankkia. Ikäeroa tulee 1,5 vuotta. Alkuun pärjätään liinaillen eli isompi...
  7. Barbamama35

Pakko miettiä koska tää on tosiaan mulle jo neljäs lapsi ja raskaudet on tuoneet mulle aina 10-20 kiloa ylimääräistä painoa. Nyt kun on jo reippaasti sitä ylimääräistä valmiiksi, niin täytyy olla tarkkana. Ikääkin on jo sen verran, ettei kunto kestä niitä kiloja siinä loppuvaiheessa : / Ei siis...
  8. Barbamama35

Onne: Syön toki :) Kuten tuossa aiemmassa kirjoitinkin niin tänään söin aamupalaksi pekonia ja munaa ;) Nyt vaan sattui olemaan sellainen päivä, ettei tullut syötyä lihaa. Yleensä mulle siis riittää aivan hyvin se salaatti (iso lautasellinen kasviksia ja paljon fetaa sekä siemeniä) ilman...
  9. Barbamama35

Nyt alkoi taas "piinaviikot" eli on koko ajan NÄLKÄ! Nyt saa siis taistella nälän, huonon olon ja tarkan ruokavalion kanssa... Onko täällä muita ketkä ovat tarkkana syömisten kanssa? Mulla on siis ylipainoa eikä paino saisi sen takia nousta vielä yhtään (lopussa sitä tulee kuitenkin vaikka mitä...
  10. Barbamama35

Mulla taas on tosi lyhyt kierto ja siksi ne neuvolan 28 päivän mukaan lasketut ajat menee ihan metsään. Laskin itse nettilaskurin perusteella ja se täsmää omiin arvioihini hedelmöityshetkestä ym. Se tarkentuu VU:ssa ja neuvola hyväksyy kyllä sen perusteella lasketun todellisen ajan.
  11. Barbamama35

Ellia: :hug: Voimia kaikille tiputteluvuodoista kärsiville! Toivottavasti on vain harmitonta vuotelua! Na-dene: Mulla pahoinvointi on kestänyt muutaman viikon. Yleensä se on vain sellaista ellotusta ja närästystä. Harvoin siis oikein oksennan. Tällä kertaa ei ole vielä oikein alkanutkaan...
  12. Barbamama35

Kiitos Epa_88! :heart: Mäkin tulisin mielelläni sinne fb-ryhmään, mutta koska vasta liityin niin odotellaan sitten se pari viikkoa ;) Samaa mieltä kyllä olen siitä ryhmään kirjoittelusta. Mieluummin kirjoittelee toisten aktiivisten kanssa vaikka porukkaa olisi vähemmän kuin niin, että...
  13. Barbamama35

Minäkin hyppään porukkaan mukaan. Täällä näkyy olevan tuttujakin =) Epa_88 :wave: Barbamama35 / ikä 38 / 4. lapsi / 29.12.2013 Mulla on kaksi lasta edellisestä liitosta (-00 ja -02) ja nykyisen miehen kanssa 10 kk ikäinen ja nyt siis jouluvauva tulossa :) Barbbis 5+3
  14. Barbamama35

Varmistustesti tehty tänä aamuna ja tulos oli: RASKAANA 3+ :heart: Nyt uskaltaa soittaa neuvolaan ja alkaa pikkuhiljaa luottaa siihen, että olen raskaana =) Barbbis 5+3
  15. Barbamama35

Merve: Kiitos linkistä! Olen tuota kiinalaista syntymäkalenteria jostain muusta lähteestä katsonut aiemmin, mutta en tajunnut sitä iän laskemista. Tuossa oli hyvät ohjeet :) Poikaa povaa meille :) Mulla on ylipainoa (edellisestä raskaudesta kertyneet on edelleen riesana) ja kahdessa...
  16. Barbamama35

Hauskaa Vappua kaikille! :cool: Tattis: :hug: jen_ni: Kyllä mä uskon, että noilla viikoilla saadaan jo mitattua niskapoimu ihan hyvin. Sulla on kuitenkin silloin jo melkein tuo 11 viikkoa täynnä. Eiköhän ne sitten anna uuden ajan, jos ei onnistu :) Helena2013: Yleisesti neuvoloiden...
  17. Barbamama35

Oi kiitos äiskä-73! Muistan toki sinut! =) Halauksia keskenmenosta :hug: Onnea vauvasta ja peukkuja uuden raskauden puolesta! Täytyykin tulla kurkkimaan sinne kuumeilijoiden puolelle ;)
  18. Barbamama35

Kurina uskon, ettei ole hauskaa! Toivottavasti kisu pääsee yli tuosta tavasta. Meillä kissa on vain epätavallisen paljon mun lähellä ja haluaisi syliin. Vauvasta ei ensin tykännyt yhtään, mutta nyt käy jo puskemassa ohimennen ja antaa silittää vaikka se on vähän kovakouraista hellyyttä tuolla...
  19. Barbamama35

Nää alkuraskauden viikot on sitten piinaavia. Helena2013 on tosiaan ihan normaaleja :) Jokaisella taitaa olla jossain vaiheessa raskautta ton kaltaisia mietteitä. Mullehan on tulossa neljäs lapsi, niin aina välillä tulee mieleen ollaanko me ihan hulluja ja miten tullaan toimeen taloudellisesti...
  20. Barbamama35

tömpsis: Kiitos! Ajattelin tehdä vielä sen viikkonäytöllisen testin tässä parin päivän aikana. Jos siihen tulee 3+ niin voi ainakin hetkeksi huokaista ;) Pitäisi tietysti olla onnellinen siitä, ettei ole pahoinvointia. Se ei vaan ole niin helppoa, kun on niitä menetyksiä kohdannut ennenkin...

Yhteistyössä