Hakutulokset

1. Äiti seiskanelonen

40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Jokos täällä pian jakaudutaan kun on huhtikuu ja kaikkea ;) Tsemppiä ihan jokaiselle! nimim. Ristiäisistästressaantunutaamukukkuja
  2. Äiti seiskanelonen

Helmikuun Helmiäiset 2016

Meillä vauva oli 7vkon kohdalla 54cm ja 3830g. Nyt siis ollaan jo 8vkoa ja varmaan reilu neljäkiloa. Neuvolan täti oli iän vauvalle laskenut väärin. Huomasin kotona kun luin nlakorttia. Ihmettelin kun antoi vähän outoja aikoja seuraaville käynneille. 3 kk rokotukset ei kai oo päivän päälle koska...
  3. Äiti seiskanelonen

ruokamääristä sen verran, että 100ml meni kun mun oli pakko käydä lääkärissä jossa meni jonkunkin aikaa ja isi syötti silloin pullosta. Ja mikä ihmeellisintä, pumppasin koko tuon määrän puolessa tunnissa ennen lähtöä. Minä joka ei ennen saanut pohjaa peitettyä tuossa ajassa. Olikohan jossakin...
  4. Äiti seiskanelonen

Meillä on kanssa se neuvolasta saatu hymynaama hoitotason sivulla, ja vauva sitä toljottelee nyt kun on sen huomannut. Vaipanvaihdot ei oo enää yhtä huutoa. Toisen hymynaaman oon teipannut keittiöön sopivaan paikkaan sitterillä oloa varten, mutta se ei ole saanut yhtä paljon suosiota. Teippasin...
  5. Äiti seiskanelonen

Oi Nassu, voin kuvitella tunteen. Ja miten ihanan vapauttavaa on kun taas saa ne pehmeiksi ku vauva ruokailee. Oi kun saisi pumpattua... Pakastatteko miten sitä ämmää? Hattis, meillä sama. Muutaman kerran on jo veljen toilailuja kiinnostuneena katsellut. Mikäs ikäero teidän veljeksillä...
  6. Äiti seiskanelonen

Meillä eilen n. 6h rotan jälkeen tuli huutoa, joka ehkä siitä johtui. Tänään en oo huomannut mitään suurempaa huutoa. Jostain luin, että viikonkin jälkeen voi tulla jotain, mutta terkka mainitsi vain eilisen ja tän päivän. Kaikki variaatiot kai mahdollisia. Meillä yösyöttöjen väli vaihtelee...
  7. Äiti seiskanelonen

Meilläkin kasvetaan ihan hyvin ja vieläkin ihme kyllä täysimetyksellä. Ummetus on vauvaa kiusannut todella ikävästi. Mietittiin jo, että olisko koliikkia. Kakkausväli on monta päivää muutenkin. Mallasuutetta veteen sekoitettuna annetaan nyt päivittäin. Onko teidän vauvoille rotarokotteesta...
  8. Äiti seiskanelonen

Meillä ei kyllä oo kumpikaan viihtynyt askareiden mukana. Ei siis liinassa eikä sitterissä. Huutohan siinä tulee, ja sit itse mieluummin oon vuorovaikutuksessa vauvan kanssa ja hommaan rauhassa kotityöt kun nukkuu. Itsehän en pääse päivisin nukkumaan, joten samapa tuo. Ja teeveet katselen...
  9. Äiti seiskanelonen

Fiona, kuulostaa tutulta. Meilläkin vauva kyllästyy tosi nopeasti juttuihin. Nyt vasta viime viikon aikana on jaksanut hieman pällistellä pinniksen päällä olevaa soivaa mobilea tai siitä hiljaisempaa versiota keittiössä. Pisin aika minkä on sitterissä viihtynyt kun on jotain katseltavaa on n. 5...
  10. Äiti seiskanelonen

Meillä oli kamalasti huutoa ja kitinää reilun viikon ja aina lähinnä iltaisin. Koliikkia jo pelättiin. Nyt kolmas päivä mallasuutetta ja disflatyliä ja paljon on parantunut tilanne. Myöskin se on auttanut, kun tuon vauvan rytmin on hahmottanut, osaa laittaa nukkumaan oikeaan aikaan ja antaa...
  11. Äiti seiskanelonen

Näyttää tuo imetys olevan kivuliasta aika monelle. Meillä alettiin käyttään sitä isointa rintakumia kun alkoi liikaa sattumaan. Se ei tosiaan imuotetta häirinnyt, varmaankin paransi vaan. Kätilö ehdotti nänneihin keittosuolaliuosta ja se on ollut hyvä. Kuitukangastaitokseen liuosta, väliin...
  12. Äiti seiskanelonen

Synnytyksen jälkeenhän ei isyyttä voi enää neuvolassa tunnustaa. Lastenvalvojalla ei ole sitä 30 päivän odotusta.
  13. Äiti seiskanelonen

Voi dääm. Kade. Olispa kiva jos sais tuolleen pumppuun herutettua. Mulla tohon 40 ml kului varmaan puoli tuntia ja lopuksi tuntui, ettei enää irtoa mitään. Sitte taas joissakin tilanteissa saattaa ihan tiheästi tihuttaa tippoja. Mutta on tosi hetkittäistä (suihkuun mennessä, syötön alussa)...
  14. Äiti seiskanelonen

Mukavaa, että täällä keskustelu jatkuu. Me ei ehditty neuvolassa isyyttä tunnustaa, mutta sen kautta on joku pakollinen "miettimisaika" (mistä imn mainitsikin), jota ei sitten ole kun käytiin sitten syntymän jälkeen siellä perhehuoltoyksikössä (vai-mikä-nyt-olikin) hoitamassa homma...
  15. Äiti seiskanelonen

Mä kans toivoin, että tällä kertaa imetys olisi sujunut niinkuin oppikirjoissa siitä kerrotaan. Taaskin olin väärässä, ikävä kyllä. Esikon osa oli nähdä nälkää joitakin viikkoja, kun ei neuvolassakaan osattu ajatella, että sitä maitoa ei vaan kaikilta mammoilta heru tarpeeksi. Paino laski...
  16. Äiti seiskanelonen

Mitäs ne sit normisti painaa? Teidän beibi on nyt vaan omassa kasvurytmissään. Meibbis, kyllä kaikki varmaan on ihan kunnossa. Paha ottaa kantaa kun olin ihan oireeton itse enkä silti nauttinut raskausajasta yhtään. Äh, ikäviä vatsakipuja kääpiöllä. Illasta asti itkuinen ja kärttyinen. Oli...
  17. Äiti seiskanelonen

40+ so what wol.13

Mulla kun oli tuo 10000 annos, niin 10 vrk kuluttua ei enää näkynyt haamuakaan tikussa. Puoliintumisaika pitäs olla se 33 h. Mutta kun nämä on niin yksilöllisiä juttuja. Noh, näkee pian miten sulla vaikutti.
  18. Äiti seiskanelonen

Tervetuloa Elotar! Ja oliko muitakin uusia. Tosin mun ei pitäisi enää täälläkään notkua kun odotus on nyt niin palkittu. Tuossa se nyt sitterissä istuu. Ei se siinä kuin pienen tovin jaksaa, sitten alkaa kitinä. No nyt alkoi jo. Ja taas hikka, sadannen kerran. Mä en taas muistanut, että on...
  19. Äiti seiskanelonen

40+ so what wol.13

Timjami, mä olen muistaakseni lukenut, että joillakin voi tukea solun kiinni pysymistä. Mulle sitä määrättiin keltarauhasongelmaan eli välivuotoon. Sillä kertaa dpo7 alkanut vuoto olikin kiinnittymisvuotoa mutta aloitin heti noi terot enivei. Ehkä auttoi ehkä ei.
  20. Äiti seiskanelonen

40+ so what wol.13

Juu, kiitos. Näinhän se on ja asiat vois olla paljon huonomminkin. Kun täällä kuumeili, tuntui nämä asiat tosi utopistisilta. Mutta kyllä kaikki aikanaan helpottaa. Oon miettiny, et pitääkö ne univelat oikeesti maksaa, vai saisko niistä osan ees anteeksi. Sori nää täysin aiheen ohi olevat...

Yhteistyössä