Hakutulokset

1. Lukka

Syyskuiset 2019

@tikkunekku90 on kyllä kurjaa et monille jää niin huonot fiilikset synnytyksestä. Se on kuitenkin niin ainutlaatuinen hetki et tietty haluis sen olevan positiivinen kokemus. Ja mua vaan vaivaa se että olin niin sekaisin kivusta ja kaikesta univajeesta ym. ja samalla niin herkässä tilanteessa...
  2. Lukka

Syyskuiset 2019

Oon muuten miettinyt että taidan sitten kuitenkin valittaa siitä miten mun synnytys hoidettiin - eli tehdä kirjallisen muistutuksen OYS:lle. Se velvoittaa niitä käsittelemään mun synnytys sitä hoitaneen/hoitaneiden kanssa ja lähettämään mulle kirjallisen selvityksen. Eihän se muuta mun kokemusta...
  3. Lukka

Syyskuiset 2019

@tikkunekku90 täällä myös teinisuhde jatkunut tähän päivään asti kun ollaan molemmat yli 30 v :D Aika huippua minusta mut melkoinen työ onkin tehty että on tähän päästy. Vuosien vieriessä pitää parisuhdetta päivittää moneen otteeseen... Meilläkin lapsen syntymä joka kerta muuttanut suhdetta...
  4. Lukka

Syyskuiset 2019

@Ninnu118 voih :( Pääasiahan näissä on että saa valita ite sen mukaan miten ite asian kokee. Toivotaan ettei tuu kellekään pahoja oireita eikä meidän lapsille sitä tautia rajuna. @tikkunekku90 täällä jos missä ei todellakaan tarvi esittää suu väkinäisessä hymyssä että kaikki on ihanaa jos ei...
  5. Lukka

Syyskuiset 2019

@Ninnu118 höh, kurja kuulla et muillakin samaa kohtelua :( Saako kysyä mistä syistä se jäi teillä ottamatta? @Veeja hyvin sanottu (y) @tikkunekku90 samaa mieltä Veejan kanssa... Toivottavasti saat jonkun asiantuntijan ottamaan kantaa tuohon niin saat asiaan selvyyden. Epätietoisuus on kaikista...
  6. Lukka

Syyskuiset 2019

@Veeja omat hyvät unet on kyllä kaiken jaksamisen a ja o. Välillä kuulee hirveitä juttuja siitä miten jotkut valvoo ja nukkuu pätkissä, en ite jaksais millään. Kakkosen kans sitä tuli tehtyä, nyt tuntuu että en millään pärjäis enää niillä unilla kun nytkin väsyttää vaikka meidän neiti on ihan...
  7. Lukka

Syyskuiset 2019

Eipä erityistä neuvolassa... Th ei oikein innostunut kun sanoin ettei oteta rotarokotetta ja tavallaan kyllä ymmärrän. Ei silti tuntunut kivalta, kun tunnelma kylmeni hetkessä monta pykälää. Oonko nyt sitten niin kamala äiti kun en tuota rokotetta halua ottaa... :( Muuten kaikki kyllä hyvin...
  8. Lukka

Syyskuiset 2019

Jos vielä joku kaipaa imetykseen tehostusta niin omakohtaisella kokemuksella suosittelen reipasta hiilareiden syöntiä :D Meillä oli kastejuhla viikonloppuna ja huh, olipa vähän tukalaa ajoittain kun rinnat pukkas täyteen maitoa eikä neiti jaksanut tyhjentää... Oli mulla aiemminkin liikatuotantoa...
  9. Lukka

Syyskuiset 2019

@Veeja, oon testannut! Hyviä ovat joskin vähän ärsyttää että ovat yksittäispakattuja... Mut käytän noita varsinkin öisin ja reissussa :) Ja uskon että ovat perusvalikoimaa, mun mies ei oo maailman paras löytämään mitään uusia juttuja kaupasta :D Tai oikeastaan mitään sellaista jonka paikkaa ei...
  10. Lukka

Syyskuiset 2019

@tikkunekku90 mä sanoisin kans et vapauta kaikki mahdolliset energia- ja aikaresurssit ihan tohon teidän perusarkeen eli jätä imetys tai korkeintaan osittaisimetä ilman mitään pumppaamisia jos kerran korvike menee hyvin. Teidän vauva kuulostaa musta ns. suuritarpeiselta eikä silloin vain repeä...
  11. Lukka

Syyskuiset 2019

@Veeja on varmasti ok, eikö teidän poika ollu tosi hyvin kasvanut? :) Älä ihmeessä ala herättelemään syömään :ROFLMAO: Mä ainaki vaan nauttisin ja nukkuisin, kyl ne herää jos tulee liian kova nälkä. Meidän neiti nukkuu vaihtelevasti mut monesti menee yö niin että nukahtaa klo 20-21 ja sit herää...
  12. Lukka

Syyskuiset 2019

Kastejuhla tulossa ja valmistelut menossa, on tää aika työlästä mut toisaalta nautin paljon ku saa laittaa juhlia :) Ja tää meidän kolmas on meidän vauvoista helpoin niin se auttaa kovasti. En tiiä oliko sattumaa vai ei mut neiti söi nyrkkejään eilen siihen malliin et mietin et nyt se tais...
  13. Lukka

Syyskuiset 2019

@tikkunekku90 se tuli mieleen vielä että ootko tutustunut imetyksen turvamerkkeihin? Maito riittää jos tulee tarpeeksi monta pissavaippaa jne. Mietin vaan et toi 80 ml on iso määrä joten kyllä sulta maitoa hyvin tulee. Entä jos sinnikkäästi vaan koetat saada vauvaa rinnalle? Kokeile muutama...
  14. Lukka

Syyskuiset 2019

Rokotteiden jälkeen on monilla itkuisuutta :(Toivottavasti helpottaa pian! Maidon saa parhaiten nousemaan tiheillä tyhjennyksillä, tuo kuulostaa mun mielestä hyvältä miten nyt oot toiminutkin. Imetystukiäidiltä vois kysellä vielä parempia vinkkejä, ite en keksi muuta... Tsemppiä!
  15. Lukka

Syyskuiset 2019

Niin ja @tikkunekku90 voisko olla että vauva vetää maitoa liian nopeasti/paljon? Kuulostaa nuo oireet vähän sellaiselta... Hankalahan se on toisaalta vauvalle sanoa et syöhän hitaammin :D
  16. Lukka

Syyskuiset 2019

Miten meni neuvolassa @Veeja ja @tikkunekku90 ? Meillä parin viikon päästä vasta, ei malttaisi odottaa. Mua stressaa onko vauva kasvanut normaalisti nyt ku mulla oli se angiina ja ab-kuuri :( Ihmeen vähän vauvalle mitään masuvaivaa siitä kuurista on tullut, viime päivinä vasta vetisempää kakkaa...
  17. Lukka

Syyskuiset 2019

Selvästi on se ihan vastasyntyneen aika menny/menossa ohi meilläkin, rytmit alkaa vähitellen muotoutua eikä tosiaan aivan just joka tunti tarvi olla tissillä vaan vauva jaksaa olla välillä hereillä myös ihan muuten vain :) Huomasin itse asiassa eilen että vauvakupla alkaa poksahdella pois...
  18. Lukka

Syyskuiset 2019

@Ninnu118 kestot on hyviä... Jos ne riittää. Mulla riitti viimeksi mut jostain syystä nyt rinnat suihkuaa ja valuttaa niin etten pärjää kestoilla (n) Ehkä vähän ajan päästä...
  19. Lukka

Syyskuiset 2019

@tikkunekku90 useimpien neuvolan työntekijöiden ammattitaitoon luottaisin siinä miten arvioivat mikä on normaalia kehitystä, he kuitenkin näkevät lähes koko ikäluokan ja siis todella paljon lapsia. Mutta osa työntekijöistä on sit sellasia joista en ite oo saanut apua silloinkaan kun oisin...
  20. Lukka

Syyskuiset 2019

@Veeja siis täh, Lidlikö myy myös liivinsuojia?! Mä oon hakenut niitä muualta ku oon luullut et siellä ei oo enkä oo. Mies meillä hoitaa ruokaostokset ja käy aina Lidlissä eikä oo tietenkään löytänyt niitä sieltä mut ääh, pitää mennä ite etsimään... Toki onhan se mahdollista et meidän Lidl ei...

Yhteistyössä