Hakutulokset

1. P

Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

Tuli mieleen, että mitähän johkuselle ja tuplapojille kuuluu ? Miten arki sujuu ? ).( jotenkin tuntuu ihan oudolta, että kohta on omat babyt sylissä, siis en osaa nyt yhtään asennoitua siihen, että arki muuttuu. Tänä aamuna kun heräsin, ihmettelin isoa mahaani kunnes vasta tajusin olevani...
  2. P

Huhtikuun hurmurit 2015 -Helmikuu-

Ikäviä nuo liitoskivut ja kun niihin ei juuri apua ole muuta kuin synnytys. Ihan ihmeen kaupalla olen niiltä säästynyt, ei siis minkäänlaisia ole ollut tässä raskaudessa ( pitää koputtaa puuta ). Omalta kohdalta nyt muutama yö mennyt paremmin, olen jopa saanut nukuttua :) On ihan eri fiilis...
  3. P

Lapsen ulkonäköön vaikuttaminen : saimme valita luovuttajat, pituuden, painon, hiusten- ja silmien värin, koulutustaustan ja veriryhmät. Uskon kyllä, että ulkonäöltään tulevat näyttämään ainenkin osittain meiltä tietyin osin :) Ja eihän kaikki samoista vanhemmista tulevatkaan lapset ole...
  4. P

Meille on ollut tärkeää, että ei olla kerrottu kuin mun parhaalle kaverille ja mun siskolle, miten vauvat saaneet alkunsa. Haluamme, että vauvat ovat sitten aikanaan itse ensimmäiset, jotka asiasta saavat kuulla. Lisäksi kun meillä isompia lapsia,niin haluan näiden olevan tasavertaisia heidän...
  5. P

Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Lukuisia negahoitoja käyneenä ei menkat tulleet koskaan ennenkuin muutama päivä lääkkeiden lopetuksen jälkeen. Ole levollisin mielin sofiaH :heart: Joillakin voi jotain vuotoa tulla esim. kiinnittymisestä tai muutenkin vuotoa ennen testipäivää, silti voi tulos olla plussa :) Menkkaoireita voi...
  6. P

Voi ei Lumme75, tiedän niin tuon närästys/oksennustunteen :( Pyydä reseptillä saatavaa närästyslääkettä ( monella auttaa ), mulla tosin ei auta läheskään joka yö :( Viime yönäkin pakkasin tyynyn ja peiton ja vietin sohvalla, mistä lyhyempi matka wc: hen ja missä voin nukkua/torkkua istualleen...
  7. P

Kiva kuulla amv:n arkikuulumisia :heart: Ajatella, että sinunkin nuorin jo 8 kk, niin se aika kuluu. Hyvää jatkoa teille !
  8. P

Onnea sykkeestä aniraz :heart: Saisitkos sairaslomaa nyt alkuun, jottei vuoto hematoomasta uusiutuisi ? Itse varmaan hakisin ihan varmuudeksi. Hyvä, että sinulla ultra jo viikon päästä uusiksi, nyt peukut pystyssä, että pieni pysyy kyydissä ja hematooma häviää kohdusta, mielellään ilman...
  9. P

fannille ihanaa lomamatkaa :) Persikallemkärsivällisyyttä odotella äitiyslomaa, aloitatko 30 vai 50 pv ennen ? Aloitin edell. 50 pv ennen, siihen asti olin töissä ja hyvin meni. Nythän olen ollut kotosalla jo yli 5 kk ( kummasti se aika kuluu näinkin ). Hankinnat tehty ja kaikki valmiina...
  10. P

harsoista : olen ostanut Ikeasta, lastenvaatekaupoista ( ollut joko pinkkejä tai vaal.sinisävytteisiä, melko kalliitakin ), valkoisiakin on mulle jostain kaupasta kertynyt ( en vaan muista mistä ). Niitä on kyllä olla paljon, käteviä pukluliinoja ja käytän myös esim.röyhtäyttäessä aina...
  11. P

Tänään äitiyspolilla babyillä kaikki ok :) Hyvin ovat kasvaneet, A yli 1700 g ja B yli 1900 g, omilla keskikäyrillä menevät. A on raivotarjonnassa tulossa ja istukkakin siirtynyt pois kohdunsuulta, eli alakautta tarkoitus synnyttää, jos kaikki menee ok. b sitten seuraa perätilassa siskoaan, jos...
  12. P

Tukivyöstä : Mulla ollut ANITA-merkkinen, minkä ostin liiviliikeestä ja sellainen vanha myyjätäti sen minulle mittasi ja on ollut tos hyvä :) on sellainen missä n. 10 cm leveä vyöusuus, mikä kiinnittyy tarroilla ja sitten vatsalle tulee sellainen " pussukka". Näitä on myynnissä myös esim...
  13. P

Millä viikolla tuo sektio on sussuanna ? ei ole enää kauaa sinulla odotettavaa :) ).( aamulla labraan, HB: n tarkistusta ja maksakokeita ( hienoista kutinaakin on ilmeentynyt ) ja sitten ke äitiyispolille. Voi, minäkin niin toivoisin jo selvyyttä miten nämä babyt syntyy...No, ehkä selviää...
  14. P

Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

Hei ! Mullakin kaksosraskaudessa otettiin kyllä veriseula syksyllä, menee johonkin tutkimustakoitukseen. Mitään tuloksia siitä ei minulle ilmoiteltu.
  15. P

Etkö ole päässyt ollenkaan diabeteshoitajalle ? Ja käsittääkseni sinun pitäisi päästä myös äitiyspolille kontrolliin. Kysäsepä neuvolasta. Tuntuu, että sinut on jätetty melko yksin tuon radin kanssa. Se vaatii kuitenkin seurantaa ja tietämystä. Ihan tavallista ei ole, että verensokeri laskee...
  16. P

Anteeksi, että olen vieläkin utelias sitkeäsissi :onko sulla hoitona insuliini vai vain ruokavalio ? Ihmettelen vain, että noin alas sinulla yxkax verensokeri menee. Paljonko se on sitten ylimillään ? Aattelin tätä siksi, että jos sulla insuliinit, niin onkohan annostus liian suuri ...
  17. P

Kiitos uudesta ketjusta :) Onpa täällä ollut huonoja oloja niin pyörtymisiä kuin alhaisia sokereita, huh huh :( Onko sulla sitkeäsissi DM jo entuudestaan, vai onko raskausDM ? Hurjan alas sulla sokerit menee :( Pyörtymisestä : minäkin sen siis koin jo marraskuun lopulla ja jouduin...
  18. P

Kylläpä sinä sussuanna jaksat olla hyvin liikkeellä. Itse en pysty enää pitkiä kävelylenkkejä kävelemään, tulee paine alapäähän ja tuntuu kuin babyt tippuis ulos, muutoin ei vaivaa liikkumisen suhteen ole. En ole tuntenut kertaakaan mitään liitoskipuja, mitä aiemmissa raskauksissa ollut jo...
  19. P

Varasin neuvolan vasta 9+2 ultran jälkeen, taisin mennä rv11 ja hyvin ehti saada nt-ultran vielä viikolle 12. Mutta on varmaan paikkakuntakohtaista. Onnea ulpunen pojasta :heart: Varmasti vauva/ vauvat tuntuu heti omilta, kun tuntuu jo nyt vatsassa niin omilta ja rakkailta. Luonto...
  20. P

Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Laitan teille listan päivitysohjeet , jotta pysytte ajantasalla. IIda-Kariliinahan on päivitellyt, nyt ei hänestä ole hetkeen kuulunut, kuka vaan voi päivittää :) Helppoa :) Eli : Mene edelliseen päivitettyyn listaan ( nyt tuohon minun päivittämääni ) , paina alhaalta LAINAAA, näin saat...

Yhteistyössä