Hakutulokset

1. CVAD

Huhtikuun Helmet 2012

Ensimmäinen yö unikoulua takana: Nukahti yöunille 20min huutamisen jälkeen. Isänsä laittoi hänet nukkumaan, minä oli makuuhuoneessa kuuntelemassa musiikkia. Käytännössä lapsi huusi olohuoneessa, minä itkin makuuhuoneessa. Se väsynyt paniikki-itku tuntuu kuin joku vuolisi lastuja sydämestä...
  2. CVAD

Huhtikuun Helmet 2012

Tuosta töihin palaamisesta vielä. En siis ole menossa ns. vapaaehtoisesti töihin, vaan ihan olosuhteiden pakosta. Toi avokki ei ole saanut valmistumisen jälkeen töitä vaan on työttömänä. Meillä siis taloudellinen tilanne ei anna periksi olla kotona pidempään. Unikoulua kokeilimme kerran...
  3. CVAD

Huhtikuun Helmet 2012

Meillä oli 8kk neuvola 18.12. Mitat: 71cm ja 8645g. Painoa tullut kuulemma liian maltillisesti, nyt mennään -4 käyrillä. Sain kehoituksen alkaa lisämään ruoka/oliiviöljyä ruokaan, samalla kehoitettiin vaihtamaan päivällisen hedelmäsose lihakasvisoseeksi. Nyt ollaan sitten viikon verran syöty...
  4. CVAD

Huhtikuun Helmet 2012

Kirjoittelin aikaisemmin noista influennsarokotteista. Väinölle ei tullut mitään mainittavaa siitä piikistä, ei edes kipeää jalkaa. No mulla alkoi nenä vuotamaan la-iltana, sunnuntaina tuntui aika kehnolta olo, aivot vuotivat nenän kautta ulos ja iltapäivästä särki niveliä. Lämpöä oli...
  5. CVAD

Huhtikuun Helmet 2012

Hiljaista on täällä palstalla... Ensiviikolla tulee jo 7kk täyteen. Tänään käytiin hakemassa ensimmäinen influenssapiikki, toinen tulee sitten 8kk tarkastuksen yhteydessä. Itse olen saanut influenssa rokotteen joka vuosi yli kymmenen vuoden ajan (astma). 2011 sairastin sikainfluenssa ja...
  6. CVAD

Lapsivalokuvauksesta!

Ei nyt ihan aiheesta, mutta ystäväni teetti tyttärensä rippikuvasta canvas-taulun ifolorilla. Siitä tuli tosi kaunis. Mitä äkkiä kävin katsomassa, niin kokoja ja vaihtoehtoja (kolme kuvaa samassa taulussa, kollaasi ym.) löytyy tosi paljon. Itsekin harkitse tätä, sitten kun pikkuiseni on yhden.
  7. CVAD

Huhtikuun Helmet 2012

Maanantaina oli 6kk neuvola. Paino 8075g, pituus 68.5cm ja päänympärys tasan 45cm. Paino tullut hieman maltillisesti, mutta terkka ei ollut huolissaan. Sanoi vain että tuolla liikkeen määrällä, ei ihme ettei painoa ole tullut tuon enempää. venla84: Meillä edelleen nukutaan alle 3h pätkissä...
  8. CVAD

Miten opettaa puolivuotias nukahtamaan itsekseen?

Kiinteitä menee, mutta määrä ilmeisesti vielä pieniä. Aamulla menee noin puoli desiä puuroa Lounaalla 2-3 jääpalaa kasvista Päivällisellä reilu puoli purkkia hedelmää ja illalla saanut nyt muutaman päivän ajan puoli desiä puuroa.
  9. CVAD

Miten opettaa puolivuotias nukahtamaan itsekseen?

Eli apua kaivataan: Meillä on puolivuotias poika. Tällä hetkellä hän nukahtaa joko syliin hyssytellessä, rinnalle tai isänsä keikuttamana sitteriin. Pikkuisena oli vatsavaivainen, joten siitä on jäänyt tuo sylissä hyssyttely. Yöt ovat edelleen levottomia ja heräilee useita kertoja (4-8)...
  10. CVAD

Vinkkivihkonen

Aluksi ei ole pissahädän tunnetta vaikka rakko olisikin täynnä. Käy säännöllisesti vessassa kokeilemassa virtsaamista. Yllättäen sitä kuitenkin aina tulee. Ota heti synnyksen jälkeen luumunektaria ainakin lasillinen. Ettei se ensimmäinen iso asia ole niin kivulias. Varaudu siihen että...
  11. CVAD

Paras yövaippa?

Meillä pojalla (5kk) käytössä Pampersin Baby Dry ja kertaakaan ei ole vuotanut. Oletko huomannut että se seuraava koko (4) on 7-18kg. Meillä on käytössä jo toi koko.
  12. CVAD

Huhtikuun Helmet 2012

Avantasia: Hellyyttävän näköinen pikkuneiti Tiistaina oli 5kk neuvola. Paino 7730g ja pituus 66.5cm. Piikit+rota saatiin tietenkin. Ensimmäisellä kerralla rokotuksesta tuli samana iltana kärttyisyyttä ja huutoraivari, olin jo illalla niin onnellinen kun ei ollut mitään tullut. No yöllä...
  13. CVAD

Vanhemmuus varhaiskasvatuksen näkökulmasta

Kohteliasta olisi kertoa mistä koulusta olette, esiintyä oikeilla nimillä ja hieman tarkempi kuvaus mihin tehtäväänne tullaan käyttämään.
  14. CVAD

6kk ikäisen yksinäinen äiti haluaa seuraa

Heippa! Minäkin mielelläni vaihtaisin ajatuksia vauva-arjesta. Pikkuinen poikani on kohta 5kk. Laita vaikka yksityisviestiä jos kiinnostaa.
  15. CVAD

Veren korvikkeet?

Yksittäistapaukseen on vaikea ottaa kantaa, kun ei tiedä taustoja ja faktoja. Olen pahoillani jos koet että kohdallasi on toimittu näin. Kyllä näin voidaan toimia, jos vuotoriski on jostain syystä kohonnut. Ei se EPO kuitenkaan niin turvallista ole että sitä kannattaa alkaa pistelemään...
  16. CVAD

Veren korvikkeet?

Kyllä tämä pitää paikkansa, mutta vain mikäli anemia on syntynyt pitkällä aikavälillä. Olen nähnyt potilaan jonka hemoglobiini oli 34 kävelevän itse osastolle. Mikäli jonkun hemoglobiini laskee arvoon 34 vuodon seurauksena, ei hän todellakaan kävele, hyvä jos hengittää enää itse. Veren...
  17. CVAD

Koska viimeistään hampaat puhkeaa?

Itselleni tuli ensimmäinen hammas 11kk ja 3pvän ikäisenä
  18. CVAD

Veren korvikkeet?

Tarkoitatko että kammoat siis ainoastaan punasoluja (=sitä punaista) vai kaikkia verituotteita (punainen ja keltainen = trombosyytit)? Mikäli kammo kohdistuu vain punasoluihin, niin jäljelle jää vielä trombosyytit, plasmanlaajentajat (hemohes ym.) ja hyytymistekijät. Mutta fakta on että...
  19. CVAD

kuinka nopeasti kuukautiset alkoivat synnytyksen jälkeen?

Täysimetän ja kuukautiset alkoivat hieman ennen kuin poika oli 4kk
  20. CVAD

tunnen olevani huono äiti, imetyksestä siis pari kysymystä

tiiariikonen, oletko kuullut koskaan puhuttavan etu -ja takamaidosta? Ensin tulee ns. etumaitoa joka on ollut varastoituneena rintarauhasissa. Sen tarkoituksena on tyydyttää vauvan janontunne ja se näyttää ihan laihalta maidolta. Tämän jälkeen kun heruminen käynnistyy nousee rintoihin ns...

Yhteistyössä