Hakutulokset

1. kaalimaan vartija

Anoppi ostanut lapsellemme joululahjaksi saman mitä jo on :(

Ihan kamala ajatus. Toivon, että osaan itse olla mukava anoppi ja että tulen tai ainakin opin tulemaan kaikkien miniöideni kanssa toimeen. Itselläni on ihana anoppi. Ollaan joskus riideltykin, mutta mitään ei ole jäänyt hiertämään. Avoimet ja luottamuskelliset välit on. Itse uskon, että meidän...
  2. kaalimaan vartija

Paljonko te olette menettäneet verta synnytyksissä?

Ei harmainta aavistustakan... Kahdessa ekassa varmaan jonkin verran menetin.. Olin aika heikkona kummakin jälkeen. Tosen jälkeen hb oli 80 ja toisen jälkeen paineet niin alhaalla että hyvä kun olin tajuissani. Tietääkseni ei annettu lisäverta, eli ihan kauheasti en ole voinut menettää omaani..
  3. kaalimaan vartija

Mun sisäinen puuma heräsi.. Grrr!

Joo, ei muakaan sykähdytä 19 vuotiaat lapset. Ikää on kyllä enemmän kuin 29 vee... Omat muksut lähentelee 19 vuoden ikää... lähivuosina.. ;)
  4. kaalimaan vartija

Kiitos Kokoomus: Lapsilisiä leikataan lähes 10%

En ihan vetäisi yhtäläisyysmerkkiä lapsiperheen ja köyhyyden välille. Tosiaasiassa nyt on pakko säästää jossain.. Jos on oikeasti köyhä lapsiperhe niin uskoisin, että puuttuva euromäärä löytyy tukina (asumis yms tuet) Jos taas on paremmin toimeentuleva lapsiperhe niin silloin pärjää vaikka...
  5. kaalimaan vartija

Kuka seuraavista tytöistä haluaisit olla jos olisit nyt 20-vuotias?

En kukaan. Jos olisi ihan pakko olla joku, niin sitten ehkä Maria... Mutta miksi on pakko olla lemmikkejä..?!
  6. kaalimaan vartija

Mä en halua tulla keski-ikäiseksi

Tai mitäpä jos lakkaisit suremasta kaikkea sitä mitä, et ole vielä saanut? Itse surin aikani sitä, että emme voineet asua omakotitalossa silloin kun lapset olivat pieniä, kunnes ymmärsin, että mitä sitten? Lapsilla oli kuitenkin koko ajan hyvä ja turvallinen koti. Asuimme itse asiassa yli 10...
  7. kaalimaan vartija

Mä en halua tulla keski-ikäiseksi

Mikäs vika keski-ikäistymisessä oikeasti on? Ja mitä olisi pitänyt saada aikaiseksi? Ja miski?? Onhan tässä aikaa vielä tehdä vaikka mitä! Opiskella vaikka kokonaan uusi ammatti, luoda pitkä työura... Ainoastaan lapsia en aio enää lisää hankkia :D Ne olen tehnyt ennen keski-ikäistymistäni...
  8. kaalimaan vartija

Uusi tuttavuuteni kloriitti

Hmm... Normaalin kodin pintoja ei tarvitse pestä kovin voimalkkailla tai desinfiovilla aineilla. Kloori kylpyhuoneen pesussa / desinfioimisessa on varmaasti ihan ok silloin tällöin, mutta ei tarvitse ihan joka viikko sillä lutrailla. Kloorilla lähtee kyllä tehokkaasti homeet ja muut...
  9. kaalimaan vartija

Mitä jouluisia tekemisiä teet lastesi kanssa näiden tulevien kahden viikon aikana?

Ei mitään erikoisempia oikeastaan.... Silloin kun olin kotona, meillä oli tapana syödä aamupala kynttilänvalossa ja avata yhdessä joulukalenteri. Iltapalan yhteydessä sai aina glögiä halutessaan ja sekin tietenkin kynttilänvalossa. Illalla luettiin yhdessä joulukalenteri-kirjaa. Nyt lähden...
  10. kaalimaan vartija

suojaamaton seksi..jälkiehkäisypilleri?

Josku piti hakea lääkäristä resepti. Samalla sai moraalisaarnan suojaamattomasta ehkäisystä. Nykysin taitaa saada apteekista pyytämällä. Ei ole ihan hyllytavarana vaan haetaan sieltä mistä reseptilääkkeetkin.. Varma en ole. Viisaammat oikaioskoon jos väärää infoa. Ehdottomasti kannattaa hakea...
  11. kaalimaan vartija

Mies meni töihin vaikka oli sisäinen verenvuoto

Tämä on todella kurjaa! Vaikka todennäköisesti lapsille olisi voinut joka tapauksessa jäädä traumoja.. Tilanne oli varmasti lapsille muutenkin traumaattinen... Äiti tehohoidossa kuoleman partaalla. Kyllä meilläkin nuorin on hieman huolissaan jos mä sairastun. En ole siis juuri koskaan kipeä tai...
  12. kaalimaan vartija

Nyt ollaan samaa mieltä. jossain välimaastossa mennään. En yhtään väheksy ap:n kokemaa kipua ja pelkoa. ENkä sitä, että lapset ovat olleet peloissaan. Ensisijaisesti miehen tehtävä (minun mielestäni) olisi ollut huolehtia parhaalla mahdollisella tavalla lapsista. tekikö hän niin? En tiedä...
  13. kaalimaan vartija

Näinpä. Toisaalta, asian voi ajatella näinkin, että ap voisi yrittää ymmärtää toisin ajattelevaa miestään. Ja ehkä he eivät tosiaan ole toisilleen sopiva pari jos eivät voi hyväksyä toistensa erilaisuutta. Asian voi kääntää myös näin päin. Minä koen usein ahdisteluna ja loukkaavana...
  14. kaalimaan vartija

Missä kohtaa mä ilmaisin, etten hyväksy sitä että ap on erilainen kuin minä? Kirjoitin, että en osaa asettua ap:n asemaan. Olen erilainen. Omalla kirjoituksellani halusin tuoda esiin sen, että ap:n mies ehkä teki kaikkensa omasta näkökulmastaan? Että ehkä hän ei pystynyt enempään? Kuten...
  15. kaalimaan vartija

Voin vastata tähän. Olen käynyt lähellä kuolemaa. Lapsena ja aikuisena. Me olemme erilaisia. Mulle riitti kerta juttelu miehen kanssa asiasta, jossa todettiin, että huonosti olisi voinut käydä. Asiaan ei ole palattu toiste. Ja miksi pitäisikään? Ja olen tästä joskus jutellut kaverin kanssa...
  16. kaalimaan vartija

Mistä sinä tiedät mitä minä tiedän rakkaudesta? Ihmiset kokee ja tuntee eritavalla. Hankaluuksia aiheutuu silloin jos tapa kokea, tuntea, rakastaa ja osoittaa rakkautta ovat kovin erilaisia. Meillä tuetaan toinen toisiamme. Tuetaan lapsia. Ja tuetaan myös lähimmäisiä. Meillä on itse asiassa...
  17. kaalimaan vartija

Ei muakaan tarvits etulla katsomaan. Viimeksi mies taisi käydä kerran tuomassa mulle karkkia... Lapsia en halunnut sinne lainkaan. En halunnut varsinkaan pienimmälle mitään traumoja äidistä joka makaa letkuissa sairaalasängyssä.. Voi näyttää pahemmalta kuin onkaan. Lisäksi siellä samassa...
  18. kaalimaan vartija

En osaa asettua ap:n asemaan. Enkä näe kamalaa halootakaan ap:n miehen käytöksessä... Itse olisin varmasti toiminut suht samoin... Eli jos mun puoliso olisi vakavasti sairaana sairaalassa, en istuisi hänen vuoteensa vierellä vaan hoitaisin arjen pyörityksen kotona. Tämä voisi tarkoittaa jopa...
  19. kaalimaan vartija

Työmäärän lisääminen ilman lisäkorvausta, sallittua?

Loistava ketju taas kerran. Eihän tässä pääse töitä tekemään ollenkaan , kun kaikki aika menee palstalla... :D
  20. kaalimaan vartija

Pitäisikö veronpalautukset jäädä valtiolle ja jakaa niille joulurahaksi jotka tarvitsevat?

ja siis nyt mä taidan alkaa tekemään ihan oikeita töitä. Valitettavasti näistä tulevaisuuden ideoista ei mulle makseta... ;) (mikä varmasti ihan perusteltuakin... seppä pysykööt lestissään tms.. :D )

Yhteistyössä