Hakutulokset

1. AivanSama

Olen tähän asti ajatellut, että persut on pienituloisien ja köyhien puolella

Päättelin, että koet olosi jollakin tasolla epämukavaksi, kun keskustelu aiheesta aiheuttaa sinussa tunnereaktioita. Mikään ei estä edelleenkään tekemästä osa- aikaista työtä, vaikka suoja- osa on poistettu. Osa- aikaisen työn tekeminen laskee veroprosenttia ja työttömyysturvasta menettää 0,5€...
  2. AivanSama

Varmaan mistä tahansa paitsi Helsingin ytimestä.
  3. AivanSama

Tilanne on minunkin mielestäni järjetön. Helsinki maksaa matalapalkkaisille vähän ja sen jälkeen palkkaa kompensoidaan asumistuella, joka taas puolestaan on suora tulonsiirto asuntosijoittajille ja he nostavat vuokria sitä mukaa, mitä enemmän ihmiset kykenevät maksamaan. Asumistuen maksaminen...
  4. AivanSama

Euroopan kansat antoivat haisevat vastalauseensa vihervasemmistolle

Ei sun nyt tarvitse hermostua niin kauheasti. Onhan se tietysti ikävää, että vasemmisto ja SDP on olleet varsin venäjämyönteisiä ja heillä on edelleen venäjämyönteistä väkeä riveissään. Ymmärrän toki, että Li haluaa irtisanoutua tuosta. Silti, asian voisi kertoa siitä näkökulmasta, keiden kanssa...
  5. AivanSama

Laskin kelan toimeentulotuen laskurilla yksinäisen ihmisen toimeentuluen määrän, jos lääke ja lääkärikulut on yhteensä 100€/kk, vuokra 550€/kk, vesimaksu 20€/kk, on toimeentulotuen määrä 1322,71€/kk. Jolloin käytettäväksi jää 652€. Ei tuolla rahalla varmasti isosti juhlita, mutta miten...
  6. AivanSama

Lakko oikeus on edelleen olemassa. Ainostaan poliittisten lakkojen kestoa on haluttu rajoittaa, mikä minustakin on järkevää. On ehkä hiukan harhaanjohtavaa väittää, että lakko- oikeus on poistettu? Siinä olen samaa mieltä, että luottamusmiehen asemaa ei pitäisi heikentää. Tilanne on toki se...
  7. AivanSama

Eläkeläisen asumistuet ovat erilaiset kuin muun väestön. He saavat myös omistusasuntoon asumistukea, jos tarpeen. Lääkkeiden omavastuu osuus on kuukaudessa piirun verran yli 50€. Myös eläkeläiselle maksetaan harkinnanvaraista toimeentulotukea. Varmaan aika harvalle eläkeläiselle auto on...
  8. AivanSama

En nyt oikein tiedä mistä sinä tuohdut niin kovasti tai pahoitat mielesi. Minua kiinnostaa muiden näkökulma asiaan ja sinä koet sen epämukavaksi. Miksi? Kyse oli nyt siitä, että, että useat voivat tehdä osa- aikaista työtä ja tienata melkein saman/saman/enemmän kuin se, joka tekee työtä...
  9. AivanSama

Mieluusti kuulisin sinulta esimerkkitapauksen ja sen, miten paljon ihmiselle tulisi jäädä rahaa asumismenojen jälkeen?
  10. AivanSama

Hintojen ja korkojen yhtäaikainen nousu on useille hankala yhtälö. Lääkkeiden omavastuu taitaa olla reilut 50€/kk. On ikävää, jos joku joutuu miettimään syökö vai ostaako lääkkeensä. Se ei silti poista sitä tosiasiaa, että tämänhetkinen käytäntö olisi millään tavalla järkevä, jossa ihminen voi...
  11. AivanSama

Millainen täysipäiväinen työ tai yrittäjyys tuo niin vähän tuloja, ettei sillä tule toimeen?
  12. AivanSama

Miten Purra haluaa päästä käsiksi pieniin eläkkeisiin? Missä ammateissa on sellainen palkka, ettei sillä tule toimeen? Miten paljon sinusta rahaa pitää jäädä käteen, jotta tulee toimeen? Muutama päivä sitten luin jutun eläkeläisestä, jolle jäi vuokran jälkeen 1000€ käteen. Hän valitteli, ettei...
  13. AivanSama

Euroopan kansat antoivat haisevat vastalauseensa vihervasemmistolle

En tiedä olenko se vain minä, mutta minua häiritsee se, että poliitikko on ensimmäisenä huutamassa keiden kanssa hän ei tee yhteistyötä. Ehkä voisi olla parempi avata keskustelua kertomalla keiden kanssa haluaisi tehdä yhteistyötä. Lisäksi kovin monella vasemmistolaisella on unohtunut se...
  14. AivanSama

Minusta heidän linjansa on ollut se, että työnteon on oltava aina kannattavaa. Suomessa maksetaan aivan älyttömästi vastikkeettomia tulonsiirtoja jopa siihen pisteeseen, ettei työnteko kannata. Olen itse ehdottomasti sitä mieltä, että heikommista pitää huolehtia ja niistä, jotka eivät pysty...
  15. AivanSama

"Verottaja paljasti pitserioista ja kebab-ravintoloista 5 miljoonaa euroa maksamattomia veroja"

Epäilen, että tuo on vain jäävuoren huippu.
  16. AivanSama

Miksi työnantajan vaatimusta suomen kielen taidosta pitää pyytää anteeksi?

Mikäli hakemus on englanniksi, niin siitä tietysti voi päätellä jotain.
  17. AivanSama

"Nuoret eurooppalaiset vastustavat maahanmuuttoa – Myös Suomi erottuu joukossa"

Hienoa! Minunkaan nuorillani ei ole ollut ongelmia valitsemamme asuinpaikan ansiosta. Se ei silti estä minua kuulemasta niitä nuoria, joiden asiat eivät ole aivan yhtä hyvin.
  18. AivanSama

"Nuoret eurooppalaiset vastustavat maahanmuuttoa – Myös Suomi erottuu joukossa"

Meidän nuoret ovat niitä, jotka ovat oikeasti eläneet hallitsemattoman maahanmuuton seurausten kanssa. Heitä kannattaisi varmaan kuunnella.

Yhteistyössä