Hakutulokset

1. R

Lokakuiset 2021

Käärmeinen, eikä, oon niin pahoillani :cry:
  2. R

Lokakuiset 2021

@Paatuska oli joo ja yksi täysin viikkoja vastaava alkio sykkeen kanssa löytyi :love: Kävin myös tiputuksessa, kun alkoi kroppa kuivua. Sen jälkeen onkin olo ollut jo parempi. Toki nyt o vasta tiistai, mut uudet lääkkeet ja kokoaikanen mussutus on pitänyt oksennukset poissa! Ja huonon olon...
  3. R

Lokakuiset 2021

”Kiva” kuulla, etten ole ainoa näiden järkyttävien olojen kanssa. Mulla on huomenna suuntana päivystys, alkaa olla sen verran kamala olo. Tänään oon saanut syötyä palan omenaa, 0,5dl puuroa ja pari jääpalaa. Niin ja pari popcornia! Voisin myös harkita faceryhmää, kunhan vaan ensimmäinen ultra...
  4. R

Lokakuiset 2021

Tervetuloa uusille, kiva saada lisää porukkaa! :) Mulla on pahoinvointi ottanut tänään taas harppauksen, järkyttävä olo koko päivän enkä oikeen oo saanut syötyä tai juotua. Haen mäkistä pirtelön kohta, kun lähden hakemaan esikoista päivähoidosta :D lääkkeitä syön pahoinvointiin ja niiden...
  5. R

Lokakuiset 2021

Ihania uutisia Mysteerio ja Paatuska :love: Mä syön nyt pahoinvointilääkettä ja sillä oksennukset pysyy kurissa, tänään 3 vai 4 kertaa joutunut ”vaan” halaamaan pönttöä. Kokoajan etova olo, mut nyt oon saanut juotua ja vähän syötyä, joten veikkaan että sairaalareissua ei tarvita :) Viime...
  6. R

Lokakuiset 2021

Nt-ultran varaus on tosiaan paikkakuntakohtaista. HUSin alueella aika varataan itse nettipalvelun kautta ekan neuvolan jälkeen. Samalla voi varaa ajan jo rakenneultraankin. Ensi viikolla olisi varhaisultra! Ja tänään 6+6, joten varmasti ihan hyvä aika 7+6 mennä ultraan :) vähän jännittää, että...
  7. R

Lokakuiset 2021

Täällä oksennetaan ihan urakalla, paino on pudonnut nyt 2kg, kun mitään ei pysty syömään tai juomaan. Maanantaina pitää soittaa terveyskeskukseen, jos saisin lääkkeet mukaan hommaan. Oon kyllä jo omatoimisesti niitä ottanut eikä niistä isoa apua ole ollut :( tuntuu ikuisuudelta seuraavat 4-5...
  8. R

Lokakuiset 2021

Mulla on molemmissa aiemmissa raskauksissa oireet helpottaneet alussa muutamaks päiväks ja sit tullut rytinällä takasin kahta kauheampia. Onneksi teillä on maanantaina ultra, jospa sit saisit vähän rentouduttua :)
  9. R

Lokakuiset 2021

6+2 ja aamulla oksennettu kolme kertaa, nyt sain aamupalan alas ja olo on vähän parempi. Ostin mansikkakeittoa jääkaappiin, jos sillä saisi verensokerit pysymään vähän parempina pitkin päivää (epäilen). Kahvia ei oo tehyt viikkoon mieli, joten kofeiinittomat paketit odottelevat nyt sit toista...
  10. R

Lokakuiset 2021

Oksensin tänään ekan kerran, yay! Tästä se taitaa sit alkaa :/ Tuntuu tosi pitkältä seuraavat 3kk eteenpäin, kun etukäteen pelkää jo kokoaikasta oksentamista ja ällötystä. Muuten oireina järjetön väsymys ja arat nännit, ei oikein muut. Ja kamala maku suussa Sain varattua ensimmäisen neuvolan...
  11. R

Lokakuiset 2021

Mulla ei ole tullut raskausarpia, mut vatsa on aivan kamalan venynyt ja vatsalihasten erkauma on todella iso. En oo vielä läheskään sinut asian kanssa, mut yritän ajatella, että nää lapset on sen arvosia. Ehkä vielä joskus opin olemaan ylpeä kropastani. Nyt on lisäks lievä ylipaino, ei auta...
  12. R

Lokakuiset 2021

varmaan turhan aikaista vielä! Jos digi on näyttänyt samalla viikolla 1-2, eli sen mukaan viikot olisivat 3-4 menkoista laskettuna :) Mulla oli edellisessä raskaudessa sama, kävin varhaisultrassa, mutta sykettä ei näkynyt. Viikon päästä näkyi vahva syke ❤
  13. R

Lokakuiset 2021

@Paatuska ei hätää, kyllä ne pöpöt kuolee tuossa ajassa ja lämmössä! Siksi suosinkin uuniruokia/pizzaa yms mihin voi laittaa kaikkea kiellettyä :D @Almanen21 , Varhaisultra tehdäön alakautta, siinä katotaan alkion koko ja sydämen lyönti. Ja katotaan et raskaus on oikeassa paikassa, sikiöiden...
  14. R

Lokakuiset 2021

Sushit jää mulla myös, harmi vain. oon jonkun kerran saattanut syödä avokado/tonnikalasusheja ravintolassa norilla, mut en uskaltaisi usein kyllä merilevää käyttää jodin takia.
  15. R

Lokakuiset 2021

Mä katon noita suosituksia ruokaviraston sivuilta, on helmikuussa viimeksi päivitetyt ja helppo hakea listalta jos jotain haluaa tietää :) https://www.ruokavirasto.fi/henkiloasiakkaat/tietoa-elintarvikkeista/elintarvikkeiden-turvallisen-kayton-ohjeet/turvallisen-kayton-ohjeet/ salmiakkia ja...
  16. R

Lokakuiset 2021

seksillä ei saa raskautta menemään kesken :) Toki sit jos vuotaa verta, niin voi olla hyvä odotella, ettei tule tulehduksia. esikoista odottaessa mulla tuli melkein aina seksin jälkeen vähän verta, kun limakalvot oli niin kuivat, eli ei tuokaan niin yksiselitteinen tietenkään. Mitä juomia...
  17. R

Lokakuiset 2021

@Paatuska toivotaan, että on harmitonta vuotoa ❤️ Mulla esikoisen raskaudessa vuosi vähän väliä about puoleen väliin asti. Ekat vuodot olivat jo ennen kiinnittymistä ja siitä tiputtelu jatkui todella pitkään. Ootko kuinka pitkään käyttäny lugesteronia? Ja kuinka monessa kierrossa? Mietin vaan...
  18. R

Lokakuiset 2021

Mulla on edellisissä raskauksissa ollut lasten smoothiepusseja sängyn vieressä, ne puurot on myös ihan hyviä (varsinkin pirkan rukiinen puolukka, maistuu ihan vispipuurolta). Muita mieleentulevia on hedelmät, raejuusto, riisikakut, vihannekset, rahka, jugurtit.
  19. R

Lokakuiset 2021

Oon kertonut muutamalle kaverille ja mun äidille. En tykkää pitää salaisuuksia ja toisaalta on kiva saada tukea, jos tuleekin keskenmeno. Tänään on ollut jo selkeää kuvotusta, ihan koko aamun. Vielä tämä on ihan siedettävää, mut en usko, että jää tähän. Edellisissä oksensin monta kertaa...
  20. R

Lokakuiset 2021

@Kuumeilija40 tervetuloa! :) mä en vielä ole soittanut, haluaisin odottaa varhaisultraan, mut se on 7.+ joten pitää varmaan varata etukäteen. Vaikka ei haittaisi jos ensikäynti jäisi välistä :D ei siellä kuitenkaan tapahdu juuri mitään. Nännit on tosi arat, tuntuu kurjalta suihkun jälkeen...

Yhteistyössä