Hakutulokset

1. V

Maaliskuiset 2018 *helmikuussa*

Jännä miten erilaiset käytännöt synnytyssairaaloissa on: täällä on ohjeena että heti sairaalaan jos vedet menee vaikkei supistelisikaan, ja sairaalassa sitten käsittääkseni ollaan kunnes vauva on syntynyt. @Madre18 , mulla on satunnaisesti turvotusta sormissa mutta useimmiten ei. Sen sijaan...
  2. V

Ei vitsit @Hilkku81 miten jännittävää! Onnea matkaan! @Onni ja Unelma , synnytyksen jälkeen tulee vielä jälkisupistuksia monenkin päivän ajan (niistä ei kyllä kerrota missään, itsellekin tuli esikoisen kohdalla yllärinä). Se on toki hyvä, koska sillä tavalla kohtu pienenee normaaliin kokoonsa...
  3. V

Mä oon pakannut vauvan ja omat kotiintulovaatteet valmiiksi, tosin sitä nyt vielä jään miettimään pitääkö mennä ostamaan toppahaalari lisäksi. Synnytyksessä ja osastolla tarvittavat pakkailen sitten kun se synnytys joskus alkaa. Listan tein valmiiksi että muistan sitten mitä pitää pakata. Eipä...
  4. V

Onnittelut @Madre18 työpaikasta! Olin juuri ajatellut kysyä samaa kuin @Heity : eli mitä olette varanneet vauvalle kotiintulovaatteiksi? Itse en ole ostanut mitään toppapukua vauvalle (toki meillä on äitiyspakkauksen mutta se nyt on vielä ihan liian iso), vaan olin ajatellut tuoda vauvan kotiin...
  5. V

Kyllä se vauvan käsittely lähtee aika nopeasti sujumaan, äidinvaisto hoitaa kuten @Suikku1 itsekin jo totesit. :) Vaikka ne vastasyntyneet onkin niin rääpäleitä, niin ei ne kovin helpolla rikki mene kuitenkaan. Itse on vauvan mahassaan kasvattanut, joten itse on myös paras mahdollinen hoitaja ja...
  6. V

@Hannah4 , voi ei miten huono tuuri! Toivottavasti koipi parantuu pian ja hyvä että vauvalla on kaikki kunnossa. Kamala ajatus joutua konkkaamaan kyynärsauvoilla liitoskipuisena... @Tuut1kk1 , mulla on ihan samanlainen olo iltaisin, nytkin. Nivuset ja alaselkä jomottaa kuin olisi menkat...
  7. V

Mulla myös @Tuut1kk1 noita samoja kipuja ja painontunnetta, erityisesti kans kävellessä. Aika vaivainen tässä rupeaa olemaan kyllä. :D @Hannah4 , mä niin ymmärrän sua! Muutenkin olen uniongelmainen ja viime aikoina ei oikein ole voinut edes puhua nukkumisesta, niin katkonaista se yöuni on...
  8. V

Muille vauvan asennon kanssa pähkäilijöille tiedoksi tälläinen linkki: http://www.jaga.fi/vauva-peratilassa-mita-teen/ Näitä ohjeita oon ite yrittänyt noudattaa. Nyt taas tuntuu että vauva olis pää alaspäin ja aika alhaalla, mutta huomenna tai myöhemmin tänään voi taas olla ihan eri...
  9. V

@Hannah4 , täällä ainakin voi järjestää kirkossa tai muissa seurakunnan tiloissa pienen kastetilaisuuden ja se on vieläpä ilmaista. Juuri eilen tutkiskelin asiaa. Olen koko ajan ajatellut että haluaisin pitää ristiäiset tällä kertaa muualla kuin kotona, ja viime viikko vahvisti asian...
  10. V

Meillä tulee ristiäiset. Aiemmin ollaan pidetty ne kotona, mutta nyt haluaisin että ne pidettäisiin kirkossa. Tai siis jossain seurakuntasalissa tms. Haluaisin välttää sen hirveän siivoamis- ja leipomisstressin, plus että meillä on pieni asunto ja aina ollaan kuin sillit suolassa jos on jotkut...
  11. V

@Onni ja Unelma , voisitko esim. soittaa sille sun neuvolan terkkarille ja puhua sun huolesta ja pyytää lähetettä äitiyspolille? Kuulostaa oudolta jos sanotaan että iso vauva on tulossa mutta ei tehdä mitään kunnon painoarviota kuitenkaan. Toki aina voi mennä myös yksityisesti gynelle ultraan ja...
  12. V

Mä just tänään sanoin miehelle että koska mä saan aloittaa sen seesteisen äitiysloman, jolloin joogataan ja tehdään rentoutusharjoituksia ja odotetaan vauvan syntymää. Äitiyslomalla toki olen jo, mutta tämä ja viime viikko mahdottoman täynnä kaikkea stressaavaa eikä oikeastaan aikaa levätä. Pari...
  13. V

Maaliskuiset 2018 *tammikuussa*

Ai niin, nythän on tosiaan jo helmikuu! :) Kiitos, @Suikku1 !
  14. V

Me haettiin tänään viimein vaunut varastosta, imuroitiin ja pyyhittiin ne ja haettiin ja asennettiin uudet renkaat. Tuli samat fiilikset kuin @Suikku1 :lla: tuntuu hurjan konkreettiselta että nyt ne vaunut nököttää tuossa odottamassa! Vielä pitäis pikkuhankintoja tehdä ja joitakin valmisteluja...
  15. V

@Sannelii , mulla on myös viimeisen viikon aikana lisääntynyt huimasti sellainen kivulias paineentunne lantiossa. Just eilen sanoin miehelle että tää on ihan tuttu juttu aiemmista raskauksista, mutta en yhtään muista kuinka paljon ennen synnytystä sitä onkaan esiintynyt... Jotenkin olo on niin...
  16. V

Mulla alkaa äitiysloma ylihuomenna. Mukavalta tuntuu, vaikka olenkin ollut kotona jo koko tammikuun. :) Mä en vieläkään ole ihan luottavainen sen suhteen, miten päin tämä vauva oikein on. Pari viikkoa sitten ultrassa oli raivotarjonnassa, ja siltä musta itsestäkin useimmiten tuntuu, mutta...
  17. V

@Jesy , mä olen myös varannut TENSin synnytystä varten. Ei oo kylläkään kokemusta siitä, mutta oon ajatellut että se vois olla mulle hyödyksi kun supistukset on tuntuneet pääasiassa alaselässä ja pakaroissa, ei niinkään mahassa. Ei meidänkään vauvalla ole omaa huonetta, eikä varmaan tule ihan...
  18. V

Mä olen pessyt isompien lasten vanhat vaatteet ja viikannut ne hyllyyn ja pessyt melkein kaikki äitiyspakkausvaatteet. Muuten en sitten olekaan tehnyt mitään kun olen kuvitellut että on liian aikaista. :D Vielä pitäis pikkujuttuja hankkia, käydä kaivamassa vaunut varastosta ja laittaa ne...
  19. V

@Heity , mä hommasin muutama viikko sitten viimein imetystyynyt ja se on kyllä tuonut merkittävää helpotusta nukkumiseen. Ostin sellaisen oikein pitkän tyynyn. Tosin jos päivällä rehkii liikaa niin saa sitten yöllä kärsiä säryistä ja siihen ei imetystyyny auta. Ei myöskään siihen että paikat...
  20. V

Mullakaan ei ole pahemmin ollut turvotuksia. Ihan satunnaisesti sormissa ollut sen verran että on huomannut, ja se on yleensä mennyt nopeasti ohi juomalla reilusti vettä. Mutta suosittelen kyllä jalkaturvotukseen tukisukkia! Mulla oli jossain vaiheessa hirveesti särkyä jaloissa, tuntui että...

Yhteistyössä