Hakutulokset

1. E

Heinäkuiset 2021

Kannattaa tutustua erilaisiin apupakkauksiin, jotka on tarkoitettu keskosille. Ellet jo ole tutustunut. Itse olisin tuota käyttänyt, jos esikoinen olisi selvinnyt. https://www.kevyt.net/2020/11/27/vaateapua-keskosille/ Ja tosiaan Lindexillä oli ainakin jossain vaiheessa koon 44/48 vaatteita...
  2. E

Heinäkuiset 2021

Onpa harmillista, että teillä on hankalaa. Pinna kiristyy varmasti jos on monta asiaa hoidettavana. Ja kun hormonit vielä on lisämausteena. Auttaisiko jos pääsisitte keskustelemaan asioista ammattilaisen kanssa? Ja tietysti töiden suhteen yrittää olla liikaa stressamatta, mikä on helpommin...
  3. E

Heinäkuiset 2021

Juu, poika on haudattu minun siskon ja serkun viereen(molemmat kuolleet vauvoina), siellä on semmoinen pikkuvauvojen hautapaikka. ❤️ Kiitos kaikille tsempeistä! Päivä meni paljon helpommin kuin olisi voinut kuvitella. Syntymäpäivä oli paljon vaikeampi. Tuo äitiyspakkaus on aika kiva, aina on...
  4. E

Heinäkuiset 2021

Saahan sitä valittaa. Toisaalta itse mieluummin valitan tänne ku miehelle, ei viiti hänelle kaikkea työntää. Mulla on välillä kädet öisin puuduksissa, mutta itsellä on aika hankala selkä ja lapojen alue, joten johtunee siitä. Edellisessä raskaudessa mulla puutui oikean käden peukalo välillä...
  5. E

Heinäkuiset 2021

Mä en tiennytkään, että äitiyspakkauksen julkaisu on jo tällä viikolla! Oon miettinyt millon julkaistaan. Mun mielestä viime vuonna uuden pakkauksen sai jo osa kesäkuisista, jos muistan oikein. Jollakin palstalla oli muistaakseni tästä sillon keskustelua. Eli heinäkuiset varmaan tänä vuonna sais...
  6. E

Heinäkuiset 2021

https://www.lily.fi/blogit/juliaihminen/taydellinen-lista/ Tossa on linkki, jossa on aika hyvin listattuna kaikki tarpeellinen, ainakin synnytyksen jälkeiseen aikaan. Lapsiveden tihkumista varten mulla itellä on eläinten pissa-alustoja(jäänyt ylimääräiseksi, niin sama käyttää). Housuihin...
  7. E

Heinäkuiset 2021

Onpas ikävää! Noi antibiootit on hankalia kun ne jotka käy raskauden aikana, monesti tekee allergiaa. Tai jos on yhdestä saanut, niin saa sitten muistakin. Infektio toki voi sokereihin vaikuttaa. Oliko sulla jo sokerirasitus? Vauvat on onneksi melko sisukkaita ja äidin kehokin pyrkii pitämään...
  8. E

Heinäkuiset 2021

Tänään pyörähti käyntiin uusi raskausviikko ja samalla päästiin puoliväliin tätä raskautta. Tai ainakin noin puoliväliin. Tuntuu, että aika on tähän pisteeseen mennyt tosi hitaasti, vaikka kuitenkin aika nopeasti. Nyt varmaan alkaa aika kulumaan nopeammin, kun on erilaisia käyntejä reippaammin...
  9. E

Heinäkuiset 2021

Tulipas tuosta omasta tekstistä jotenkin töksähtelevä. Monessa osassa kun kirjoittaa, niin tulee mitä tulee.. ;)
  10. E

Heinäkuiset 2021

Mulla ei ole sellaista perinteistä närästystä koskaan. Eipäilen itselläni kurkkurefluksia, joka on kyllä melko hyvässä kunnossa nyt. Jos juon normaalia kahvia, niin herkästi oireilee. Kofeiiniton kahvi ei tee mitään. Toki rasva, raaka sipuli ja mausteet joskus tekee oireita. Gavisconia olen...
  11. E

Heinäkuiset 2021

Minä ostin vartalotyynyn ekan raskauden aikana Lidlistä. Se on hivenen lötkö, mutta saa hyvin jalkojen väliin ja mahan alle. En ole nyt vielä öisin tarvinnut, kun ei ole lonkka oireillut(onneksi) öisin. Mutta selän taakse olen sohvalla istuessa välillä laittanut ja mieskin sitä kovasti haluaisi...
  12. E

Heinäkuiset 2021

Tottahan se on, että jokaisella on erilainen kipukynnys. Sekin vaikuttaa miten paljon on elämässään kipua kokenut. Itse olen tule-kivuista kärsinyt parikymmentä vuotta, joten näihin on sinällään tottunut. Koen oman kipukynnykseni varsin korkeaksi, joten sekin vaikuttaa omaan kokemukseeni. :)
  13. E

Heinäkuiset 2021

Meillä otetaan eloisaa raskauden aikaisessa labroissa sekä Hb, että ferritiini. Sitten rv26 on seuraavat labrat, joissa voidaan tuota ferritiinin seurata, mulla siinä siis katsotaan. Mitään ei ole tarvinnut erikseen pyytää, mitä olen ihmetellyt kyllä itsekin. Ja tämä jo edellisessä raskaudessa...
  14. E

Heinäkuiset 2021

Mäkin syön muuten Ferrodania vaan joka toinen päivä, kun se oli määräys. Imeytyy paremmin kuulemma niin. Ja jos saisi otettua aamulla tyhjään mahaan, niin imeytyisi vielä paremmin, mutta otan aina illalla, kun en jaksa nousta kesken unien ottamaan rautaa. Rautaa pitäisi syödä vähintään puoli...
  15. E

Heinäkuiset 2021

@Sannaap123 Mulla on Ferrodan ollut nyt reilun vuoden ajan käytössä, sillä oon saanut ferritiinin nousemaan suht normaaliksi, aikaa vaan vie. Hemoglobiini mulla ei oo laskenut kuin just synnytyksen jälkeen kun vuodin kolmasosan veristäni pihalle, rautavarastot oli tuolloin tyhjät. Mulla maha...
  16. E

Heinäkuiset 2021

Kävin tänään hakemassa itselleni tukivyön fysioterapian kautta. Voin suositella lämpimästi jo lyhyen käytön jälkeen. Lähes heti alkoi tuntumaan paremmalta. Ei toki kaikkea kipua vie, mutta töiden tekeminen onnistui paljon paremmin loppupäivästä. Eilinen päivä meni kivuissa, joten totesin, että...
  17. E

Heinäkuiset 2021

Minä olen miettinyt tukivyötä ja ajattelin neuvolasta sitä kysyä, jos alkaa selkä- ja lonkkakivut pahentua. Nyt on vielä aika helpolla päässyt. Tällä viikolla on tosin alkanut "puukoniskut" ja jomotus häpyluuhun, joten voi olla, että tarvetta tulee. Onneksi ei ole joka päiväisiä tuntemuksia...
  18. E

Heinäkuiset 2021

Mulla oli taas eilen äitipolin lääkäri ja kaikki oli kunnossa. Kaveri oli nyt vähän palannut päivissä taaksepäin ja oli noin puoli viikkoa edellä, mutta kasvua silti oli. Toki noi mitat on aina siitä ultraajasta kiinni jonkun verran Lääkäri ois selvittänyt sukupuolenkin, jos olisin halunnut. Ja...
  19. E

Heinäkuiset 2021

Tsemppiä sokereiden kanssa! Itseä kans huolestuttaa, että jos arvot nousee, toivottavasti ei. En mielelläni itsekään lääkitystä haluaisi. Kyllähän siihen sukupuoleen saa olla pettynyt, mutta kunhan se ei varjosta koko raskautta ja lapsen elämää, että hänen olisi pitänyt olla toista sukupuolta...
  20. E

Heinäkuiset 2021

Mulla on realismi mukana tässäkin odotuksessa eli tiedostan, että mitä vaan voi sattua ja sille ei yleensä pysty itse mitään. Kamalaahan se olisi jos tämäkin vauva kuolisi, mutta en halua sitä pelätä, muuten menisi varmaan järki. Todennäköisyys kuitenkin toiseen kuolemantapaukseen on pieni...

Yhteistyössä