Hakutulokset

1. E

Heinäkuiset 2021

Mullahan on tosiaan tiheään nuo käynnit edellisen ennenaikaisuuden vuoksi, niin joka kerta saan arvion. Viimeksi oli pari viikkoa sitten reilu 1600 g, vähän on yläkäyrän yläpuolella, mutta ihan normaalikokoinen vielä ja on koko ajan mennyt sillä käyrällä. En tiedä kyllä onko enää kuinka monta...
  2. E

Heinäkuiset 2021

Täällä alkaa vauvan(eli mahan) kasvuspurtti tuntua koko selässä ja vatsassa. Moni ruoka ärsyttää vatsaa ja viime yö meni sappi-/ruokatorvikrampeissa. Ja kun yöllä valvoo niin päivällä väsyttää, onneksi tänään on ollut tekemistä niin ei ole ehtinyt nukahtaa sohvalle. Ja tosiaan mahan kasvu tuntuu...
  3. E

Heinäkuiset 2021

Todennäköisesti sisäiset peräpukamat tai haavaumia peräaukossa. Etenkin jos on yhtään ummetusta, niin herkästi tulee. Ainakin itselle. On itsellä ollut ajoittaisena vaivana jo lapsuudesta saakka. Toki jos on kovin runsasta ja jatkuu pitkään, niin kannattaa se tarkistuttaa. Mutta kyllähän sitä...
  4. E

Heinäkuiset 2021

Tietysti aina voi ulkona tavata ihmisiä, mutta tiedän, että ainakaan lähipiirille se ei riitä. Mutta jos saisi sen viikon pari olla rauhassa, niin olisi jo paljon. Kavereille nyt voi sanoa, että voidaan ulkona kahvit juoda ja siinä nähdä vauvan, uskon että he ymmärtävät. Lähipiiri haluaisi...
  5. E

Heinäkuiset 2021

Tuli muuten mieleen, että oletteko ajatelleet rajoittaa vierailuja kun vauva(t) on syntyneet. Itse toisaalta haluaisin, että porukka välittäisi kontakteja ainakin viikon ennen kuin tulevat vierailulle. Toisaalta se on töissä käyville isovanhemmille haastavaa, mutta haluaisin suojella lasta ja...
  6. E

Heinäkuiset 2021

Minä otan sitten synnytyksen jälkeen. Jo oman lähipiirin riskiryhmäläiset ja oma työ vaikuttaa päätökseen. En kuitenkaan halua raskautta riskeerata rokotteella ja neuvolassakin ovat suositelleet olemaan ilman vielä, ihan jo meidän taustan takia. Omalla alueella on onneksi varsin vähän tartuntoja...
  7. E

Heinäkuiset 2021

Vauvan liikkeet ei satu, mutta välillä työntää pyllyä ylöspäin niin, että tuntuu. Muuten on enemmän möyrimistä ja välillä ihan potkuja ja nyrkin iskuja. Ja hikkakin tuntuu. Vaatteita en ole laskenut, mutta luulen, että 50/56 bodyja on kymmenkunta, housuja vähemmän. Ja yhtään en ole itse ostanut...
  8. E

Heinäkuiset 2021

Sairaalakassin sisältöä kirjoittelin lapulle ylös, muuten ei ole tullut laitettua tikkua ristiin. Viimeksi menin niin kiireellä sairaalan, että ei ollut muuta kuin lompakko ja kännykkä(+äitiyskortti) ja hyvin selvisin. Mies tosin toi kotoa tarvittavia juttuja, mutta kaikki ns. pakolliset...
  9. E

Heinäkuiset 2021

Nyt oli päälle 1600 g ja 29+6.
  10. E

Heinäkuiset 2021

Mulla oli tänään taas lääkärikäynti. Kaikki oli edelleen hyvin ja sovittiin, että jos rv33-34 ei oo kohdunkaulalle tapahtunut muutoksia, niin voin Lugesteronit lopettaa. Kun ei synnytystä enää kovin paljon sen jälkeen estellä. Vauva on raivotarjonnassa ja aivan mykkyrällä, polvet on melkein...
  11. E

Heinäkuiset 2021

Me saatiin viikonloppuna vihdoin hankittua vaunut ja kaukalo telakoineen. Saatiin melko hyvä diili vaunuista, niin ostettiin heti, vaikka piti vaan mennä tarjouksia hakemaan. Muotivaunut kai tuli hommattua, kun näkyy monella olevan. Emmaljungan NXT90 lähti tilaukseen, noissa ratkaisisi se, että...
  12. E

Heinäkuiset 2021

@Sannaap123 Vointi on ollut itseasiassa aika jees. Pieniä kolotuksia häpyliitoksessa ja muutama vihlaisu alavatsalla on tällä viikolla tuntunut. Alkuviikosta meinasi maha tulehtua vapun syömingeistä ja sokerit yritti nousta, mutta onneksi palasivat takaisin entiseen. Mulla on siis...
  13. E

Heinäkuiset 2021

Mulla on toki erilainen tilanne, kun olen jatkuvassa seurannassa, mutta vastaan silti. Mulla supistukset provosoituu selkeästi liikunnasta tai muuten liian ahkerasta touhuamisesta. Tulee siis yleensä vasta rasituksen loppumisen jälkeen ja sen takia on sanottu, että liikuntaa kannattaa välttää...
  14. E

Heinäkuiset 2021

@Sabriiiina Juu, toki on tärkeää, että on ne isovanhemmat lapsella, jos se on vain mahdollista. Enkä sitä aio estääkään. Mutta toki varmaan sekin vaikuttaa, että en kovin hyvin viihdy appivanhempien seurassa ja mieskin kokee vanhempansa välillä raskaiksi, joten heitä tulee nähtyä harvemmin kuin...
  15. E

Heinäkuiset 2021

Ihana kuulla etten ole ainoa näiden ajatusten kanssa! Mulla ahdistusta lisää se, että mies on ainoa lapsi ja tosiaan hänen vanhemmillaan ei ole lapsenlapsia ja ovat jo varsin iäkkäitä. Äitinsä odottaa todella innoissaan vauvaa ja pelkään, että yrittää liikaa neuvoa ja olettaa saavansa esim...
  16. E

Heinäkuiset 2021

Mulla on kans nuo liitoskivut tulleet entistä tutummiksi. Aina seisaallaan tai kävellessä tuntuu kuin olisi potkaistu haaroihin. Ja pidempi kävely tekee lantion alueelle kipuja, eilen kävin kaupungilla pakollisilla ostoksilla ja tässäkin pikkukaupungissa kävellessä sain itseni kipeäksi. Ja...
  17. E

Heinäkuiset 2021

Lääkärissä käyty ja kaikki oli onneksi hyvin. Pikkukaveri oli jo arviolta 1153 g painava eli varsin iso viikkoihin nähden, mutta menee täysin omalla käyrällään eli mitään spurttia ei ole ottanut. Huomenna siis tulee RV 27. Ja nythän se kasvu vasta alkaa, joten kyllä jännittää miten iso hänestä...
  18. E

Heinäkuiset 2021

Jep, tällä viikolla on saanut syödä parin tunnin välein jotain pientä, välillä on jo tunnin päästä nälän tunne, mutta yritän vähän edes pitää väliä. Toisaalta lapsi painaa välillä vatsalaukkua ja ei sitten isompia mahdukaan ruokaa kovin paljon ja on paha olo. Onneksi ei vielä joka päivä ole...
  19. E

Heinäkuiset 2021

Kävin tuon edellisen viestin lähettämisen jälkeen tarkistamassa perjantaina otettujen labrojen tulokset ja en ihmettele pepperonin himoa. Ferritiini oli laskenut selkeästi, vaikka rautaa olen syönyt koko ajan. Liha siis himottaa syystäkin.
  20. E

Heinäkuiset 2021

Mulla on alkanut tulla todella hämäriä unia, pääosin murhiin tai muuten väkivaltaan liittyviä. Monesti herää ahdistuneena. Vauvoista olen nähnyt unia, mutta ne ei ole olleet omia, vaan sellaisten henkilöiden, jotka eivät ole enää edes yhdessä lapsettomuuden vuoksi. Hämmentävää. Mulla on ollut...

Yhteistyössä