Hakutulokset

1. Silmu75

Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

Tulin kysymään paria juttua. :) Ensinnäkin lyhythihaiset bodyt, tekeekö niillä mitään? Siis kun kuitenkin on suojattava auringolta, sisällä vois tietty käyttää mutta meillä on suht viileä omakotitalo ihan hellekautta lukuunottamatta. Itsekin oon välillä villapaita päällä kesällä. Shortseja en...
  2. Silmu75

Haaveena vauva 2022

@Wintersun Toiveissa pas heinä-elokuulle, mutta katotaan nyt. Pitäis vielä miehen kanssakin jutella... Kamala vauvakuume ja se yksi ainoa alkio siellä odottamassa, tuntuu aika epätodennäköiseltä että vielä toinenkin ihme meille suotaisiin. Mutta uusiin hoitoihin ei kyllä ole varaa ja johan tässä...
  3. Silmu75

Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Jos siirtopäivänä testauttaisi itse keltarauhashormonin, niin kai se on esim. Synlabilla se S-PROG, mutta mihin viitearvoihin pitäis silloin osua? Siis pitäiskö arvon olla raskauden ekan kolmanneksen viitearvo jo siinä vaiheessa, jotta raskaus voisi alkaa (ja jatkua)?
  4. Silmu75

Klinikat saa esittää onnistumisprosentin millä tilastoinnilla haluaa ja itse olisin epäluuloinen, jos onnistumisprosentiksi luvataan paljon yli 50%. ”Generally, in egg donation, 59% of patients get pregnant after the first cycle, 65% after the second cycle and 89% after the third IVF cycle. Of...
  5. Silmu75

Onnea @kuumoduli, tosi hyvältä kuulostaa! :) Olenkohan mä ainoa, jolle ei koskaan kerrota kunnolla blastojen laatua vai onko se joku Ovumian tyyli? Kun monesti ihmiset tietää minkä luokituksen alkio on siirretty tai edes miten hyvä se on ollut suhteessa muihin alkioihin. Mulle on sanottu vaan...
  6. Silmu75

Ilmeisesti mahdollinen kudostyyppien yhteensopimattomuus aiheuttaa lähinnä raskausmyrkytyksiä ja sen takia niitä on lahjasoluraskauksissa enemmän kuin normaaleissa, kuitenkin luokkaa joka kymmenes sairastuu eli ei nyt mikään ihan hirvittävän suuri riski kuitenkaan. Musta tuntuu, että just tämä...
  7. Silmu75

Haaveena vauva 2022

@petronella09 Meillähän on lahjamunasolusta alkunsa saanut poika, mutta mies on vuosimallia ~68 ja hyvin toimi vielä siittiöt. :) Minä sitä etukäteen stressasin kun mies ei oikein mitään liikuntaa harrasta ja elää eineksillä, ylipainoakin on, harkittiin jotain ravintolisäkuuria ennen...
  8. Silmu75

Varmasti jonkinlainen testaus olisi hyvä idea, mutta se varmaan nostaisi hintoja ja pidentäisi jonoja. Ja kun kuitenkin tuntuu aika usein käyvän niin hyvin, että heti ensimmäinen siirto onnistuu, niin ehkei rutiininomainen testaaminen olisi järkevää. Ellei nyt sitten myöhemmin havaita sellaisia...
  9. Silmu75

Mitä nyt vähän selailin erilaisia tutkimuksia, niin ylipäätään raskaudella saattaa olla myös suojaava vaikutus mm. joidenkin syöpien suhteen ja onpa jopa pohdittu voisiko raskaus osaltaan selittää naisten pidempää elinikää. Lahjasolualkuisten raskauksien terveysvaikutuksia on hankala tutkia...
  10. Silmu75

Jos nyt oikein käsitin yhden dna-pankin pelisäännöistä, niin ei siellä pitäisi näkyä kuin testin tehneet henkilöt, jotka voivat ilmeisesti halutessaan täydentää sukupuutaan kuolleitten sukulaisten tiedoilla. Mutta ettei siis elossa olevien tietoja saa lisäillä sinne ja näin luovuttajakin voisi...
  11. Silmu75

Kuuntelin Simpukan lahjasoluhankkeen luentoa lapselle kertomisesta ja siinä kiinnostavana yksityiskohtana kerrottiin, että dna-tietopankit on jo niin mittavia, että käytännössä luovuttajan henkilöllisyyden pystyy aina selvittämään. Tämä tuli mulle vähän yllätyksenä, oon ajatellut että anonyymien...
  12. Silmu75

Täällä mies näytti varovaisesti vihreää valoa toiselle siirrolle. En tosin vielä saanut sanottua, että haluaisin toteuttaa sen jo tänä kesänä. Mietin ihan liikaa koko vauva-asiaa, en senkään takia halua lykätä sitä ainoaa yritystä pidemmälle. Ja koko ajan kertyy pieneksi tai tarpeettomaksi...
  13. Silmu75

IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

Miten lääkkeellinen siirto toteutetaan jos on omaa hormonitoimintaa? Mulla oli siis lahjamunasoluista alkunsa saanut alkio, joka siirrettiin lääkkeelliseen kiertoon, mutta munasarjat näyttivät hiljaisilta, niin omaa hormonitoimintaa ei tarvinnut miettiä. Kierrot olivatkin silloin venyneet jo...
  14. Silmu75

@PumpuliNumpuli Olen pahoillani, että hoidot päättyivät tuloksettomina. ❤️ Lämmin suositus lahjasoluille jos vaan suinkin pystyt sen ajatuksen ensin käsittelemään itseksesi. Poika ei näytä yhtään minulta, mutta tuntuu kyllä niin omalta kuin vain voi. Aika vähän koko asiaa tulee ajateltua tässä...
  15. Silmu75

Np ultra!

Kyllä siellä katotaan kaikki mikä näkyy, mutta ainakin mun silmiin kaikki elimet oli tyyliin pieniä pisteitä, niin tuskin niistä varsinaisesti rakenne näkyy, mutta että kaikki on mitä pitääkin. Mä siis esim. olin lukenut näitä kauhutarinoita, että rakenneultrassa vauvalla ei olekaan aivoja, niin...
  16. Silmu75

Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

Hyvää naistenpäivää! ❤️ Meidän poika täytti 8kk ja täällä on aika vauhti päällä! Ei vielä ihan konttaa, ottaa välillä muutaman askeleen (vai miksi niitä nyt konttauksessa kutsuis), mutta keskittää nyt selvästi kaiken energiansa pystyyn pyrkimiseen. Yrittää vetää itsensä pystyyn ihan mitä tahansa...
  17. Silmu75

Np ultra!

Mies oli mukana (tämä ennen koronaa, en tiedä miten nyt pääsee), ei punnittu. Mulla oli vatsaa jonkun verran jo ennen raskautta, mutta hyvin onnistui ultraus vatsan päältä silti. Ensin vähän katottiin tietoja, sitten ultrattiin ja lopuksi laskettiin riskiluku (tämä Lahdessa, ilmeisesti joissakin...
  18. Silmu75

Voi, olen niin pahoillani. :(
  19. Silmu75

Mulla näytti samaa 4+5 ja seuraavana päivänä oli hcg 2600. Ei syytä huoleen. :)
  20. Silmu75

Totta kyllä, ehkä olisi oikeampi sanoa että apteekkien PITÄISI osata neuvoa... Itsekin mm. ostin ekaa kertaa Lutinusta ja apteekissa sanottiin etteivät osaa neuvoa sen käytössä, mutta olen varmaan saanut ohjeet tai jotain siihen tyyliin. Jostain tuotteesta taas kysyin saako antaa vauvalle ja...

Yhteistyössä