Hakutulokset

1. B

IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

Meilläkin hoidot nyt (pitkältä tuntuneen) "tauon" jälkeen jatkumassa. Tänään käytiin polilla, tuleva ICSI tehdäänkin pitkän kaavan mukaan. Aiemmin oli puhetta että jatkettaisiin lyhyellä kaavalla. Ilmeisesti pitkää kaavaa ei niin suosita jos on "herkät" munasarjat eli taipumusta...
  2. B

Täältä taustalta seuranneena on pakko tulla kommentoimaan Kultakatalle - meille kävi toukokuisessa ensimmäisessä IVF:ssä melkeinpä samalla tavalla. Saatiin 5 munasolua joista yksikään ei hedelmöittynyt. Kaikki oli jostain syystä jääneet epäkypsiksi... Joten täältä suuret sympatiat, teki kyllä...
  3. B

Jyväskylässä hoidoissa?

Sanonko mitä... ARGH! Meille varattiin kesäkuussa ICSI-suunnittelukäyntiaika 11.9. ja eilen tuli kirje että lääkäreiden koulutuksen vuoksi aika siirretty 5.10. Tämähän tarkoittaa sitä, että suunniteltu ICSI ei voi toteutua noin viikolla 40 (mikä kesäkuussa periaatteessa jo sovittiin...) vaan...
  4. B

InLove - mulla oli myös lääkityksenä tuo Gonal-F ja pienemmällä lääkityksellä kuin sulla, 112,5 yksikköä per pv. Sillä saatiin kasvatettua vain 6 follikkelia (joissa viidessä oli munasolu). Lääkäri otti tuon ensimmäisen kerran ilmeisesti varovasti, sanoi että mulla on herkän näköiset...
  5. B

Amele, ei jäänyt punktiosta mitään kammoja. Jännitin etukäteen tosi paljon, mutta toimenpiteenä ei voi oikeastaan edes sanoa kivuliaaksi omalle kohdalle. Kipulääkettä ei tarvinnut mun pyytää lisää, en sitten tiedä oliko annostus jo etukäteen korkea kun kerroin jännittäväni niin paljon. Niitä...
  6. B

Minä liityn myös tänne mukaan! Aiemmin olen täällä kirjoitellut vain tuolla Jyväskylän pinossa. Ehkäisy jätetty meillä pois 5/2006. Tänä aikana ei yhtään plussaa. Ollaan molemmat vm. -85, mitään suoranaista syytä ei ole löytynyt. Miehen näytteessä ei ole kertaakaan ollut mitään...
  7. B

Jyväskylässä hoidoissa?

Inkku kun siellä huhuilit, niin hyvin täällä menee. :) Tänään palattiin viikon lomamatkalta, siellä sai tuulettaa päätä ihan kunnolla. Henkisesti olen aika hyvin tuosta mönkään menneestä ekasta IVF:stä selvinnyt... Asiaa tosiaan auttoi se että päästiin juttelemaan asiasta polin lääkärin kanssa...
  8. B

IVF "tulostilastointia"

Montako follia ultrassa laskettu / 6 follikkelia Montako solua saatu / 5 munasoloa Montako hedelmöittynyt / 0 hedelmöittynyttä Montako pakkaseen / - Ensimmäisen IVF:n tulos siis karu... Ikää molemmilla 26, syy ei ole selvillä (miehessä ei vikaa, itsellä "herkät" munasarjat lääkärin mukaan...
  9. B

Jyväskylässä hoidoissa?

Eilinen punktio meni hyvin, ei ollut oikeastaan edes kivulias. Eilinen päivä meni melko hissukseen, tänään ei ole juurikaan edes kipuja eikä särkylääkkeitä ole tarvinnut ottaa eilisen jälkeen. Punktion tuloksena oli 5 munasolua. Niistä kuitenkaan yksikään ei hedelmöittynyt. Biologi puhui...
  10. B

Jyväskylässä hoidoissa?

Nappulainen, sulla taisi olla punktio eilen? Miten meni? Ja ilmeisesti siirto on huomenna? Kerrohan mitä uutisia saitte eli siis miten hedelmöittyivät ja montako meni pakkaseen yms. Ja ennen kaikkea kovasti tsemppiä! Jansmis, mitä ultrassa selvisi, pääsettekö PASsiin? Ei mullakaan ole mitään...
  11. B

Jyväskylässä hoidoissa?

Inkulle vaan tulin nopsaan kommentoimaan että siellähän mennään samalla arsenaalilla kuin täälläkin... ;) Mullakin siis Gonal-F 112,5 yksikköä/pv ja viidennestä pistopäivästä alkaen Cetrotide. Tuon Gonalin pistäminen on yllättävän helppoa, vähän itse etukäteen katselin sitä pitkää ja ohutta...
  12. B

Jyväskylässä hoidoissa?

Supsu, älyttömän paljon onnea! :heart: Varmastikin onnistumista paransi se, että teillä oli silloin seurantaultran perusteella 3 follikkelia. Toivotaan että kaikki menee niinkuin pitääkin! Ja toivottavasti siellä ei sitten myöhemmän varhaisultran mukaan kuitenkaan ole kolmea vauvelia tulossa...
  13. B

Jyväskylässä hoidoissa?

Kiva että täällä Jkl:n pinossa keskustelua syntyy! :) Palailen myös itse paikalle. RBAMille harmitukset tuosta negasta... :( Ensimmäiseen hoitoon on odotukset tosi korkealla, oli se sitten inssi tai IVF. Itsellä 1. ja 2. inssi menivät korkein odotuksin ja nyt kyllä varmasti tämä tuleva 1. IVF...
  14. B

Jyväskylässä hoidoissa?

Samaa minäkin mietin, että kuinka "päivän päälle" siellä on aikataulut lyöty lukkoon? Viimeksi kun me käytiin (maaliskuun lopulla) niin kalenterista lääkäri laskeskeli että punktio yms. olisi viikolla 20. No, mun edellinen kierto olikin muutaman päivän pidempi kun luulin - ja saa nähdä miten...
  15. B

Jyväskylässä hoidoissa?

IVF-suunnittelukäynti meni ihan hyvin, allekirjoitettiin hoitosuostumus ja sitten lääkäri kertoi meille yleisesti hoidon kulusta yms. Lyhyellä kaavalla siis mennään. Puheli vähän sen suuntaisesti, että mulla saattaisi olla suurempi riski saada hyperstimulaatio, tiedä sitten... Toivoin siis...
  16. B

Jyväskylässä hoidoissa?

Moikat RBAM:lle ja tervetuloa! :) Kovasti peukkuja teille. Minkä ikäisiä muuten olette? Me käytiin ekan kerran polilla aikalailla vuosi sitten, huhtikuussa 2011. Eli hidasta on ollut... Juuri tämän kesätauon ja kolmen tuloksettoman inssin vuoksi (joiden kaikkien välillä tietysti ollut...
  17. B

Jyväskylässä hoidoissa?

Moikat RBAM:lle ja tervetuloa! :) Kovasti peukkuja teille. Minkä ikäisiä muuten olette? Me käytiin ekan kerran polilla aikalailla vuosi sitten, huhtikuussa 2011. Eli hidasta on ollut... Juuri tämän kesätauon ja kolmen tuloksettoman inssin vuoksi (joiden kaikkien välillä tietysti ollut...
  18. B

Jyväskylässä hoidoissa?

Amalia, en oo nyt tulevan kesän polin sulkuajoista tietoinen mutta viime vuonna koko paikka oli kiinni 6.6.-22.8. Silloin poli oli kyllä remontissa, eli sekin saattoi vaikuttaa tuohon pituuteen. Täytyy toivoa nyt, että olisi lyhyempi sulkuaika, jokatapauksessa se kai osan kesää on kiinni. Joskus...
  19. B

Jyväskylässä hoidoissa?

Mä voin paljastaa asuvani Muuramessa. ;)
  20. B

Jyväskylässä hoidoissa?

Mä niin mielelläni vastailen näihin kysymyksiin mihin tiedän vastauksen! :) Itse kun olen tilanteen tullessa melkoinen stressaaja ja etukäteen kyllä mäkin mietiskelin vaikka mitä mahdollista näihin käytyihin insseihin liittyen ja myös että mikä menee mahdollisesti pieleen... ;) Mun kokemuksen...

Yhteistyössä