Hakutulokset

1. S

Kokemuksia uudesta sairaala Novasta?

Apua kun rupes pelottaa, mulla 3 synnytystä takana vanhassa sairaalassa ja tässä kuussa Novassa. Ainakin mitä käyntejä on äippäpolilla sekä kerran synnärin puolella supistusten takia (pääsin kotiin) niin kaikin puolin positiivinen kokemus. Yksi lääkäri jollain kontrollilla oli vähän.. no omas...
  2. S

Heinäkuiset 2021

Voisin ajatella, että sulla on niin suuri suru ja tapahtuma takana, että siihen verrattuna jos nyt vauva syntyisi, ei olisi huolen häivää. Nyt jos vauva syntyisi ja olisi muuten terve (ei sydän ongelmia tms) niin lisähappea hetken, sokeriseurantaa ja mahdollisesti valohoitoa keltasuuden vuoksi...
  3. S

Heinäkuiset 2021

Apua onko yllätys että oon täällä ekana huutelemassa kun jonkin sortin kipuilusta kyse :D mulla on ollu parisen viikkoa kipeempiä supistuksia, välillä säännöllisesti mut rauhottuu kun juon hirveesti, lepään, ramppaan vessassa kun rakko tuntuu täyttyvän sitten heti ja seki alkaa supistelee. On...
  4. S

Heinäkuiset 2021

Takerrun tuohon viimeisimpään antamalla esimerkin olisko ekalta, asiallisesti sanoi että älä huuda seuraavan ponnistuksen aikana. Ajatus oli että en ***** sitten,että mitä tämäkin nyt on. Siinä oli tarkoitus käyttää se kaikki voima ponnistukseen, myös se huudon "energia". Ponnistusvaihe kesti...
  5. S

Heinäkuiset 2021

Ja nyt en missään nimessä halunnut kenellekkään mitään hälytystilaa synnytystavasta, kivunlievityksestä ym. On yhtä hienoa synnyttää luomuna, kun täysin puudutettuna. Sektiolla tai alateitse, imetät tai et niin oot yhtä hyvä äiti joka tapauksessa. Kiinnosti vaan tietää miten olette ajatelleet...
  6. S

Heinäkuiset 2021

Voi ei, nyt sitten lepoa ja ei mitään isoja rehkimisiä♡ Onko sulla toivetta synnytystavan suhteen? Ja muut siis kans, onko kellään esim pelkosektiota edessä? Mulla on toiveena alatie synnytys,3 aikasempaakin on ja kerta kerralta helpompi palautua,toki kokemusta kun sektiota ei ole niin paha...
  7. S

Heinäkuiset 2021

Edellisestä meni yks ikuisuus päätöksessä, kun palkanlaskija ei pitänyt kiirettä ilmoituksessa, toimitti väärän lomakkeen ja ääh. Sitä sai ite olla kärppänä ja selvittää, hoputtaa ja kysellä. Mutta ei pitäisi olla niin monimutkaista jos homma vaan toimii. Nyt en kerennyt töihin välillä ja päätös...
  8. S

Heinäkuiset 2021

@Sannaap123 joo, "eräpäivä" tälle touhulle on, jos ei päätä tulla jo aikaisemmin, mitä en yhtään ihmettelis. Mutta päivä kerrallaan :) mitä pidempään, sen parempi, sitten käynnistyksessä on rv 38+ niin oikein passeli. Toivon että sitkutellaan sinne asti vauvan hyvinvoinnin kannalta ♡ Täällä on...
  9. S

Heinäkuiset 2021

Voi että,kyllä meillä on vauva ennen juhannusta, mikäli sinne asti päästään! Edistyneen (jo nyt) kohdunsuun tilanteen takia ja kun on jo 4. Niin ei varmaan päivä tolkulla tarvitse odotella. Lisäksi, mies jää viikon päästä kotiin ja onkin loppu kesään, juniorista olikin enemmän vielä vapaita...
  10. S

Heinäkuiset 2021

Nyt täytyy sanoa että asiaa ei ole pidemmälle ainakaan yksin. Näkyvä sokeri pois. Paastot on ok. Mun on hankala sanoin edes kuvailla minkälaisia kipuja käyn läpi.. selityksenä seuraavaa.. Kohdunsuu on auennut, kanavaa jäljellä 2cm, sillon 2,5vk sitten oli 3,5cm, lääkäri sanoi että selkeästi...
  11. S

Heinäkuiset 2021

@Toiveikas21 jaksamisia myös sinulle♡ Lisäks mulla on alkanu sokerit olemaan korkeita aterian jälkeen, täytyy pienentää annoskokoja. Mistä niitäki pienentää.. tunti aterian jälkeen oli 9.8 (!!!!)
  12. S

Heinäkuiset 2021

Varoitus valituksesta . . . . Jumankekka että en jaksa enää. Oon toki onnellinen siitä, että meille annettiin vielä mahdollisuus. Nää kivut. Voiko tulla vielä lisää? Tuntuu että mun alapää on jotenkin mustelmilla. Ei siis oo sattunu mitään, mutta voi hyvää päivää että ei kärsi kävellä tai...
  13. S

Heinäkuiset 2021

Ajattelisin että "kukin tyylillään". Meillä todennäköisesti isovanhemmat sekä molempien sisaruksia käy ja varmaan läheinen ystävä pariskunta. Tässä on tosi rajoittuneesti oltu, me ollaan onneks syrjässä ja muutenkin pienet paikkakunnat ympärillä jossa vähän tartuntoja. Ja kuluneen vuoden aikana...
  14. S

Heinäkuiset 2021

Tämän olenkin lukenut :)
  15. S

Heinäkuiset 2021

Anteeksi kun olen koko ajan kyselemässä, tästä on ollut aikaisemmin puhetta mutta suositukset ilmeisesti muuttuneet :) onko kukaan ottanut koronarokotetta nyt raskausaikana rv12 jälkeen?
  16. S

Heinäkuiset 2021

Oot päässy kyllä hyville viikoille kaksosten kanssa, voit huokaista jo että olet voiton puolella! ♡ Aika auttaa kropan palautumisessa, itse olen imetyksellä ja vaunulenkeillä palautunut kolmen edellisen raskauden jälkeen, mutta nyt on odotus täys 0 että olen vielä ensi vuonnakaan samassa...
  17. S

Heinäkuiset 2021

Meilläkin sai vielä ainakin 8 vuotta sitten vielä vaatteet automaattisesti, vauva pestiin ym mutta nyt ei enää. Tosiaan vaatteet saa pyytämällä, mutta sama ottaa omat vaatteet, yökkäri helpompiki pukea kun iän ikuiset nauha vaatteet :D Mulla on vähän kakspiippuset fiilikset, onhan tää...
  18. S

Heinäkuiset 2021

Ei saa ellei itse pyydä,sillonki aika nihkeesti. "Ihokontakti on tärkeää vauvalle ja vanhemmille. Kannustammekin vanhempia jatkamaan ihokontaktia vauvan kanssa ensimmäisinä päivinä synnytyksen jälkeen. Se tukee imetyksen käynnistymistä ja saa vauvan tuntemaan olonsa turvalliseksi. Lisäksi...
  19. S

Heinäkuiset 2021

Alkaako muilla vauvan liikkeet sattumaan, onko paineen tunnetta?
  20. S

Heinäkuiset 2021

Otan vauvalle paria kokoa 50 ja 56 mukaan. Jyväskylässä ei ainakaan anneta vauvalle vaatteita vaan pidetään ihokontaktissa. Toki saa sit pyydettäessä, mutta ajattelin ottaa yökkärin vauvalle niille ajoille kun pidän "kopassa", en kyllä uskalla nukkua vauva paidan sisällä. Tuttejakaan ei...

Yhteistyössä