Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Kahdella lapsellani ollut syntymästään aika pahastikkin kuopalla.Ei mitään toimenpiteitä,neuvolassa seurailtu aina tarkastuksissa.Aikaa myöten kuoppa pienentynyt.Flunssassa saattaa korostua,kun hengitys erilaista.
Onko se loppuelämän vaiva, onko siitä ollut heille itselleen haittaa? Mistä se johtuu? Saako lasta nukuttaa masullaan? Nukkuisi nimittäin niin paremmin. Voisiko tuo kova itkuisuus ja pulauttelu johtua siitä? Vai onkohan "vaan" koliikkia... paljon olisi kysymyksiä...
Loppuelämästä vaikea sanoa,kun nuo kaksi nuorinta on 6v ja 2v.Jollain poliklinikkakäynnillä flunssassa ovat jotkut lääkärit kysyneet onko synnynnäisesti kuopalla ja jättäneet asian siihen!Neuvolassa ei asiaan ole kummemmin puututtu,kun kaikki on kuitenkin ok!Tolla 6v:lla oli vieläpä niin jännästi,että rintakehä oli syntyessään oudosti koholla ja sitten kolmen viikon iässä meni kuopalle ja olin tosi huolissaniMutta ei siihen kukaan puuttunut.
Minkä ikäinen lapsi sulla?onko syntymästä asti ollut kuopparinta?
Mää ainakin käsittelin ihan tavallisesti lasta eli nukutin myös makuulteen(vaikka nykyään muut suositukset,mutta mun vanhin lapsi jo täysikänen ja sillon piti nimenomaan nukuttaa mahalteen,ja jokasen lapsen kohdalla noi suositukset nukuttamisesta muuttuneet!..millon kylellään,millon selälteen jne.)
Kokeile ihmeessä masullaan nukkumista,nimittäin toi itkuisuus ja pulauttelu kuulostaa juurikin masuvaivoilta.Mulla vauvat nukkuneet masuvaivoilla paremmin mahalteen...kamala rutkutus alkaa vähän päästä kuulua sieltä pepusta,mutta meinaa sitä,että ilma kulkee eikä jää pikkasen masuun kiertään!
=)
älä ole huolissas tosta kuopparinnasta!Vaikka ainakin pikkasella se välillä näyttääkin aika kammottavalta esim.vaipanvaihdossa,jollon vauva selälteen!!oikeen korostuu!mutta älä huoli! =) Ja ota seuraavalla neuvolakäynnillä puheeksi huolesi! =)