Oli muuten aika pysäyttävä juttu tuo Etelä-Euroopan kuivuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja khalawah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

khalawah

Aktiivinen jäsen
02.06.2007
1 681
0
36
ja kuinka se ilmastonmuutos voi tapahtua niin nopeasti.. Ja että sillä on ihan todellisia vaikutuksia ihmisten elämään. Tulee mietittyä kaikenlaista, ensimmäisenä tuli se ajatus että mitä itse voisi tehdä, vaikka melko ekologisesti elänkin.

:|

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin. Mä voin kuvitella ihan hyvin että elämä voi loppua täällä maapallolla jo ihan 200-500 vuoden sisällä. No ehkä torakat jäis henkiin.

Ja rotat..

Ihan karmiva ajatus. Sitten vielä Usa ja muut isot teollisuusmaat eivät halua sitoutua vähentämään päästöjä koska BKT kärsii :kieh: Voi juma.

Aivan.

Sen kun muistaisi ja ymmärtäisi, että yhden yksittäisen panos on alku ja merkittävä juttu. Jos miljoona yksittäistä ihmistä otaa jugurttinsa isommissa pakkauksissa yksittäispakkausten sijaan, jo tu pakkausmateriaalin väheneminen on merkittävä.

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Miten te yritätte elää enemmän ekologisesti?

Luin muuten yhden artikkelin,että timanttisormuksen tuottamisesta tulee 1000kg jätettä.. :|

-kierrätän kaiken minkä voi
-käytän kirppiksiä, ostan käytettynä ja vain sitä mitä tarvitsen
-pakkausjätteen vähentäminen, vältän kaikkea turhaa mikä pitäisi kaatopaikalle toimittaa
-omistan kuukupin, vähentää myös jätettä
-ostan ympäristöystävällisiä tuotteita, suosin lähi- ja luomujuttuja
-säästän sähköä ja vettä - lyhyet suihkut, sammutan valoja, käytän energiansäästölamppuja, suljen laitteet ja vetelen johtoja seinistä..
-en autoile, käytän julkisia tai kävelen, pyöräilen

kaikkea pientä, varmaan jotain tästä listasta puuttuu, mutta kuitenkin jotain listasin.

no, nyt täytyy sanoa että vaikka on hyvä alku että itse koittaa elää ekologisemmin, niin pahimmat vauriot aiheutuu Aasian, Venäjän ja Usan päästöistä ja totaalisesta piittäämattomuudesta ympäristöstä.. vaikka kaikki euroopan kansalaiset lopettais kaiken saastuttamisen niin silti ilmaston muutos tapahtuu kun nuo edellä mainitsemani maat eivät sitä omalta osaltaan tee... :|

Meillä alkoi tv:ssä kisa ekologisuudesta, eli miten perhe voi muuttua ekologisemmaksi.

Tässä on ohjelmaan liittyvä kysely, jonka mukaan näkee miten monta maapalloa tarvitaan tyliin jota elät.
http://www.earthday.net/footprint/info.asp
testi englanniksi

Oma tulokseni:
CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 1.3

MOBILITY 0.4

SHELTER 1.5

GOODS/SERVICES 2.2

TOTAL FOOTPRINT 5.4

IN COMPARISON, THE AVERAGE ECOLOGICAL FOOTPRINT IN YOUR COUNTRY IS 4.7 GLOBAL HECTARES PER PERSON.

WORLDWIDE, THERE EXIST 1.8 BIOLOGICALLY PRODUCTIVE GLOBAL HECTARES PER PERSON.

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 3 PLANETS.

Maapallo on syntymänsä jälkeen kärsinyt esim. jääkauden, ehkä superkuivakauden, supervesikauden Nooan aikaan, syklien mukaan. Faaraoiden aikana ihmisetkin olivat viisaampia kuin tänään - olisko ihmisen älyllisen kehityksen historia näin, että n. 1000 v. ylämäkeen, 1000 v. hiljalleen alas kohti nollaa; Seuraavat 1000 v. männään miinukselle, ja sitten kohtaan 1000 v. takaisin nollaan... :geek:

Toi vaikuttaa olevan todennäköisintä, mutta ei sitä ihmiset huomaa..

Nakkaanpa tähän pätkän historiasta, kun en parempaakaan ketjua löytänyt...:

"Jeesuksen toimia on vaikea jäljittää hänen noin vuonna 61 jKr. tapahtuneen Maltalla eli Melitiassa käyntinsä jälkeen. Jotkut ovat esittäneet, että hän seurasi apostolien jalanjälkiä Intiaan ja että hän kuoli Srinnagarissa Kashmirissa, jossa on hänelle kuuluvaksi sanottu hauta. Tämä johtui kuitenkin Kashmirissa myöhään vuonna 1894 tehdystä ehdotuksesta, että Jeesus oli sama henkilö kuin Yuza Asaf -niminen profeetta, jolle hauta oli alun perin omistettu. Vaikka mielle on kiehtova, todisteet siitä ovat kaikkea muuta kuin vakuuttavat. On joka tapauksessa selvää, että Jeesus kuoli vuonna 73 jKr. tai ennen sitä. Hänen vanhimmalle pojalleen Jeesus II Justukselle oli annettu tuona vuonna daavidilainen arvonimi: "Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti." (Ilm.22:16)"

"....Jeesuksen ja Maria Magdaleenan tytär Taamar (Damaris) näyttää menneen naimisiin Paavalin kanssa Ateenassa vuonna 53 jKr., ..."

"...Hänen (Jeesus Justuksen) poikansa Jeesus III syntyi vuonna 77 jKr. , ja hänestä tuli Alfa Ja Omega (Ilm. 21:16). Se oli saadokilainen kunniamaininta Herodesten suvusta ja siirrettiin Daavidin suvulle vuonna 102 jKr., jolloin Herodesten järjestelmä päättyi. Jeesus III meni naimisiin vuonna 113 jKr. (taaskin 36- vuotiaana dynastisen tavan mukaisesti) ja julisti: Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti." (Ilm. 22:16)"
-Kirjasta Maria Magdalenan arvoitus, Laurence Gardner 2005

Loogisinta on, että ovat olleet paossa pitkään.... vuonna 44 jKr. lähtenyt maanpakoon. Sivulla 200 on kartta, johon on piirretty reitti: Kreetan pohjoispuolelta > Sisilian pohjoispuolelta > Sardinian ja Korsikan välistä Marseilleen Ranskaan. Todella mielenkiintoinen kirja(y)

• Tykkää
Reactions: Zariza
Edelliseen liittyen:

"21:3 Ja cwlin swren Änen Stolilda sanouan/ Catzo/ Jumalan Maia Inhimisten seas/ ia hene' pite asuman heiden cansans/ ia he tuleuat henen Canssaxens/ ia itze Jumala heiden cansans/ pite oleman heiden Jumalans.

Ja kuulin suuren äänen tuolilta sanowan/ Katso/ Jumalan maja ihmisten seassa/ ja hänen pitää asuman heidän kanssansa/ ja he tulewat hänen kansaksensa/ ja itse Jumala heidän kanssansa/ pitää oleman heidän Jumalansa.

21:4 Ja Jumala on poispyhckiue caiki Kynelit heiden Silmistens/ ia ei Cooleman sillen pidhe oleman/ eike Idkun/ eike parghun/ eike kiwun pidhe sillen oleman/ Sille ette ne ensimeiset poismenit.

Ja Jumala on pois pyyhkiwä kaikki kyyneleet heidän silmistänsä/ ja ei kuoleman silleen pidä oleman/ eikä itkun/ eikä parun/ eikä kiwun pidä silleen oleman/ Sillä että ne ensimmäiset pois menit.

21:5 Ja ioca istui Stolilla se sanoi/ Catzo/ mine teen caiki wdhexi. Ja hen sanoi minulle/ Kirioita/ Sille ette neme Sanat ouat totiset ia wissit.

Ja joka istui tuolilla se sanoi/ Katso/ minä teen kaikki uudeksi. Ja hän sanoi minulle/ Kirjoita/ Sillä että nämä sanat owat totiset ja wissit

21:6
Ja he' sanoi minulle/ se o'bi techty. Mine olen A ia O/ Alcu ia loppu. Mine annan Janouan sijte eleuen wedhe' Lechteste Andimexi.

Ja hän sanoi minulle/ se ompi tehty. Minä olen A ja O/ Alku ja loppu. Minä annan janoowan siitä eläwän weden lähteestä antimeksi.

21:7
Joca woittapi henen pite neite caikia perime' ia minun pite oleman henelle Jumalaxi/ ia henen pite oleman minulle Poiaxi.

Joka woittaapi hänen pitää näitä kaikkia perimän ja minun pitää oleman hänelle Jumalaksi/ ja hänen pitää oleman minulle pojaksi. "

Kuivuus oli silloin jo levinnyt...! Nythän se on jo etelä- Suomessa!

Pohjavesitilanne on aika heikko:eek:
Ihmisen täytyisi osata tehdä sopivasti varjoja. Nykyinen musta asfaltti ja mustat katot kuumentaa ilman eikä sille tee kukaan mitään. Kaikkea muuta kyllä keksitään syyksi, vaikka lämpötilaeron näkee maantien laidassa olevasta kyltistä, maanlämpö/ilman lämpö:mad:

Yhteistyössä