Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:En mä virallista eroa tiedä, mutta sanoisin että rekassa se nuppi on irrotettavissa, kuorma-autossa lava on kiinteästi ohjaamossa kiinni.
Jotain tällasta minäkin uumoilen.Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:En mä virallista eroa tiedä, mutta sanoisin että rekassa se nuppi on irrotettavissa, kuorma-autossa lava on kiinteästi ohjaamossa kiinni.
Ne on myös rekisteriotteessa luokkana kuorma-auto.Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:Paino, siis omamassa. En tiedä paljonko mikäkin painaa, mutta sen auton painosta se riippuu. Onhan esim. pakettiautoja, mitkä on niin raskaita, että pitää olla kuorma-autokortti, että saa ajaa, esimerkiksi chevy van:eista suurin osa vaatii kuorma-autokortin
No kerrotko sit, mikä on nuppi-rekka? Kun rekkakorttia aletaan ajamaan, niin ensiksi pyöritellään ja ajetaan pelkällä nupilla. Ja jos sillä ajaminen onnistuu liikenteen seassa moitteettomasti, niin sitten annetaan kärryosa perään. Kyllä se on auton oma-massa, mikä asian ratkaisee, että mikä on kuorma-auto ja mikä rekka.Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:Kuorma-auto on nuppi jolla yksi lava, rekka on nuppi joka vetää kahta perävaunua. Rekassa on tehokkaampi nuppi. (nuppi=osa joka sisältää ohjaamon ja koneen.)
Alkuperäinen kirjoittaja herne:laita ne kuvat tänne niin autetaan jos osataan
Aivan järkyttävää... Kaikkia puoliperävaunuja sun muita, apua! Mutta periaatteessa oli apua, jos vaan jaksan perehtyä asiaan. Kiitos suuri ja :flower: !Alkuperäinen kirjoittaja tähtisilmä:pikaseen googletin niin oisko tästä apua? http://fi.wikipedia.org/wiki/Ajoneuvoyhdistelm%C3%A4
Ei pidä paikkaansa. Mites sie selität vaihtolava-autot?Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:kuorma-autossa lava on kiinteästi ohjaamossa kiinni.