meilläkö älytön laina?

  • Viestiketjun aloittaja maniton
  • Ensimmäinen viesti
maniton
kaveri sanoi meillä olevan älytön laina...
lainaa otetiin 110000 ja miehen tulot 2300 -verot. minä pian töihin lähdössä muttei työpaikasta mitään tietoa!
onko meillä siis älytön tilanne??
 
maniton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 21:27 Keittiönoita kirjoitti:
Ei ole älytön laina, kun ottaa huomioon, että teitä on kohta 2 palkansaajaa.
joo, mut kaveri povasi etten tule saamaan mitään työtä, koska en ole korkeasti koulutettu!! ja jos satunkin saamaan niin palkka on toosi huono...
että niin kannustava kaveri!!
 
huh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 21:28 vieras kirjoitti:
Noh, meillä lainaa 200.000e. miehen tulot sen saman kuin teillä. itsellä tulot kuussa käteen n. 800-1000e. Et meillä on sit varmaan ihan "päätön" laina :eek:
No, TOI on ÄLYTÖN, ainakin normaalituloilla.
Vuodessa maksaa jo PELKKIÄ KORKOJA 10000 euroa!

0,5% koronnousu tietää tonnin lisämenoa vuodessa...
 
no jaa
Hurjia lainoja olette minusta ottaneet..
Meillä bruttotulot yht. 3800 e/kk ja lainaa n. 70 000 euroa. Tiedän ettei kaupungista sillä hintaa edes taloa saa, mutta en kyllä yli 100 000 lainaa ois uskaltanu ottaa. Korot lienee nousussa..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 21:37 huh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 21:28 vieras kirjoitti:
Noh, meillä lainaa 200.000e. miehen tulot sen saman kuin teillä. itsellä tulot kuussa käteen n. 800-1000e. Et meillä on sit varmaan ihan "päätön" laina :eek:
No, TOI on ÄLYTÖN, ainakin normaalituloilla.
Vuodessa maksaa jo PELKKIÄ KORKOJA 10000 euroa!

0,5% koronnousu tietää tonnin lisämenoa vuodessa...
Olen kanssa joskus kauhistellut, kuinka pankit antaa pienituloisillekin noin suuria lainoja.Onhan se pankille kannattava juttu tosin...
 
XXS
Ei mikään älytön laina, vaikka itse en noin isoa haluaisi ottaakaan. Kuitenkin se, kuinka paljon valmistinkimään esim. matkustelusta ja muusta sellaisesta, on syytä miettiä jo ennen lainan ottamista.
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 21:42 no jaa kirjoitti:
Hurjia lainoja olette minusta ottaneet..
Meillä bruttotulot yht. 3800 e/kk ja lainaa n. 70 000 euroa. Tiedän ettei kaupungista sillä hintaa edes taloa saa, mutta en kyllä yli 100 000 lainaa ois uskaltanu ottaa. Korot lienee nousussa..
Näiltä nurkilta ei saa 70 000 eurolla edes kerrostaloyksiötä, talosta puhumattakaan =)
 
no jaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 21:42 no jaa kirjoitti:
Hurjia lainoja olette minusta ottaneet..
Meillä bruttotulot yht. 3800 e/kk ja lainaa n. 70 000 euroa. Tiedän ettei kaupungista sillä hintaa edes taloa saa, mutta en kyllä yli 100 000 lainaa ois uskaltanu ottaa. Korot lienee nousussa..
Lisäisin vielä, että itse ainakin haluan käyttää rahaa muuhunkin kuin lainan lyhentämiseen. Itseasiassa lainanlyhennys on pienempi kuin aikaisemmin maksamamme vuokra. Tuntuis että menis ilo koko asumisesta jos lainanmaksupäivä tyhjentäis tilin, tai mikä vielä pahempaa, pelottais joka kuukausi että riittääkö tilillä rahat.
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 21:32 maniton kirjoitti:
joo, mut kaveri povasi etten tule saamaan mitään työtä, koska en ole korkeasti koulutettu!! ja jos satunkin saamaan niin palkka on toosi huono...
että niin kannustava kaveri!!
Älä välitä kaverin "kannustuksesta" =) Sitäpaitsi ei korkeakaan koulutus automaattisesti työpaikkaa takaa, oleellisempaa on ala, jolle koulutusta ja/tai työkokemusta on. Toivottavasti löydät pian työpaikan :flower:
 
hyväturpot
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 21:37 huh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 21:28 vieras kirjoitti:
Noh, meillä lainaa 200.000e. miehen tulot sen saman kuin teillä. itsellä tulot kuussa käteen n. 800-1000e. Et meillä on sit varmaan ihan "päätön" laina :eek:
No, TOI on ÄLYTÖN, ainakin normaalituloilla.
Vuodessa maksaa jo PELKKIÄ KORKOJA 10000 euroa!

0,5% koronnousu tietää tonnin lisämenoa vuodessa...
Ai ihan jopa pelkkiä korkoja jopa 10 000?... no voi herranduudeli, nämä on just niitä urpoja jotka ei tajua itse maksavansa 10 000? vuodessa vuokraa vieraalle ihmiselle, kerryttämättä omaa omaisuuttaan lainkaan!!!! Vaikka lainassa maksetaankin korkoja, maksetaan siinä kuitenkin kokoajan omaa pois, toisin kun vuokralla asujat. :headwall:
 
  • Tykkää
Reactions: .....
no jaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:00 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 21:42 no jaa kirjoitti:
Hurjia lainoja olette minusta ottaneet..
Meillä bruttotulot yht. 3800 e/kk ja lainaa n. 70 000 euroa. Tiedän ettei kaupungista sillä hintaa edes taloa saa, mutta en kyllä yli 100 000 lainaa ois uskaltanu ottaa. Korot lienee nousussa..
Näiltä nurkilta ei saa 70 000 eurolla edes kerrostaloyksiötä, talosta puhumattakaan =)
Niinpä :) Siksipä tämmösen duunariperheen onkin parempi pysytellä pois niiltä nurkilta ja asustella ihan vaan täällä maaseudunrauhassa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:02 no jaa kirjoitti:
Lisäisin vielä, että itse ainakin haluan käyttää rahaa muuhunkin kuin lainan lyhentämiseen. Itseasiassa lainanlyhennys on pienempi kuin aikaisemmin maksamamme vuokra. Tuntuis että menis ilo koko asumisesta jos lainanmaksupäivä tyhjentäis tilin, tai mikä vielä pahempaa, pelottais joka kuukausi että riittääkö tilillä rahat.
Meillä taas tilanne on sellainen, että nettotulot 1750 euroa ja asumiskustannusten jälkeen jää 1000 euroa. Vuokralla meni saman verran ja meille onkin sama kummassa köyhistellään, vuokralla vai omassa. Nytkin kuun alussa jäi käteen 200 euroa ja sillä mennään.
 
huh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:04 hyväturpot kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 21:37 huh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 21:28 vieras kirjoitti:
Noh, meillä lainaa 200.000e. miehen tulot sen saman kuin teillä. itsellä tulot kuussa käteen n. 800-1000e. Et meillä on sit varmaan ihan "päätön" laina :eek:
No, TOI on ÄLYTÖN, ainakin normaalituloilla.
Vuodessa maksaa jo PELKKIÄ KORKOJA 10000 euroa!

0,5% koronnousu tietää tonnin lisämenoa vuodessa...
Ai ihan jopa pelkkiä korkoja jopa 10 000?... no voi herranduudeli, nämä on just niitä urpoja jotka ei tajua itse maksavansa 10 000? vuodessa vuokraa vieraalle ihmiselle, kerryttämättä omaa omaisuuttaan lainkaan!!!! Vaikka lainassa maksetaankin korkoja, maksetaan siinä kuitenkin kokoajan omaa pois, toisin kun vuokralla asujat. :headwall:
Heh, hiukkasen meni pieleen. Vuokralla ollaan oltu joskus yli 10 vuotta sitten, oma talo ostettiin, kun oltiin 22 ja 25.
Nyt asutaan suuressa talossa järven rannalla, tonttia on yli 60 ha. pankille ollaan auli vielä 100 000e eli maksellaan vuodessa pelkkkiä korkoja viitisen tonnia, lyhennyksiä onneksi enemmän.

:D

Kuinkas on sun laita
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:05 no jaa kirjoitti:
Niinpä :) Siksipä tämmösen duunariperheen onkin parempi pysytellä pois niiltä nurkilta ja asustella ihan vaan täällä maaseudunrauhassa.
=) No, tässä kalliissa asumisessa on tietysti se hyvä puoli, että auto kaikkine kuluineen on tarpeeton. Paljonkohan edullisemmaksi loppujen lopuksi maaseudulla asuminen oikeasti tulee esim. 30 vuoden aikana? Onkohan tehty mitään tutkimusta asiasta? Maaseudulla on tietysti muut hyvät puolensa, mutta ihan taloudellisesti ajatellen mahtaakohan se tulla sittenkään kovin paljoa edullisemmaksi kuin kaupungissa asuminen?
 
kuupää
Me ollaan sitte varmaan ihan pähkähulluja... :D En edes kehtaa paljonko ollaan ottamassa lainaa ja paljonko on meidän tulot, mutta 30v on lainan takaisinmaksuaika näiltä näkymin... :D Mikäs siinä, minä oon viisissä kymmenissä kun on maksettu takaisin. Todennäköistähän on kyllä että lyhenee tuo aika sitten kun työelämä tulee mulla vastaan.
 
Riippuu ihan itsestä mikä on paljon =)

Me ollaan asuttu tässä nyt 10 vuotta ja viimeiset 2 ilman asuntolainaa, tuota summaa ei meidän tuloilla olis kahdeksassa vuodessa pois maksettu :)
Nyt on kirjaimellisesti OMA asunto ja sijoitukseen menee ylimääräiset
 
hyväturpot
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:08 huh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:04 hyväturpot kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 21:37 huh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 21:28 vieras kirjoitti:
Noh, meillä lainaa 200.000e. miehen tulot sen saman kuin teillä. itsellä tulot kuussa käteen n. 800-1000e. Et meillä on sit varmaan ihan "päätön" laina :eek:
No, TOI on ÄLYTÖN, ainakin normaalituloilla.
Vuodessa maksaa jo PELKKIÄ KORKOJA 10000 euroa!

0,5% koronnousu tietää tonnin lisämenoa vuodessa...
Ai ihan jopa pelkkiä korkoja jopa 10 000?... no voi herranduudeli, nämä on just niitä urpoja jotka ei tajua itse maksavansa 10 000? vuodessa vuokraa vieraalle ihmiselle, kerryttämättä omaa omaisuuttaan lainkaan!!!! Vaikka lainassa maksetaankin korkoja, maksetaan siinä kuitenkin kokoajan omaa pois, toisin kun vuokralla asujat. :headwall:
Heh, hiukkasen meni pieleen. Vuokralla ollaan oltu joskus yli 10 vuotta sitten, oma talo ostettiin, kun oltiin 22 ja 25.
Nyt asutaan suuressa talossa järven rannalla, tonttia on yli 60 ha. pankille ollaan auli vielä 100 000e eli maksellaan vuodessa pelkkkiä korkoja viitisen tonnia, lyhennyksiä onneksi enemmän.

:D

Kuinkas on sun laita
No eli sittenhän olemme asiasta yhtä mieltä että vuokralla asuminen ei kannata, kun saman rahan makselee omaa pois, vaikkakin siihen päälle tulee korot, mutta ompahan oma talo. Minuu suututtaa ihmiset jotka jeesustelee toisten ihmisten lainoja ja korkoja, eivätkä itse tajua makoilevansa vuokrakämpän nurkissa ja maksavansa vuokrarahoja taivaan tuuliin niin paljon että sillä lyhentelis jo omaakin lainaa vaikka kuinka.
Joten anteeksi, olin jyrkkä tuossa aiemmassa viestissäni, vappusima varmaan kuohahti päähän....
terv: ei ikinä vuokralla asunut ja 19 vuotiaana oman kodin ostanut.....
 

Yhteistyössä