Relaatio 1076

No nyt on erilainen rellu =)

Ei meinaa saada kaikkia ruutuja auki mitenkään, vasen ja oikea yläkulma ei mulle aukene kun ei vaan synapsit napsaa oikeaan suuntaan.

Onkos joku keksinyt jo miten pääsisi eteenpäin ruudussa 2.1 ? Rajasana vasemmalla pöy -> 14 voisi olla ehkä jotenkin avuksi tässä.
4.1 vasen alareuna tyssäsi voi - 9, ja urh 12 (alareunaan kiinni)

4.4 ruudussa oikea alakulma, viimeinen 5 sanasta lin avaisi myös ton oikean yläkulman, mutta en ole keksinyt sitäkään.
Tai 2.4 ruudussa pääsanasta 8 kohti yläreunaa

Hitaasti etenee, ja paljon jumittaa, toivottavasti joku lähtee tähän ketjuun mukaan sillä mielellä, että ratkotaan kimpassa! =)

vierailija

Ei meinaa saada kaikkia ruutuja auki mitenkään, vasen ja oikea yläkulma ei mulle aukene kun ei vaan synapsit napsaa oikeaan suuntaan.

Onkos joku keksinyt jo miten pääsisi eteenpäin ruudussa 2.1 ? Rajasana vasemmalla pöy -> 14 voisi olla ehkä jotenkin avuksi tässä.
4.1 vasen alareuna tyssäsi voi - 9, ja urh 12 (alareunaan kiinni)

4.4 ruudussa oikea alakulma, viimeinen 5 sanasta lin avaisi myös ton oikean yläkulman, mutta en ole keksinyt sitäkään.
Tai 2.4 ruudussa pääsanasta 8 kohti yläreunaa

Hitaasti etenee, ja paljon jumittaa, toivottavasti joku lähtee tähän ketjuun mukaan sillä mielellä, että ratkotaan kimpassa! =)
Onko sulla 2,4:n ylin 4-merkkkinen rajasana vasemmalle? Siitä ylös on 9-merkkinen rajasana, jonka loppu on 4-merkkinen sana

vierailija
Tänään aloitin tämän, tilanne nyt 115/502, neljä ruutua vielä pimennossa.
Jumeja ei ole tullut ja kokoajan etenee, hitaasti tosin, mut kiirettä ei ole saada kaikkia ruutuja auki. Keskityn yhteen ruutuun kerrallaan.
Kyselen apuja sitten, kun jumittaa niin, ettei etene mihkään suuntaan (=ehkä viikon päästä🤣).
Ja toki auttelen muita, jos tarvis.

• Tykkää
Reactions: NonnaNoppa
vierailija

Ei meinaa saada kaikkia ruutuja auki mitenkään,

----

Sama vika, ei tahdo keksiä edes pääsanoista lähteviä. Vaivaiset 70 sanaa kasassa.

Oisko 1-3 (ihme) -ruutuun joku pääsanasta lähtevä (mulla on vain Macgyver siinä) tai sitten Elek 3 (rajasana)?

3-1 (design) en myöskään keksi pääsanasta yhtään.

2-2 (sähkö) pääsanasta rajasana vasemmalle 9?

Auttelen itse jos osaan, mutta tosiaan aika hintsusti on vasta sanoja...

vierailija
Sama vika, ei tahdo keksiä edes pääsanoista lähteviä. Vaivaiset 70 sanaa kasassa.

Oisko 1-3 (ihme) -ruutuun joku pääsanasta lähtevä (mulla on vain Macgyver siinä) tai sitten Elek 3 (rajasana)?

2-2 (sähkö) pääsanasta rajasana vasemmalle 9? Olkiluoto

Auttelen itse jos osaan, mutta tosiaan aika hintsusti on vasta sanoja...

vierailija
4+5 sekä 5+5 molemmat **suomalaisia** nimiä, O--- T---- & A---- A----. Toinen suunnitellut aloitusruudussa (2-3) mainitusta materiaalista (neljä kirjainta, oikea rajasana) jotain koristeellista ja lentävää ja toinen puolestaan suunnitellut samasta materiaalista jotakin kukkia varten.

vierailija
On tää niin raskas ja hankala, ei jaksa yksin vääntää😓. Kysynkin nyt ruutu kerrallaan jeesiä.
4.3. ylhäällä rajasana vesi 8 (tuosta jatko 11 myös puuttuu, mut selvinee) ja 10
4.3. alhaalla keskellä kuta alas 11 (rajasana)

vierailija
On tää niin raskas ja hankala, ei jaksa yksin vääntää. Kysynkin nyt ruutu kerrallaan jeesiä.
4.3. ylhäällä rajasana vesi 8 (tuosta jatko 11 myös puuttuu, mut selvinee) ja 10
8: nimitys sulamisvesille, sadevesille, alkaa h-kirjaimella.
10: T-kirjaimella alkava sana, päättyy vesi. termi kotona (kotitalouksissa) käytettävälle puhtaalle vedelle
11: kukille vettä

vierailija
Onko tätä?

2-1: TiKo 3 ylös=mulla ei ole tätä, ja ruutu 1.1. pimennossa
2-3: Mul 5 alas=synonyymi ruohikko tai Las 10 alas=tunnettu entinen lasitehdas
3-1: LasLin 12 alas=koriste
3-4: Lem 7=pilttuussa alas ja 4 vasemmalle=akvaariossa

Liityn tähän ruutu kerrallaan - joukkoon.

Eli otetaan vaikka ruutu 1.1, mistä lähden etsimään ju - jatkoja? Neljä sanaa, joista nähdäkseni yhtäkään ei löytynyt esimerkiksi sanakirjasta, en mene kyllä vannomaan että jaksoin ihan jokaisen sanan sinne hakata.

1.2, taj- jatko 5,5,5,10, samoin kii 9

lisää käsittämättömiä kohtia mistä en pääse mihinkään:

3. 1 keskellä SUO, siitä kaikki ylöspäin. Mitä edes haetaan?

2.1 oikea alakulma YD ,kaikki muu paitsi suoraan ylös menevä.

2.4 Oikea reuna, Pöy alas suuntautuvat, 12 ja 10

Yhteistyössä