Onnenarpa ja Janne Antin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Katsoin ihan uteliaisuuttani erään koirahoitolan sivuja... Siellä mainittiin että hoitolassa on koulutettu henkilökunta. Ja koirille tarjotaan virikkeitä, aktiviteetteja ja ulkoilua.

Mitäs Jannella on..... Itse oppinut "ammattilainen". Koirien ainoa virike ja liikunta on päästä pari kertaa päivässä aidatulle pihalle riehumaan. Muun osan päivästä koirahoitolan omistaja makaa sängyssä tai sohvalla. Ellei sitten huitele omissa menoissaan, ja koirat ovat silloin keskenään kissojen kanssa.

Tuolla toisessa hoitolassa koiralle varatun loman saa perua 2 päivää aikaisemmin. Muuten veloitetaan 25€. Jannen "hotlassa" majoitus pitää perua kuukausi aikaisemmin, muuten et saa penniäkään takaisin.
Turha vertailla. Jannella on asiakkaita.
 
vierailija
Katsoin ihan uteliaisuuttani erään koirahoitolan sivuja... Siellä mainittiin että hoitolassa on koulutettu henkilökunta. Ja koirille tarjotaan virikkeitä, aktiviteetteja ja ulkoilua.

Mitäs Jannella on..... Itse oppinut "ammattilainen". Koirien ainoa virike ja liikunta on päästä pari kertaa päivässä aidatulle pihalle riehumaan. Muun osan päivästä koirahoitolan omistaja makaa sängyssä tai sohvalla. Ellei sitten huitele omissa menoissaan, ja koirat ovat silloin keskenään kissojen kanssa.

Tuolla toisessa hoitolassa koiralle varatun loman saa perua 2 päivää aikaisemmin. Muuten veloitetaan 25€. Jannen "hotlassa" majoitus pitää perua kuukausi aikaisemmin, muuten et saa penniäkään takaisin.
Vie koirasi sitten sinne. Mitä ihmettä täällä kirjoittelet siitä. Ei kukaan pakota sua viemään koiraasi tai kissaasi Jannen tykö.
 
vierailija
Tuo Jannen peruutusehto on muuten todella kova. Kuukausi etukäteen pitää jo tietää tuleeko jotain esteitä. Oikeassa hotellissa perumisen saa muistaakseni tehdä veloituksetta saapumispäivään klo 18 saakka? Ja jossain kampaamossa tai kauneushoitolassa perumisen saa tehdä vielä vuorokausi ennen varattua aikaa, muutoin peritään oliko 50% palvelun hinnasta...
 
vierailija
Vie koirasi sitten sinne. Mitä ihmettä täällä kirjoittelet siitä. Ei kukaan pakota sua viemään koiraasi tai kissaasi Jannen tykö.
Täällä on alettu nyt vetämään kaikenlaisia vertailuja mieheen. Asioista joilla ei ole mitään merkitystä näille ihmisille. Päivänsä iloksi vaan kirjoittavat tänne toivossa, että joku taas kerran sanoo, että hyvin sanottu! 😏
 
vierailija
Tuossa yrittäjä Antin menee kyllä metsään. Kun tarjoaa päivähoitoa kympin hinnalla. Luulisi nyt yrittäjän tietävän, että eihän tuosta jää viivan alle juuri mitään, kun ensin tuosta kympistä vähennetään kaikki pakolliset vähennykset. Olisi vaan kannattanut tyytyä siihen Onnenarvan hyvään palkkaukseen. Nytkin saisi vedellä monen tonnin kuukausiliksoja jauhamalla telkkarissa pari tuntia ai jai jai jaita....
 
vierailija
Tuossa yrittäjä Antin menee kyllä metsään. Kun tarjoaa päivähoitoa kympin hinnalla. Luulisi nyt yrittäjän tietävän, että eihän tuosta jää viivan alle juuri mitään, kun ensin tuosta kympistä vähennetään kaikki pakolliset vähennykset. Olisi vaan kannattanut tyytyä siihen Onnenarvan hyvään palkkaukseen. Nytkin saisi vedellä monen tonnin kuukausiliksoja jauhamalla telkkarissa pari tuntia ai jai jai jaita....
Mieluummin hän kuin tämä nainen.
 
vierailija
Minä esimerkiksi olen vienyt. Ja mistä sait päähäsi että se koira on siellä koko päivän? Kyllä sen saa hakea pois aiemmin. Olen myös vienyt koiran hoitoon, kun olen käynyt lääkärillä koska koiraa ei voi viedä sinne mukaan. Missä sinä asut ettet tiedä tällaista tapahtuu?
No kun siis juuri tätä minä en ymmärrä. Jos sinä käyt lääkärissä tai hierojalla, sanotaan että pari tuntia menee. Niin miksi se koira pitäisi viedä siksi aikaa maksulliseen hoitolaan? Eikö se koira pärjää paria tuntia yksin kotona? Minusta tuntuisi turhalta viedä koira hoitoon jonkun kampaamokäynnin ajaksi. Jokainen tietysti tekee niinkuin haluaa. Itselläni ei koiraa edes ole, mutta mun työpäivät saattaa olla jopa 15h. Ja asun yksin. Juuri tämän takia mulla ei sitten koiraa olekaan. Mutta hyvin voisin harkitakin koiralle päivähoitopaikkaa työpäivien ajaksi. Kun on sekin vähän kurjaa että koira olisi koko työpäivän ajan yksin kotona. Mutta tuollainen parin tunnin hoitolakeikka tuntuu itsestä vieraalta.
 
vierailija
No kun siis juuri tätä minä en ymmärrä. Jos sinä käyt lääkärissä tai hierojalla, sanotaan että pari tuntia menee. Niin miksi se koira pitäisi viedä siksi aikaa maksulliseen hoitolaan? Eikö se koira pärjää paria tuntia yksin kotona? Minusta tuntuisi turhalta viedä koira hoitoon jonkun kampaamokäynnin ajaksi. Jokainen tietysti tekee niinkuin haluaa. Itselläni ei koiraa edes ole, mutta mun työpäivät saattaa olla jopa 15h. Ja asun yksin. Juuri tämän takia mulla ei sitten koiraa olekaan. Mutta hyvin voisin harkitakin koiralle päivähoitopaikkaa työpäivien ajaksi. Kun on sekin vähän kurjaa että koira olisi koko työpäivän ajan yksin kotona. Mutta tuollainen parin tunnin hoitolakeikka tuntuu itsestä vieraalta.
Tottakai pärjää mutta sitten saa sosiaalista kanssakäymistä ja seuraa muiden koirien kanssa. Se on tärkeää koirille kun laumaeläimiä ovat kuitenkin. Kivempi hänen olla muiden seurassa kuin yksin kotona köllöttää.
 
vierailija
No kun siis juuri tätä minä en ymmärrä. Jos sinä käyt lääkärissä tai hierojalla, sanotaan että pari tuntia menee. Niin miksi se koira pitäisi viedä siksi aikaa maksulliseen hoitolaan? Eikö se koira pärjää paria tuntia yksin kotona? Minusta tuntuisi turhalta viedä koira hoitoon jonkun kampaamokäynnin ajaksi. Jokainen tietysti tekee niinkuin haluaa. Itselläni ei koiraa edes ole, mutta mun työpäivät saattaa olla jopa 15h. Ja asun yksin. Juuri tämän takia mulla ei sitten koiraa olekaan. Mutta hyvin voisin harkitakin koiralle päivähoitopaikkaa työpäivien ajaksi. Kun on sekin vähän kurjaa että koira olisi koko työpäivän ajan yksin kotona. Mutta tuollainen parin tunnin hoitolakeikka tuntuu itsestä vieraalta.
Tuoda kampaamo jutusta myös sen verran, että kun minä menen kampaajalle, se on helposti n viiden tunnin urakka. Koira saa leikkiä muiden kanssa sen ajan.
 
vierailija
Älä alihinnoittele työtäsi
Yleinen virhe on, että yrittäjä alihinnoittelee työnsä. Uusi yrittäjä ei ehkä luota tarpeeksi itseensä ja yritykseensä pyytääkseen korkeampaa hintaa tai hinnoittelusta ei vain ole tarpeeksi tietoa, jolloin hinnat perustuvat arvaukseen. Tarpeeksi korkeat hinnat ovat kuitenkin äärimmäisen tärkeät, sillä vain näin liiketoimintasi voi kannattaa. Jos rahaa ei tule tarpeeksi sisään, ei yrityksesi talous voi pysyä kunnossa. Siksi oman työsi hinta on tärkeää asettaa heti järkevälle tasolle, vaikka alussa alihinnoittelu voi tuntua houkuttelevalta. Alihinnoittelun välttämiseksi on tärkeää, että tunnet oman osaamisesi ja yrityksesi. Mieti, mikä tekee yrityksestäsi erityisen asiakkaille ja mitä asiakkaasi saavat rahoilleen vastineeksi. Kun tunnistat työsi arvon, sinun on helpompi pyytää työstäsi asianmukaista hintaa.
 
vierailija
Muista, että yrittäjänä sinun tulee itse maksaa toiminnastasi myös verot ja vakuutukset.

Yritystoiminnan sivukulut
Yritystoiminnan pyörittämisestä tulee paljon sivukuluja, jotka eivät välttämättä liity suoraan yrityksesi palvelun tai tuotteen tuottamiseen, mutta täytyy sisällyttää pyytämääsi hintaan, jotta toimintasi voi kannattaa. Näitä kuluja ovat esimerkiksi vakuutukset, kuten lakisääteinen YEL-vakuutus, matkakulut, työtilojesi kustannukset sekä markkinointiin menevät rahat. Ota myös huomioon, että maksat tietenkin tuloistasi veroja.
 
vierailija
Tottakai yrittäisin saada asiakkaita. Mutta ymmärtäisin myös realiteetit. Ei voi alihinnoitella jos meinaa pitää firman pystyssä.
Minä ajattelen asiaa näin että yrittää saada uusia asiakkaita tällä tavalla ja sitten toivoo, että kun ale-hinta on oh, ne asiakkaat kuitenkin pysyisivät sen jälkeenkin. Kaikki ei tietenkään mutta jos vaikka pari, niin se on jo enemmän kuin alunperin. Itse olen asioinut joissain yrityksissä jotka ovat tehneet näin ja jos olin tyytyväinen palveluun, jatkoin siellä asioimista hinnan nousun jälkeenkin.
 
vierailija
Minä ajattelen asiaa näin että yrittää saada uusia asiakkaita tällä tavalla ja sitten toivoo, että kun ale-hinta on oh, ne asiakkaat kuitenkin pysyisivät sen jälkeenkin. Kaikki ei tietenkään mutta jos vaikka pari, niin se on jo enemmän kuin alunperin. Itse olen asioinut joissain yrityksissä jotka ovat tehneet näin ja jos olin tyytyväinen palveluun, jatkoin siellä asioimista hinnan nousun jälkeenkin.
Teen itse ihan samoin. Mainostan välillä halvemmalla palvelujani ja siten saan uusia asiakkaita ja osa niistä sitten jää. Ihan normaalia toimintaa. En tiedä miksi siitä on tehty jotenkin outoa täällä. Ei kaiketi ole yrittäjiä täällä montaa. Tai haluavat vaan valittaa harrastukseksi.
 
vierailija
Sen huomaa, että kun asiallinen keskustelu alkaa, kukaan ei ole enää kiinnostunut. Toksinen palsta tämä. Näin, että monta kysymystä on esitetty esimerkiksi yhdelle ihmiselle hänen koirastaan ja miten hoitaa koiraansa ja hän vastasi, mutta eipä enää tullut niihin kommentteja takaisin. Kukaan ei siis halua oikeaa normaalia keskustelua täällä. Ainoastaan Antinin mollaamista.
 
vierailija
Älä yritä puolustaa valhetta. Siinä taas näkee että teillä vihaajilla viiraa päässä kun peräti puolustatte selvää valhetta ja valehtelijaa. Kaikesta päätellen sinäkin valehtelet ja kun jäät kiinni, sanot että pikkasen vaan puhuin väärin. Paskapuhetta.
Kyllä faneilla pahasti viiraa päässä kun jatkuvasti on räksytettävä,haukuttavaa muita kirjoittajia ja tiuskittava jokaisessa viestissä minkä fanit kirjoittaa
 
vierailija
Älä yritä puolustaa valhetta. Siinä taas näkee että teillä vihaajilla viiraa päässä kun peräti puolustatte selvää valhetta ja valehtelijaa. Kaikesta päätellen sinäkin valehtelet ja kun jäät kiinni, sanot että pikkasen vaan puhuin väärin. Paskapuhetta.

Faneilla menee elämässään kyllä tosi huonosti. Jatkuvasti fanien täytyy haukkua muita kirjoittajia jokaisessa viestissä mitä kirjoittaa sekä räksyttää jatkuvasti.
 
vierailija
Sen huomaa, että kun asiallinen keskustelu alkaa, kukaan ei ole enää kiinnostunut. Toksinen palsta tämä. Näin, että monta kysymystä on esitetty esimerkiksi yhdelle ihmiselle hänen koirastaan ja miten hoitaa koiraansa ja hän vastasi, mutta eipä enää tullut niihin kommentteja takaisin. Kukaan ei siis halua oikeaa normaalia keskustelua täällä. Ainoastaan Antinin mollaamista.
Kolme sanaa: keski-ikäiset hetero naiset. Itse olen nuori hetero nainen muttei meidän keskuudessa näin puhuta kenestäkään.,
 
vierailija
Kolme sanaa: keski-ikäiset hetero naiset. Itse olen nuori hetero nainen muttei meidän keskuudessa näin puhuta kenestäkään.,
Mielenkiintoinen huomio näistä erityisesti suomalaisista keski-ikä naisista on se, että heidän suupielet ovat kääntyneet alaspäin jo ennen aikojaan. Joskus juttelen jonkun naisen kanssa ja ne kertoo ikänsä ja se on aina jotain 45v mutta hyvä helvetti ne näyttää jotain 65v! Se katkeruus se katkeruus. Vanhentaa nämä naiset. Tämäkin on muuten ihan fakta. Viha ja katkeruus vanhentaa ihmisen ennen aikojaan.
 
vierailija
Mielenkiintoinen huomio näistä erityisesti suomalaisista keski-ikä naisista on se, että heidän suupielet ovat kääntyneet alaspäin jo ennen aikojaan. Joskus juttelen jonkun naisen kanssa ja ne kertoo ikänsä ja se on aina jotain 45v mutta hyvä helvetti ne näyttää jotain 65v! Se katkeruus se katkeruus. Vanhentaa nämä naiset. Tämäkin on muuten ihan fakta. Viha ja katkeruus vanhentaa ihmisen ennen aikojaan.
Ja varmaan ne känniset suomalaiset miehen juntit.
 

Yhteistyössä