MUUTTO MIKKELIIN

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Heippa! Oon 16-vuotias tyttö Helsingistä. Sain justiinsa opiskelupaikan Mikkelin Esedusta sote-alalle. Olen pistänyt jo Moas:ille asuntohakemuksen ja pelatakseni varman päälle olen myös Oikotieltä ja Vuokraovesta asuntoja katsellut.
Siellä hintaluokka näyttää hyvältä(helsingin hintoihin tottuneena), mutta suurin osa asunnoista sijaitsee Ristiinassa.
En tuota aluetta vielä kovin tunne joten tarvitsisin neuvoja, kannattaako asuntoja hakea myös Ristiinasta vai pysytellä vain Mikkelin alueella? Onko helpot julkisen liikenteen yhteydet koulumatkoihin? Mistä hankin bussilipun/näen bussi aikataulut? Onko kivaa aluetta Mikkeli ja Ristiina tai kokemuksia Esedusta, etenkin sote alalta?
Ja en sitten halua kommentteja, että olen liian nuori tai että etsi itse, tarvitsen oikeita neuvoja ja vastauksia kysymyksiini, koska googlesta en löytänyt selkeitä vastauksia. Myös jos jollakin olisi mielessä paikkaa mistä kannattaa hakea työpaikkaa, esim suoraan jostain tietystä paikasta tai sitten vain yleisesti, koska duunitorissa ei paljoa tarjolla. Kiitos etukäteen jos joku vastaa:)
 
vierailija
En tunne Mikkeliä, mutta nyrkkisääntönä noissa pienemmissä kaupungeissa toimii sellainen, että julkinen liikenne ei toimi kovin hyvin. Eli ei varmaan kannata sieltä Ristiinasta asuntoa etsiä, vaan keskustasta. Ja jos meinaat duunia etsiä, niin sekin on varmasti helpompaa keskustassa. 16-vuotiaalle kun ei kovin paljon vaihtoehtoja ole.
 
vierailija
Se
Se on ihan hemmetin kaukana ja tarvitset oman auton. Tai jos ei ole autoa, niin olet jumissa siellä
Bussi kulkee harvoin ja ottaa tunnin.

Samassa ajassa suunnilleen kävelee mistä tahansa mikkelistä otavalle. Kaupunki on pieni kunhan et mene minnekään prisman kulmille saakka. Kannattaa pysyä paikoilla, jossa pystyy liikkumaan kävellen / pyörällä, jos ei välttämättä halua sitä autoa
 
vierailija
Moasilla on varmaan paljon tyhjää raviradantiellä. AMK lähti sieltä pois joskus 2010, jonka jälkeen se on ollut tosi syrjässä. Se olisi mulla se ns. viimeinen vaihtoehto, kun sekin on vähän syrjässä
 
vierailija
Se


Bussi kulkee harvoin ja ottaa tunnin.

Samassa ajassa suunnilleen kävelee mistä tahansa mikkelistä otavalle. Kaupunki on pieni kunhan et mene minnekään prisman kulmille saakka. Kannattaa pysyä paikoilla, jossa pystyy liikkumaan kävellen / pyörällä, jos ei välttämättä halua sitä autoa
Aa, ap opiskeleekin Otavassa. Siellä oli aikaisemmin asuntola.
 
vierailija
Korjaan aiempia sen verran, että ristiina on siis nykyisin liitetty Mikkeliin. Oli aiemmin oma kunta.
Älä mene sinne saakka. Suhtaudu paikkaan siten, että bussia ei voi harkita mihinkään liikkumiseen
 
vierailija
Ja Etelä-Savo on sitten aivan hemmetin mukava paikka verrattuna stadiin. Ainut huono puoli on se, että Savolaiset on mennyt työn perästä stadiin
Täällä olen hyvin viihtynyt enkä kaipaa Savoon.
Vuonna 2011 kävin kummityttöni häissä Ristiinassa. Linja-autoasemalta oli yhteys minibussilla. En ikinä muuttaisi noin pieneen käpykylään vaikka olenkin lapsuuteni ja nuoruuteni viettänyt hieman suuremassa reviirissä.
Onko Mikkeliin mänijöitä laulaa Severi. Mukava kaupunki, jossa isäni kävi armeijän tooosi kauan sitten.
Onnittelut opiskelupaikastasi. Niin se aika kuluu. Olit pieni lapsi, kun liikuin noilla seuduilla uusissa kengissäni ja sain jalkoihini rakot. Munkkikahvit Mikkelin asemalla olivat makoisat.
 
vierailija

Nopealla vilkaisulla ottaisin tuon. Vaikka on keskustassa ns. vilkkaalla paikalla, niin a) Mikkelissä ei ole vilkasta paikkaa ja b) on neljännessä kerroksessa

Kiitos paljon kun vaivauduit asuntoja lähettämään, katsoin noi ja vaikuttaa tosi hyviltä niin hakemukset ehdottomasti lähtee<3

-ap
 

Yhteistyössä