Riikan 500 € kuukaudessa on 6000 euroa vuodessa, sen verran Lissu ainakin haluaa lisäveroja....Monenko eläkeläisen kuukausittaiset muutamat satkut aiot maksaa?
Riikan 500 € kuukaudessa on 6000 euroa vuodessa, sen verran Lissu ainakin haluaa lisäveroja....Monenko eläkeläisen kuukausittaiset muutamat satkut aiot maksaa?
Monenko eläkeläisen maksut maksat tuplana täällä kun heidät pakotetaan Suomeen?Monenko eläkeläisen kuukausittaiset muutamat satkut aiot maksaa?
Suomessa he ilmeisesti eivät saa latin latia?Riikan 500 € kuukaudessa on 6000 euroa vuodessa, sen verran Lissu ainakin haluaa lisäveroja....
Ei, vaan suunnitelmani on, että hänen miehensä hakeutuu kokopäivätyöhön ja Riikka tekee jotakin sen verran, että ansaitsee tuon 500 €/kk Espanjassa. Voivat siis jäädä toki Espanjaan mutta elättää itsensä ilman Suomesta maksettavaa kansaneläkettä.Suomessa he ilmeisesti eivät saa latin latia?
Tämäkö on suunnitelmasi?
Toki jokainen osallistuu.Erittäin todennäköisesti kykenee tekemään sopivia töitä, jos siihen olisi motiivi (raha). Työkykylasi kun voi olla puoliksi täynnä tai puolityhjä. Yhteisöllisyys vaatii, että jokainen osallistuu yhteiskunnan ylläpitoon voimiensa mukaan.
moottoripyöräilevä? raihnainen eläkeläinen miehineen
Suomessa eläkeläisen eurot jää kiertoon Suomessa, ei Espanjassa.Monenko eläkeläisen maksut maksat tuplana täällä kun heidät pakotetaan Suomeen?
Oletko kateellinen koska he asuvat Espanjassa?Ei, vaan suunnitelmani on, että hänen miehensä hakeutuu kokopäivätyöhön ja Riikka tekee jotakin sen verran, että ansaitsee tuon 500 €/kk Espanjassa. Voivat siis jäädä toki Espanjaan mutta elättää itsensä ilman Suomesta maksettavaa kansaneläkettä.
Näköjään.Riikan 500 € kuukaudessa on 6000 euroa vuodessa, sen verran Lissu ainakin haluaa lisäveroja....
Pitäisi tehdä tarkkoja laskelmia. Tuossa oli muutamia satasia/kk. Mitäs näiden sairaalamaksut/kelakorvattavat lääkkeet Suomessa maksaa? Mitä etuja eläkeläiset Suomessa saavat? Kaikki pitää ottaa laskelmissa huomioon.Suomessa eläkeläisen eurot jää kiertoon Suomessa, ei Espanjassa.
No kerrohan, miten Riikka nykyisin osallistuu suomalaisen yhteiskunnan ylläpitoon, vaikka vaatiikin meiltä rahaa elämiseensä?Toki jokainen osallistuu.
Yhteisöllisyys vaatii myös aitoa välittämistä toisesta ihmisestä ja avunantoa. Sinäkin voit joskus tarvita apua. Mieti jos sinulla ei olisi läheisiä ja sairastuisit…
Joskus tosiaan tarvitaan vain sarja surkeita sattumuksia.
Riikka on tässä se sairas ja hän tarvitsee apua, mutta Suomessa sitä ei saa? Eläkeläinen ei pärjää tuollaisella summalla Suomessa?No kerrohan, miten Riikka nykyisin osallistuu suomalaisen yhteiskunnan ylläpitoon, vaikka vaatiikin meiltä rahaa elämiseensä?
Luuletko oikeasti, että Espanja maksaa mukisematta suomalaiseläkeläisten sairaalakulut.Pitäisi tehdä tarkkoja laskelmia. Tuossa oli muutamia satasia/kk. Mitäs näiden sairaalamaksut/kelakorvattavat lääkkeet Suomessa maksaa? Mitä etuja eläkeläiset Suomessa saavat? Kaikki pitää ottaa laskelmissa huomioon.
Kyllä hän saa apua joka kuukausi. Sen sijaan hän ei saanut haluamaansa ilmastoa Suomeen.Riikka on tässä se sairas ja hän tarvitsee apua, mutta Suomessa sitä ei saa? Eläkeläinen ei pärjää tuollaisella summalla Suomessa?
En. Pitäisi tehdä laskelmia.Luuletko oikeasti, että Espanja maksaa mukisematta suomalaiseläkeläisten sairaalakulut.
En muuttaisi Espanjaan, vaikka minulle maksettaisiin Riikan eläke moninkertaisena (@-roosaruusa- saattaisi muuttaa). Kysymys on periaatteesta, ihmisen pitää itse kantaa vastuu valinnoistaan.Oletko kateellinen koska he asuvat Espanjassa?
En ymmärtä kritiikkiä muuten, koska näinhän se tulee sinulle halvemmaksi.
Pärjääkö tuolla summalla Suomessa?Kyllä hän saa apua joka kuukausi. Sen sijaan hän ei saanut haluamaansa ilmastoa Suomeen.
No en minäkään.En muuttaisi Espanjaan, vaikka minulle maksettaisiin Riikan eläke moninkertaisena (@-roosaruusa- saattaisi muuttaa). Kysymys on periaatteesta, ihmisen pitää itse kanta vastuu valinnoistaan.
Riikka saa eläkkeitä 1 087 €/kk, mikä on enemmän kuin takuueläke 976,59 €/kk, minimitoimeentuloon pitäisi siis riittää.Pärjääkö tuolla summalla Suomessa?
Eli Riikalle pitäisi Suomessa maksaa lisäksi asumistukea?Riikka saa eläkkeitä 1 087 €/kk, mikä on enemmän kuin takuueläke 976,59 €/kk, minimitoimeentuloon pitäisi siis riittää.
Varmaankin, jos mies jatkaa siipeilyä...Eli Riikalle pitäisi Suomessa maksaa lisäksi asumistukea?
Eikös se ukko ollu kans eläkkeellä?Varmaankin, jos mies jatkaa siipeilyä...
Yhteisöllisyys vaatii sitä, että jokainen elättää itse itsensä.Toki jokainen osallistuu.
Yhteisöllisyys vaatii myös aitoa välittämistä toisesta ihmisestä ja avunantoa. Sinäkin voit joskus tarvita apua. Mieti jos sinulla ei olisi läheisiä ja sairastuisit…
Joskus tosiaan tarvitaan vain sarja surkeita sattumuksia.
En muuttaisi Espanjaan, vaikka minulle maksettaisiin Riikan eläke moninkertaisena (@-roosaruusa- saattaisi muuttaa). Kysymys on periaatteesta, ihmisen pitää itse kantaa vastuu valinnoistaan.
Eivät kaikki kykene elättämään itseään. Ei kuitenkaan tarkoita etteikö henkilö voisi olla yhteisölle arvokas. Edistää yhteisön hyvinvointia jne.Yhteisöllisyys vaatii sitä, että jokainen elättää itse itsensä.