Xylitol-pastilleista mahavaivoja.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eli meidän muksuille tulee tosiaan mahavaivoja noista pastilleista. On kokeiltu niitä perus Herra Hakkaraisia jne. Oisko jollain antaa vinkkiä, onko olemassa jotain pastilleja, joista ei mahavaivoja tulis? Esikoiselle koitettiin purkkaa antaa mutta ei oikein innostunu.
 
Kaikista niistä tulee, js niitä popsii liikaa.

Kokeilkaa vähentää määrää. Itse aikoinaan totesin, että voin jäystää joka päivä kolme purkkapalaa ja vatsa kestää sen. Viidestä taas ollaan ruikulilla.
 
vierailija
Kaikissa xylitol-tuotepaketeissa lukee, että tuote saattaa aiheuttaa laksatiivisia vaikutuksia. Eli joko rajoitat syötyjen pastillien määrää, tai sitten käytät tuotteita, joissa ei xylitolia ole.
 
vierailija
Lyhyt kertaus: kaikki joissa on lopussa OLI, on alkohOLI. XylitOLI on siis sokerialkoholi, eli polyoli. Mikäli xylitoli aiheuttaa vatsavaivoja (kuten usein aiheuttaa), vältä kaikkia OLI-loppuisia, kuten mannitOLI jne.
 
vierailija
Lyhyt kertaus: kaikki joissa on lopussa OLI, on alkohOLI. XylitOLI on siis sokerialkoholi, eli polyoli. Mikäli xylitoli aiheuttaa vatsavaivoja (kuten usein aiheuttaa), vältä kaikkia OLI-loppuisia, kuten mannitOLI jne.
Tuon minäkin olen kuullut kauan sitten. Kannattaa muutenkin opetella olemaan ilman karkkeja, kun niistä tosiaan voi sairastua, koska ei esimerkiksi lääkäri koskaan kiellä syömästä makeisia. Ei ne merkinnät tosiaan ole turhan takia niihin pakkuksiin vaadittu, esim se laksatiivinen vaikutus. Fenyylialaniinin lähteen syistä täytyisi myös tietää kaikkien enemmän... t.paula
 
vierailija
Xylitolilla on laksatiivisia vaikutuksia. Sori ei ole vinkkiä. Ei tuu yhtäkään pastillia tai purkkaa mieleen, mistä ei tulis vatsa kipeäks.
Ei tuu mullakaan, mutta onhan koko systeemi rakennettu niin, että ne asiat täytyy merkata tuoteselosteeseen ja sillä sitten voidaan ohittaa kokonaan se, mikä mahaa ärsyttää. Onhan tämä järjetön systeemi - ihmisten tekemä!
http://ekoodit.fi/E967/xylitol/
Onko teillä muuten allergiaa koivun siitepölylle? Siitepölyhän on proteiinia... Mutta pieni nokare luomuhunajaa vie kyllä makeanhimon, jos sille ei mitään mahda. tee toffeeta itse... t.paula
 
vierailija
jos syö liikaa, niin silloin ainakin tulee, sielä tuoteselosteessakin se sanotaan
Eiku tämä on sellaista delegointia asioista, joita eivät halua hallita mitenkään. Jos on allergia, ei saa olla yhtään mut sitä allergiaa ei pysty kukaan selvittämään, kun ei ole markkereita. Businessta sekin on. Mut en itse käytä mitään keinomakeutusaineita koskaan, joten en voi tietää, miten ne vaikuttaisivat. Ja samaan jokerroon kuuluu kaikki nämä aineet:
http://ekoodit.fi/lisaaineluokka/44/valta-naita-lisaaineita-jos-karsit-artyvan-suolen-oireyhtymasta-ibs/
 

Yhteistyössä