Haaveena vauva 2024

Varovainen taustalla haaveillut täällä hei!

Varovainen siksi, että ensimmäisen yritys ei ole alkanut, enkä tiedä, milloin alkaa. Koin ikäkriisin kun täytin kolmekymmentä, ja olin aivan varma että munasarjat surkistuvat juuri sillä samalla sekunnilla, ja olen myöhässä ja vanha (kiitos koulun terveystiedon tuntien). Haluan kiittää teistä aivan jokaista, sillä nämä keskustelut ovat laittaneet asiat perspektiiviin, ja uuden tiedon määrä ainakin itselle on ollut valtava.

Vaikka tällä hetkellä on opiskelut kesken, liian pieni asunto ja mikään ei ole valmista, uskon nyt että asioilla on taipumus järjestyä. Kiitos teille kaikille <3
 
Dpo14. Apteekin omaan raskaustestiin tuli ihan selkeä viiva, joskaan ei kyllä vielä lähellekään yhtä vahva kuin kontrolli. Tajusin just tosin, että kun mulla on esikoisen raskaudesta mielikuva tosi vahvasta viivasta, niin tein silloin testin melkein viikko oletettujen kuukautisten alun jälkeen, joten ei ihme.


Mitään kuukautisiin viittaavia oloja ei ole, joten eiköhän tämä ainakin toistaiseksi nyt ihan pidä paikkansa, että raskaana ollaan Mulla on myös parempi fiilis tästä. Vaikea kuvata, mutta syksyllä oli koko ajan sellainen olo, ettei kaikki ole hyvin ja nyt sellaista ei ole. Mutta katsotaan, rauhassa eteenpäin vaan.

Mukavasti päälle taisi iskeä myös flunssa, joka kruunaa kyllä tämän esikoisen vatsataudin parissa vietetyn alkuviikon.
Oi ihanaa ja paljon onnea 😍😍 Tuo viiva on kyllä ihan hyvä noille dpoille🌸
 
Varovainen taustalla haaveillut täällä hei!

Varovainen siksi, että ensimmäisen yritys ei ole alkanut, enkä tiedä, milloin alkaa. Koin ikäkriisin kun täytin kolmekymmentä, ja olin aivan varma että munasarjat surkistuvat juuri sillä samalla sekunnilla, ja olen myöhässä ja vanha (kiitos koulun terveystiedon tuntien). Haluan kiittää teistä aivan jokaista, sillä nämä keskustelut ovat laittaneet asiat perspektiiviin, ja uuden tiedon määrä ainakin itselle on ollut valtava.

Vaikka tällä hetkellä on opiskelut kesken, liian pieni asunto ja mikään ei ole valmista, uskon nyt että asioilla on taipumus järjestyä. Kiitos teille kaikille <3
Tsemppiä sinne näihin pohdintoihin. Kaikki me ollaan yksilöitä, mutta selkeämpi rajapyykki tutkitusti taitaa olla 35 vuotta kuin 30 :) Sen jälkeen hedelmällisyys lähtee heikkenemään, mutta ei toki pääty. Jos mietityttää oma tilanne ja on taloudellisesti mahdollista, niin yksityisellähän voi käydä tarkistamassa tilanteen, eli arvion siitä, miltä oma hedelmällisyysennuste näyttää.

Oma kokemukseni on se, että sekä 34-vuotiaan että nyt 36-vuotiaana olen raskautunut vielä kohtuullisen helposti, kun tunnen oman kierron hyvin (olen seurannut sitä pitkään epäsäännöllisyyden vuoksi) ja tunnistan ovulaation ajankohdan yleensä aika hyvin. Ikä tekee kuitenkin sen, että myös keskenmenoja on mahtunut matkaan - hyvien munasolujen määrä kun vähenee. Mutta tämä on tietysti minun kokemus ja kuten sanottu, niin tässä asiassa ei taida olla kahta samanlaista. Jokaisen matka on erilainen, eikä sitä voi ennalta tietää. Lähinnä halusin tämän kirjoittaa, että näinkin on mahdollista - vaikka en toki tiedäkään, mihin tämänkertainen raskaus päätyy.

Ja kuten sanoit, niin minäkin ajattelen, että kaikki kyllä järjestyy, kun sen hetki on :)
 
Mun lapset syntynyt kun olin 29 ja 34. Nyt 39 ikää ja yks toiveissa vielä mutta tuntuis kyllä jotain menneen huonompaan suuntaan hedelmällisyyden suhteen mutta toivoa antaa kun täällä rimpsukkakin plussas <3
Aina on toivoa! 😍 itse tulin eka kertaa raskaaksi kun olin 29v, sitten seuraavan kerran ekasta yrittämästä kun olin 37v ja nyt sitten 38-39 v plussaan meni lähes vuosi ❤ toivottavasti nyt tämä raskaus jatkuisi loppuun asti 🙏
 
Hei.
Aamulla ekat synarelat suihkauteltu nenään. Toinen ivf kierros siis alkanut. Näyttihän se viime yönä sitten uniakin että 4 siirrolla se plussa tulee. Tiedä sitten onko paikkaansa pitävä. Ensimmäiselläkin ivf kierrolla näytti unta että ei ensimmäisestä onnistu. Ja niinhän siinä kävi. On ne jänniä nuo unet. 😅 nyt sitten odotellaan vaihdevuosi oireita tästä suihkeesta. 😐😐 maistui nielussa ainakin ihan pirun pahalta tuo aine. Kahden viikon päästä eka ultra sitten.
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Heinis2017 ★ 11/19 ★ 2.
@iloksi ★ 10/20 ★ 3. ★km 11/23
@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★ 11/22 ★ 1. yhteinen
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.
@Miima81 ★ 07/23 ★ 4.
@Noups ★ 08/23 ★ 2.
@esme94 ★ 09/23 ★ 1. ★ km 12/23
@mamarski ★ 11/23 ★ 2.
@Piccolina ★ 12/23 ★ 1. yhteinen
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@Mmohini ★ 01/24 ★ 3.
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3.
@andune ★ 02/24 ★ 2.
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1 yhteinen)


★★★★★★★★★★★★★★★

28.2.2024 keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä


@jauhopeukalo kp 42/?
@mamarski kp 38/34-35
@Min204 kp 29/22-30
@tamuli kp 26/24-27
@andune kp 25/28-30
@Päivänsäde84 kp 22/25-31
@S0nj4 kp 21/27
@esme94 kp 18/28-32
@Cara-mel kp 16/24-27
@Noups kp 16/26-28
@Frija kp 15/28-30
@Dinaas kp 14/27-33
@marik91 kp 9/27-33
@heltsuli kp 8/28-36
@Liilja kp 8/30-34
@haaveillen kp 4/25-28


★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@jauhopeukalo DPO 9/26
@mamarski DPO 14
@Min204 DPO 13
@Andune DPO 9
@Noups DPO 5
@Cara-mel DPO 4


★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/23 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2. ★ 08/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22 ★ 08/23
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★ 09/23
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1. ★ 09/23
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2. ★ 09/23
@Leonida ★ 08/23 ★ 2. ★ 11/23
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/23
@tesssa__ ★ 11/23 ★ 3. ★ 11/23
@Jonna_83 ★ 10/23 ★ 4.★ 11/23
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22 ★ 12/23
@heidisofia ★ 08/23 ★ 2. (1. yhteinen) ★ 12/23
@Nelly31 ★ 11/23 ★ 2. ★ 12/23
@nobelius ★ 06/22 ★ 4. ★ 12/23
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4. ★ 12/23
@Sunsetcoast ★ 10/23 ★ 1. ★ 12/23
@aninna ★ 11/23 ★ 2. ★ 12/23
@__PikkuMyy__ ★ 08/23 ★ 2. ★ 01/24
@idapieni ★ 08/23 ★ 2. ★ 01/24
@muumimamma__ ★ 10/23 ★ 3. ★ km 11/23 ★ 01/24
@viivaviivi ★ 07/23 ★ 7. ★ km 11/23★ 01/24
@aida91 ★ 09/21 ★ 1. ★ 01/24
@sarlei ★ 10/23 ★ 3. ★ 02/24
@ykslokki ★ 12/23 ★ 4. lapsi, 1. yhteinen ★ kkm -16, tuntematon ku -23 ★ 02/24
 
Mistä muuten erottaa pms oireet raskausoireista?
Eipä juuri mitenkään 😁 Sehän tässä koomisinta onkin. Toki jos tuntee oman kierron ja siihen normaalisti kuuluvat tuntemukset tosi hyvin, on mahdollista erottaa myös poikkeavuuksia. Musta tuntuu, että isoin juttu joka kerta raskaana ollessa on vaan ollut se, että on tosi vahva tunne siitä, että on raskaana.
 
vierailija
Liityn joukkoon, haaveena vauva 2024 & tällä hetkellä vahva tunne raskaudesta - vaikka voi olla vain haaveajattelua. Viime perjantaista lähtien 4 päivän ajan pientä tiputtelua (täysin uutta itselle), minulla epäsäännöllisen pitkä kierto ja ovulaation ajankohdista ei tietoakaan, joten voinut sattua yrityskerroille 3-2 viikon taakse. Oireena myös tiputteluvuodon alussa huimausta (uutta), ruokahalu poissa ja nyt väsymystä ja ärtyneisyyttä. Testaan perjantaina herkällä testillä, katsotaan onko ollut vaan toiveajattelua vai osuuko se intuitio ja tunne raskaudesta oikeaan..
 
Oli pakko hakea apteekista pari raskaustestiä varastoon, kun huono olo jatkuu. Tulee aalloissa ja turvauduin taas viime raskaudesta tuttuihin baby porkkanoihin, joita vedin pitkin päivää ettei tulis paha olo. Jos tää tästä jatkuu vielä niin varmaan kokeilen testata lauantaina, ois DPO 11 ja lähellä menkkojen alkamista, niin luulis jotain jo näkyvän jos on näkyäkseen.
 
Onnea plussanneille 😍

Voikohan lh-huipun kesto vaihdella paljonkin kierrosta toiseen?

Yleensä olen saanut ovistestiin selkeän positiivisen ja vuodenvaihteessa testit näytti jopa parina päivänä peräkkäin positiivista tulosta. Nyt eilen alkuillasta testattu ihan viittä vaille posi, ja oletin että tänään olisi ollut tasavahvat viivat mutta olikin jo selkeästi haalistunut. Selkeitä fyysisiä oviksen oireita/merkkejä en ole juuri koskaan havainnut (limoja lukuunottamatta).

Sitä pohdin, että onko huippu voinut vaan mennä tosi nopeasti ohi ja en ehtinyt saamaan testillä kiinni, jolloin mahdollisesti tänään olis dpo0, vai liekö koko ovista tapahtunut. 🤔
 
vierailija
Moikka! Apuja kyselen, vaikka gynellehän varmasti fiksuin olisi mennä 😅 mutta josko edes vertaistukea. Eli ruskea valkovuoto - onko muilla tätä? Kiertoni on keskimäärin 27pv, ruskea valkovuoto alkoi tänään KP17. Sitä edellisessä kierrossa KP20, sitä edellisessä KP22… Ruskeus tulee verestä, haistan raudan. Ja siis sitä on vain hieman vv:n mukana, mutta tarpeeksi että huomaan. Mietin, että ylireagoinko jos varaan tämän takia gynen? Meillä esikoisen yritystä takana 7kk joista 5 aktiivisemmin.

kiitos 😊
 
Onnea plussanneille

Voikohan lh-huipun kesto vaihdella paljonkin kierrosta toiseen?

Yleensä olen saanut ovistestiin selkeän positiivisen ja vuodenvaihteessa testit näytti jopa parina päivänä peräkkäin positiivista tulosta. Nyt eilen alkuillasta testattu ihan viittä vaille posi, ja oletin että tänään olisi ollut tasavahvat viivat mutta olikin jo selkeästi haalistunut. Selkeitä fyysisiä oviksen oireita/merkkejä en ole juuri koskaan havainnut (limoja lukuunottamatta).

Sitä pohdin, että onko huippu voinut vaan mennä tosi nopeasti ohi ja en ehtinyt saamaan testillä kiinni, jolloin mahdollisesti tänään olis dpo0, vai liekö koko ovista tapahtunut.
Miullahan kävi nyt juuri noin. Viiva vahvistu hyvin ja digi lähti vilkkumaan mutta ei jääny pysyväksi. Oletin silloin oviksen tapahtuneen kun limat, halut ja munasarjan ympäristössä tuntuva paine. Pari vk päästä odottelin menkkoja ja limat alkoi lisääntyä, luulin että liittyy alkavaan vuotoon. Sit tuli pahaa oloa, turvotusta ja halut hyppäs tappiinsa. R-testi - mutta yllättäen ovistesti +
Nyt odottelen alkaako vuoto vai oliko maanantain muutama tippa kiinnitysvuotoa.

Tällä hetkellä olo puhui menkkojen puolesta. Raskaampien lumitöiden ja allasjumpan jälkeen oli vuotanut reilummin ruskeaa ja nyt alkaa mahasta nippailla. Että ehkä tämä ei nyt ollut meidän kierto. Toisaalta olis liian helppoa jos ekasta kierrosta renkaan pois jättämisen jälkeen ois osunu 😁 parin vk päästä odottaa uudet työkuviot joita odotan innolla ja kerkiää päästä hommiin sisälle enkä ole heti jäämässä raskausvapaalle 😅 en kyllä tiedä osaisinko kovin kauaa edes olla. Työskentelen kotona ja mies tekee reissuhommia joista periaatteessa voisi joka toisen vk olla vapaalla. Uutta kiertoa kohti
 
  • Tykkää
Reactions: esme94
Moikka! Apuja kyselen, vaikka gynellehän varmasti fiksuin olisi mennä mutta josko edes vertaistukea. Eli ruskea valkovuoto - onko muilla tätä? Kiertoni on keskimäärin 27pv, ruskea valkovuoto alkoi tänään KP17. Sitä edellisessä kierrossa KP20, sitä edellisessä KP22… Ruskeus tulee verestä, haistan raudan. Ja siis sitä on vain hieman vv:n mukana, mutta tarpeeksi että huomaan. Mietin, että ylireagoinko jos varaan tämän takia gynen? Meillä esikoisen yritystä takana 7kk joista 5 aktiivisemmin.

kiitos
En pitäisi ylireagointina. Tiputtelu voi kertoa miusta keltarauhasen toiminnan vajeesta/puutteesta. Yleensä tuo näkyy lyhyenä luteaalina mutta voi myös olla raskausoire. Miulle ovat ainakin ensimmäinen tehneet raskaustestin ensin kun vuotohäiriöistä kärsin enemmälti. Ongelman aiheuttajaksi löytyi PCOS josta ei kylläkään tehty varsinaista diagnoosia, todettu vaan lausunnon välissä kun isoa munasarjakystaa seurattiin
 
vierailija
Onnea plussanneille

Voikohan lh-huipun kesto vaihdella paljonkin kierrosta toiseen?

Yleensä olen saanut ovistestiin selkeän positiivisen ja vuodenvaihteessa testit näytti jopa parina päivänä peräkkäin positiivista tulosta. Nyt eilen alkuillasta testattu ihan viittä vaille posi, ja oletin että tänään olisi ollut tasavahvat viivat mutta olikin jo selkeästi haalistunut. Selkeitä fyysisiä oviksen oireita/merkkejä en ole juuri koskaan havainnut (limoja lukuunottamatta).

Sitä pohdin, että onko huippu voinut vaan mennä tosi nopeasti ohi ja en ehtinyt saamaan testillä kiinni, jolloin mahdollisesti tänään olis dpo0, vai liekö koko ovista tapahtunut.
Voi olla nopea piikki tai sitten tulee plussa myöhemmin. Itselläni joskus ollut niin että melkein plussa, sitten katoaa ja myöhemmin taas alkaa vahvistumaan ja tulee kunnon plussa. Kannattaa jatkaa testaamista vielä
 
Myöhäisillan mietteitä. Mun mies oli ihana ja omasta aloitteestaan kävi yksityisellä testauttaa simpat. Puhui jo aiemmin, että käy varmuudeksi itsekin testeissä, kun mua kaihersi alkuvuoden PCOS diagnoosi ja sekoilevat kiertoni.
Yllätykseksi miehellä todettiinkin sit oligoteratozoospermia eli simmpojen yhteislukumäärä oli vain 16 milj (viitearvon alaraja 39 milj) ja normaaleja vain 3% (viitearvon alaraja 4%) Liikkuvuus sentään viitearvoissa ja 57% kuitenkin eteenpäin liikkuvia, mikä vois viitata siihen et epämuodostumia on jonkun verran just päissä. Hännät tuntuu toimivan.

Tuloksista puhelimitse kertova lääkäri ei ollut huolissaan, ja saattoi laittaa jopa sairastelun piikkiin joulukuussa. Mut itse pessimistinä koin uuden pudotuksen. Hassua, me ei olla edes kunnolla aloitettu, ja silti pelkään että meillä on käytännössä hoidot heti edessä… onko luomuun ees mahdollisuutta🥺 ja käydään jo hyvin kolmeakymppiä.

Anteeksi jos menee vähän aiheen ohi, mut onko muilla kokemusta? Onko miestenne siimahäntiä tutkittu ja millä tuloksin? Tiedän et se yksi priima kaveri vaaditaan vain hedelmöittää munasolu… Mut sen muniksenkin pitäis olla priima. mikä tuuri et meissä molemmissa on vikaa😒
 
  • Surullinen
Reactions: Browneye2023
vierailija
Varovainen taustalla haaveillut täällä hei!

Varovainen siksi, että ensimmäisen yritys ei ole alkanut, enkä tiedä, milloin alkaa. Koin ikäkriisin kun täytin kolmekymmentä, ja olin aivan varma että munasarjat surkistuvat juuri sillä samalla sekunnilla, ja olen myöhässä ja vanha (kiitos koulun terveystiedon tuntien). Haluan kiittää teistä aivan jokaista, sillä nämä keskustelut ovat laittaneet asiat perspektiiviin, ja uuden tiedon määrä ainakin itselle on ollut valtava.

Vaikka tällä hetkellä on opiskelut kesken, liian pieni asunto ja mikään ei ole valmista, uskon nyt että asioilla on taipumus järjestyä. Kiitos teille kaikille <3
Pakko kyllä olla hyvillään, jos terveystiedossa on jo sinun ikäisesi kouluaikoina käsitelty myös hedelmällisyyttä! Olen nelikymppinen ja itselleni jäi koulusta ja myös opiskeluajoilta mieleen lisääntymisasioista lähinnä

- muistakaa ehkäisy
- raskaaksi voi tulla milloin vain, muistakaa ehkäisy
- jos ehkäisyä ei käytetä yhdynnässä, on raskaus lähes varma seuraus
- naisen hedelmällisyys päättyy vaihdevuosiin eli kuukautisten loppumiseen
- niin ja muistattehan sen ehkäisyn?

Ihan asiallista "valistusta" ehkä teineille, mutta kyllä YTHS:n olisi pitänyt valistaa hieman paremmin. Näinpä minäkin vielä reilusti yli 30-vuotiaana pidin ihan mahdollisena sitä, että tulisin raskaaksi keskeytetystä yhdynnästä, sinä kierronpäivänä mikä nyt sattui olemaankaan... Nyt jo naurattaa tuo oma hyväuskoisuuteni.
 
Onnea plussanneille

Voikohan lh-huipun kesto vaihdella paljonkin kierrosta toiseen?

Yleensä olen saanut ovistestiin selkeän positiivisen ja vuodenvaihteessa testit näytti jopa parina päivänä peräkkäin positiivista tulosta. Nyt eilen alkuillasta testattu ihan viittä vaille posi, ja oletin että tänään olisi ollut tasavahvat viivat mutta olikin jo selkeästi haalistunut. Selkeitä fyysisiä oviksen oireita/merkkejä en ole juuri koskaan havainnut (limoja lukuunottamatta).

Sitä pohdin, että onko huippu voinut vaan mennä tosi nopeasti ohi ja en ehtinyt saamaan testillä kiinni, jolloin mahdollisesti tänään olis dpo0, vai liekö koko ovista tapahtunut.
Itsellä oli tässä kierrossa myös niin, että eka tuli ilmeisesti ''feikki huippu'' melkein posi ja sitten vajaa viikon päästä positiivinen.


Tuossa linkin takana on englanniksi hyvää tieto monista huipuista ja hyper/multiple ovulaatioista :)
 
vierailija
Pakko kyllä olla hyvillään, jos terveystiedossa on jo sinun ikäisesi kouluaikoina käsitelty myös hedelmällisyyttä! Olen nelikymppinen ja itselleni jäi koulusta ja myös opiskeluajoilta mieleen lisääntymisasioista lähinnä

- muistakaa ehkäisy
- raskaaksi voi tulla milloin vain, muistakaa ehkäisy
- jos ehkäisyä ei käytetä yhdynnässä, on raskaus lähes varma seuraus
- naisen hedelmällisyys päättyy vaihdevuosiin eli kuukautisten loppumiseen
- niin ja muistattehan sen ehkäisyn?

Ihan asiallista "valistusta" ehkä teineille, mutta kyllä YTHS:n olisi pitänyt valistaa hieman paremmin. Näinpä minäkin vielä reilusti yli 30-vuotiaana pidin ihan mahdollisena sitä, että tulisin raskaaksi keskeytetystä yhdynnästä, sinä kierronpäivänä mikä nyt sattui olemaankaan... Nyt jo naurattaa tuo oma hyväuskoisuuteni.
Me ollaan oltu samoilla terveystiedon tunneilla. 😅 on peloteltu oikein huolella, että raskaaksi tulee heti kättelystä.
Nyt, 39- ja 46-vuotiaina on yritystä jo vuosi takana, eikä sitten yhtään mitään merkkejä että onnaisi.
Ensikäynti lapsettomuuspolilla tulossa. Mun amh on aika alhainen, ikäisteni viitearvojen alalaidassa, oon hoikka, terveelliset elämäntavat jne.
 
Tänään pärähti ovis plussa digiin. Aloin jo epäilemään etten ovuloisi lainkaan tässä kuussa. Viime yönä kuitenkin oikealta puolelta munasarjaan viilti/pisti niin kovasti etten voinut nukkua. Talletuksia ei valitettavasti ole ollut kuin yksi DPO -3 ja mahdollisesti tänään jos onni potkaisee ":D". Ärsyttää kun oma olo on kokoajan himokas ja mies ei innostu millään. Miten ei ymmärrä mikä onnenpotku on häntä oikein kohdannut :LOL:

Onko se sitten tänään DPO -1?
 

Yhteistyössä