Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Nyt on niin kuivaa jankkaamista tuosta yhdestä asiasta että alan epäillä että molemmat osapuolet tekee sen tahallaan. Jos edes jompikumpi haluaa oikeasti keskustella täällä hauskoja ja kiinnostavia juttuja, niin sitten lopettaa tuon vänkäämisen. Tuota on tosi rasittavaa lukea.
 
vierailija
Onko muut täällä nähneet sellaisia vanhoja haastatteluja tai kuvia, silloin kun Jure ja myöhemmin Nace tulivat mukaan bändiin? Miten heidät on esitelty kuuntelijoille, vai solahtivatko vain mukaan ilman suurempaa huomiota? Muistan kyllä katsoneeni sen haastattelun, missä kertoivat Martinin lähdöstä, samoin jossain muistaakseni vasta käännetyssä haastattelussa Nace sanoi että oli eniten jännittänyt sitä miten tulevat toimeen ja tulivat heti hyvin. Kiinnostaisi kuitenkin nuo ensimmäiset esittelyt yleisön suuntaan. Onko sellaisia, tietääkö Lady Slo?
 
vierailija
Mulle tässä on selkeitä Rammstein-vaikutteita, hyvällä tavalla. Eikös Turmion Kätilöt ole lähimpänä Suomen Rammsteinia?
Se on ehkä sittenkin tosiaan Rammstein. Siitä alusta kun on ensimmäiset ruoskan iskut ja tulee se raskaampi kohta niin se on se mikä jäi itseäni nyt vaivaamaan että missä on samanlainen tai samantyylinen. Rammsteinia jo kuuntelin mutta vielä en löytänyt oikeaa. Tosin katsoin joku aika sitten myös Turmion Kätilöiden keikan kun Yle sen näytti joten seuraavaksi siirryn siihen jos ei löydy. Rasittavaa kun saa jotkut selkeät fibat mutta et silti tunnista. Ja sitten kaiken huipuksi lopuksi voi paljastua että se onkin joku ihan muu.
t. turmion kätilöistä kirjoittanut
 
vierailija
Siis kyse oli käsittääkseni siitä, että K on kysynyt onko kiertuebussissa tilaa. Olen samaa mieltä kuin tuolla aiempi kommentoija, että tarkoittaa voiko tulla hengailemaan joksujen kanssa tai sitten se on vaan heitto, joka tarkoittaa viime syksyn muistelua.
En näe miten se vaan muistelua olisi, vaan joko symbolisesti tarkoittaa yhdessä hengailua tulevalla kiertueella tai sitten konkreettisesti on hyppäämässä keikkabussiin. Vaikka eihän se bussi ole ainakaan täällä Suomessa liikkeellä, kun keikat on samassa paikassa molemmat, ellei sitten lähtisi pidemmällekin mukaan. Itse kallistun ehkä tuon puolelle että tulevaa yhdessä hengailua tarkoittaa.
 
vierailija
Se on ehkä sittenkin tosiaan Rammstein. Siitä alusta kun on ensimmäiset ruoskan iskut ja tulee se raskaampi kohta niin se on se mikä jäi itseäni nyt vaivaamaan että missä on samanlainen tai samantyylinen. Rammsteinia jo kuuntelin mutta vielä en löytänyt oikeaa. Tosin katsoin joku aika sitten myös Turmion Kätilöiden keikan kun Yle sen näytti joten seuraavaksi siirryn siihen jos ei löydy. Rasittavaa kun saa jotkut selkeät fibat mutta et silti tunnista. Ja sitten kaiken huipuksi lopuksi voi paljastua että se onkin joku ihan muu.
t. turmion kätilöistä kirjoittanut
Minusta on hauskaa, että yksi Rammsteinin omia päävaikutteita on ollut Laibach, joka on tunnetuin sloveenibändi Slovenian ulkopuolella. Eli siis Kärtsän musiikissakin on siis ihan ilman Joksujakin sloveenivaikutteita. :D
 
vierailija
En näe miten se vaan muistelua olisi, vaan joko symbolisesti tarkoittaa yhdessä hengailua tulevalla kiertueella tai sitten konkreettisesti on hyppäämässä keikkabussiin. Vaikka eihän se bussi ole ainakaan täällä Suomessa liikkeellä, kun keikat on samassa paikassa molemmat, ellei sitten lähtisi pidemmällekin mukaan. Itse kallistun ehkä tuon puolelle että tulevaa yhdessä hengailua tarkoittaa.
Eihän Tallinna tosin kaukana ole, jos vaikka sinne lähtisi mukaan. Ajallisesti matkaan menee sama aika, kuin johonkin toiseen kaupunkiin Suomen sisällä. Niin miksipä ei voisi sinne lähteäkin.
 
vierailija
Siinä kohdassa haastattelua missä puhuttiin kiertuebussista B sanoi "täyte"sanan like "if we have like space in the tour bus". Tämän tulkitsen itse suomeksi niin ettei sitä ole tarkoitettu otettavaksi kirjaimellisesti että heillä olisi bussi Suomessa. En löydä nyt hyvää vastinetta suomenkielellä mutta jospa tulisi jotain selkoa. Sama juttu oli kalsareista puhuttaessa "like ten days" eli nehän oli siellä "jotain kymmenen päivää".
 
vierailija
Eihän Tallinna tosin kaukana ole, jos vaikka sinne lähtisi mukaan. Ajallisesti matkaan menee sama aika, kuin johonkin toiseen kaupunkiin Suomen sisällä. Niin miksipä ei voisi sinne lähteäkin.
Plus Kärtsä on varsin suosittu ja pidetty Virossa ja saisi varmaan lehtijuttujakin aiheesta Viron mediaan, jos olisi lavalla edes yhden biisin ajan, mikä olisi molemmille hyvää PR:ää. :)
 
vierailija
Minusta on hauskaa, että yksi Rammsteinin omia päävaikutteita on ollut Laibach, joka on tunnetuin sloveenibändi Slovenian ulkopuolella. Eli siis Kärtsän musiikissakin on siis ihan ilman Joksujakin sloveenivaikutteita.
Jep ja itse asiassa kuuntelin sitäkin kun siitä täällä puhuttiin ja jossain oli tuo Rammstein viittaus. Oli entuudestaan tuntematon bändi mulle.
 
vierailija
Kuuntelin nyt vasta Ruoskan. Tykkään kovasti Kärtsän osuuksista ja niiden sanoituksista ja K n äänestä. Sanokaa vaan, että olen tylsä ja että sanat on symboliset, mutta en pysty tykkäämään tuollaisista sanoituksista kuin 'tulee ruoskaa ja kipu kiihottaa'.
 
vierailija
Jep ja itse asiassa kuuntelin sitäkin kun siitä täällä puhuttiin ja jossain oli tuo Rammstein viittaus. Oli entuudestaan tuntematon bändi mulle.
Itse kuuntelin Laibachia paljon 90- ja 00-lukujen vaihteessa, se markkinoitiin minulle niin, että "tämä bändi on tosi cool kun monen eri maan diktaattorit ovat kieltäneet sen" tms. :D Rammsteinia en ole koskaan kuunnellut, mutta käsittääkseni Laibach vaikutti sekä Rammsteinin indusoundiin että siihen provomeininkiin. Laibach oli ainakin aikoinaan tosi provoa, mutta ennen kaikkea liittyen politiikkaan (jolla tosiaan pystyi provoamaan ihan eri lailla Jugoslaviassa aikoinaan) ja uskontoon ja jonkin verran seksikamaa, ja sitten Rammstein on kai keskittynyt enemmän siihen seksiprovoon.
 
Onko muut täällä nähneet sellaisia vanhoja haastatteluja tai kuvia, silloin kun Jure ja myöhemmin Nace tulivat mukaan bändiin? Miten heidät on esitelty kuuntelijoille, vai solahtivatko vain mukaan ilman suurempaa huomiota? Muistan kyllä katsoneeni sen haastattelun, missä kertoivat Martinin lähdöstä, samoin jossain muistaakseni vasta käännetyssä haastattelussa Nace sanoi että oli eniten jännittänyt sitä miten tulevat toimeen ja tulivat heti hyvin. Kiinnostaisi kuitenkin nuo ensimmäiset esittelyt yleisön suuntaan. Onko sellaisia, tietääkö Lady Slo?
I'm only guessing but I think Nace was officially introduced at a gig. We know that Križanke gig was in September 2022 which is when Martin said goodbye. End of October JO had a few gigs already and Nace was there if you look at their IG, you'll see photos from those gigs. There's also this article: https://www.metropolitan.si/scena/glasba/ekskluzivno-smo-izvedeli-kdo-se-bo-skupini-joker-out-po-odhodu-kitarista-pridruzil-na-odrih/

Not sure about Jure/Matic switch.
 

Yhteistyössä