Sofi Oksanen kirjoittaa hyvin taustoja sille, mistä on pienet perussuomalaiset tehty

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Linkissä oli juuri se, mitä väitin. Kun se ei kelvannut sinulle, niin pyysin sinulta linkkiä, miten vaikkapa somalit tai irakit työllistyvät. Ihmeellistä sanojen vääntelyä, etkö enää parempaa keksi? Luuletko, että työnantajat palkkaavat mielellään työhaluttomia? Vai mitä oikein ajat takaa?
Siinä oli työllistymisestä, ei työhalukkuudesta. Eikä työnantajista. Sun väite on työhalukkuus. Liian vaikeaa ymmärtää? Sä siis revit mutuja ja esität ne faktana.

Siinä oli työllistymisestä, ei työhalukkuudesta. Eikä työnantajista. Sun väite on työhalukkuus. Liian vaikeaa ymmärtää? Sä siis revit mutuja ja esität ne faktana.
Jos vuodesta toiseen esim. somalien työllisyysaste on erittäin alhainen, niin kyllä se kertoo jo ihan aktiivisesta työnvälttelystä. Joku täällä kertoi jo, että nigerialaisten työllisyysaste on korkeampi kuin suomalaisilla. Joten rasismista ei voi olla kyse, jos somali ei saa töitä.

vierailija
Jos vuodesta toiseen esim. somalien työllisyysaste on erittäin alhainen, niin kyllä se kertoo jo ihan aktiivisesta työnvälttelystä. Joku täällä kertoi jo, että nigerialaisten työllisyysaste on korkeampi kuin suomalaisilla. Joten rasismista ei voi olla kyse, jos somali ei saa töitä.
Aha. No sulla on sun totuudet.

Itse en lähtisi vetämään johtopäätöksiä yhden tilaston pohjalta mihinkään suuntaan, mut teillä putinin hyödyllisillä tontuilla on tapana kiihkoutua niin kovin helposti.

vierailija
Olet muuten oikeassa. Oli ensimmäinen perskärpäseni ja käy nähtävästi edelleen kimppuun. Säälittävää.
(y)

Mä en yleensä ole harrastanut tätä profilointia, mitä täällä aika moni tuntuu tekevän jatkuvasti, mutta tällaisessa pitkässä ketjussa se alkaa jotenkin pistää silmään. Tulee aika vahva déjà vu -tunne.

• Tykkää
Reactions: Palstapesu
Aha. No sulla on sun totuudet.

Itse en lähtisi vetämään johtopäätöksiä yhden tilaston pohjalta mihinkään suuntaan, mut teillä putinin hyödyllisillä tontuilla on tapana kiihkoutua niin kovin helposti.
Maahanmuuttokriittisyys on paljon vanhempaa kuin Putin, mutta sitähän sinä et varmaan tajunnut.
Maahanmuuttajien työllistymisestä julkaistaan säännöllisin väliajoin tilastoja, joten kyseessä ei ole mikään yksittäinen tilasto.

vierailija
Tämä. Kovasti aina väänteli ja käänteli sanoja. Keksi jonkin ihmeellisen asian ja esitti sen vastakkaisen osapuolen syyksi ja sitä vastaan olisi pitänyt sitten puolustautua. En suostunut siihen koskaan.
Sähän teet sitä mulle kokoajan. Väitit jopa vassariksi. Ehkä se teki sulke vaan samaa. Ja jos sä aloitit, niin sehän oli jopa oikeessa. :D

Yhteistyössä