Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minun headcanonissani Bojan ei ole kovin hyvä näyttelijä, enkä ole varma miksi. En ole ankeuttaja vaan Bojanin fani ja pidän häntä lahjakkaana hyvin monilla aloilla. En myöskään ole esim. nähnyt Gospod Profesorista paria sekuntia pidempiä klippejä, joten tämä on enemmän mielikuva kuin mielipide, mutta jostain syystä kuvittelen näin. Ja olen oikein mielelläni väärässä.
En tiedä onko kyse Bojanin näyttelijän taidoista vai siitä, ettei hän ole tähän mennessä saanut kovin haastavia rooleja. Puhunut itsekin haastattelussa, että tehnyt tähän mennessä vain rooleja, jotka muistuttavat paljon häntä itseään, eli ei ole joutunut haastamaan itseään näyttelijänä. Olisikin kiva, jos jatkossa hänet nähtäisiin myös jossain vaativammissa rooleissa.
 
vierailija
En tiedä onko kyse Bojanin näyttelijän taidoista vai siitä, ettei hän ole tähän mennessä saanut kovin haastavia rooleja. Puhunut itsekin haastattelussa, että tehnyt tähän mennessä vain rooleja, jotka muistuttavat paljon häntä itseään, eli ei ole joutunut haastamaan itseään näyttelijänä. Olisikin kiva, jos jatkossa hänet nähtäisiin myös jossain vaativammissa rooleissa.
Joo, mutta siis tarkoitan nimenomaan pääni sisäistä fiilistä siitä, millaiset Bojanin näyttelijäntaidot ovat. Ja (pelkästään kuvitelmieni perusteella) en usko, että ne riittäisivät tällä hetkellä kovin komplekseihin rooleihin (ja voin tosiaan olla aivan hyvin väärässä). Uskon kyllä, että jos hän panostaisi hommaan enemmän, esim. opiskelisi/treenaisi näyttelijäntyötä, silloin hän voisi ollakin hyvä. Mutta kiinnostus saattaa olla ollut enemmän menneisyydessä(?) - tämäkin on kuvattu viime vuonna.
 
vierailija
Bojan on käsittääkseni opiskellut jonkin aikaa teatterikoulussa (sosiologian lisäksi), mutta en tiedä minkä tason koulu se on. Hän muisteli opiskeluaikojaan haastattelussa, jossa näytettiin myös tuo koulurakennus. Ehkä joku muu muistaa paremmin?

Käärijästä puhuessaan Boitsu on ainakin kuin avoin kirja, eikä pysty ainakaan kovin hyvin peittelemään ilmeitään, jos yrittääkään.😁

Näyttelijäntyössä lopputulos toki riippuu hyvin paljon rooleista, ohjaajasta ja tuotannosta yleensä.
 
vierailija
Mä oon ihan koukussa tuohon Joymuffinin ficciin Harmittaa jo nyt että päättyy pian, vaikka parempi tietysti niin päin kuin tarpeeton venytys ja tarinan pilaaminen sillä.
Tässä itse asiassa juuri mietin, että tekisi mieli kyllä vetää lopun suunnitelmat aika pitkälle uusiksi (mikä muun ohessa varmaan myös pidentäisi tarinaa), mutta olen nyt vähän jumissa sen kanssa, että miten lopetan sen, jos menen tuohon suuntaan mihin tekisi meili mennä. Ja kauheat paineet kun on tullut niin paljon hehkutusta, etten pilaa koko hommaa. :D

Kiitos kaikille kommenteista. :)

- Joymuffin
 
vierailija
Tässä itse asiassa juuri mietin, että tekisi mieli kyllä vetää lopun suunnitelmat aika pitkälle uusiksi (mikä muun ohessa varmaan myös pidentäisi tarinaa), mutta olen nyt vähän jumissa sen kanssa, että miten lopetan sen, jos menen tuohon suuntaan mihin tekisi meili mennä. Ja kauheat paineet kun on tullut niin paljon hehkutusta, etten pilaa koko hommaa.

Kiitos kaikille kommenteista.

- Joymuffin
Mä haluaisin siitä ehdottomasti pidemmän! Harmittaa jo nyt, kun loppu häämöttää 😭
 
vierailija
Bojan on käsittääkseni opiskellut jonkin aikaa teatterikoulussa (sosiologian lisäksi), mutta en tiedä minkä tason koulu se on. Hän muisteli opiskeluaikojaan haastattelussa, jossa näytettiin myös tuo koulurakennus. Ehkä joku muu muistaa paremmin?

Käärijästä puhuessaan Boitsu on ainakin kuin avoin kirja, eikä pysty ainakaan kovin hyvin peittelemään ilmeitään, jos yrittääkään.

Näyttelijäntyössä lopputulos toki riippuu hyvin paljon rooleista, ohjaajasta ja tuotannosta yleensä.
Eikös se ollut hänen lukionsa Gimnazija Poljane? Ehkä siellä on näytelmäkerho tai vastaava, ellei peräti draamakursseja, hänhän puhui koulun teatterista. Ilmeisen hyvät resurssit koululla.
 
vierailija
Tässä itse asiassa juuri mietin, että tekisi mieli kyllä vetää lopun suunnitelmat aika pitkälle uusiksi (mikä muun ohessa varmaan myös pidentäisi tarinaa), mutta olen nyt vähän jumissa sen kanssa, että miten lopetan sen, jos menen tuohon suuntaan mihin tekisi meili mennä. Ja kauheat paineet kun on tullut niin paljon hehkutusta, etten pilaa koko hommaa. :D

Kiitos kaikille kommenteista. :)

- Joymuffin
Sama täällä, pidemmän kannalla ehdottomasti, jos se susta tuntuu sopivalta! Oon monesti palannu ajatuksissa ekaan ja ekoihin lukuihin, ja välillä ei muista, että en ole nähnyt aiheesta elokuvaa tai nähnyt sen tapahtuvan:D eli jäänyt mieleen on ja mieleenpainuvaa kuvailua! Vielä uusin luku lukematta!
 
vierailija
Eikös se ollut hänen lukionsa Gimnazija Poljane? Ehkä siellä on näytelmäkerho tai vastaava, ellei peräti draamakursseja, hänhän puhui koulun teatterista. Ilmeisen hyvät resurssit koululla.
Se koulu taitaa olla teatteriin erikoistunut eli siellä on erikseen kai jokin teatterilinja, jos oikein ymmärsin. Sieltä on valmistunut muitakin julkkiksia.
 
vierailija
Tässä itse asiassa juuri mietin, että tekisi mieli kyllä vetää lopun suunnitelmat aika pitkälle uusiksi (mikä muun ohessa varmaan myös pidentäisi tarinaa), mutta olen nyt vähän jumissa sen kanssa, että miten lopetan sen, jos menen tuohon suuntaan mihin tekisi meili mennä. Ja kauheat paineet kun on tullut niin paljon hehkutusta, etten pilaa koko hommaa.

Kiitos kaikille kommenteista.

- Joymuffin
Voihan sitä tehdä tavallaan kaksi erilaista lopetusta: pidempi ja lyhyempi. Mutta ehkä se olisi aika työlästä.
 
vierailija
Kovasti kyllä kaikilla jokereilla, erityisesti Krisillä ja Nacella naurattaa Suomi-maininta tässä. Eihän Jan (ehkä muikeiden hymyjen lisäksi) ja Jure musta oo osallistunu niin paljon Blle K-aiheeseen liittyen virnuiluun. Ja tietty Bojan repeää leveään hymyyn loppuosassa Suomi-keskustelua.

00:30 kohdasta alkaen molempien virnistelyjä, 01:00 erityisesti:D

Naurattaa kyllä nuo virneet. Mille muulle ne oikeen noin virnistelis, mun luovuus ei keksi kyllä enää tähän aikaan.

 
vierailija
Kovasti kyllä kaikilla jokereilla, erityisesti Krisillä ja Nacella naurattaa Suomi-maininta tässä. Eihän Jan (ehkä muikeiden hymyjen lisäksi) ja Jure musta oo osallistunu niin paljon Blle K-aiheeseen liittyen virnuiluun. Ja tietty Bojan repeää leveään hymyyn loppuosassa Suomi-keskustelua.

00:30 kohdasta alkaen molempien virnistelyjä, 01:00 erityisesti

Naurattaa kyllä nuo virneet. Mille muulle ne oikeen noin virnistelis, mun luovuus ei keksi kyllä enää tähän aikaan.

Joku Vauvalla oli itse asiassa tänään sitä mieltä, että Jure voisi jopa bändin kovin Bojanille vittuilija Kärtsä-aiheesta, mutta en nyt saa väsyneeseen mieleeni, että mihin videoon se liittyi nyt akuutisti, vaikka hän mainitsi myös esim. NT-livestä jotain kommentteja.
 
vierailija
Hei laivan fellow-analyysiosasto! Oon kirjoittanut tästä aiemminkin tänne tai toiselle puolen, ja tuli mieleen uudestaan, kun tää NT:ltä Treelta CCC video toiselle puolelle.

Mulla kiinnitti jo silloin keikan jälkeen videoita katsoessa Kn katseet lavalle tullessa, ennen kuin menee Käärijä-rooliin ja alkaa laulaan.

En ees oikeen löydä sanoja, miltä nuo katseet näyttää. Silloin ajattelin, että se on yleisesti tilanteeseen kohdistuvaa ihmettelyihastusta "tähän ollaan tultu. nää tyypit on täällä soittamassa mun biisiä" ja fiilistelyä ennen rooliin menoa ja laulua. Kun eikö yleensä K tuu ns uhittelevan näköisenä Käärijä roolissa lavalle.

Nyt kun katsoin koneen näytöltä paremmalla laadulla, niin Khan katsoo koko ajan Bojania ne pienet hymyhetket, ennen kuin alkaa laulamaan. Ja vilkuilee alaviistoon katseiden välillä. Yhtä hyvin toki voi vilkuilla välillä yleisöön, mutta musta näytti enemmän olevan hämmentyneen hyvillään tai otettu tms.

Yritin keksiä, mitä K sanois kyseisessä hetkessä, jos ilmeestä päättelisi, mutta ei tullut kuvausta mieleen.

Varsinkin parhaimmalla laadulla (2160p) katsoessa näkee aika hyvin Kn ilmeet:)

En tosiaan osaa selittää miksi, mutta mun silmään nää oli aitoja ja jotenki aika intiimejäkin katseita, melkein tulee olo, että katselkaa toisia kahdestaan rauhassa, onko mun silmille jne.

Näkyy parhaiten 00.26-00.29:

 
vierailija
Joku Vauvalla oli itse asiassa tänään sitä mieltä, että Jure voisi jopa bändin kovin Bojanille vittuilija Kärtsä-aiheesta, mutta en nyt saa väsyneeseen mieleeni, että mihin videoon se liittyi nyt akuutisti, vaikka hän mainitsi myös esim. NT-livestä jotain kommentteja.
Tässä livessähän Jure ainakin mainitsi Käärijän ja Bojan meni aivan hämilleen

 
vierailija
Voihan sitä tehdä tavallaan kaksi erilaista lopetusta: pidempi ja lyhyempi. Mutta ehkä se olisi aika työlästä.
Jokuhan kirjoitti juuri ficciinsä (ei K&B) kaksi erilaista loppua, joista toisessa Bojan päätyy yhteen Krisin kanssa, mutta toisessa päätyykin sänkyyn kai Jancen kanssa (se versio ei ole vielä valmis). :p Ajatustasolla tykkään hirveästi ideasta, että fiktiivisten tarinoiden ei tarvitse olla lineaarisia, mutta käytännössä vaihtoehdot tässä tarinassa ovat tällä hetkellä suoraviivaisempi ja vähemmän angstinen loppu (=viimeiset 1,5 lukua), ja aivan jäätävän angstinen, mutta lopulta kuitenkin onnellinen loppu (varmaan menisi vähän pidempään saada se pakettiin) ja en tiedä olisiko oikeasti mieltä kirjoittaa molempia. :)

- Joymuffin
 
vierailija
Toivottavasti tästä ei nyt lynkata pystyyn, mutta laitoin juuri yhdelle Kn crewhun kuuluvalle henkilölle noita tämän erään palstalle kirjoittamia viestejä. En kertonut, mistä viestit ovat ja sanoin, etten edes tiedä niiden kirjoittajan henkilöllisyyttä, mutta halusin kertoa, et sellaisia kuitenkin on. Ehkä ylireagoin, mutta tuli kamalan levoton olo nyt viimeistään. Anteeksi.
 
vierailija
Toivottavasti tästä ei nyt lynkata pystyyn, mutta laitoin juuri yhdelle Kn crewhun kuuluvalle henkilölle noita tämän erään palstalle kirjoittamia viestejä. En kertonut, mistä viestit ovat ja sanoin, etten edes tiedä niiden kirjoittajan henkilöllisyyttä, mutta halusin kertoa, et sellaisia kuitenkin on. Ehkä ylireagoin, mutta tuli kamalan levoton olo nyt viimeistään. Anteeksi.
Hyvä niin. 💚
 

Yhteistyössä