Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
vierailija
Lukisin mielellään ficin tuosta karseasta eräilyreissusta onnellisine loppuineen
Olen välillä miettinyt, että olisi vaihteeksi mielenkiintoista lukea vähän kauemmas (esim. muutaman vuoden päähän) tulevaisuuteen sijoittuvia ficcejä, joissa K ja B ovat jo jossain määrin vakiintuneessa ja "arkistuneessa" parisuhteessa. Ilmeinen ongelma toki on, että tuon tyyppisiin ficceihin voisi olla hankala rakentaa draamaan kaarta ja jännitettä, koska arki on, no arkea. Mutta tuollainen konsepti, jossa vakiintuneessa parisuhteessa olevat K ja B päätyisivät johonkin epätavallisempaan tilanteeseen, joka laittaisi suhteen dynamiikan koetukselle, voisi olla tosi mielenkiintoinen! Toivottavasti joku tarttuu tähän :)
 
vierailija
Mä olen ällikällä lyöty siitä, että edelleen jaksan haaveilla näiden kahden ystävyydestä. Salaa toivon, että he päätyisivät vielä yhteen.
Mulla alkaa olla jonkinlaista taisteluväsymystä näiden kahden suhteen seuraamisessa. Eiköhän se niin ole, ettei niiden välille romanttista suhdetta tule syntymään, vaan tähän on tyytyminen, mitä nyt on. Joskus vaan mietin sitä, kun kärtsäkin näytti viisuaikoina ja vähän sen jälkeen olevan niin sekaisin Bojanista. Näytti niin lupaavalta jonkin aikaa, sitten se suurin hurmos taisi kadota arkeen.
 
vierailija
K:n ja B:n erämaavaellus olisi mahtava ficciaihe! Toivon mukaan joku tarttuu aiheeseen. Just niin kuin joku jo kirjoitti, pojat lähtee matkaan vähän huonosti valmistautuneina ja toteaa reissun jälkeen, että anti olla viimeinen kerta mutta yhdessä siitä selvittiin 🥰
 
vierailija
Joskus vaan mietin sitä, kun kärtsäkin näytti viisuaikoina ja vähän sen jälkeen olevan niin sekaisin Bojanista.
Tätä minkä olemme nähneet, ei kuitenkaan kukaan ota koskaan pois. Se näkyy meille ja on olemassa ikuisesti. Anna itsellesi lupa iloita siitä mitä on tapahtunut, äläkä aseta odotuksia joita et voi saavuttaa. Haaveilla toki saa ja kannattaa. Mutta ei kannata jäädä tuijottamaan kuuta osoittavaa sormea ja odottaa sen tekevän jotakin erityistä, kun meillä on kuutamo, tähdet ja yö❤
 
vierailija
K:n ja B:n erämaavaellus olisi mahtava ficciaihe! Toivon mukaan joku tarttuu aiheeseen. Just niin kuin joku jo kirjoitti, pojat lähtee matkaan vähän huonosti valmistautuneina ja toteaa reissun jälkeen, että anti olla viimeinen kerta mutta yhdessä siitä selvittiin
K pakannut rinkan täyteen glögiä, mutta ei tulentekovälineitä. B:n uudet kengät hiertävät, olisi pitänyt valita ne rumemmat. Kartan tulkinnasta on erimielisyyksiä, joten polultahan siinä eksytään. Sumukin nousee. Teltta ei pidäkään sadetta. Makuupussissa kannattaa kuulemma maata vierekkäin alasti lämmön siirtymisen takaamiseksi. Glögi osoittautuu hyväksi kun tarvitaan energiaa. Viimeinen aamu alkaa aurinkoisena. Parkkipaikalle 200 metriä.

(Ehkä on parempi että joku muu kirjoittaa kuin minä🙈)
 
vierailija
Jos mulla johonkin meinaa usko loppua, niin tuohon ficciin Tuntuu, että siinä vaiheilu vaan jatkuu ja jatkuu eikä koko hommasta näytä tulevan lasta eikä p*skaa
Jaa, olen näköjään tehnyt hyvän valinnan, kun jätin jo edellisen luvun lukematta, eikä tätäkään näköjään tarvi lukea. Mä menetin uskoni tuohon fikkiin jo aikaa sitten, nyt voin vain seurata kommentaaria täältä sivusta. Ehkä lukaisen sen sitten pikakelauksella vihdoin, kun se päättyy. Sääli, koska ne pari ekaa lukua oli ihan huikeita siinä.
 
vierailija
Jos mulla johonkin meinaa usko loppua, niin tuohon ficciin Tuntuu, että siinä vaiheilu vaan jatkuu ja jatkuu eikä koko hommasta näytä tulevan lasta eikä p*skaa
Selvisikö sinulle, että mitä siellä Jerellä oikein tapahtui, menikö Bojan vain totaalisen lukkoon vai häh. :p Siis en konkreettisella tasolla ymmärrä, mitä Bojan tuossa luvussa oikein tekee/ajattelee/kokee.
 
vierailija
K pakannut rinkan täyteen glögiä, mutta ei tulentekovälineitä. B:n uudet kengät hiertävät, olisi pitänyt valita ne rumemmat. Kartan tulkinnasta on erimielisyyksiä, joten polultahan siinä eksytään. Sumukin nousee. Teltta ei pidäkään sadetta. Makuupussissa kannattaa kuulemma maata vierekkäin alasti lämmön siirtymisen takaamiseksi. Glögi osoittautuu hyväksi kun tarvitaan energiaa. Viimeinen aamu alkaa aurinkoisena. Parkkipaikalle 200 metriä.

(Ehkä on parempi että joku muu kirjoittaa kuin minä)
Ihan hyvä, paitsi ei kai kukaan katso enää nykyään karttaa kuin puhelimelta. :) Tämä ehkä toimisi paremmin päättömänä crackficinä.

(Sen verran tiedän kokemuksesta ulkoiluhommista, että halvat teltat kyllä pitävät vettä liiankin hyvin ja niihin muodostuu mojovat kondenssivedet sisälle, eli teltassa voi sataa sisällä vaikka ulkona ei edes sataisi.)

- Joymuffin
 
vierailija
Ihan hyvä, paitsi ei kai kukaan katso enää nykyään karttaa kuin puhelimelta. Tämä ehkä toimisi paremmin päättömänä crackficinä.

(Sen verran tiedän kokemuksesta ulkoiluhommista, että halvat teltat kyllä pitävät vettä liiankin hyvin ja niihin muodostuu mojovat kondenssivedet sisälle, eli teltassa voi sataa sisällä vaikka ulkona ei edes sataisi.)

- Joymuffin
Eräihmisenä sanon kyllä, että ei todellakaan pelitä kännykkä kaikissa ympäristöissä ja paperikartta on hyvä olla, jos oikeasti erämaahan lähtee. Maastokarttasovelluksen saa kyllä offline-tilassakin toimimaan, mutta sitten on parempi olla hyvä akun kesto. Kännykän karttasovelluksella pärjää kyllä kaupunkien ulkoilualueilla ja kansallispuistoissa, jotka on kyllin lähellä tukiasemia, mutta ei siihen voi aukottomasti luottaa.

Saarna paperikarttaa suosivalta päättyy tähän, crackficissä voi sitten tehdä mitä haluaa. :p
 
vierailija
Ihan hyvä, paitsi ei kai kukaan katso enää nykyään karttaa kuin puhelimelta. Tämä ehkä toimisi paremmin päättömänä crackficinä.

(Sen verran tiedän kokemuksesta ulkoiluhommista, että halvat teltat kyllä pitävät vettä liiankin hyvin ja niihin muodostuu mojovat kondenssivedet sisälle, eli teltassa voi sataa sisällä vaikka ulkona ei edes sataisi.)

- Joymuffin
Crack-ficcinä tuon omani kuvittelinkin, sillä näissä meidän touhutontuissa on komediapotentiaalia. Mieluummin tosin lukisin 'vakavaa' ficciä😅
 
vierailija
Tätä minkä olemme nähneet, ei kuitenkaan kukaan ota koskaan pois. Se näkyy meille ja on olemassa ikuisesti. Anna itsellesi lupa iloita siitä mitä on tapahtunut, äläkä aseta odotuksia joita et voi saavuttaa. Haaveilla toki saa ja kannattaa. Mutta ei kannata jäädä tuijottamaan kuuta osoittavaa sormea ja odottaa sen tekevän jotakin erityistä, kun meillä on kuutamo, tähdet ja yö
Tässä on se ero, joka on mun ja varmaan tämän palstan enemmistön välillä. Jostain syystä se mitä aiemmin K ja B välillä näkyi, on kadonnut. Siinä ei ollut todellista voimaa. Mä ajattelen jotenkin niin, että se mikä pätee tällä hetkellä, on se minkä mä osaan ottaa huomioon ja mikä on mulle totta. Se aiempi ei kestänyt, nykyinen tila voitti. Mun tarkoitus ei ole kinastella kenenkään kanssa. Yritän tässä itsellenikin selittää, miksi kadonneilla hetkillä ei ole mulle suurta merkitystä. Jossain muussa tarinassa voi ollakin, mutta ei tässä. Mulle menneet hetket ovat vaan muistutus katoamisesta, siitä mitä olisi voinut olla. Veikkaan, että olette onnellisempia kuin minä. Ja luulen, että olemme käyneet samankaltaisen vuoropuhelun aiemminkin🙂
 
vierailija
Kiitoksia vastauksista tuohon laittamaani shippikyselyyn. Mielenkiintoista, miten erilaisilla nyansseilla kukin kaksikosta ajattelee. K:n ja B:n huumori ja lempeys jotenkin kuitenkin välittyy kaikista kuvitelmista. Saa vastailla edelleen<3
 
vierailija
Eräihmisenä sanon kyllä, että ei todellakaan pelitä kännykkä kaikissa ympäristöissä ja paperikartta on hyvä olla, jos oikeasti erämaahan lähtee. Maastokarttasovelluksen saa kyllä offline-tilassakin toimimaan, mutta sitten on parempi olla hyvä akun kesto. Kännykän karttasovelluksella pärjää kyllä kaupunkien ulkoilualueilla ja kansallispuistoissa, jotka on kyllin lähellä tukiasemia, mutta ei siihen voi aukottomasti luottaa.

Saarna paperikarttaa suosivalta päättyy tähän, crackficissä voi sitten tehdä mitä haluaa.
Niin siis meinasin nimenomaan sitä, että jos mennään "vaeltamaan" glögin yms voimalla, niin ei päästä koskaan niin kauas että se Google Maps lakkaisi toimimasta. :D
 
vierailija
Näiden kahden eräseikkailu on sellainen, että he kävelevät jossakin Vantaalla ekan kerrostalon alueella olevaan grillikatokseen ja hihittelevät siellä, kunnes joku Ulla huutaa ikkunasta, että turpa kiinni. Ei nämä pääse kävelemään metriäkään missään metsässä.
 

Yhteistyössä