miten joku voi syödä tuollaista einespaskaa

noita valmisruokia. siis ihan hirveen makuisia. miten niistä saa ton makusia.. pitäisi olla nälkäkuoleman partaalla, ennen kuin noita alas saisi. nuo jotka on niissä pyöreissä pahvi purkeissa. pasta alla garbonara esim. on todella hyvää. kaadetaan vain kiehuva vesi päälle. en tiedä onko terveellisempiä. mutta ainakin syötäviä.
 
  • Tykkää
Reactions: r0s
vierailija
Se on "carbonara", eikä "garbonara". Se on muuten hyvin helppo tehdä itse, tulee vielä paremman makuista.

Joo mut siis ei ole kehumista valmisruoissa, joskus on kiireen keskelle tullut ostettua. Lisäksi niissä on hirvittävä määrä suolaa.
 
vierailija
Valmisruoat olivat mun pelastus, kun loukkasin itseni pahasti sinkkuaikoina. En pystynyt juuri muuta kuin lämmittämään mikrossa ruoan. Kyllä niitä nyt söi henkensä pitimiksi. Ja esim. maksalaatikko on hyvää puolukkahillon kanssa ja Kalatalon kala-annokset ovat myös ihan jees.
 
vierailija
No jotkut on pahoja, minä en pidä siitä saarioisen kananuudeliruukusta...siinä ne kanan palat tuntuu olevan jotain huonointa teurasjätettä.... ne ovat sitkeitä ja maistuvat oudolle.
 
On niitä hyviäkin valmisruokia, esim Kokkikartanon einekset on ihan OK.
Kokkikartanon einekset ovat ihan ok. Mutta ei niitä laatikkoruokia aina jaksa syödä. Pussikeitot ovat ihan ok, siis sellaiset joihin ei tartte sotkea enää vettää, vaan maustaa itse tuoreilla yrteillä. Tomaattikeitto on niistäkin se ainoa syötävä. Liha-ja kalakeitot pusseissa (suomalaiset) ovat heikkotasoisisa: perunat ylikeitettynä, ja lihaa- tai kalaa vain hiukkanen.
 
vierailija
Mulla on muutama sellainen mitkä maistuu, useimmat on aika huonoja tai mitäänsanomattoman makuista mössöä.

Hyviä: kokkikartanon tomaatti-jauhelihakeitto ja lohikeitto, Via:n Tikka masala (myös muut Viat ok). Saarioisten maksalaatikko ja lihaperunasoselaatikko.

Näitä ostan jos pitää esim töissä syödä einestä.
 
vierailija
Meillä syödään noin kerran kuussa saarioisten rusinatonta maksalaatikkoa, kalapuikkoja, hk:n lihapullia, härkäpapupihvejä. Noin kerran viikossa syödään kasvispihvejä, ja pinaattilettuja.

Syömme siis 2 lämmintä ateriaa päivittäin kotona, eli noiden lisäksi ruokaa saa vääntää ihan urakalla.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vierailijlemmikeistä 386537:
Niin on, kunhan jättävät maissin pois niistä joistakin tuotteista, voisi syödä, vaikka eihän perunasta tiedä, missä on fluatsinamia joku viljelijä käyttänyt liikaa:confused:
Nythän sen näkee lemmikeissä kun ei ihmisen vaivat kiinnosta ketään
 
vierailija
No kyllä sen marketeista tosiaan näkee miten paljon ihmiset syövät tuota roskaa.🙄
Ravintoa se ei ole vaan yliprosessoitu tuote (jos vertaa ihmiselle optimaaliseen ravintoon) ja nuo tuotteet kuluttavat luontoa pilaten maaperää ja tappaen hyönteisiä/monimuotoisuutta ja sairastuttaa ihmisiä.

Voi kun edes osa ihmisistä heräisi vaatimaan parempaa.
 
vierailija
No kyllä sen marketeista tosiaan näkee miten paljon ihmiset syövät tuota roskaa.🙄
Ravintoa se ei ole vaan yliprosessoitu tuote (jos vertaa ihmiselle optimaaliseen ravintoon) ja nuo tuotteet kuluttavat luontoa pilaten maaperää ja tappaen hyönteisiä/monimuotoisuutta ja sairastuttaa ihmisiä.

Voi kun edes osa ihmisistä heräisi vaatimaan parempaa.
 
vierailija
Meillä syödään noin kerran kuussa saarioisten rusinatonta maksalaatikkoa, kalapuikkoja, hk:n lihapullia, härkäpapupihvejä. Noin kerran viikossa syödään kasvispihvejä, ja pinaattilettuja.

Syömme siis 2 lämmintä ateriaa päivittäin kotona, eli noiden lisäksi ruokaa saa vääntää ihan urakalla.
Pinaattilettuja en ole ostanut pitkään aikaan. Lämmitin eilen Burgundinpata annoksen. Herkku-tuote Prismasta 30 % alena. Ranskan tunneilla ammoin menneisyydessäni oli kirjan oppikappale kyseisen padan valmistuksesta. Vihdoin sain ehkä hieman miedomman elämyksen kansallisherkusta.
Yksineläjänä voin syödä mitä ja milloin haluan. Olen kulinaristi vaikka aina sanon olevani tavis ja roskaruoan mussuttaja. Minulle hajut ovat tärkeitä. En pysty ruokailemaan kauppakeskuksen aulan ravintolassa, joka lemuaa hajujen sinfonialle huonon tuuletuksen takia.
Elimistöään pitää kuulostella mitä se haluaa. Usein vastaus on pelkkä kaurapuuro. Tänä aamuna kallistun mysliin kauramaidolla ja luomumansikkahillolla.
 

Yhteistyössä