Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ulkkikset tietää että gf on olemassa, Tumpussa häntä arvostetaan "relatable gf":inä joka suo meille K:n lomapostaukset. Ja aina kun joku uusi tulokas fandomissa yllättyy saadessaan tietää asiasta joku pitkäaikaisista ystävällisesti selittää asian laidan, ja että mikä on fandomin protokolla on yksityishenkilöiden tietojen suojaamisen suhteen. Samalla tapaa siellä ollaan yhteisymmärryksessä että niin kauan kun K ja crew välttelee Häärijän oikean nimen käyttöä somessa, niin sitä ei käytetä julkisesti missään postauksissa eikä ficeissä, vaikka se onkin helposti saatavilla erilaisista lähteistä ja Härtsä on fanitapaamisissa usein oma itsensä.
Välillä tuntuu että tämä palsta on ainoa paikka jossa osa porukasta ei yhtään osaa erottaa fanittamista todellisuudesta, tai tiedä fandomeiden perus-käyttäytymissääntöjä.
Otan kantaa vaan tuohon viimeiseen. Jos on jotain fandomin käyttäytymissääntöjä niin suurin osa faneista on niistä tuskin kuullutkaan tai edes kokee kuuluvansa johonkin fandomiin. Ne on varmaan enemmänkin eri alustojen (tumblr, twitter jne) itse luomiaan sääntöjä joilla sitten vaiennetaan toisia ja kerrotaan mistä täällä on hyväksyttyä kirjoitella.

Suurin osa faneista on ihan vaan faneja omilla tavoillaan ja itsekkin kuulin koko fandom sanan ensi kertaa tänä tänä vuonna. Ei me fanit tai edes shippaajat olla mikään yksiulotteinen joukko joka ajattelee kaikesta samalla lailla.
 
vierailija
Ehkä tuo Kris vs. Bojan asetelma lähtee siitä miten ovat toisiaan ”kiusaamassa” vähän väliä, kuten sisarukset. B esim. toistelee keikoilla miten Kris tuli tyttöystävänsä jättämäksi ja Kris kuittailee takaisin. Tästä on tietysti ficci-puolella saatu rakennettua ”enemies to lovers”-juoni. Tavallaan tuo perustuu siihen että ovat keskenään niin erityylisiä ihmisiä.
B sanoi jossain haastattelussa, että ilman bändiä ei olisi Krisin kanssa missään tekemisissä. Ovat niin erilaisia ihmisiä. Ja ehkä mukana on myös hieman kateutta. Kris on kaunis ja lahjakas, mutta Bojan ( joka on sitä toki myös) saa suurimman huomion. Muusikkoperheessä ja julkisuudessa kasvaneelle se kelpaisi varmasti myös.
 
vierailija
Toi olla hyvin loukkaavaa bi-pan ihmisille jotka seurustelevat miehen kanssa ja sua kutsutaisiin heteroksi,koska oot heteroparisuhteessa. Ite oon bi
Tämä on kyllä mielenkiintoista että miten luuleminen tai kutsuminen on jotenkin loukkavaa. En siis vaan itse käsitä kun mulle ei ole väliä jos joku luulee/epäilee/kutsuu toiseksi. Sen luulevan ongelmana minä sitä pidän.
 
vierailija
En oikeasti usko, että tulen shippaamaan muita tai tämän jälkeen enää. Minua kiinnostaa henkilöiden aito kiinnostus toisiinsa, en saa mitään kahden ihmisen kuvittelusta toisilleen, joilla en tiedä tai näe olevan kiinnostusta toisiinsa. Minua eivät muutenkaan yleensä muiden asiat kiinnosta, tämä tilanne on poikkeus. Tässä kun yhdistyivät musiikki, mikä alana on minulle kiinnostava ja sitten menestys, kun K oli voittaa hyvällä biisillä Euroviisut. Ja oletettu rakkaus, niin työtapaturmana alkoi kiinnostaa.
En ymmärrä tosiasioista irti olevaa shippausta ja joo, myönnän, että tässä joutuu melko tapahtumaköyhässä tilanteessa itsekin nyt odottelemaan, että tapahtuuko mitään, mutta ainakaan en ala kuvitella heidän välilleen asioita, joita siellä ei ole, kuten valokuviin piilotettuja viestejä tms.
Täällä pitää ketjun kiinnostava aihe, (nämä kaksi vain ovat maailmani kiinnostavin asia edelleen) ei niinkään se, että kuvittelisin juuri nyt heistä kaikenlaista.
Samoilla linjoilla 👍🏻
 
vierailija
Sitähän me emme tiedä, koska ihmisten fetissit eivät yleensä näy päällepäin.
No oletusarvoisinta on olettaa, että ei halua. Vaikka joku sekopää sellaista ficciin kirjoittaisikin, niin sitä ei tarvitse tuoda tänne. Kun seuraa videoita Bojanista niin ei tule kyllä millään tavalla kuvaa, että hän haluaisi tulla nöyryytetyksi. Jonkun sairaan pervon ajatukset nyt taas tulilla.
 
vierailija
No oletusarvoisinta on olettaa, että ei halua. Vaikka joku sekopää sellaista ficciin kirjoittaisikin, niin sitä ei tarvitse tuoda tänne. Kun seuraa videoita Bojanista niin ei tule kyllä millään tavalla kuvaa, että hän haluaisi tulla nöyryytetyksi. Jonkun sairaan pervon ajatukset nyt taas tulilla.
Kinksheimaus nyt ei ainakaan todellakaan kuulu tänne.
 
vierailija
B: Don't sit there?
K: Why not?
Kris: Yes, why not?
B: I'll sit next to Kris and you sit next to me.
Kris: Bossy much? Or jealous? *whispers*
B: No, I just like this chair.
Kris: Right *laughs*
 
vierailija
Tuota, se että on suhde tällä hetkellä vastakkaiseen sukupuoleen, ei tee kenestäkään välttämättä ns. normiheteroa. Tätä asiaa on nyt käsitelty täällä niin lukemattomia kertoja, joten näkisin, että keskustelun avaaminen uudestaan, ei tuo siihen mitään uutta. Totuutta K:n sukupuolisesta suuntautumisesta ei tiedä kukaan meistä, eikä varmuudella välttämättä hän itsekkään.
Niin kuin täällä monet meistä ovat kertoneet, omat fiilikset siitä kuka ja mikä on, saattavat yllättäen tulla esiin vasta myöhemmin aikuisiällä.
Ja joo MRS=3
Kirjoitin, että osoitus normi-hetero-PARISUHTEESTA. Kyllähän homojakin on niissä ollut. K:sta ei voi sanoa, mikä on.
 
vierailija
Toi olla hyvin loukkaavaa bi-pan ihmisille jotka seurustelevat miehen kanssa ja sua kutsutaisiin heteroksi,koska oot heteroparisuhteessa. Ite oon bi
Mietin joskus miten itse olen säästynyt hetero-oletuksilta. Ehkä musta huokuu vahvasti ulospäin etten ole hetero. Huomaan että joillekin on kuitenkin selvästi helpompaa hyväksyä että olen tällä hetkellä naisena parisuhteessa heteromiehen kanssa. Itseäni kiusaa eniten se että joidenkin mielestä pitäisi päättää onko lesbo/homo vai hetero. Olen elänyt myös polysuhteessa. Se vasta ihmisissä vieroksuntaa herätti. Suhde toimi yllättävän hyvin ja siinä oli tosi toimiva dynamiikka, ihmiset olivat ihania, mutta minulla tunteet hiipuivat kuten joskus suhteissa käy.
 
vierailija
Täällä yksi joka miettii Krisko /Bojan -dynamiikkaa JOn sisällä. Osa heitäkin shippaa, itse en niinkään. Sitten paljon vitsaillaan että Kris suunnilleen vihaa Bojania, mistähän tämä juontaa juurensa? Onko muka kateellinen Bn saamasta huomiosta? Kateellinen Käärijästä? Ei organisoituneena ihmisenä kestä Bn kohellusta?

En siis väitä että mikään näistä olisi totta, kiinnostaa vaan tietää mistä tällaiset jutut ja vitsit fandomissa lähtee liikkeelle. Ja tähän liittyen, tai siihen ihanaa Kris/Kärtsäri -videoon liittyen:

kaikkihan tiedämme sellaisen kaverin joka kopioi sinua ihan kaikessa. Fanituksen kohteissa, pukeutumisessa, ihastuksissa jne. Itsellä oli teininä tällainen kaveri. Entä jos B onkin tällainen kaveri Krisille ja se tosiaan oli Kris joka ”ihastui” Kärdeen ensin? (tämä spekulointi enemmän huumoria kuin mikään syväanalyysi)
Eiköhän tuo Boris-shippi ole ihan siitä lähtöisin, että B ja Kris ihan oikeasti välillä (varsinkin lavalla) näyttävät siltä, että haluaisivat suunnilleen syödä toisensa. Krisillä on yleensä kädet kiinni kitarassa lavalla, mutta esim haastatteluissa saattaa kyllä esim hipelöidä Boitsua jos sattuu olemaan vieressä (madame cykan tarinoissa juuri nyt esim esimerkki sellaisesta). Yksinkertaisesti näyttävät ajoittain himoitsevan toisiaan, kuten muistaakseni joku asian pari päivää sitten muotoili.
 
vierailija
Kinksheimaus nyt ei ainakaan todellakaan kuulu tänne.
Ei siinä ole mitään kink-sheimausta, jos kirjoittaa, että näkemiemme videoiden perusteella Bojan ei varmana halua tulla nöyryytetyksi. Että jos joku on sellaista keksinytkin hänestä, niin on sairas pervo. Se on eri asia, jos henkilö itse kertoo, että saa kiksejä siitä, sellainen ei ole sairasta tietenkään.
 
vierailija
Mietin joskus miten itse olen säästynyt hetero-oletuksilta. Ehkä musta huokuu vahvasti ulospäin etten ole hetero. Huomaan että joillekin on kuitenkin selvästi helpompaa hyväksyä että olen tällä hetkellä naisena parisuhteessa heteromiehen kanssa. Itseäni kiusaa eniten se että joidenkin mielestä pitäisi päättää onko lesbo/homo vai hetero. Olen elänyt myös polysuhteessa. Se vasta ihmisissä vieroksuntaa herätti. Suhde toimi yllättävän hyvin ja siinä oli tosi toimiva dynamiikka, ihmiset olivat ihania, mutta minulla tunteet hiipuivat kuten joskus suhteissa käy.
Itse polysuhteesta haaveilevana olen myös sitä mieltä, että homous/lesbous on nykyään suurimmalta osin ihan "hyväksyttävää" mutta polysuhteita vierastetaan vielä aika lailla. Tai niitä ei samalla tavalla ymmärretä. Tosin omalla kohdallani tää asia on myös kypsynyt todella hitaasti, en parikymppisenä olisi voinut kuvitellakaan että 10-15 vuoden päästä tämä tuntuisi nimenomaan luonnollisemmalta mahdolliselta suhdemuodolta.
 
vierailija
Eiköhän tuo Boris-shippi ole ihan siitä lähtöisin, että B ja Kris ihan oikeasti välillä (varsinkin lavalla) näyttävät siltä, että haluaisivat suunnilleen syödä toisensa. Krisillä on yleensä kädet kiinni kitarassa lavalla, mutta esim haastatteluissa saattaa kyllä esim hipelöidä Boitsua jos sattuu olemaan vieressä (madame cykan tarinoissa juuri nyt esim esimerkki sellaisesta). Yksinkertaisesti näyttävät ajoittain himoitsevan toisiaan, kuten muistaakseni joku asian pari päivää sitten muotoili.
Mä en kyllä näe mitään tuollaista. Minusta he vain pelleilevät, pitävät hauskaa, siinä kaikki.
 
vierailija
Ei siinä ole mitään kink-sheimausta, jos kirjoittaa, että näkemiemme videoiden perusteella Bojan ei varmana halua tulla nöyryytetyksi. Että jos joku on sellaista keksinytkin hänestä, niin on sairas pervo. Se on eri asia, jos henkilö itse kertoo, että saa kiksejä siitä, sellainen ei ole sairasta tietenkään.
Älä nyt yritä taas puolustella itseäsi. Nää selitykset ontuu. Minkä takia sun mielestä on ok puhua muista ihmisistä noin rumasti?
 
vierailija
En minäkään oikein tuohon usko, päinvastoin saan sellaiset vibat, että B haluaa lavalla olla "in control" eikä alistua. Tuo huhu ehkä lähtenyt siitä NTn astumis-episodista liikkeelle..?
Siis henkisesti epätasapainoisethan voivat keksiä omia hallusinaatioitaan myötäilevioä harhoja ihan mistä asiasta tahansa. En lotkauttaisi tuollaisille luuloille korvaanikaan. Saahan sitä hallusinoida. Kunhan ulkopuoliset ymmärtävät, että joku fantasioi siinä omiaan, eivätkä ala miettiä, että "mikä (tosielämän seikka) tuohon hallusinaatioon onkaan johtanut..?" Ei mikään.
 

Yhteistyössä