Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onneksi eilisen perusteella aika moni ajattelee edelleen toisin. Paljon kivempi miettiä ja spekuloida positiivisesta näkökulmasta näitä asioita.

Nuo julkiset tykkäykset ja huomioinnit tai niiden puuttuminen ei kerro noiden kahden väleistä mitään, eikä me voida niiden perusteella tehdä mitään johtopäätöksiä. Tai korkeintaan voidaan päätellä, että heidän välit on heille itselleen sen verran tärkeä ja henkilökohtainen asia, että eivät liikaa halua avata sitä julkisesti. Mun on ainakin täysin mahdoton uskoa, että nyt yht´äkkiä eivät olisi edes ystäviä enää.

Mä ymmärrän, että sua varmaan harmittaa, jos et saa tästä asiasta itse enää iloa, mutta kyllä tuon tyyliset viestit yleensä vähän ankeutukselta tuntuu. Jos haluat näiden tarinaa edelleen seurata (esim. olemalla täällä palstalla), niin pystyisitkö mitenkään kääntämään sun ajatuksia positiivisempaan suuntaan "kuuntelemalla" meitä, jotka ollaan nähty K:n ja B:n maaginen yhteys ja vetovoima ja läheisyys, ja edelleen uskotaan sen olemassaoloon, vaikkei siitä joka päivä saadakaan uutta todistusaineistoa?
Kiitos tämän kirjoittajalle! 💙Hienosti olit sanasta sanaan kirjoittanut omat ajatukseni, joita tosin itse jäin vain pyörittelemään päähäni noiden vähän masentavampien kirjoitusten jälkeen 😄
 
vierailija
Vaikea sanoa, mikä tilanne on yksityisellä puolella. Julkisesti B tuntuu korostavan muita yhteyksiä, mutta voi olla uran luontia UK:n. Yksi asia, mikä minua häiritsee keskustelussa on se, että K:ta syytetään monesta asiasta, jotka ei tapahdu näiden välillä. Mitä jos edellinen kirjoittaja on oikeasssa ja se onkin B, joka himmailee: K puhui kesällä, että ei ole kutsuttu Sloveniaan (ehkä se olikin totta, että kun oli menossa se ei B:lle sopinut), K sometti B:sta ja julkaisi instaansa yhteiskuvat NT:lta (B hehkutti ruotsalaisia tyttöjä), K puhui B:sta Eurotourilla ja varmasti kutsui hänet Lontoon keikalle (B ei mennyt, vaikka oli kotona). Tuntuu, että tosi paljon B:n käytökselle keksitään selityksiä, mutta itselleen hänen käytöstä ei oikein pysty enää täällä annettuun rooliin mahduttamaan..
Mä laitan vastaan sen verran, että B:n julkaisu NT:ltä sisältää myös kuvia Kärtsästä, ei vain hehkutusta ruotsalaisista tytöistä, vaikka se eka kuva onkin. B myös ihan innolla silloin repostasi niitä Kärtsän stooreja, ja teki omiakin NT aikaan. Ja mistä ihmeestä syntyy tämä varmuus, että K olisi kutsunut B:n Lontoon keikalle? K ei ole tietääkseni tätä ikinä missään maininnut, B:stä puhumattakaan. Tämä on täysin fandomin omaa päättelyä, joka syntyi vain aikataulujen suomasta mahdollisuudesta, kunnes tuli Thaimaa esteeksi. (Joka johti omaan mayhemiinsä, ei siitä sen enempää.)
 
vierailija
Oliko jollain tallessa se koko shippikiertoviesti? Haluaisin kopioida sen itselleni talteen, niin voin katsella sitä aina kun alkaa epäilyttää :'D
Olikohan tää?:D

"Kiimaa seuraa morkkis ja epäily. Sitten taas nostalgiaan ja uuteen nousuun.

Kierron pituus voi vaihdella ympäristön virikkeistä ja kiimaa aiheuttavien materiaalien määrästä.

Eilinen piiska vaikuttaa aiheuttaneen nautakannalle kiimapiikin, jota on seurannut nopea tiputus syvälle seuraaviin vaiheisiin. Tässä vaiheessa vaikuttaa, että nautalaumalla kierron vaiheet ovat hyvinkin nopeita"
 
vierailija
Bojan on minusta taas paljon kultaisemman oloinen kuin K, eikä suosio todellakaan tule ulkonäön perusteella. Suurin osahan sanoi huomanneensa Jokereista ulkoisesti ensin Nacen. Se vaan menee niin, että laulaja saa bändeissä aina eniten huomiota, mutta en itse ainakaan fanittaisi Bojania, ellei myös hänen luonteensa olisi niin ihastutttava.
No sinun henkilökohtainen mielipide ei vastaa massoja ja K oli juuri se joka hurmasi persoonallaan. Samoin viisujen jälkeinen B:n Tiktok suosio oli pelkkää ulkonäön kuolaamista. Ei siinä luonnetta tai musiikkia mainittu. Eikö he itsekin tällä vitsaillut?
 
vierailija
No mä olen tähän johtopäätökseen tullut jo aikoja sitten mutta haluan silti seurata Jokereita ja toivon että
tulevat Suomeen vielä keikoille. Olen kiitollinen että Käärijän kautta heidät löysin, Kärtsään ei riitä kiinnostus enää valitettavasti ollenkaan, eikä haittaisi ollenkaan vaikkei esim olisi maisemissa jos ja toivottavasti kun jokrut tänne vielä tulee.
Hyh! Onko tämä puutarha nyt vain näiden bojanistien ja joksufanien valtakunta? Minulla mielenkiinto joksuihin loppui kesäkuussa, mutta en sitä tänne tule mainostamaan. K on valovoimainen ja viihdyttävä persoona, jota en ole ikinä ennen nähnyt. Anteeksi nyt vain mutta fanina tällaiset avautumiset ovat todella kurjaa luettavaa.
 
vierailija
Olenko se vain minä, vai välittyykö Jokereista jonkinlainen lievä varovaisuus hehkuttaa Suomea tai Suomi-yhteyttä? Oma tulkintani on, että Bojan ei koe sitä sen takia mukavaksi, että on saanut niin paljon Käärijä-kuittia. Enkä siis tarkoita, että nyt mustiksena haluaisin, että bändi olisi meihin lääpällään ja kertoisi sen kaikille en, vaan minulla vain on se tunne, kuin he olisivat aina ulospäin vähän että "no nääh, se nyt on Suomi..." (ja oikeasti sisimmässään ihan pähkinöinä miestä )
Kyllä! Juuri samaa oon miettinyt ja ajatellut, että varmaan vaan kuvittelen. Mutta jos muutkin on huomanneet saman, niin kyllä jotain himmailua taitaa olla. Toki ymmärrettävää, etteivät halua liikaa korostaa yhtä maata, mutta toisaalta olisi fiksua myös pitää kiinni laajasta suomalaisesta fanikunnasta. Helsinki edelleen ykkönen jokereiden Spotify-kuunteluissa. Ja se kultalevy Suomesta, toistaiseksi heidän ainoa kansainvälinen kultalevy. Mutta ihan ok näinkin, onhan sentään jotain huomiota saatu.
 
vierailija
Hyh! Onko tämä puutarha nyt vain näiden bojanistien ja joksufanien valtakunta? Minulla mielenkiinto joksuihin loppui kesäkuussa, mutta en sitä tänne tule mainostamaan. K on valovoimainen ja viihdyttävä persoona, jota en ole ikinä ennen nähnyt. Anteeksi nyt vain mutta fanina tällaiset avautumiset ovat todella kurjaa luettavaa.
Samat fiilikset 😬
 
vierailija
Olen olevinaan huomannut samaa että Bojan vähän himmailee Suomi-yhteyttä ja itse veikkaan että johtuu juuri tuosta ettei halua liikaa korostaa sitä K-yhteyttä. Ja haluavat pitää itsensä avoinna kaikille maille eikä vaan niin että yhtä hehkutetaan. Vaikka sitten yksityisesti haluisin hehkuttaa.
 
vierailija
Bojan on minusta taas paljon kultaisemman oloinen kuin K, eikä suosio todellakaan tule ulkonäön perusteella. Suurin osahan sanoi huomanneensa Jokereista ulkoisesti ensin Nacen. Se vaan menee niin, että laulaja saa bändeissä aina eniten huomiota, mutta en itse ainakaan fanittaisi Bojania, ellei myös hänen luonteensa olisi niin ihastutttava.
Ole samaa mieltä alkuperäisen viestin kanssa. K on magneettinen persoona, joka saa ihmiset ihastumaan aitoudellaan ja lämmöllään. Lisäksi K:lla on paljon elämänkokemusta pettymyksistä ja lähellä kuolemaa käynnin kokemus.. sellaiset kasvattavat ihmistä. Ja mielestäni suurin todistusaineisto on viisuista: KAIKKI ihastuivat K:hon ja halusivat palansa hänestä. On viisuissa ennenkin ollut hyviä biisejä, mutta K:n persoona sai ihmiset todella haluamaan että hän menestyisi. B on myös sosiaalinen ja hurmaava ihminen, mutta ehkä vähän nuori vielä...
 
vierailija
Vaikea sanoa, mikä tilanne on yksityisellä puolella. Julkisesti B tuntuu korostavan muita yhteyksiä, mutta voi olla uran luontia UK:n. Yksi asia, mikä minua häiritsee keskustelussa on se, että K:ta syytetään monesta asiasta, jotka ei tapahdu näiden välillä. Mitä jos edellinen kirjoittaja on oikeasssa ja se onkin B, joka himmailee: K puhui kesällä, että ei ole kutsuttu Sloveniaan (ehkä se olikin totta, että kun oli menossa se ei B:lle sopinut), K sometti B:sta ja julkaisi instaansa yhteiskuvat NT:lta (B hehkutti ruotsalaisia tyttöjä), K puhui B:sta Eurotourilla ja varmasti kutsui hänet Lontoon keikalle (B ei mennyt, vaikka oli kotona). Tuntuu, että tosi paljon B:n käytökselle keksitään selityksiä, mutta itselleen hänen käytöstä ei oikein pysty enää täällä annettuun rooliin mahduttamaan..
Minulla aika samanlaiset ajatukset. K : ta syytetään aina enemmän asioista, vaikka mielestäni hän on tehnyt ystävyyden ja JO eteen paljon. Oli koko kiertueen mukana, postannut bändiä yms. Ja K ei tarvitse mitään boostia JOsta uralleen vaan tekee kaiken ystävänä. B mielenkiinto on nyt UK:ssa tottakai kun tarvitsee sieltä sitä boostia. Paljolti B tekemiset K kanssa ennen NTtä antoivat bändille nostetta ja toivon todellakin, että kaikki ei ollut pelkästään sen nosteen hakemista.
 
vierailija
Hyh! Onko tämä puutarha nyt vain näiden bojanistien ja joksufanien valtakunta? Minulla mielenkiinto joksuihin loppui kesäkuussa, mutta en sitä tänne tule mainostamaan. K on valovoimainen ja viihdyttävä persoona, jota en ole ikinä ennen nähnyt. Anteeksi nyt vain mutta fanina tällaiset avautumiset ovat todella kurjaa luettavaa.
Tykkään itse paljon molemmista, niin musiikista kuin muutenkin. Vähän enemmän Joksuista, mutta Kärtsäkin on ihana, enkä toivo tänne yhtään vastaanasettelua, toisen osapuolen dissausta, vertailua kumpi on mukavampi persoona jne.

- Joymuffin
 
vierailija
Minulla aika samanlaiset ajatukset. K : ta syytetään aina enemmän asioista, vaikka mielestäni hän on tehnyt ystävyyden ja JO eteen paljon. Oli koko kiertueen mukana, postannut bändiä yms. Ja K ei tarvitse mitään boostia JOsta uralleen vaan tekee kaiken ystävänä. B mielenkiinto on nyt UK:ssa tottakai kun tarvitsee sieltä sitä boostia. Paljolti B tekemiset K kanssa ennen NTtä antoivat bändille nostetta ja toivon todellakin, että kaikki ei ollut pelkästään sen nosteen hakemista.
Samat fiilikset... Odottaisin tulevaisuudessa, että JO esittelisi K:n Balkanin yleisölleen, missä siis heillä on enemmän faneja.
 
vierailija
Vaikea sanoa, mikä tilanne on yksityisellä puolella. Julkisesti B tuntuu korostavan muita yhteyksiä, mutta voi olla uran luontia UK:n. Yksi asia, mikä minua häiritsee keskustelussa on se, että K:ta syytetään monesta asiasta, jotka ei tapahdu näiden välillä. Mitä jos edellinen kirjoittaja on oikeasssa ja se onkin B, joka himmailee: K puhui kesällä, että ei ole kutsuttu Sloveniaan (ehkä se olikin totta, että kun oli menossa se ei B:lle sopinut), K sometti B:sta ja julkaisi instaansa yhteiskuvat NT:lta (B hehkutti ruotsalaisia tyttöjä), K puhui B:sta Eurotourilla ja varmasti kutsui hänet Lontoon keikalle (B ei mennyt, vaikka oli kotona). Tuntuu, että tosi paljon B:n käytökselle keksitään selityksiä, mutta itselleen hänen käytöstä ei oikein pysty enää täällä annettuun rooliin mahduttamaan..
Khan sai kutsun sinne niiden isolle stadionkeikalle, mutta ei päässyt omien keikkojensa takia menemään. Sehän oli JOn tarina, ja K olisi sopinut siihen viisuyhteyden takia mainiosti.
 
vierailija
Minulla aika samanlaiset ajatukset. K : ta syytetään aina enemmän asioista, vaikka mielestäni hän on tehnyt ystävyyden ja JO eteen paljon. Oli koko kiertueen mukana, postannut bändiä yms. Ja K ei tarvitse mitään boostia JOsta uralleen vaan tekee kaiken ystävänä. B mielenkiinto on nyt UK:ssa tottakai kun tarvitsee sieltä sitä boostia. Paljolti B tekemiset K kanssa ennen NTtä antoivat bändille nostetta ja toivon todellakin, että kaikki ei ollut pelkästään sen nosteen hakemista.
Tätä minäkin todella toivon. No aika näyttää, jos K yhteys katoaa uusien kuvioiden tai suosion myötä, niin sitten siitä jokainen voi vetää omat johtopäätökset.
 
vierailija
Tykkään itse paljon molemmista, niin musiikista kuin muutenkin. Vähän enemmän Joksuista, mutta Kärtsäkin on ihana, enkä toivo tänne yhtään vastaanasettelua, toisen osapuolen dissausta, vertailua kumpi on mukavampi persoona jne.

- Joymuffin
Samat ajatukset. Paitsi että Kärde on mulle ikuisesti ykkönen. Juuri mietin miten siistiä on tällainen paketti, jossa voi seurata ja fiilistellä kahden eri artistin/bändin musiikkia ja uran etenemistä plus hieman shipata solisteja sivussa.
 
vierailija
Wow, interesting, I didn't know many people from Kosovo emmigrated to Finland! I knew there's a lot of them in UK! Interesting!
So yeah, there is still tension in Kosovo. Albanians are the major population (95%), then there's Serbs and some others. To put it in very very simplistic terms, Kosovo wants to be independent, and Serbia won't let them go. This may sound crazy, but the root of their conflict goes to medieval times. Literally. There are some Serbian (Orthodox) monasteries in Kosovo that hold great importance for the Serbs. There was a legendary battle between Serbs and Turks (Ottoman) in the 14th century (which Serbs lost btw) that happened somewhere in Kosovo, and that land is sacred for them. The NATO peacekeepers have been stationed in Kosovo since the 90s. I have a number of friends/acquintances who at some point served there (as Slovenian military also participates in those NATO troops). For the most part, they are (luckily) bored there as nothing happens. It could be their whole 6-month mission that there's nothing. And then one day, an incident happens and you hear about it in the news, like you mentioned.
The conflict is limited to the North Kosovo, so if your son is going somewhere else, there's probably nothing to worry about (though I understand as a parent you are concerned nevertheless).
Slovenia supports Kosovo's independence ( we were in the exact same situation 3 decades ago). There's also people from Kosovo who emmigrated to Slovenia and they are actually still coming for economic reasons. They are a bit of a challenge, as they often don't really adjust to the Slovenian society and often keep to themselves. In my opinion, Slovenian people are more accepting towards Bosnians, Serbs etc than Kosovars. There are some Kosovar kids living down my street and I see some of the neighbours' "looks", for example, when they hear them speak Albanian. Albanian language is completely different from Slovenian (or even Serbian), so it's difficult for them to learn Slovenian. I have acquintances who teach Slovenian for foreigners and they say most participants are from Kosovo at the moment, but they typically don't finish the courses. It's a problem for kids too, as they don't speak a word of Slovenian, but after the move, they need to go to a Slovenian school right away.
Interesting! Thank you for explaining.
 
  • Tykkää
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Tätä minäkin todella toivon. No aika näyttää, jos K yhteys katoaa uusien kuvioiden tai suosion myötä, niin sitten siitä jokainen voi vetää omat johtopäätökset.
Totta... sitten kyllä äänestän jaloillani ja jätän menemättä keikalle, jos vielä tulevat. Tämä on sitten vain JOS -skenaario, ei tarvitse loukkaantua jos luotatte joksujen motiiveihin
 
vierailija
Ei tarkoitus ankeuttaa mutta oon edelleen sitä mieltä että se K:n kutsu areenakeikalle oli joksuilta kohteliaisuutta kun tiesivät että K:lla on muuta silloin.
En todellakaan usko tähän. Jos se olisi vain kohteliaisuutta ollut, ei olisi mitään järkeä ollut mainita sellaista haastattelussa erikseen, vaan asian olisi voinut antaa jäädä pimentoon. B itse toi tämän esiin, enkä usko, että hän niin tökerö olisi, että mässäilisi asialla, jos häntä ei oikeasti olisi harmittanut, että aikataulut eivät sopineet.
 
vierailija
Hyh! Onko tämä puutarha nyt vain näiden bojanistien ja joksufanien valtakunta? Minulla mielenkiinto joksuihin loppui kesäkuussa, mutta en sitä tänne tule mainostamaan. K on valovoimainen ja viihdyttävä persoona, jota en ole ikinä ennen nähnyt. Anteeksi nyt vain mutta fanina tällaiset avautumiset ovat todella kurjaa luettavaa.
Anteeksi nyt vain mutta en Käärijää tässä haukkunut vaan kerroin että MINUN mielenkiintoni ei riitä häneen enkä ole samaa mieltä hänen persoonastaan.. Ymmärrän oikein hyvin että monen mielenkiinto riittää. En ole Käärijää ikinä haukkunut missään tai tule haukkumaan, mutta minulla lienee oikeus olla seuraamatta häntä ja pitää ennemmin jokereista samoin kun sinulla on oikeus pitää enemmän K:stä.
 
vierailija
Eilen oli niin hyvät tunnelmat, nyt täällä on jotkin ankeuttajien kokoontumisajot. Kummallista. Mikään ei ole tietääkseni muuttunut sitten eilisen, mutta ehkä joillekin se positiivinen henki oli liikaa.
 
vierailija
Ei tarkoitus ankeuttaa mutta oon edelleen sitä mieltä että se K:n kutsu areenakeikalle oli joksuilta kohteliaisuutta kun tiesivät että K:lla on muuta silloin.
En ollut ajatellutkaan tuota, mutta sekin on mahdollista... K:lle sopisivat kyllä pienemmät klubikonsertit paremmin, että pääsisi oikein elementtiinsä. Toivotaan, että jokin tällainen keikka vielä tulisi sinne Sloveniaan <3 K on erityinen artisti, ja haluan hänelle kaikkea parasta!
 
vierailija
En todellakaan usko tähän. Jos se olisi vain kohteliaisuutta ollut, ei olisi mitään järkeä ollut mainita sellaista haastattelussa erikseen, vaan asian olisi voinut antaa jäädä pimentoon. B itse toi tämän esiin, enkä usko, että hän niin tökerö olisi, että mässäilisi asialla, jos häntä ei oikeasti olisi harmittanut, että aikataulut eivät sopineet.
Niinpä. Jos ei nyt leimailtaisi ketään mul kuksi epämääräisten epäilyiden ja vibojen takia. Aidosti mukavia ja välittäviä ihmisiä koko sakki!
 

Yhteistyössä