Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ehkä se ystävyys on enemmän henkilökohtaista eikä ammatilliset meriirit ja niiden jatkuva huomioiminen ole niin tärkeitä. Khan ei ole edes tehnyt siitä nordic act palkinnosta postausta vaan stoorin ja sen tykkääjät ja kommentit näkyvät vaan K itselleen.
Tätä arvelen myös. Juurihan B julkaisi stoorin, jossa onnetteli K:ää synttäreiden johdosta.
 
vierailija
K:lla ja B:llä vaikuttaa tuo taito olevan molemmilla. Ihan äskettäin oli muistaakseni täällä linkki fanin kertomukseen Bojanin tapaamisesta ja siitä miten B antaa keskustellessaan täyden huomionsa ja saa toisen tuntemaan itsensä erityiseksi, tai ainakin jotain siihen suuntaan kirjoitti. Muistaako joku paremmin mistä tämä oli? Olisiko ollut Wienin keikan jälkeen postattu.
Tuota viimeistä kommenttia en ihan ymmärtänyt. Bojan on fiksu, tunteikas ja luova persoona. Miksi hänen kauttaan ei universumin syvimmät vastaukset voisi avautua jos ne ylipäänsä jostain toisesta ihmisestä voi löytää? Tai miksi eivät voisi löytää niitä toisistaan, ovatpa sitten ystäviä tai something more.
K onnistuu levittämään hyvää mieltä laajalle persoonansa kautta. Yhtään vähättelemättä B:n suosio perustuu suurelta osin hänen ulkonäköönsä, jota hän myös osaa hyvin hyödyntää. Toki on hyvä laulaja, mutta kun vähänkin seuraa julkisuutta hänen ympärillä (esim viisut) näkee, että suurin huomio tulee ulkoisista asioista. Varmasti on ystävällinen, mutta samanlaista taitoa kohdata ihmiset ei hänellä minusta ole kuin K:lla. Ei siis vielä ainakaan tällä hetkellä aiheuta samanlaista pöhinää persoonana kuin K. En voisi kuvitella, esim viisuissa B:ta K:n tilalle tai, että B olisi omassa maassaan saanut aikaan samanlaisen yhteishengen kuin K täällä. Ymmärsin aiemman kirjoituksen hakevan tätä.
 
vierailija
Miten musta tuntuu, että K on nykyään B:lle vain yksi viisu kaveri muiden joukossa. Jotenkin tuntuu, että K on se joka pitää yllä sitä ystävyyttä ja B katselee jo kovasti eteenpäin. En usko että tapaamisia tulee, ehkä kuin vain jos sattuvat keikalle samaan paikkaan. Myös tuo tökkii todella paljon, että kumpikin on saanut palkintoja ym. mutta kumpikaan ei huomioi niitä avoimesti niinkuin hyvät ystävät tekevät. Ehkä eivät olekaan niin hyviä ystäviä? Ja en osta sitä teoriaa että sillä hillitsevät shippiä. Kyllä nyt tykätä voi. Kai olen sitten ankeuttaja, mutta ei voi mitään.
Onneksi eilisen perusteella aika moni ajattelee edelleen toisin. Paljon kivempi miettiä ja spekuloida positiivisesta näkökulmasta näitä asioita.

Nuo julkiset tykkäykset ja huomioinnit tai niiden puuttuminen ei kerro noiden kahden väleistä mitään, eikä me voida niiden perusteella tehdä mitään johtopäätöksiä. Tai korkeintaan voidaan päätellä, että heidän välit on heille itselleen sen verran tärkeä ja henkilökohtainen asia, että eivät liikaa halua avata sitä julkisesti. Mun on ainakin täysin mahdoton uskoa, että nyt yht´äkkiä eivät olisi edes ystäviä enää.

Mä ymmärrän, että sua varmaan harmittaa, jos et saa tästä asiasta itse enää iloa, mutta kyllä tuon tyyliset viestit yleensä vähän ankeutukselta tuntuu. Jos haluat näiden tarinaa edelleen seurata (esim. olemalla täällä palstalla), niin pystyisitkö mitenkään kääntämään sun ajatuksia positiivisempaan suuntaan "kuuntelemalla" meitä, jotka ollaan nähty K:n ja B:n maaginen yhteys ja vetovoima ja läheisyys, ja edelleen uskotaan sen olemassaoloon, vaikkei siitä joka päivä saadakaan uutta todistusaineistoa?
 
vierailija
Miten musta tuntuu, että K on nykyään B:lle vain yksi viisu kaveri muiden joukossa. Jotenkin tuntuu, että K on se joka pitää yllä sitä ystävyyttä ja B katselee jo kovasti eteenpäin. En usko että tapaamisia tulee, ehkä kuin vain jos sattuvat keikalle samaan paikkaan. Myös tuo tökkii todella paljon, että kumpikin on saanut palkintoja ym. mutta kumpikaan ei huomioi niitä avoimesti niinkuin hyvät ystävät tekevät. Ehkä eivät olekaan niin hyviä ystäviä? Ja en osta sitä teoriaa että sillä hillitsevät shippiä. Kyllä nyt tykätä voi. Kai olen sitten ankeuttaja, mutta ei voi mitään.
Ihmiset vetävät usein hyvin vähästä ja vääristyneestä datasta hyvin pitkälle meneviä johtopäätöksiä.
 
vierailija
Miten musta tuntuu, että K on nykyään B:lle vain yksi viisu kaveri muiden joukossa. Jotenkin tuntuu, että K on se joka pitää yllä sitä ystävyyttä ja B katselee jo kovasti eteenpäin. En usko että tapaamisia tulee, ehkä kuin vain jos sattuvat keikalle samaan paikkaan. Myös tuo tökkii todella paljon, että kumpikin on saanut palkintoja ym. mutta kumpikaan ei huomioi niitä avoimesti niinkuin hyvät ystävät tekevät. Ehkä eivät olekaan niin hyviä ystäviä? Ja en osta sitä teoriaa että sillä hillitsevät shippiä. Kyllä nyt tykätä voi. Kai olen sitten ankeuttaja, mutta ei voi mitään.
Minusta on ihan ymmärrettävää ettei halua tulla liitetyksi enempää Käärijään. Nyt pääosassa pitäisi olla bändi. Aika voimakkaasti ihmiset ihastuivat tuon kaksikon suhteeseen, mikä saattaa toisaalta jättää bändin ja sen musiikin varjoon. Bojan ilmoitti käyttävänsä somea nyt vain bändin promoamiseen ja vaikkei hän haluaisi olla somessa hänen on tavallaan välttämätöntä sillä hänen henkilökohtaisella tilillä on enemmän seuraajia kuin JO-tilillä. Minä luulen että B:lle on raskasta se miten ihmiset kyttäilee tykkäyksiä ja tekee niistä johtopäätöksiä.
 
@LadySLO:) my son has lots of friends who are from Kosovo (at least 10!) They were born in Finland but their parents came here as refugees during the war. Many were teenagers when they arrived here. What is the current situation of Kosovo? How does Slovenia ”view” them? If I undestood correctly there is tension with Serbia? My son went on holiday to Kosovo with his friends last year and he really liked it, but at the same time Finnish newspapers were writing about armed (?!) conflicts at the North border with Serbia and the Finnish Ministry of Foreign affairs was saying it’s not safe there. I think the situation has still not improved over the last year? I was just wondering because he wants to go there in December again.

”Interesting fact”: Our former president Martti Ahtisaari was involved in the Kosovo peace deal. (He died in October) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ahtisaari_Plan
Wow, interesting, I didn't know many people from Kosovo emmigrated to Finland! I knew there's a lot of them in UK! Interesting!
So yeah, there is still tension in Kosovo. Albanians are the major population (95%), then there's Serbs and some others. To put it in very very simplistic terms, Kosovo wants to be independent, and Serbia won't let them go. This may sound crazy, but the root of their conflict goes to medieval times. Literally. There are some Serbian (Orthodox) monasteries in Kosovo that hold great importance for the Serbs. There was a legendary battle between Serbs and Turks (Ottoman) in the 14th century (which Serbs lost btw) that happened somewhere in Kosovo, and that land is sacred for them. The NATO peacekeepers have been stationed in Kosovo since the 90s. I have a number of friends/acquintances who at some point served there (as Slovenian military also participates in those NATO troops). For the most part, they are (luckily) bored there as nothing happens. It could be their whole 6-month mission that there's nothing. And then one day, an incident happens and you hear about it in the news, like you mentioned.
The conflict is limited to the North Kosovo, so if your son is going somewhere else, there's probably nothing to worry about (though I understand as a parent you are concerned nevertheless).
Slovenia supports Kosovo's independence ( we were in the exact same situation 3 decades ago). There's also people from Kosovo who emmigrated to Slovenia and they are actually still coming for economic reasons. They are a bit of a challenge, as they often don't really adjust to the Slovenian society and often keep to themselves. In my opinion, Slovenian people are more accepting towards Bosnians, Serbs etc than Kosovars. There are some Kosovar kids living down my street and I see some of the neighbours' "looks", for example, when they hear them speak Albanian. Albanian language is completely different from Slovenian (or even Serbian), so it's difficult for them to learn Slovenian. I have acquintances who teach Slovenian for foreigners and they say most participants are from Kosovo at the moment, but they typically don't finish the courses. It's a problem for kids too, as they don't speak a word of Slovenian, but after the move, they need to go to a Slovenian school right away.
 
vierailija
Ihmiset vetävät usein hyvin vähästä ja vääristyneestä datasta hyvin pitkälle meneviä johtopäätöksiä.
Joo, tulee ihan mieleen kesän hiljaisuus ja silloinen "avioero". Ja sitten NT aikaan nähtiin, että itse asiassa välit olivatkin vain lähentyneet entisestään. Että ei tässä taida mitään hätää Kärtsällä ja Bojanilla olla, kunhan ovat vain yksityisempiä sen yhteydenpitonsa kanssa. Kunnes tulee toisenlaista todistusaineistoa - lakkaavat seuraamasta toisiaan tai on iso julkinen riita tai haastattelussa ei mainita toista, kun kysytään, kenen kanssa ollaan yhteyksissä viisuista - niin en näe syytä muuttaa positiivista asennettani.
 
vierailija
K onnistuu levittämään hyvää mieltä laajalle persoonansa kautta. Yhtään vähättelemättä B:n suosio perustuu suurelta osin hänen ulkonäköönsä, jota hän myös osaa hyvin hyödyntää. Toki on hyvä laulaja, mutta kun vähänkin seuraa julkisuutta hänen ympärillä (esim viisut) näkee, että suurin huomio tulee ulkoisista asioista. Varmasti on ystävällinen, mutta samanlaista taitoa kohdata ihmiset ei hänellä minusta ole kuin K:lla. Ei siis vielä ainakaan tällä hetkellä aiheuta samanlaista pöhinää persoonana kuin K. En voisi kuvitella, esim viisuissa B:ta K:n tilalle tai, että B olisi omassa maassaan saanut aikaan samanlaisen yhteishengen kuin K täällä. Ymmärsin aiemman kirjoituksen hakevan tätä.
Bojan on minusta taas paljon kultaisemman oloinen kuin K, eikä suosio todellakaan tule ulkonäön perusteella. Suurin osahan sanoi huomanneensa Jokereista ulkoisesti ensin Nacen. Se vaan menee niin, että laulaja saa bändeissä aina eniten huomiota, mutta en itse ainakaan fanittaisi Bojania, ellei myös hänen luonteensa olisi niin ihastutttava.
 
vierailija
Joo, tulee ihan mieleen kesän hiljaisuus ja silloinen "avioero". Ja sitten NT aikaan nähtiin, että itse asiassa välit olivatkin vain lähentyneet entisestään. Että ei tässä taida mitään hätää Kärtsällä ja Bojanilla olla, kunhan ovat vain yksityisempiä sen yhteydenpitonsa kanssa. Kunnes tulee toisenlaista todistusaineistoa - lakkaavat seuraamasta toisiaan tai on iso julkinen riita tai haastattelussa ei mainita toista, kun kysytään, kenen kanssa ollaan yhteyksissä viisuista - niin en näe syytä muuttaa positiivista asennettani.
Muistakaa naudat, epäilyvaihe shippikierrossa menossa osalla! Eilisen perusteella moni näyttää myös siirtyneen haikeaa muistelua herättävään nostalgiavaiheeseen.
 
vierailija
Mulla toi NT ja heidän käytös siellä aikalailla rauhoitti tilanteen, jos aiemmin mietinkin että jaksavatko pitää yhteyttä ja oliko kyse vaan viisukuplasta ja mikseivät tykkää toistensa postauksista. Ei ole enää mitään syytä epäillä etteivätkö olisi yhteyksissä ja olen varma, että K jossain vaiheessa sinne Sloveniaankin menee.

Harmittaa, kun tätä kohtaa ei ollut siinä videolla Ylen haastiksessa Tavalta. Olisin halunnut tulkita mikroilmeet ;)

– Odotin niin paljon, että tapaan taas Bojanin. Muistan, kun tapasimme ensimmäisen kerran Madridissa. En puhunut paljoa, joten minä vain katselin ja hymyilin, Käärijä kertoo.

– Nyt hän puhuu. Silloin hän vain söi illallista, Bojan nauraa.
 
vierailija
Kyllä mustakin B:n suosio tulee ensisijaisesti hänen ulkonäöstään jota kuolataan, ja sitten siihen yhdistyy tuo leikkisä ja flirttaileva luonne = 10/10. Musta hän on myös K:ta tietoisempi kauneudestaan ja "pelkään" että sen suhteen voi hiukan nousta hattuun vielä.

Mielenkiintoista keskustelua Kosovosta. Joskus perehdyin enemmän tilanteeseen siellä kun seurustelin jonkun aikaa kosovolaisen kanssa. Oli heittämällä komein mies jonka kanssa olen ollut mutta harmillisen petollinen. Nyt voi jo nauraa koko asialle kun tästä on sen verran aikaa. Kauniita/komeita näytti olevan kaikki sieltä päin tulleet. Pahoittelut pinnallisesta viestistä. :D
 
  • Tykkää
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Kerrankin Boitsulta instapäivytys, jonka huumorin ymmärrän pinnistelemättä. 😄

Kiitos LadySlo ja musaintoilijat bändivinkeistä. Siddhartaa olen jo aiemmin kuunnellut jonkin verran ja nyt on päivän soinut Vatra varsin tuskaisesti etenevän duunikirjoitushomman taustalla. (Joo tupenrapinat tulee, jos tämä ei ala edetä.)
 
  • Tykkää
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Miten musta tuntuu, että K on nykyään B:lle vain yksi viisu kaveri muiden joukossa. Jotenkin tuntuu, että K on se joka pitää yllä sitä ystävyyttä ja B katselee jo kovasti eteenpäin. En usko että tapaamisia tulee, ehkä kuin vain jos sattuvat keikalle samaan paikkaan. Myös tuo tökkii todella paljon, että kumpikin on saanut palkintoja ym. mutta kumpikaan ei huomioi niitä avoimesti niinkuin hyvät ystävät tekevät. Ehkä eivät olekaan niin hyviä ystäviä? Ja en osta sitä teoriaa että sillä hillitsevät shippiä. Kyllä nyt tykätä voi. Kai olen sitten ankeuttaja, mutta ei voi mitään.
Vaikea sanoa, mikä tilanne on yksityisellä puolella. Julkisesti B tuntuu korostavan muita yhteyksiä, mutta voi olla uran luontia UK:n. Yksi asia, mikä minua häiritsee keskustelussa on se, että K:ta syytetään monesta asiasta, jotka ei tapahdu näiden välillä. Mitä jos edellinen kirjoittaja on oikeasssa ja se onkin B, joka himmailee: K puhui kesällä, että ei ole kutsuttu Sloveniaan (ehkä se olikin totta, että kun oli menossa se ei B:lle sopinut), K sometti B:sta ja julkaisi instaansa yhteiskuvat NT:lta (B hehkutti ruotsalaisia tyttöjä), K puhui B:sta Eurotourilla ja varmasti kutsui hänet Lontoon keikalle (B ei mennyt, vaikka oli kotona). Tuntuu, että tosi paljon B:n käytökselle keksitään selityksiä, mutta itselleen hänen käytöstä ei oikein pysty enää täällä annettuun rooliin mahduttamaan..
 
vierailija
Mulla toi NT ja heidän käytös siellä aikalailla rauhoitti tilanteen, jos aiemmin mietinkin että jaksavatko pitää yhteyttä ja oliko kyse vaan viisukuplasta ja mikseivät tykkää toistensa postauksista. Ei ole enää mitään syytä epäillä etteivätkö olisi yhteyksissä ja olen varma, että K jossain vaiheessa sinne Sloveniaankin menee.

Harmittaa, kun tätä kohtaa ei ollut siinä videolla Ylen haastiksessa Tavalta. Olisin halunnut tulkita mikroilmeet

– Odotin niin paljon, että tapaan taas Bojanin. Muistan, kun tapasimme ensimmäisen kerran Madridissa. En puhunut paljoa, joten minä vain katselin ja hymyilin, Käärijä kertoo.

– Nyt hän puhuu. Silloin hän vain söi illallista, Bojan nauraa.
Totta, olis kyllä ollut tosi mielenkiintoista nähdä tuo kohta videolta.
 

Yhteistyössä