Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eikö täällä puutarhan puolella kukaan ole enää kiinnostunut K:n instasta
Kyllä mä ainakin, mutta en aina jaksa tälle puolelle tulla samoja juttuja toistelemaan kuin Vauvallekin. Siellä on pohdittu ties mitä K:n stooreihin liittyen, niin on kiva, että tällä puolella on eri keskustelu käynnissä.

(Ja toisekseen K:n stoorit on aina niin räjähdysherkkiä suuntaan tai toiseen, etten aina uskalla edes avata niitä heti, kun ei riitä henkiset voimavarat käsittelemään niitä hulluuksia.)
 
  • Haha
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Täällä myös yksi homomieheksi haluava linjoilla, joka on jo aiemmin aukaissut omia mietteitään tän tiimoilta. Ja minä siis olen suorastaan kipuillut tätä jo useamman vuoden ennen tätä shippiä. Mä olen ulkoisesti ihan "normaalin" heteronaisen oloinen, perinteisessä ja pitkäaikaisessa parisuhteessa miehen kanssa elävä, vähän hiljainen ja erakoitunut (omasta tahdostani) kahden jo aikuisen lapsen äiti. Asiasta olen avautunut vain omalle miehelleni sekä parhaalle kaverilleni (myös miespuolinen).
Odottelen innolla sun mietteitä aiheesta, ja toivottavasti saadaan muutama muukin mukaan keskusteluun sitten illemmalla. Meitähän taisi olla sen yhden gallupin perusteella yllättävän monta emopaatilla.
Olisi kyllä kiinnostavaa jatkaa tästä tälläkin puolella. Eilisen aiheen maininnan innoittamana sukelsin aiempaan ketjuun kaivamaan ja luin ne päivät sieltä läpi, kun aiheesta oli ainakin eniten juteltu. En ollut silloin paatilla maisemissa, mutta oli kyllä oikeasti hämmentävää, miten tässä nousee keskusteluun monia aiheita ja teemoja, joista tunnistaa itsensä tavalla tai toisella.
Siellä oli samoihin aikoihin mainintaa myös m/m-materiaalista. Tunnistan kyllä, että esim sillä tänne jaetulla youtube-videolla m/m-ficcien vetoavuudesta naisiin ja seksuaali-/sukupuolivähemmistöihin on jotain linkkiä tähän aiheeseen, mutta en ole vielä aivan niin kartalla ajatuksista, millä tasoilla se heijastuu ja vaikuttaa.
 
vierailija
En tiedä mitä sanoa siitä biisivalinnasta. Onko sattumaa vai ei. Vai onko se joku (väitetysti) läheinen joka näitä seuraa sanonut K että tiesitkös että siellä vauvalla riehuu nyt poni.
 
vierailija
Sivuhuomiona, että olis kiva, jos tonne uutisketjuun laitettaisiin pysyvämpiä linkkejä. Stoorit katoaa kuitenkin 24 tunnin kuluessa, että jos sieltä uutisarkistosta haluaa myöhemmin jotain etsiä, niin ei ole kauhean kiva saada eteensä ei oota. Yleensä tumblrista/Instasta löytyy kuitenkin tilejä, jotka on napanneet ne stoorit pysyvämmin talteen.
 
vierailija
Yes, you're right, I should have mentioned that! His last name not only shows that it's not Slovenian, but that they are Serbian.

History-Geography rant coming - skip if not interested

I find ex-YU surnames really fascinating. So there are 3 ethnicities in Bosnia, Serbs (typically Orthodox religion) , Croatians (typically Catholic) and Bosniaks (Muslim) And it's not a strict rule, but you can usually tell by their names. If a surname ends with ić and sounds islamic, for example Osmanović, Hadžić, it's very likely Bosniak Many Serbian surnames also end with ić or vić, but a lot of them seem to be derived from male names: Branković, Janković, Ivanović, Dragić etc... -nin or -in ending is more rare, Cvjetićanin, Crnovršanin...
In Macedonia, they do the same thing as in Russ!a, Simonovski - Simonovska for a woman. A lot of surnames end in -ski.
And Slovenian, it's just a big mix of everything! No specific suffixes, but we have surprisingly a lot of surnames that are animals (Maček - cat, also Bear, Rabbit, Eagle, Pigeon, Crane, Sparrow, Owl, Rooster, Blackbird, Bug, Fly, Lynx, Wolf, Deer, Nightingale, .. the list just goes on and on.
I'm really curious about the origin of "Jordan" last name in Slovenia since it's obviously also a country but I wonder if it comes from smth else. It's not super common but not that rare, a know quite a few people with that surname.
Thanks a lot! I love languages so that's fascinating to me. :)
 
vierailija
Miten musta tuntuu, että K on nykyään B:lle vain yksi viisu kaveri muiden joukossa. Jotenkin tuntuu, että K on se joka pitää yllä sitä ystävyyttä ja B katselee jo kovasti eteenpäin. En usko että tapaamisia tulee, ehkä kuin vain jos sattuvat keikalle samaan paikkaan. Myös tuo tökkii todella paljon, että kumpikin on saanut palkintoja ym. mutta kumpikaan ei huomioi niitä avoimesti niinkuin hyvät ystävät tekevät. Ehkä eivät olekaan niin hyviä ystäviä? Ja en osta sitä teoriaa että sillä hillitsevät shippiä. Kyllä nyt tykätä voi. Kai olen sitten ankeuttaja, mutta ei voi mitään.
 
vierailija
Yes, you're right, I should have mentioned that! His last name not only shows that it's not Slovenian, but that they are Serbian.

History-Geography rant coming - skip if not interested

I find ex-YU surnames really fascinating. So there are 3 ethnicities in Bosnia, Serbs (typically Orthodox religion) , Croatians (typically Catholic) and Bosniaks (Muslim) And it's not a strict rule, but you can usually tell by their names. If a surname ends with ić and sounds islamic, for example Osmanović, Hadžić, it's very likely Bosniak Many Serbian surnames also end with ić or vić, but a lot of them seem to be derived from male names: Branković, Janković, Ivanović, Dragić etc... -nin or -in ending is more rare, Cvjetićanin, Crnovršanin...
In Macedonia, they do the same thing as in Russ!a, Simonovski - Simonovska for a woman. A lot of surnames end in -ski.
And Slovenian, it's just a big mix of everything! No specific suffixes, but we have surprisingly a lot of surnames that are animals (Maček - cat, also Bear, Rabbit, Eagle, Pigeon, Crane, Sparrow, Owl, Rooster, Blackbird, Bug, Fly, Lynx, Wolf, Deer, Nightingale, .. the list just goes on and on.
I'm really curious about the origin of "Jordan" last name in Slovenia since it's obviously also a country but I wonder if it comes from smth else. It's not super common but not that rare, a know quite a few people with that surname.
Kiitos tästä! Olen kiinnostunut kielistä niin tämä oli tosi kiinnostavaa (englanniksi meni moderaatioon, menisikö nyt läpi).
 
  • Tykkää
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Sivuhuomiona, että olis kiva, jos tonne uutisketjuun laitettaisiin pysyvämpiä linkkejä. Stoorit katoaa kuitenkin 24 tunnin kuluessa, että jos sieltä uutisarkistosta haluaa myöhemmin jotain etsiä, niin ei ole kauhean kiva saada eteensä ei oota. Yleensä tumblrista/Instasta löytyy kuitenkin tilejä, jotka on napanneet ne stoorit pysyvämmin talteen.
Niistä ei pysty vain etsimään mitään. Laitoin sen stoorin linkin reelsin viereen, koska vie tilaa ehkä 6mm.
 
vierailija
Miten musta tuntuu, että K on nykyään B:lle vain yksi viisu kaveri muiden joukossa. Jotenkin tuntuu, että K on se joka pitää yllä sitä ystävyyttä ja B katselee jo kovasti eteenpäin. En usko että tapaamisia tulee, ehkä kuin vain jos sattuvat keikalle samaan paikkaan. Myös tuo tökkii todella paljon, että kumpikin on saanut palkintoja ym. mutta kumpikaan ei huomioi niitä avoimesti niinkuin hyvät ystävät tekevät. Ehkä eivät olekaan niin hyviä ystäviä? Ja en osta sitä teoriaa että sillä hillitsevät shippiä. Kyllä nyt tykätä voi. Kai olen sitten ankeuttaja, mutta ei voi mitään.
Olihan Bojan just tykännyt siitä Käärijän palkinnosta IG:ssä ja varmasti Jere on privaatisti onnitellut poikia Suomen kultalevystä 🇫🇮
 
vierailija
Miten musta tuntuu, että K on nykyään B:lle vain yksi viisu kaveri muiden joukossa. Jotenkin tuntuu, että K on se joka pitää yllä sitä ystävyyttä ja B katselee jo kovasti eteenpäin. En usko että tapaamisia tulee, ehkä kuin vain jos sattuvat keikalle samaan paikkaan. Myös tuo tökkii todella paljon, että kumpikin on saanut palkintoja ym. mutta kumpikaan ei huomioi niitä avoimesti niinkuin hyvät ystävät tekevät. Ehkä eivät olekaan niin hyviä ystäviä? Ja en osta sitä teoriaa että sillä hillitsevät shippiä. Kyllä nyt tykätä voi. Kai olen sitten ankeuttaja, mutta ei voi mitään.
No mä olen tähän johtopäätökseen tullut jo aikoja sitten mutta haluan silti seurata Jokereita ja toivon että
tulevat Suomeen vielä keikoille. Olen kiitollinen että Käärijän kautta heidät löysin, Kärtsään ei riitä kiinnostus enää valitettavasti ollenkaan, eikä haittaisi ollenkaan vaikkei esim olisi maisemissa jos ja toivottavasti kun jokrut tänne vielä tulee.
 
vierailija
Miten musta tuntuu, että K on nykyään B:lle vain yksi viisu kaveri muiden joukossa. Jotenkin tuntuu, että K on se joka pitää yllä sitä ystävyyttä ja B katselee jo kovasti eteenpäin. En usko että tapaamisia tulee, ehkä kuin vain jos sattuvat keikalle samaan paikkaan. Myös tuo tökkii todella paljon, että kumpikin on saanut palkintoja ym. mutta kumpikaan ei huomioi niitä avoimesti niinkuin hyvät ystävät tekevät. Ehkä eivät olekaan niin hyviä ystäviä? Ja en osta sitä teoriaa että sillä hillitsevät shippiä. Kyllä nyt tykätä voi. Kai olen sitten ankeuttaja, mutta ei voi mitään.
Ehkä se ystävyys on enemmän henkilökohtaista eikä ammatilliset meriirit ja niiden jatkuva huomioiminen ole niin tärkeitä. Khan ei ole edes tehnyt siitä nordic act palkinnosta postausta vaan stoorin ja sen tykkääjät ja kommentit näkyvät vaan K itselleen.
 
vierailija
Olihan Bojan just tykännyt siitä Käärijän palkinnosta IG:ssä ja varmasti Jere on privaatisti onnitellut poikia Suomen kultalevystä
Kävin muuten nyt vasta lukemassa ton postauksen kommentteja ja alkoi ärsyttää 😡 myös iltalehden tai iltasanomien FB uutinen samasta aiheesta oli kerännyt idiottien kommentteja! Miksi ihmiset ei voi olla hiljaa jos ei ole mitään positiivista sanottavaa?! 😤
 

Yhteistyössä