Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Älähän nyt… itse seilaan molemmissa! Täällä enemmän syvällisiä ja analyysejä, siellä enemmän huumoria ja muuta pöljäilyä. Molemmille on paikkansa ja aikansa!
Tämä. Tänne ehkä helpompi laittaa niitä syvällisempiä pohdintoja, koska keskustelu on vähän hidastahtisempaa. Muuten minäkin seilaan sujuvasti molempien ketjujen väliä ja kommentoin tuulen ja minua kiinnostavien viestien mukaan ihan niinkuin stana sattuu.
 
vierailija
Sama täällä, käyn aktiivisesti molemmissa enkä yhtään tykkää tästä vastakkainasettelusta. Molemmilla palstoilla on omat hyvät puolensa ja se kumpi palsta vetää enemmän puoleensa riippuu ihan siitä, millainen meno on missäkin ja mistä keskustellaan juuri sillä hetkellä. Ja myös omasta mielialasta.

Täällä oli kyllä ihana päivä eilen <3 Toivottavasti jatkuu sama tunnelma ja yhtä hyvät keskustelut tänäänkin
Minäkään en tykkää siitä, että halutaan tarkoituksella (?) hämmentää palstailijoiden välejä, Jokainen viihtyy siellä missä viihtyy ja pääasia, että on kaikilla mukavaa palstailla. Mun mielestä on ihana juttu, että voi halutessaan seilata kahdella palstalla vähän fiiliksenkin mukaan. Tykkään roisista, vähän "pas kasta" huumorista, mutta myös syvällisestä ja älykkäästä keskutelusta. On mahtava lukea ihmisten ajatuksia ja välillä huomaa samaistuvansa niihin ja ajattelevansa kuinka hyvin joku osaakin pukea ajatuksiaan sanoiksi.
Kivaa päivää kaikille <3
 
vierailija
Täällä on taas ollut niin hyvää keskustelua, hitto kun työnteko haittaa osallistumista 😆

Olen niin samaa mieltä siitä, että B haluaa himmailla julkisesti eikä siitä voi päätellä hänen tunteitaan Kärtsään. Hän on myös nuorempi ja varmaan välittää enemmän muiden mielipiteistä kuin K. Ja varmaan on varovaisempi kuin K, jos ja kun suhtautuminen M+M-suhteisiin on varauksellisempaa Balkanilla kuin Suomessa.

Mä en olisi yllättynyt, jos olisi ollut niin, että B:lle olis selvinnyt K:n seurustelu (ja suuntautuminenkin?) vasta saunarekkapäivänä. Hän oli ainakin selvästi vaisumpi silloin. Ja sitä ennen dinner datella tosiaan kyseli niin kerkeästi, kuka on Benjamin, että voisi kuvitella, että silloin ei vielä tiennyt K:n kuvioista.
 
Mikä toi Bojanin Astro näkijä(?) stoori on? :D Muistan itse, kun mulla oli sellainen mieletön maailmankaikkeudellinen vaihe elämässäni noin 10 vuotta sitten ja törmäsin sen keskellä Astral-tv:seen :D Katsoin sitä monesti ja koin tosi mielenkiintoisena. Siis mulla on kokemusta näkijällä käymisestä, että he oikeasti kykenevät lukemaan mun mieltäni.
Mutta ehkei B nyt ihan samalla vakavuudella postannut tuota..? :)
Haluaisin tietää, mitä se teksti, jonka hän on kirjoittanut, tarkoittaa? Kääntäjät antavat ihan ihmeellistä tekstiä tuosta taas. Lady SLO, apua? Hämää myös noi c:t heittomerkeillä, ovatko sloveenia ja muuttuuko merkitys jos c on tavallinen?
Ois joulu jos tähän saisin vastauksen 🤗
I forgot to answe about ć. :)
Slovenian doesn't have ć and đ, only Croatian/Serbian/Bosnian do.
ć is very similar to č, when pronounced, it's a softer.
There's a lot of last names that include ć, but in Slovenia we usually just pronounce it as č. Even when B says his last name, he really says č, not ć.
 
vierailija
Sillä videolla, jossa K sanoo vielä pitkällä kesäkuussa vähän hämillään nauraen, että mitä jäi eniten mieleen viisuista, että Bojan, mä tulkitsen sen naurun sellaiseksi, että K:ta vähän itseäänkin huvittaa, että toi on totuus. Mutta koska se on niin ihana totuus, ei halua alkaa valehtelemaankaan. Mutta naurattaa vähän myöntää asia - edelleen siinä.
Minusta se haastattelija ottaa sen tosi ihanasti, toisaalta silleen, että "no okeeei hei", mutta toisaalta silleen jotenkin tosi lämmöllä ja vastaanottavaisesti, että "ymmärrän ja jos haluat, niin puhu vain lisää" 🩷
 
vierailija
Kiitos! Lupaan palata aiheeseen illalla, työpäivän lomassa ei oikein ehdi eikä pysty. Joku muukin saa toki kommentoida, jos asiasta jotain muistaa tai muuten tuntee omakseen…
Täällä myös yksi homomieheksi haluava linjoilla, joka on jo aiemmin aukaissut omia mietteitään tän tiimoilta. Ja minä siis olen suorastaan kipuillut tätä jo useamman vuoden ennen tätä shippiä. Mä olen ulkoisesti ihan "normaalin" heteronaisen oloinen, perinteisessä ja pitkäaikaisessa parisuhteessa miehen kanssa elävä, vähän hiljainen ja erakoitunut (omasta tahdostani) kahden jo aikuisen lapsen äiti. Asiasta olen avautunut vain omalle miehelleni sekä parhaalle kaverilleni (myös miespuolinen).
Odottelen innolla sun mietteitä aiheesta, ja toivottavasti saadaan muutama muukin mukaan keskusteluun sitten illemmalla. Meitähän taisi olla sen yhden gallupin perusteella yllättävän monta emopaatilla.
 
vierailija
I forgot to answe about ć.
Slovenian doesn't have ć and đ, only Croatian/Serbian/Bosnian do.
ć is very similar to č, when pronounced, it's a softer.
There's a lot of last names that include ć, but in Slovenia we usually just pronounce it as č. Even when B says his last name, he really says č, not ć.
I wonder why did he put c with that thing instead of normal c or č . . ?
 
vierailija
Vielä siitä Bojanin lennon missaamisesta viisujen jälkeen. Eikö JO paljastanut, että B unohti matkatavaransa hotellille ja joutui siksi kääntymään takaisin? En enää muista, missä yhteydessä tämä tuli ilmi, mutta ainakin jokin juorulehden artikkeli löytyy vielä asiasta. Siitä se legendaarinen kuvakin on, kun B seisoo tatti otsassa juna-asemalla varmaan vuosisadan krapulassa.

Tämä teoria ainakin selittäisi, miksi B meni ensin JO:n kanssa samaan bussin. Mutta ei toki selitä sitä, miten puhelin päätyi toisen maan delegaation tavaroihin. Ehkä se unohtui suomen pukuhuoneeseen tms. josta suomalaiset noukkivat sen talteen. Minäkään en usko, että läpi yön olisi bailattu yhdessä, vaikka niin toivoisin.
Jossain oli kyllä myös, että Bojanin perhe oli Lontoossa ja jäivät viisujen jälkeen vielä sinne. Llen nähnyt viisulogon edessä otetun kuvan, jossa on koko nelikko.
 
Joskus leikittelin ajatuksella kirjoittaa ficci, jossa Bojan käy jollain ennustajalla jne, mutta sitten ajattelin, että ei hän nyt ehkä niin hörhö ole kuitenkaan. :)

- Joymuffin
I would not be surprised AT ALL if he had been to a fortune teller at some point. But not this TV crap. In Bosnia, reading fortune from coffee grounds is popular and I can imagine his grandma knows an old lady who's very good at this and I imagine he went there out of curiosity.:)
 
vierailija
I would not be surprised AT ALL if he had been to a fortune teller at some point. But not this TV crap. In Bosnia, reading fortune from coffee grounds is popular and I can imagine his grandma knows an old lady who's very good at this and I imagine he went there out of curiosity.
Yeah, I mean where I live it seems like everyone has a family member or a cleaning lady who knows a witch or a healer or something, not sure what would be the most appropriate term as they are not all fortune tellers or diviners specifically. :) Of course in the fic Bojan would have to take the reading seriously to some extent. But maybe he would if it said something fitting enough. Like about a man with black hair or something. :D

- Joymuffin
 
vierailija
Jossain oli kyllä myös, että Bojanin perhe oli Lontoossa ja jäivät viisujen jälkeen vielä sinne. Llen nähnyt viisulogon edessä otetun kuvan, jossa on koko nelikko.
B:n perhe oli viisuissa Liverpoolissa. Muistaakseni jossain oli puhetta siitä, että B oli Lontoossa sukuloimassa. Olisikohan sitten missanut lennon Lontoosta kotiin? En enää yhtään muista, miten nuo instapäivitykset silloin menivät ja missä haastatteluissa puhuttiin mitäkin. Pitäisi perata taas kaikki läpi ja koostaa kunnon aikajana. :D
 
vierailija
Mulle tuli hassusti sellainen tunne, että mitä ikinä Bojan kävikään läpi poistaessaan ig:n (mikäli siinä oli siis jotain tunnetta mukana, eikä täysin tekninen syy), niin siitä saattaa syntyä biisi. Tämä siis vain tällainen oma intuitio - luulo.
Ihan kuin jotain nyt myllertäisi sen mielessä.
Enkä väitä, että intuitioni kertoo biisin aihetta. Ja voin olla väärässäkin, emmekä saa koskaan tietää. Mutta kunhan halusin vain sanoa 😄
 
vierailija
Jos M-kirjain saa olla missä vaan kohtaa nimessä, niin silloin voisi kuvitella että se on ainakin 20-30 % naisista. Jos olisi ollut alkukirjain, olisi ehkä jotain kiinnostavaakin. :) Tosin no, Joksujen entisistä ja nykyisistäkin jäsenistä kolmella on M jonkin nimen alkukirjaimena. :p
 
vierailija
Jos Bojan on käynyt oikealla näkijällä, niin ne näkevät, mitä hänen mielessään siis on. Eli siitä alkaen kun siellä on ollut mitään Jerestä sen on voinutkin hänelle kertoa. Tämä on minun näkemykseni aiheesta, itse en ole näkijä. Sinänsä se, että näkijä noin kertoisi ei muuta asioita minnekään.
 
vierailija
Jos Bojan on käynyt oikealla näkijällä, niin ne näkevät, mitä hänen mielessään siis on. Eli siitä alkaen kun siellä on ollut mitään Jerestä sen on voinutkin hänelle kertoa. Tämä on minun näkemykseni aiheesta, itse en ole näkijä. Sinänsä se, että näkijä noin kertoisi ei muuta asioita minnekään.
Ennustajien pointtihan on nimenomaan uskomus siihen, että he voivat nähdä tulevaisuuteen, joidenkin mielestä mahdollista ja useimpien mielestä varmaan toki ei. Jos näkee vain asioita, joita ihminen jo tietää, niin mikä siinä olisi sitten pointtina? :) (Ja täällä käytettiin nähdäkseni termiä ennustaja/fortune teller, ei termiä näkijä, jonka merkitys on minulle paljon epäselvempi.)
 
vierailija
What he typed is not in Slovenian.

You never know with B which language he will post in..... one day it's Slovenian, then it's Romanian, English, Bosnian..
Is your impression that since Bojan's parents are Bosnian Serbs(?) and his grandma lives in Bosnia (so she presumably speaks Bosnian?), he also knows Bosnian fairly fluently? I mean, it's pretty much the same language, yeah, but is he aware enough of the small differences that he "speaks Bosnian"? :)
 
Yeah, I mean where I live it seems like everyone has a family member or a cleaning lady who knows a witch or a Healer or something, not sure what would be the most appropriate term as they are not all fortune tellers or diviners specifically. :)Of course in the fic Bojan would have to take the reading seriously to some extent. But maybe he would if he said something fitting enough. Like about a man with black hair or something.:D

- Joymuffin
Haha yes, that's how it is. I think they call them "gatara" in Serbian/Bosnian...
 

Yhteistyössä