Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
JO julkaisi Umazane Misli albumin 2021 ja Demoni albumin viime syksynä (2022) - Käärijä on julkaissut albumin vuonna 2020. Hänellä on ollut paljon enemmän aikaa kirjoitella uusia biisejä kuin Bojanilla!?
Älä loukkaannu, keskustelumme ei ollut mikään dissi Bojania kohtaan. Yritämme vaan miettiä musa-alan kiemuroita keskenämme, ja miten eri julkaisustrategiat toimivat.
Ja sivuhuomina tää bändi on tainnut olla Bojanin päivätyö aika monta vuotta. K ja tiimi on tähän mennessä olleet muissa päivätöissä, musanteko iltahommaa, eli ei nillä hirveästi aikaa ole ollut tehdä musaa. Nyt saadaan ensimmäistä kertaa kokea millä nopeudella K-tiimi oikeasti tekee uutta kamaa kun se on viimein heidän kokopäiväjuttu. :D
 
vierailija
JO:lla on kaiketi myös hieman erilainen levyntekoprosessi kuin K-tiimillä, koska he ovat "perinteinen" live-soittimilla soittava bändi, kun taas K-tiimi tekee konemusiikkia, ja tuottaja on osa tiimiä. Eli studiovelho-tuottaja Allu voi loihtia kasaan suurimman osan musiikista itsekseen, ja Jeren, Jukan ja muiden kanssa jammaillaan ideoita, sanoja ja biittiaihioita välissä. Biisiraakileita voi olla koneella kansiokaupalla odottamassa sopivaa inspiraatiota. Sitten kun Allu on rakentanut biisi valmiiksi viedään K studiolle huutamaan omat osansa, Jaakko ym. tuplaamaan, ja Jukka voi soittaa omat kitaraosionsa vaikka kotoaan. Sitten Allu vaan viilaa asiat paikoilleen ja biisi on valmis.
Jokereilla taas ei ole omaa studiovelhoa, vaan joutuvat käyttämään ulkopuolisia tuottajia. Lisäksi koko bändin osat pitää äänittää livenä studiolla, koska he eivät tee konemusiikkia. Se koko prosessi taitaa olla aikamoinen häslinki, ja ulkopuolisilla tuottajilla on muut projektinsa ja omat aikataulunsa, mikä voi osittain selittää miksi he eivät pysty noin vaan tekemään uusia biisejä tässä välissä yhtä nopeasti kuin Käärijäläiset.
Tämä oli hyvä huomio! Minulle jäi tuosta JO:n kesästä ja SSOL:n julkaisusta sellainen olo, että he tekivät juuri SSOL:n valmiiksi silloin kesän lopussa, ja ettei siinä jotain muuta biisejä työstetty. Voihan heilläkin muitakin biisejä olla raakilemuodossa, mutta nyt kiertueen aikaan he eivät voi tehdä niitä äänityksiä yms. samalla tavalla kuin kiertueen loputtua
 
vierailija
Kiitos teille kaikille. Tämä on tosi ihana ja lämminhenkinen ketju. Täällä on jotenkin helppo hengittää ja olla oma itsensä. LG:n kirjoitukset nostivat ylös joitakin mun pinnan alla kyteviä tunteita ja tuli ihan sellainen olo, että tekisi itsekin mieli avautua. Todella hyvin kuvailit omia kokemuksiasi ja asioita, varmasti moni seksuaalivähemmistöön kuuluva pystyy samaistumaan kirjoitukseesi. Kyseessä olisi voinut olla monelta osin minunkin elämäntarina.

Kärtsästä vielä. En tiedä osaanko olla objektiivinen, koska jotenkin peilaan itseäni häneen. Toivoisin näkeväni hänessä jonkin sellaisen kasvutarinan, mikä itselläni on ollut. Bojan on selvä tapaus, mutta mua kutkuttaa seurata, että mihin Kärtsä tuosta vielä päätyy. Toivottavasti joku edes ymmärsi, mitä ajan takaa. Öitä kaikille.
 
vierailija
Mutta B ei koskaan puhu K:sta samalla tavoin kun siltä kysytään. Aina vaan mainitsee K:n kuin se olisi vain yksi monesta kivasta viisututtavuudesta. Mikä mättää? :<
Tottahan se on, että B tosiaan niputtaa K:n samaan kategoriaan muiden viisututtujen kanssa. Se, että B:n käytökselle keksitään selityksiä täällä ei poista sitä, että hän ei puheissaan nosta K:ta erityiseen asemaan. Näkee myös muita viisutyyppejä enemmän. Valitettavasti.
 
vierailija
Mielenkiinnosta kysyn, että kuinka monella täällä on ollut joskus jotakin tuollaista, kuin mitä Bojanilla ja Käärijällä on? Mä en tiedä, olenko koskaan hehkunut kenenkään kanssa samalla tavalla kuin mitä he hehkuvat yhdessä. Se saa vähän surulliseksi. Kuinka harvinaista tuonkaltainen rakkaus ja kemia ovat?
Samanlaisia ajatuksia nousee minulla aina välillä pintaan. Olisipa minullakin tuollainen ihmissuhde, jossa toinen tuntuisi tosi läheiseltä luontevasti. Siltä näiden kahden yhdessäolo näyttää. Mulla ei tule omasta elämästä mitään vastaavaa mieleen. Ehkä joskus nuorempana muutama samaa sukupuolta oleva on ollut jotenkin vähän erityisempi, mutta ei minulla heidän kanssaankaan ollut mitään tarvetta esimerkiksi koskettaa. Ja surulliselta tämä tuntuu, ikäänkuin elämässä jäisi jotain tärkeää kokematta.
 
vierailija
Tää on kyllä osuvasti sanottu myös omalta kannalta. Tiedän ja musta on ihanaa, että rakkaus on monimuotoista ja sitä on monella tavalla, ja että suhteita voi olla hankala määritellä yms
Mutta silti jotenkin ihmeellisesti toivoisin, että tässä tosielämän viisusadussa prinssit saisivat toisensa.
Kyllähän sitä sellainen toivo itsellä myös tosiaan on, mutta jos näin ei käy toivon yhteyden edes pysyvän. Jollain tavalla niin ihanaa, että noik voi käydä kun vähiten sitä odotat
 
vierailija
Käärijällä on ihmeellinen kyky kontaktoitua ihmisten kanssa ja hän on hyvin sosiaalinen ja saa kanssaan olevat ihmiset tuntemaan itsensä erityiseksi. Bojanilla vastaavaa kykyä ole ainakaan samassa määrin.
Ei Kärtsä Bojanista löytäisi universumin syvimpiä vastauksia ja toisinpäin.
 
vierailija
Tottahan se on, että B tosiaan niputtaa K:n samaan kategoriaan muiden viisututtujen kanssa. Se, että B:n käytökselle keksitään selityksiä täällä ei poista sitä, että hän ei puheissaan nosta K:ta erityiseen asemaan. Näkee myös muita viisutyyppejä enemmän. Valitettavasti.
välillä tulee tällainen olo :( B on todella sosiaalinen ja keskittyi luomaan todella monia suhteita viisuissa. On lentänyt Lontooseen katsomaan Luken konsertin, kaveeraa sen cameltoen kanssa, otti Mian lämppäämään ja ilmeisesti kaveeraa muidenkin viisuartistien kanssa kulissien takana :( K:ta vedettiin viisuissa joka suuntaan, ja hän oli hyvin pidetty persoona, vaikka ei enempää ehtinyt kaveerata. K oikeastaan ei ehtinyt edes ystävystymään muihin kuin JO:hon, ja A ja Salena ovat myös hieman vähemmässä määrin... Ehkä K ei lämmennyt myöskään kaikille henkilökohtaisella tasolla, koska kaikki halusivat häneltä jotain
 
vierailija
Älä loukkaannu, keskustelumme ei ollut mikään dissi Bojania kohtaan. Yritämme vaan miettiä musa-alan kiemuroita keskenämme, ja miten eri julkaisustrategiat toimivat.
Ja sivuhuomina tää bändi on tainnut olla Bojanin päivätyö aika monta vuotta. K ja tiimi on tähän mennessä olleet muissa päivätöissä, musanteko iltahommaa, eli ei nillä hirveästi aikaa ole ollut tehdä musaa. Nyt saadaan ensimmäistä kertaa kokea millä nopeudella K-tiimi oikeasti tekee uutta kamaa kun se on viimein heidän kokopäiväjuttu.
JO pojat on niin nuoria että Bojan, Jan ja Kris opiskelivat yliopistossa viime vuodet. (Martin opiskelee edelleen.) Jure ja Nace ovat liittyneet bändiin 2021 ja 2022.

 
vierailija
Samanlaisia ajatuksia nousee minulla aina välillä pintaan. Olisipa minullakin tuollainen ihmissuhde, jossa toinen tuntuisi tosi läheiseltä luontevasti. Siltä näiden kahden yhdessäolo näyttää. Mulla ei tule omasta elämästä mitään vastaavaa mieleen. Ehkä joskus nuorempana muutama samaa sukupuolta oleva on ollut jotenkin vähän erityisempi, mutta ei minulla heidän kanssaankaan ollut mitään tarvetta esimerkiksi koskettaa. Ja surulliselta tämä tuntuu, ikäänkuin elämässä jäisi jotain tärkeää kokematta.
Itse en enää edes etsi kumppania ja olen siihen ihan tyytyväinen jopa. Oma elämä on sillä tavalla ihan hyvää, on läheisiä, on perhe, on ystäviä jne. Mutta koen onnellisuutta muiden onnesta. Jotenkin nuo herrat on niin onnellisen ja vapautuneen oloisia yhdessä. Ainakin sen mitä on ulkopuolelle nähnyt. Tiedostan toki sen etten tunne heitä ja tiedä enempää kuin mitä ulos on näytetty.
 
vierailija
Tottahan se on, että B tosiaan niputtaa K:n samaan kategoriaan muiden viisututtujen kanssa. Se, että B:n käytökselle keksitään selityksiä täällä ei poista sitä, että hän ei puheissaan nosta K:ta erityiseen asemaan. Näkee myös muita viisutyyppejä enemmän. Valitettavasti.
Voisiko yhtenä syynä olla sekin, että eikös hänen innokkuutensa ollut naurun aiheena aika paljon jossain vaiheessa. Olisiko hän opetellut peittämään sitä.
 
Really great conversation today. Thank you all, and special thanks to those who opened up. I think for many of us, we find ourselves in the B&K story in some way, it might be something significant or something small but still enough to be drawn to this incredible story. I think for some, it might even still be something they havent uncovered. In any case, it is pretty amazing and so is this community. ♥
Good night!
 
vierailija
Käärijällä on ihmeellinen kyky kontaktoitua ihmisten kanssa ja hän on hyvin sosiaalinen ja saa kanssaan olevat ihmiset tuntemaan itsensä erityiseksi. Bojanilla vastaavaa kykyä ole ainakaan samassa määrin.
Ei Kärtsä Bojanista löytäisi universumin syvimpiä vastauksia ja toisinpäin.
Tällainen käsitys minulla on K:sta... ja esim. Salena sanoi, että hänen kanssaan oli helppo puhua vaikeista asioista... Minulle tulee K:sta aina niin lämmin ja lähestyttävä aura mieleen <3 Esim. tiktokissa on paljon videoita, joissa K antaa nimmareita keikkojen jälkeen niin suloisena. Eräs Glasgown keikan jälkeen pyysi K:ta sanomaan hei hänen tyttärelleen, ja K teki ihanan pienen viestin niin lämpöisesti <3
B on tietenkin myös lämmin ja sosiaalinen, mutta jotenkin minulla on hänestä vähän eri viba... Ehkä sellainen "flirtti" -tyylinen, joka voi helposti tehdä pinnallisia tuttavuuksia kaikkien kanssa.. ja tietenkin pystyy syventämään näitä suhteita myös helposti.
 
vierailija
Onhan B näyttänyt panostuksensa tosi vahvasti niin eutoviisuaikana kuin sen jälkeen. Taisi nähdä ihan vaivaa, että pääsi viettämään Kärden kanssa aikaa paljon. Emmekä me tiedä mitä yksityisesti on.
 
vierailija
Kiitos teille kaikille. Tämä on tosi ihana ja lämminhenkinen ketju. Täällä on jotenkin helppo hengittää ja olla oma itsensä. LG:n kirjoitukset nostivat ylös joitakin mun pinnan alla kyteviä tunteita ja tuli ihan sellainen olo, että tekisi itsekin mieli avautua. Todella hyvin kuvailit omia kokemuksiasi ja asioita, varmasti moni seksuaalivähemmistöön kuuluva pystyy samaistumaan kirjoitukseesi. Kyseessä olisi voinut olla monelta osin minunkin elämäntarina.

Kärtsästä vielä. En tiedä osaanko olla objektiivinen, koska jotenkin peilaan itseäni häneen. Toivoisin näkeväni hänessä jonkin sellaisen kasvutarinan, mikä itselläni on ollut. Bojan on selvä tapaus, mutta mua kutkuttaa seurata, että mihin Kärtsä tuosta vielä päätyy. Toivottavasti joku edes ymmärsi, mitä ajan takaa. Öitä kaikille.
<3 oon niin samaa mieltä tän ketjun ilmapiiristä ja omien kokemusten peilauksesta.

Jos haluat sopivana hetkenä kertoa ja avata lisää omista kokemuksista ja matkasta, niin olisi ihanaa ja arvokasta kuulla<3 Mulle monen muun aiheen ja näkökulman ohella tässä kaikessa on osunut myös se (mahdollinen heidän kohdalla) itsensä löytäminen ja seksuaalisen suuntautumisen moninaisuuden ymmärtäminen, sille avautuminen ja sen hyväksyminen ja siitä iloitseminen itsessä.

Ja jos tää koko homma olisi tapahtunut mies-nainen-parin välillä, niin en usko, että se olisi itseen tässä määrin kolahtanut. Yhtä kutkuttavaa, ihanaa ja ihmeellistä katseltavaa se kemia ja kaikki olisi todellakin varmasti ollut sukupuolista riippumatta, mutta se ehkä aiemmin varjoissa tai vähemmän itselle näkyvillä olleen puolen itsessä löytäminen on kyllä yksi juttu, mikä tässä vetoaa. Lisäksi m/m-oikean elämän tarinoita tai niiden mahdollisuuksia näkee vielä harvemmin, erityisesti suuntautumiseltaan avoimilta, laajemmilta tai sellaisilta, jotka ei oo kertoneet aiheesta.
 
vierailija
Really great conversation today. Thank you all, and special thanks to those who opened up. I think for many of us, we find ourselves in the B&K story in some way, it might be something significant or something small but still enough to be drawn to this incredible story. I think for some, it might even still be something they havent uncovered. In any case, it is pretty amazing and so is this community.
Good night!
<3 what a really beautiful message!
I could have quoted all of it, but I think this one summons this whole thing up for many.
'I think for many of us, we find ourselves in the B&K story in some way, it might be something significant or something small'
 
vierailija
Tämä oli hyvä huomio! Minulle jäi tuosta JO:n kesästä ja SSOL:n julkaisusta sellainen olo, että he tekivät juuri SSOL:n valmiiksi silloin kesän lopussa, ja ettei siinä jotain muuta biisejä työstetty. Voihan heilläkin muitakin biisejä olla raakilemuodossa, mutta nyt kiertueen aikaan he eivät voi tehdä niitä äänityksiä yms. samalla tavalla kuin kiertueen loputtua
Jep, ja heillä oli varmasti hyvin tärkeää saada vähintään yksi englanninkielinen keikkabiisi valmiiksi, jotta heidän fanit ymmärtäisivät mihin suuntaan he ovat menossa eivätkä kiinny pelkkään sloveniankieliseen tuotantoon liikaa. Enkunkielinen levy ens syksyllä olisi kunnon shokki fanikunnalle jos siihen asti keikoilla olisi kuultu pelkästään heidän vanhoja biidejä. SSOL:in teko tähän hätään oli oikea valinta heiltä, vaikka se onkin vähän kiireellä tehty. Ajaa asiansa enkkutuotannon sisäänajajana.
 
vierailija
Kaikki ei vissiin hahmota, että se miten K on puhunut B:stä on epätavallista, ja se miten B käyttäytyy on enemmän normin mukaista. Ei ole tapana julkisuudessa kertoa avoimesti tunteistaan. Ja varsinkaan tunteista varattua ihmistä kohtaan. K:n avoimuus tietyissä tilanteissa on ollut aivan poikkeuksellista. B on käyttäytynyt juuri niin kuin yleisten tapojen mukaan on tapana. Mikään ei siis mätä siinä mielessä.
👍 👍
 
vierailija
Tämä on puoliksi paskapostaus ylempien järkevien spekulaatioiden innoittamana, älkää ottako liian tosissaan:

Mitä jos K on kiinnostunut miehistä, flirttailee miehille ihan tarkoituksella, mutta ei tajua, että se tarkoittaa, että hän on jotain muuta kuin hetero? Siihen tyyliin, että "mitä, mä luulin että kaikki näkee joskus seksiunia samasta sukupuolesta? Eikö se ole ihan normaalia, että haluaa pussailla sekä miesten ja naisten kanssa?"

(Nimimerkillä saatoin itse käydä läpi tämän vaiheen teininä ennen kuin hokasin että tälle ilmiölle oli oma nimensä ja ei, kaikki eivät koe näin.)
Musta tää oli mielenkiintoista spekulaatiota, tietenkin kohteista tietämättä!

Ekana tuli mieleen, että jos on tilanne niin, että K on jollain tasol kiinnostunut myös miehistä eikä oo viisuja ennen tiedostanut sitä, niin täähän tavallaan vois kuulostaa just siltä, mitä heitteli Blle. Eat me, B is little bit hard yms:
"Mitä jos K on kiinnostunut miehistä, flirttailee miehille ihan tarkoituksella, mutta ei tajua, että se tarkoittaa, että hän on jotain muuta kuin hetero?"
 
vierailija
Jep, ja heillä oli varmasti hyvin tärkeää saada vähintään yksi englanninkielinen keikkabiisi valmiiksi, jotta heidän fanit ymmärtäisivät mihin suuntaan he ovat menossa eivätkä kiinny pelkkään sloveniankieliseen tuotantoon liikaa. Enkunkielinen levy ens syksyllä olisi kunnon shokki fanikunnalle jos siihen asti keikoilla olisi kuultu pelkästään heidän vanhoja biidejä. SSOL:in teko tähän hätään oli oikea valinta heiltä, vaikka se onkin vähän kiireellä tehty. Ajaa asiansa enkkutuotannon sisäänajajana.
Voi ei! Toivon jotenkin että SSOL olisi ollut enemmän poikkeus kuin sääntö
 
vierailija
Joymuffin, kiiiitos uudesta ficistä ja ekasta luvusta! Jäi aivan poltteleen, miten tarina jatkuu! Hauskaa ja koukuttavaa, kun build up on tarinassa hiljalleen. Tykkäsin paljon asetelmasta, missä tapasivat. Ja että eka yö ei johtanutkaan vielä läheisempään tuttavuuteen. Jäi kyllä kiinnostamaan, miten heidät kuviot jatkuu:) ihana ficci!
 
vierailija
Minä olen lukenut paljon ficcejä elämäni aikana, ja minulla on paljon ideoita! Mutta en voisi kuvitella oikeasti kirjoittavani ficcejä xD otan ehkä itseni liian vakavissani tai jotain... ja ehkä oikeista ihmisitä olisi liian suuri kynnys kirjoittaa... Mutta eihän niiden lukemisella loppupeleissä ole niin paljon eroa tuottamiseen :D
 
vierailija
Voisiko yhtenä syynä olla sekin, että eikös hänen innokkuutensa ollut naurun aiheena aika paljon jossain vaiheessa. Olisiko hän opetellut peittämään sitä.
TÄMÄ!!! Bojanille naureskeltiin tosi paljon joka puolella, ei täällä nauta fandomissa niinkään, mutta about kaikkialla muualla. En yhtään ihmettele, että haluaa julkisesti peitellä ja himmailla. Ja lisäksi vielä kun K ei ole vapaa…

Mutta kuten täälläkin on sanottu jo useasti, kyllä B on sitoutumisensa näyttänyt ihan jo silloin viisuaikana (ei se muiden kaa yhtä paljon hengannut vaikka sosiaalinen onkin) ja sen jälkeen. Tuloksen selvittyä ryntäsi heti lohduttamaan Koota. Lensi kesäkuussa Suomeen.

Ja entäs sitten NT. Kyllähän B varmaan yritti hillitä tunteitaan, mutta silti ne näkyivät niin lavalla kuin sen ulkopuolellakin. Mulle paljastaviin oli se Ljubav-instalive. Niin hellää katsetta ei kukaan voi feikata, jolla B katsoi alas kohti Jereä. Kyllä se rakkautta on. 💚💙 K&B vain ilmaisevat sitä eri tavoin kun ovat erilaisia muutenkin.
 

Yhteistyössä