Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Voin olla että oon täysin outcast tässä asiassa, mut uskon Jeren olevan jopa hieman Btä herkempi, tai sit suht samalla tasolla. Kärtsä nyt on asia aivan erikseen.
Olen samaa mieltä. Jotenkin on myös jäänyt minulle kuva, että nyt julkisuuden myötä(ehkä muutenkin?) K on varovaisempi uusissa tuttavuuksissa, mutta sitten kun K ottaa sinut läheisekseen, niin hän on all in. Eli osoittaa rakkautta, tekee puolestasi mitä vaan, tukee kaikessa ja näkee vaivaa, että yhteys säilyy. Eikä myöskään pelkää näyttää tunteitaan julkisesti. Vähän niin kuin turvallinen lämmin peitto, johon hän läheiset sulkee. B:sta en osaa niin sanoa, minkälainen hän on ystävilleen. Hän tuntuu tutustuvan nopeasti ja hänellä on hänellä on paljon tuttuja. Kuitenkin vaikuttaa pitävän ihmissuhteet yksityisenä.
 
vierailija
Mielenkiinnosta kysyn, että kuinka monella täällä on ollut joskus jotakin tuollaista, kuin mitä Bojanilla ja Käärijällä on? Mä en tiedä, olenko koskaan hehkunut kenenkään kanssa samalla tavalla kuin mitä he hehkuvat yhdessä. Se saa vähän surulliseksi. Kuinka harvinaista tuonkaltainen rakkaus ja kemia ovat?
 
vierailija
En usko, tekee varmaan töitä kotona. Veikkaan että lähtee aamuksi Alankomaihin, pyörii ehkä Joostin kaa, tapaa Alessaa ja muita viisuartisteja bäkkärillä eikä sen enempää. Seuraavaksi päiväksi pitää jo ehtiä Kittilään keikalle jotenkin...siinä saa kyl toivoa ettei ole lumimyräkkää joka myöhästyttäisi lentoja Suomeen ja Lappiin, ei ole hirveästi pelivaraa ajan kanssa.
Sen vuoksi ajattelinkin että menisi pari päivää etukäteen Alankomaihin! Siitähän tulisi aivan törkeä päivä, jos lentäisi aamulla Suomesta ja joko yöllä tai aikaisin aamulla Suomeen. Hän ehtisi vähän asettua siellä ja käydä katsomassa vaikka turistinähtävyyksiä, jos ei menisi niin tiukille tuo matkustusaikataulu
 
vierailija
Mielenkiinnosta kysyn, että kuinka monella täällä on ollut joskus jotakin tuollaista, kuin mitä Bojanilla ja Käärijällä on? Mä en tiedä, olenko koskaan hehkunut kenenkään kanssa samalla tavalla kuin mitä he hehkuvat yhdessä. Se saa vähän surulliseksi. Kuinka harvinaista tuonkaltainen rakkaus ja kemia ovat?
Mä sanoisin että hyvin harvinaista, mutta mä nyt olen luullut, ettei tollasta olekkaan. Siksi täällä varmaan vielä olen.
 
vierailija
Onko K:n levyn julkaisusta mitään tarkempaa vinkkiä tullut? Minä tiedän vain että ensi vuonna pitäisi tulla.. Mutta ottaen huomioon kuinka paljon K keikkaili Suomessa viime kesänä, luulisin, että he haluavat levyn ulos ennen kiertuetta, että olisi uutta materiaalia esitettäväksi. K on myös pari kertaa kesällä sanonut, että on tauolla tehnyt "ihan sikana musiikkia" yms. Niin luulisi, että heillä on monta biisiä tekeillä
Mikke sanoi myös Kosken Kohauksen keikkahaastiksessa (maksumuurillinen) että "levystä on tulossa sairaan hyvä" niin siitäkin päätellen aika paljon oli jo työn alla. Sanoi samassa haastiksessa että ehkä saavat jotain musaa ulos jopa ennen Eurokiertuetta, ja sen jälkeenhän tuli sekä ICIP että HHH.
Syksyllä en ole itse ainakaan bongannut mitään muita mainintoja levystä, mutta lupaavaltahan tämä tahti vaikuttaa.
 
vierailija
Mikke sanoi myös Kosken Kohauksen keikkahaastiksessa (maksumuurillinen) että "levystä on tulossa sairaan hyvä" niin siitäkin päätellen aika paljon oli jo työn alla. Sanoi samassa haastiksessa että ehkä saavat jotain musaa ulos jopa ennen Eurokiertuetta, ja sen jälkeenhän tuli sekä ICIP että HHH.
Syksyllä en ole itse ainakaan bongannut mitään muita mainintoja levystä, mutta lupaavaltahan tämä tahti vaikuttaa.
Tuo on hyvä huomio! Luulisi, että levy tulee keväällä, kun siitä on jo muutama biisi ulkona, ja Mikellä on muutenkin käsitystä kokonaisuudesta... Varmasti monta biisiä on työn alla. Vertaan nyt JO:hon, kun täällä useimmat tietää ja seuraa heitä. JO:lla ei taida olla muita biisejä vielä valmiina, ja tekevät levyä keväällä. Heidän levynsä tulee syksyllä, joten luultavasti K ehtii saada ennen kesää levynsä ulos.
 
vierailija
Jos heillä on ajatus nyt paahtaa ja sitten pitää lomaa enemmän kerralla. Vaikka jotenkin epäilen onko heistä siihen. Toivottavasti. Jos nyt saa levyä hyvään vaiheeseen ja keikat tehtyä alkuvuodesta voisi ehtiä pitämään lomaa ainakin tammikuun?
 
vierailija
Mielenkiinnosta kysyn, että kuinka monella täällä on ollut joskus jotakin tuollaista, kuin mitä Bojanilla ja Käärijällä on? Mä en tiedä, olenko koskaan hehkunut kenenkään kanssa samalla tavalla kuin mitä he hehkuvat yhdessä. Se saa vähän surulliseksi. Kuinka harvinaista tuonkaltainen rakkaus ja kemia ovat?
Ei ole osunut omalle kohdalle.
 
vierailija
Mielenkiinnosta kysyn, että kuinka monella täällä on ollut joskus jotakin tuollaista, kuin mitä Bojanilla ja Käärijällä on? Mä en tiedä, olenko koskaan hehkunut kenenkään kanssa samalla tavalla kuin mitä he hehkuvat yhdessä. Se saa vähän surulliseksi. Kuinka harvinaista tuonkaltainen rakkaus ja kemia ovat?
Mulla mieheni kanssa. Silloin, kun yli 20v sitten tavattiin, ja yhä edelleen.
Ja arvatkaapa miten me määriteltiin suhteemme silloin aluksi sekä itsellemme että sen aikaisille kumppaneillemme? Sisko ja veli. Kunnes sitten selvisi kaikille, että maybe se olikin something more. Ja ei, ei petetty eikä tietoisesti haettu mitään ystävyyssuhdetta vakavampaa, mutta osui vaan kohdalle eikä sille voinut mitään. Oli rankkaa ja sotkuista ja ihanaa.
 
vierailija
Tuo on hyvä huomio! Luulisi, että levy tulee keväällä, kun siitä on jo muutama biisi ulkona, ja Mikellä on muutenkin käsitystä kokonaisuudesta... Varmasti monta biisiä on työn alla. Vertaan nyt JO:hon, kun täällä useimmat tietää ja seuraa heitä. JO:lla ei taida olla muita biisejä vielä valmiina, ja tekevät levyä keväällä. Heidän levynsä tulee syksyllä, joten luultavasti K ehtii saada ennen kesää levynsä ulos.
JO julkaisi Umazane Misli albumin 2021 ja Demoni albumin viime syksynä (2022) - Käärijä on julkaissut albumin vuonna 2020. Hänellä on ollut paljon enemmän aikaa kirjoitella uusia biisejä kuin Bojanilla!?
 
vierailija
Mulla mieheni kanssa. Silloin, kun yli 20v sitten tavattiin, ja yhä edelleen.
Ja arvatkaapa miten me määriteltiin suhteemme silloin aluksi sekä itsellemme että sen aikaisille kumppaneillemme? Sisko ja veli. Kunnes sitten selvisi kaikille, että maybe se olikin something more. Ja ei, ei petetty eikä tietoisesti haettu mitään ystävyyssuhdetta vakavampaa, mutta osui vaan kohdalle eikä sille voinut mitään. Oli rankkaa ja sotkuista ja ihanaa.
Se erityisyys on pysynyt edelleen?
 
vierailija
Mutta B ei koskaan puhu K:sta samalla tavoin kun siltä kysytään. Aina vaan mainitsee K:n kuin se olisi vain yksi monesta kivasta viisututtavuudesta. Mikä mättää? :<
Kaikki ei vissiin hahmota, että se miten K on puhunut B:stä on epätavallista, ja se miten B käyttäytyy on enemmän normin mukaista. Ei ole tapana julkisuudessa kertoa avoimesti tunteistaan. Ja varsinkaan tunteista varattua ihmistä kohtaan. K:n avoimuus tietyissä tilanteissa on ollut aivan poikkeuksellista. B on käyttäytynyt juuri niin kuin yleisten tapojen mukaan on tapana. Mikään ei siis mätä siinä mielessä.
 
vierailija
JO julkaisi Umazane Misli albumin 2021 ja Demoni albumin viime syksynä (2022) - Käärijä on julkaissut albumin vuonna 2020. Hänellä on ollut paljon enemmän aikaa kirjoitella uusia biisejä kuin Bojanilla!?
Totta. Kärdestä oli levy-yhtiölltä tieto jo tammikuussa, että on tulossa reilusti uutta musiikkia joten materiaalia on ilmeisesti ollut valmiinakin jonkin verran
 
vierailija
Kaikki ei vissiin hahmota, että se miten K on puhunut B:stä on epätavallista, ja se miten B käyttäytyy on enemmän normin mukaista. Ei ole tapana julkisuudessa kertoa avoimesti tunteistaan. Ja varsinkaan tunteista varattua ihmistä kohtaan. K:n avoimuus tietyissä tilanteissa on ollut aivan poikkeuksellista. B on käyttäytynyt juuri niin kuin yleisten tapojen mukaan on tapana. Mikään ei siis mätä siinä mielessä.
Ei minusta tuohon liity edes oletettu suhde vaan ylipäätään yleensä noin herkkiä asioita ei revitellä kaikille
 
vierailija
JO julkaisi Umazane Misli albumin 2021 ja Demoni albumin viime syksynä (2022) - Käärijä on julkaissut albumin vuonna 2020. Hänellä on ollut paljon enemmän aikaa kirjoitella uusia biisejä kuin Bojanilla!?
Tässä taidettiin vain verrata julkaisuaikoja sen mukaan, miten biisejä on julkaistu ja valmiina. Ei mitenkään kilpailuttaa tai arvostella näitä keskenään.
Eri
 
vierailija
JO julkaisi Umazane Misli albumin 2021 ja Demoni albumin viime syksynä (2022) - Käärijä on julkaissut albumin vuonna 2020. Hänellä on ollut paljon enemmän aikaa kirjoitella uusia biisejä kuin Bojanilla!?
Okei, en ole seurannut heitä tämän enempää. En nyt sanonut että he olisivat jotenkin hitaampia, vaan ihan vain tuon aikajanan peilaamisen kautta mietin koska K:n albumi voisi tulla ulos. Ja K ei tehnyt musiikkia kokopäiväisesti, vaan oli töissä samaan aikaan :)
 
vierailija
Totta. Kärdestä oli levy-yhtiölltä tieto jo tammikuussa, että on tulossa reilusti uutta musiikkia joten materiaalia on ilmeisesti ollut valmiinakin jonkin verran
Tekikö K paljon keikkaa UMK:n jälkeen? Ovat varmaan tehneet musiikkia ainakin konseptitasolla jo viime syksynä, koska kevät K:lla oli aika kiireinen. HHH:n uskon olevan ehkä jo vähän vanhempi...
 
vierailija
Kaikki ei vissiin hahmota, että se miten K on puhunut B:stä on epätavallista, ja se miten B käyttäytyy on enemmän normin mukaista. Ei ole tapana julkisuudessa kertoa avoimesti tunteistaan. Ja varsinkaan tunteista varattua ihmistä kohtaan. K:n avoimuus tietyissä tilanteissa on ollut aivan poikkeuksellista. B on käyttäytynyt juuri niin kuin yleisten tapojen mukaan on tapana. Mikään ei siis mätä siinä mielessä.
Samaa mieltä tästä. Ihanaa kyllä että K on noin avoin, mutta B:n olisi vaikeampaa varsinkaan tuossa tilanteessa avautua ja haluaa varmaan muutenkin pitää tärkeät ihmissuhteet yksityisinä.
 
vierailija
Sen takia tämä varmaan jättikin seuraamaan. Ja jollain lapsellisella tavalla toivoisi hyvää loppua tarinalle.
Tää on kyllä osuvasti sanottu myös omalta kannalta. Tiedän ja musta on ihanaa, että rakkaus on monimuotoista ja sitä on monella tavalla, ja että suhteita voi olla hankala määritellä yms
Mutta silti jotenkin ihmeellisesti toivoisin, että tässä tosielämän viisusadussa prinssit saisivat toisensa.
 
vierailija
Okei, en ole seurannut heitä tämän enempää. En nyt sanonut että he olisivat jotenkin hitaampia, vaan ihan vain tuon aikajanan peilaamisen kautta mietin koska K:n albumi voisi tulla ulos. Ja K ei tehnyt musiikkia kokopäiväisesti, vaan oli töissä samaan aikaan
Mä ymmärsin mitä tarkoitit. En ymmärrä, miksi kaikki pitää ottaa arvosteluna. K:lla oli myös UMK, joka käsittääkseni vei niin paljon aikaa, että ei ehtinyt muuta tehdä. Sitten tietysti keikat UMK:n jälkeen ja koko Euroviisupyöritys. Onneksi oli musaa valmiina.
 
vierailija
Tuo on hyvä huomio! Luulisi, että levy tulee keväällä, kun siitä on jo muutama biisi ulkona, ja Mikellä on muutenkin käsitystä kokonaisuudesta... Varmasti monta biisiä on työn alla. Vertaan nyt JO:hon, kun täällä useimmat tietää ja seuraa heitä. JO:lla ei taida olla muita biisejä vielä valmiina, ja tekevät levyä keväällä. Heidän levynsä tulee syksyllä, joten luultavasti K ehtii saada ennen kesää levynsä ulos.
JO:lla on kaiketi myös hieman erilainen levyntekoprosessi kuin K-tiimillä, koska he ovat "perinteinen" live-soittimilla soittava bändi, kun taas K-tiimi tekee konemusiikkia, ja tuottaja on osa tiimiä. Eli studiovelho-tuottaja Allu voi loihtia kasaan suurimman osan musiikista itsekseen, ja Jeren, Jukan ja muiden kanssa jammaillaan ideoita, sanoja ja biittiaihioita välissä. Biisiraakileita voi olla koneella kansiokaupalla odottamassa sopivaa inspiraatiota. Sitten kun Allu on rakentanut biisi valmiiksi viedään K studiolle huutamaan omat osansa, Jaakko ym. tuplaamaan, ja Jukka voi soittaa omat kitaraosionsa vaikka kotoaan. Sitten Allu vaan viilaa asiat paikoilleen ja biisi on valmis.
Jokereilla taas ei ole omaa studiovelhoa, vaan joutuvat käyttämään ulkopuolisia tuottajia. Lisäksi koko bändin osat pitää äänittää livenä studiolla, koska he eivät tee konemusiikkia. Se koko prosessi taitaa olla aikamoinen häslinki, ja ulkopuolisilla tuottajilla on muut projektinsa ja omat aikataulunsa, mikä voi osittain selittää miksi he eivät pysty noin vaan tekemään uusia biisejä tässä välissä yhtä nopeasti kuin Käärijäläiset.
 

Yhteistyössä