Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen ajatellut, että B ja K ovat kummatkin rakastuneita toisiinsa NT:lla ja eikä rakkautta voi omia tai ihmistä. Kummatkin eivät myös uskalla edetä tai tehdä mitään tilaanteella ja sitten jäänyt puoliteihin. Eikä kummatkaan ovat luovuttaneet vielä.

Mitä heillä ikinä on ja itse tietävät sen tekee heidät onnelliseksi ja kummallekin tutustuneet toisissaan on paras asia mitä heillä on tapahtunut
Ihanasti kuvailtu <3
 
vierailija
Olen miettinyt sitä, mutta kun mies on jo kolmekymmentä tunyuu ettei se kyllä kai voi olla mahdollista tai mistä minä tiedän. Kai se voisi jos on kieltänyt sitä puolta itsestään tai ei ole törmännyt tuollaiseen Bojaniin (ei ihme, en ole moni muukaan )

Mutta oli vain minusta on ihanaa ettei ole enää mikään tabu samoin kuin ennen. Olen ystävän menettänyt joskus tämän takia ja edelleen ikävä tulee. Hän ei kestänyt hyljeksintää(oli homo, jota ei perheensäkään hyväksynyt). Hän olisi niin rakastanut tätä pöhinää.

Anteeksi. Vuosipäivä tulossa kohta ja paljon mielessä hän.
❤
 
vierailija
Sehän se crazya olisi tajuta että hei tuota olen ihastunut ja vielä samaan sukupuoleen.

Mutta en kyllä ihmettele. Kumpikin on kauniita valovoimaisia lahjakkaita ihmisiä joilla ilmeisesti aika samantyyppinen huumorintaju ja energiataso.
Maybe, (I have a Eurovision crush), but I can't tell more. Eikö tää oo nyt vähän samanlainen, että ei mennä tähän aiheeseen enempää, kuin carpet diem matto, "ei siitä sen enempää" ja se Eurotourin keikalla Bn pyykkitarinaan maininta long story vai I won't share more. En muista jälkimmäistä, oikaiskaa joku arkistoa muistava:)
 
vierailija
Ihan olen Bojanisti ja Bojanseksuaali, mutta herrajumala KATSOKAA NYT TÄTÄ!!! Mies (ja profiili) kuin veistos!! Sulan...

Nace on kyllä 🥵
 
vierailija
Tää on itse asiassa shippauksen kannalta yksi keskeisimpiä videoita. Ainakin itselle juuri tämä oli se viimeinen niitti siihen, että aloin shipata.
Khan musta alkaa sanomaan, että ye.. maybe flirttikysymykseen. Ja repeää aivan täysin, voidaanko päätellä tästä, että kun repeää, niin siihen aiheeseen voi joissain tilanteissa liittyä jotain osuvaa:D huhhahgayt vaan ja MRS
 
vierailija
Ylitulkinnasta iltaa! Jaksan aina kiinnittää tässä videossa erityishuomiota siihen, kuinka Bojan nauraa liioitellusti haastattelijan heitolle siitä, ettei tämä tuomitse heitä heteroudesta, ja kääntyy sitten katsomaan Jania.
Eikös tämä Tomaž muuten ole avoimesti gay (kun siitä oli aiemmin puhe tänään, ettei Sloveniassa juuri ole avoimesti olevia julkisuuden henkilöitä)? Tituleerasi itseään jossakin JO-livessä muistaakseni "vanhaksi rouvaksi" ja tässäkin jutteli, ettei pahastu, vaikka olisivatkin heteroita jne.
 
vierailija
Ylitulkinnasta iltaa! Jaksan aina kiinnittää tässä videossa erityishuomiota siihen, kuinka Bojan nauraa liioitellusti haastattelijan heitolle siitä, ettei tämä tuomitse heitä heteroudesta, ja kääntyy sitten katsomaan Jania.
Terveisiä toisesta ylitulkintahytistä! Minä myös kiinnitin tähän huomiota, ja tulkitsin tai tarinoin sen niin, että Janille tää aihe on tutumpi tai on ollut kauemmin tai pidemmällä sen käsittelyssä tms ulkona jossain määrin. Ja B hakee tukea tai mallia Janilta tuossa tilanteessa, kuin katsoen, että miten "asian suhteen vanhempi" tai kokeneempi toimii. Jan kyllä vaikuttaa aika coolilta, ei letkauta korvaakaan vaan hymeksii:)
 
vierailija
Ei voi olla totta ! Ihan samanlailla on käynyt mulle. Olen laihtunut ja enkä enää ehdi lukea kirjoja tai seurata oikeastaan mitään tv-sarjoja. Näön vuoksi istun tv:n ääressä puolison seurana, mutta todellisuus on sitä, että puolihuolimattomasti selailen samalla kännykkää. Työt on pakko hoitaa, mutta kotiaskareet on jääneet ihan hunningolle
En valita, vaikka selkeästi olenkin pahasti koukussa tähän. Tämä on kuitenkin jollain omituiselta tavalla tuonut paljon iloa elämään (joka ei siis mielestäni mitenkään onnetonta tai tyhjää aikaisemminkaan ole ollut).
Olen oikeastaan edelleen hiukan hämilläni siitä, miten tässä näin on käynyt
Jep. Istun tässä sohvalla näön vuoksi samassa huoneessa miehen kanssa ja kirjoittelen palstalle. Seuraan samalla muka myös elokuvaa hänen kanssaan. Laihtunut olen. Lukemattomia kirjoja on pinossa. Imurointi ja muu siivous ei maistu. Välillä masennun kun K B ei edisty, huolestun kun B katoaa, riemastun kun B löytyy. Ystävät tuntuu vähän tylsiltä. Tällaista.
 
Isn't this Tomaž openly gay (when it was discussed earlier today that there are almost no openly gay public figures in Slovenia)? As I recall, you called yourself an "old lady" in one of the JO-lives, and even here you talked about how you wouldn't mind, even if they were straight, etc.
Yes, he is. He is one of the guys from Sestre, the group that represented Slovenia at ESC about 20 yrs ago.
 
vierailija
Jep. Istun tässä sohvalla näön vuoksi samassa huoneessa miehen kanssa ja kirjoittelen palstalle. Seuraan samalla muka myös elokuvaa hänen kanssaan. Laihtunut olen. Lukemattomia kirjoja on pinossa. Imurointi ja muu siivous ei maistu. Välillä masennun kun K B ei edisty, huolestun kun B katoaa, riemastun kun B löytyy. Ystävät tuntuu vähän tylsiltä. Tällaista.
Omat ystävät on kyllä todellakin tuntuneet tylsältä, kun on saanut seurata touhutonttuja.
 
vierailija
Näistä kiinnostavista haastattelujen hetkistä ja nostalgiasta tuli mieleen se romantic-video, jossa K kuvaa, että heillä on Bn kanssa romantic. Mulla ei nyt oo siihen linkkiä, onko jollain? Sillon viisupyöritystä ja materiaaleja seuratessa se meni vähän ohi multa, mutta onhan se nyt tosi erikoinen sanavalinta, jälleen kerran. Mietin nyt, tuleeko siinä taas Kn suht suora putki aivoista suuhun ja vähäinen suodatin ilmi, sanoo sen mikä ekana tulee mieleen. Lisäksi K musta näytti vähän hämmentyneeltä tai vähän niinkuin sukulaiset kysyis ihastuksesta.
 
vierailija
Mä postaan tähän nyt pitkän musahöpinän, hypätkää yli jos ei kiinnosta. Mutta tämäkin väkevää todistusta siitä, mihin kaikkeen K&B -shippaus voi johtaa:

Itselläni on JO-fanitus mennyt jo siihen pisteeseen, että ahmin kaikkea mahdollista tietoa Sloveniasta ja syvällä sydämessäni tunnen suurta sukulaisuutta ja sielujen sympatiaa slovenialaisia kohtaan ja haluaisin päästä käymään maassa, vaikuttaa niin kauniilta ja kiinnostavalta paikalta. Ja vakavissani mietin, että pitäisikö tämä hulluus hyödyntää esim. uuden kielen opiskeluun...

Yksi osa tätä kajahtamista on slovenialaiseen musiikkiin tutustuminen, kun ei niitä JOn kahta levyä sentään ihan 24/7 jaksa kuunnella. Täällä (tai Vauvalla) puhuttiin jo kesällä bändistä nimeltä Siddharta ja lahjakkaasti ohitin nuo maininnat silloin ajatellen, että ei koske minua. No, viime viikolla vihdoin päätin tutustua Siddhartaan ja WAU, niillä ei ole yhtään huonoa biisiä (ei tietty Jokereillakaan, for that matter).

Eli siis jos tykkäät Joker Outin musasta tai ylipäätään rockmusiikista, niin vahva suositus Siddhartalle: ehdottomasti kannattaa tutustua tähän bändiin. Niillä on paljon levyjä, joten ei edes heti lopu biisit kesken. Ja jotenkin tuntuu niin hassun hölmöllä tavalla kotoisan turvalliselta kuulla sloveniankielistä laulua myös muun kuin Bojanin laulamana ja välillä bongata jopa tuttuja sanoja! Joymuffin tänään sanoi kuuntelevansa myös Siddhartaa, kiva! 💙

Muistan kesällä jonkun maininneen, että Siddharta on tyyliltään progressiiviseen rockiin kallellaan ja joo, ehkä vähän mutta ei mitenkään huomattavasti mielestäni (sillä tavalla kuin miellän 70-lukulaisen progen). On kyllä hieman raskaampaa musaa kuin JO, mutta kuitenkin melodista ja tarttuvaa. Yhdellä levyllä (Rh-) on selvästi jonkinlaisia Metallica/Rammstein -vaikutteita havaittavissa.

Mutta mikä kiehtovinta, mielestäni JO:lla on paljon yhteistä Siddhartan kanssa, voisi jopa väittää että JO on ottanut vaikutteita Siddhartalta. Enkä sano tätä mitenkään pahalla, enkä syytä mistään plagioinnista, kunhan teen neutraalin huomion. Ehkä S on jopa ollut JOn esikuva, mene ja tiedä (tai joku tämänkin varmasti tietää). Niin tai näin, jotain samankaltaista (slaavilaista?) kaihomieltä musassa on, sävelkuluissa ja kitarasoundeissa jne. Ei tietysti kaikissa biiseissä, eikä mitenkään yksi yhteen, mutta kuitenkin tunnistettavaa sukulaisuutta. Olisi kiinnostavaa kuulla, onko kukaan muu samaa mieltä.

Esim. seuraavat biisit voisivat olla lähes sellaisenaan Joker Outin tuotantoa:
Prepovedana
Piknik
Baroko
Tria
Kripto
Male Roke

Ja tärppinä vielä Napoj, tämänhetkinen suosikkikappaleeni Siddhartalta, joka itseasiassa EI muistuta Joker Outista, mutta on muuten vaan ihan hemmetin hyvä biisi, ilmeisesti jonkin sortin juomalaulu. Mulle tulee jotenkin tosi vahvat irkku-skotti-kelttiläisvibat tämän kappaleen soundimaailmasta.

Toinen bändi johon varmaa pitäisi tutustua lähemmin on MRFY ja olen sitä jonkin kerran yrittänytkin kuunnella, eikä siinä kai mitään pahemmin vikaa ollut, mutta ei vaan iskenyt samalla tavalla suoraan tajuntaan kuin Siddharta. 😊
 
  • Rakkaus
Reactions: LadySLO:)
I'm going to post a long rant here, skip it if you're not interested. But this is also strong evidence of what K&B shipping can lead to:

My JO fandom has already gone to the point where I devour all possible information about Slovenia and deep in my heart I feel a great kinship and soul sympathy for Slovenians and I would like to visit the country, it seems such a beautiful and interesting place. And when I'm serious, I'm wondering if this madness should be used for e.g. learning a new language...

One part of this exploration is getting to know Slovenian music, when you can't listen to JO's two albums 24/7 anyway. There was already talk here (or Vauva) about a band called Siddharta in the summer, and I skillfully ignored those mentions at the time, thinking that it didn't apply to me. Well, last week I finally decided to check out Siddhartha and WOW, they don't have a single bad song (not even the Jokers, for that matter).

So, if you like Joker Out's music or rock music in general, then a strong recommendation for Siddharta: you should definitely get to know this band. They have a lot of records, so you won't even run out of songs right away. And somehow, in a funny, silly way, it feels homely and safe to hear a Slovenian song also sung by someone other than Bojan, and sometimes you even come across familiar words! Joymuffin today said he listens to Siddhartha too, nice!

I remember someone mentioned in the summer that Siddharta is leaning towards progressive rock in style and yes, maybe a little but not significantly in my opinion (in the way I like 70's prog). There is a bit heavier music than JO, but still melodic and catchy. One album (Rh-) clearly has some Metallica/Rammstein influences.

But the most fascinating thing, I think JO has a lot in common with Siddharta, you could even say that JO has been influenced by Siddharta. And I don't say this in any bad way, and I don't accuse of any plagiarism, as long as I make a neutral observation. Maybe S has even been a role model for JO, go and find out (or someone will surely know this too). One way or another, there is something similar (Slavic?) in the music, in the chord progressions and guitar sounds, etc. Of course, not in all the songs, and by no means one to the other, but still a recognizable kinship. It would be interesting to hear if anyone else agrees.

For example, the following songs could almost be produced by Joker Out:
Prepoveda
A picnic
Baroque
Trio
Crypto
Male Roke

And to top it all off, Napoj, my current favorite song from Siddhartha, which actually DOESN'T remind me of Joker Out, but is otherwise a damn good song, apparently some kind of drinking song. I somehow get really strong Irish-Scottish-Celtic vibes from the sound world of this song.

Another band that you should definitely get to know more closely is MRFY, and I've tried to listen to it for a while, and I guess there wasn't anything worse, but it just didn't hit me directly in the same way as Siddharta.
So happy to hear you enjoy Slo music. :)
Yes, JO are definitely influenced by S. When asked about Slo idols, they always say S, Big foot mama and Dan D. All these are "older" generation. Mrfy is a new band, about same age as JO. You probably know they are friends with JO.
Perhaps you might also like Koala Voice?
 
vierailija
Terveisiä toisesta ylitulkintahytistä! Minä myös kiinnitin tähän huomiota, ja tulkitsin tai tarinoin sen niin, että Janille tää aihe on tutumpi tai on ollut kauemmin tai pidemmällä sen käsittelyssä tms ulkona jossain määrin. Ja B hakee tukea tai mallia Janilta tuossa tilanteessa, kuin katsoen, että miten "asian suhteen vanhempi" tai kokeneempi toimii. Jan kyllä vaikuttaa aika coolilta, ei letkauta korvaakaan vaan hymeksii
Mä tulkitsen tämän samalla tavalla. Samantyyppinen tilanne oli muuten jo aiemmin Liverpoolissa, jos oikein muistan, kun slovenialainen haastattelija kysyi miten pojat ovat pärjänneet kun eivät viikkoihin ole voineet olla naisen kanssa (taas näitä outoja kysymyksiä), ja kaikki muut katsoivat Janiin, kuin ajatellen "tämähän ei koske sinua". Tosin Tumpussa mietittiin tätä niin että eivät he olisi halunneet 'paljastaa' Jania (jos ei olisi hetero) ja ehkä tarkoittivat että Janilla olikin tyttöystävä Euroviisuissa mukana.

Surullista toisaalta jos hän ei ole hetero, mutta ei tuntisi voivansa olla avoimesti oma itsensä. LadySLOn kertoman perusteella voi olla ettei se oli helppoa, mutta tuntuu niin väärältä.
 
vierailija
Mä näen tuon reaktion kyllä vaan sellaisena "taas ovat keksineet jotain" ja yllättyy varmaan jokakerta miten viitseliäitä sen fanit on.
Jep ja minä sellaisena, että varoo näyttämästä harmistumista tai syrjivää reaktiota. Ja kun arvaa, että jengi tykkää jos hän ”innostuu” tuosta niin mitään syytä yrittää sanoutua siutä irtikään ei ole. Plus hän kestää hurttiakin huumoria.
Toki voi olla, että on salaa gay-mielinenkin, mutta ainoa tulkinta tuolle se ei ole.
 
vierailija
So happy to hear you enjoy Slo music.
Yes, JO are definitely influenced by S. When asked about Slo idols, they always say S, Big foot mama and Dan D. All these are "older" generation. Mrfy is a new band, about same age as JO. You probably know they are friends with JO.
Perhaps you might also like Koala Voice?
Thanks for the tips LadySLO. I will explore these bands too, for sure!
 
  • Tykkää
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Jep ja minä sellaisena, että varoo näyttämästä harmistumista tai syrjivää reaktiota. Ja kun arvaa, että jengi tykkää jos hän ”innostuu” tuosta niin mitään syytä yrittää sanoutua siutä irtikään ei ole. Plus hän kestää hurttiakin huumoria.
Toki voi olla, että on salaa gay-mielinenkin, mutta ainoa tulkinta tuolle se ei ole.
Mikä tuossa viittaa siihen että peittää harmistumista?
 
vierailija
Kyllä se kanssa vähän filtterittömältä vaikutti miten K reagoi Tavastialla nyt NT aikaan kun tapasivat ensimmäisen kerran ja B siinä sitten paikkaili. Kovin lempeästi minusta kuitenkin vaikka kaveruutta alleviivasikin. Välillä tuntuu ettei Kärdellä oikein filtterit pelaa. B olo myös iloisen ja onnellisen näköinen ja oloinen, mutta syy ei käynyt yhtä levottomasti. 🤭
 
vierailija
Täällä on näköjään ollut hienoja keskusteluja ja analysointeja tänään. Kiva lukea.
Tuli mieleen, että jos avautuisin vähän omista kokemuksista tuon kaapista tulon ja siellä olemisen suhteen.
En oleta tai tiedä kenenkään suuntautumista, mutta pystyn samaistumaan paljon Kärtsään. Mulla oli hyvin äijä kaveripiiri ja ei yhtään ei-hetero ystävää. Harrastukset ja uravalinta myös todella maskuliiniset vrt. nyt Kärtsän jääkiekko esim. Mä elin ympäristössä missä miehet katseli vain naisia ja muusta ei puhuttu. Yritin olla niinkuin muutkin ja kieltää itseni, koska pelkäsin ettei minua hyväksytä ja jään yksin. Mulla oli tosi vaikeeta, join ja juhlin ja olin naisten kanssa suhteissa, mutta koskaan mikään ei tuntunut oikeelta. Löysin myös MMA: n joka on ehkä yksi asia mikä mut pelasti, siellä sain purkaa niitä inner demoneja kunnolla.
Mulle käännöskohta oli se, kun aloin tapailla yhtä naista ja meistä tulikin hyvät ystävät. Hänellä oli paljon gay kavereita ja sitten yks ilta kun oltiin hänen luonaan hän vain pamautti mulle suoraan, että oletko sä bi vai homo. Ja mä purin hänelle kaikki vuosien patoumat ja hän kuunteli ja hyväksyi ja se tuntui niin hyvältä. Siitä se mun kaapista tulo pikku hiljaa lähti ja nykyään olen ihan avoimesti gay. Töissä ja harrastuksissa jotkut tietävät, en sitä mitenkään mainosta, mutta en piilottelekaan. Ja ne vanhat äijä kaverit joiden pelkäsin häviävän, eivät sitten lähteneetkään vaan hyväksyivät. Eli kidutin itseäni turhaan. Perhe myös otti ihan hyvin vastaan, varsinkin äiti joka yrittää naittaa mua kaikkien kanssa .
Toivon vaan, että joku saisi mun tarinasta uskallusta olla oma itsensä. Ne omat pelot on yleensä paljon suurempia, kuin todellisuus.
LG
 

Yhteistyössä