Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En ole ikinä kuullutkaan mutta jos on räppäri, niin se on jo alku. Mutta näkisin K:n nyt viisujen jälkeen kun vielä hypeä on, tekevän töitä itseään kuuluisampien artistien kanssa. Näitä yhteistöitä ei enää parin vuoden päästä varmaan olisi tarjolla
Joo, siis on ihan mahdollista ettei Pesso ole riittävän kuuluisa. Hän on tehnyt paljon yhteisbiisejä ja tunnetuin fiittari taitaa olla Pehmoaino (tosin no, en tunne räppäreitä että ehkä siellä on joku feimi jota en vain tunnista). Mutta tyylillisesti olisi minusta kiinnostava. Hänellä on usein rumpubasso-henkisiä taustoja kuten Kärtsällä ja tyyli jotenkin herkän haavoittuvainen, joten mahis olisi Kärtsänkin vetää siihen suuntaan, tai sitten biisillä Pesso herkistelisi ja Kärtsä aggreilisi.

Eilen laitoin yhden Pesson biisin brittiläiselle kaverille, joka yleensä kuutnelee lähinnä progea, sanoin että tykkään tämän tuotannosta ja hän sanoi, että hänkin tykkäsi erityisesti tuotannosta niin paljon, että kuunteli useamman kerran.
 
vierailija
Good morning all.
I couldnt sleep last night so I listened an interview with B I havent listened to before. It's from Corona times. She asks him about broken heart and writing lyrics about that. He manages to answer without giving an answer. Then at the end, she asks him again. He says he's never had his heart really broken (except in primary school and high school, but not later), but says that he has the empathy to write on other people's experiences.
Also, the title of the show is called Rdeče in črno, and she asks what do those two colors mean to him. For red, he says the sea. She is confused. He explains it is the red sunset, just before the sun disapears behind the horizon. Black - space.
Anyway, I thought some of you might enjoy this.
Yes we did!
"He manages to answer without giving an answer" 😏 Interesting...
Btw, I have one question, (came to my mind from the word črno), that once I asked did Bojan say in Cvetlicarna's concert, that "cvetke" and he did. But after that someone said to me, he called the audience flowers, when I originally thought he called them by the venues "nickname". Like singers could shout "Tavastia!" So I left bothered, which one was it? :D

I mean of course, if Tavastia meant something, yes, they'd shout it, but not just randomly that word, but because they all are in Tavastia.
 
vierailija
Good morning all.
I couldnt sleep last night so I listened an interview with B I havent listened to before. It's from Corona times. She asks him about broken heart and writing lyrics about that. He manages to answer without giving an answer. Then at the end, she asks him again. He says he's never had his heart really broken (except in primary school and high school, but not later), but says that he has the empathy to write on other people's experiences.
Also, the title of the show is called Rdeče in črno, and she asks what do those two colors mean to him. For red, he says the sea. She is confused. He explains it is the red sunset, just before the sun disapears behind the horizon. Black - space.
Anyway, I thought some of you might enjoy this.
Ooh, thank you for sharing this! Interesting to find out that B hadn't had his heart broken back then. Wonder what he would say now if asked again. I remember during summer there were people at vauva.fi who were pretty convinced that K was B's first love 😏
 
  • Tykkää
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Mä lämpenin lopulta nimenomaan SSOL liveversiolle. Kappale pääsee oikeuksiinsa todellisen yleisön edessä, ja jotenkin siinä soitossa on ihan toisenlaista energiaa kuin studioversiossa. Mutta on se todella aivan eri maailmasta kuin Demoni.
SSOL oli minusta erityisen hyvä Stožicessa, jossa oli livetrumpetisti mukana. Kunpa saataisiin pian se luvattu livetaltiointi konsertista, jotta pääsisi näkemään lavashown kokonaisuudessaan paremmalla laadulla.
 
vierailija
Joo, siis on ihan mahdollista ettei Pesso ole riittävän kuuluisa. Hän on tehnyt paljon yhteisbiisejä ja tunnetuin fiittari taitaa olla Pehmoaino (tosin no, en tunne räppäreitä että ehkä siellä on joku feimi jota en vain tunnista). Mutta tyylillisesti olisi minusta kiinnostava. Hänellä on usein rumpubasso-henkisiä taustoja kuten Kärtsällä ja tyyli jotenkin herkän haavoittuvainen, joten mahis olisi Kärtsänkin vetää siihen suuntaan, tai sitten biisillä Pesso herkistelisi ja Kärtsä aggreilisi.

Eilen laitoin yhden Pesson biisin brittiläiselle kaverille, joka yleensä kuutnelee lähinnä progea, sanoin että tykkään tämän tuotannosta ja hän sanoi, että hänkin tykkäsi erityisesti tuotannosta niin paljon, että kuunteli useamman kerran.
Kuulostaa kyllä hyvältä! Voisin kuvitella, jos he löytävät oikean biisin. Nousihan K:kin täysin tuntemattomuudesta yhdellä biisillä. Mutta ehkä hän priorisoi nyt ensin maailmankuuluja yhteistyötä, ihan tämän ajankohtaisuuden vuoksi
 
vierailija
Varmaan ihan hyvä mahdollisuus tuo Pessokin. Mutta varmaan K tällä hetkellä vakiinnuttaa noilla yhteistöillä asemaansa ja etsii lisää kuulijakuntaa niitä kautta.

Tuleva on sitten eri juttu. On kuitenkin sanonut, että itse ei tukea muilta tunnetuilta kaikilta saanut eikä sellainen itse halua olla. Tuli tunne, että joku tunnettu on ollut hänelle aika töykeä kun on yhteistyötä kysynyt aikanaan.
 
vierailija
Olen aika varma, että JO olisi myynyt ihan yksinäänkin UK tourin loppuun ilman Wild Youthia. Mutta ensimmäinen ulkomaan kiertue oli varmasti helpompi ja järkevämpi järjestää niin, että kulut jakautuivat kahden bändin välillä. Turvallisempi vaihtoehto. Ja olen kyllä samaa mieltä, mulle jäi paha maku suuhun koko WY:sta ja erityisesti Conorista, kun hän viisujen aikaan soitti suutaan siitä, etteivät päässeet finaaliin. Ja jos Spotifyta katsoo, niin ei tosiaan onnistunut ihan tämä heidän viisuseikkailunsa, kun ei se ole heijastunut oikeastaan kuuntelulukuihin. Ei ole tullut lisää faneja, mutta ehkä ovat edelliset onnistuneet pitämään. (Tosin edelleen pidän hämmentävänä sitä, että Helsingissä WY:lla on Dublinin ja Lontoon jälkeen eniten kuuntelijoita. Mitäh!)
Hyviä pointteja. Mä olen siis yksi (satunnainen) kuuntelija 🙈 Pidin myös WY:n viisukapplaleesta. Se ei vaan livenä toiminut (viisuissa ja preparteissa) kun Conorin esiintyminen oli jotenkin tosi nykivää ja epävarman oloista. Kun katsojan pitää miettiä et onko laulajalla kaikki ok, se ei ole hyvä. Mut siis tietty voi jännittää. Tuosta asenteesta, katsoin yhden heidän haastattelun ja siinä muistaakseni Conor jotenkin heitti chachachasta oudosti, niin että jäi vähän fiilis et dissasi. Samoin jossain joku esc tubettaja kommentoi, että kun oli kysynyt Conorilta jotain haastattelua oli vaan vastannut chachachaa ja kävellyt pois. Näistä jäi vähän fiilis et ei ollut K faneja 🤭 Mut siis toisessa haastattelussa Cam (?) kehui K:ta et ehkä on vaan jotain huumoria, joka ei aukene.
 
vierailija
Varmaan ihan hyvä mahdollisuus tuo Pessokin. Mutta varmaan K tällä hetkellä vakiinnuttaa noilla yhteistöillä asemaansa ja etsii lisää kuulijakuntaa niitä kautta.

Tuleva on sitten eri juttu. On kuitenkin sanonut, että itse ei tukea muilta tunnetuilta kaikilta saanut eikä sellainen itse halua olla. Tuli tunne, että joku tunnettu on ollut hänelle aika töykeä kun on yhteistyötä kysynyt aikanaan.
Niinpä... Mutta kaikkien kanssa K ei voi tehdä töitä. Hän ei ole vielä siinä vaiheessa uraa, että voisi ottaa suojatteja. Varmaan parin vuoden päästä voisi harkita noita muita yhteistöitä. Ensin pitää vakiinnuttaa oma asema ja onahna hänellä omakin levy ja muita yhteistöitä tulossa 💚
 
vierailija
Mä oon toisaalta vähän yllättynyt, että Joksuilla sitä valmista/puolivalmista julkaisematonta materiaalia ei välttämättä oikein olekaan, vaan sitä yritetään nyt puoliväkisin tuottaa juuri tässä hetkessä kun paras noste olisi käynnissä.
Mä en ole yllättynyt, mutta joo, hyvä pointti, että vähän harmillista joutua puristamaan sitä pakolla. tosin oon kyllä ymmärtänyt se on aika usein bändien tilanne.
Ja siis luotan siihen, että Bojan on taiteilija, ei mikään tähdenlento. Hän on tehnyt tuota juttuaan AINA. Jostain 6-vuotiaasta ja 12- vuotiaasta ja 14- vuotiaasta.
Itse ainakin tällä hetkellä tähyilen hänen uraansa ja tekemisiään sellaisella 10-15 vuoden aikaperspektiivillä.
Joo, en voi tietää säilyykö kiinnostus sinne saakka, mutta sanoinkin että tällä hetkellä annan sellaisen aikajanan hänen tekemisilleen onnistua :)
 
vierailija
Olipas hieno analyysi HHHsta. Allekirjoitan. Mutta tietysti näen myös vahvan viittauksen B-storyyn ja Titanic-teemaan.



 
Thanks a lot! When exactly was this interview done? Many people are convinced Demoni is a personal break-up album but I don't really see it that way.
They sit in Cvetličarna and talk about waiting for the lockdowns to be over so the concert can finally take place. So it had to be sometime before then. The concert finally took place in October (or September?) 2021.
 
vierailija
Joost olis Kärpylle kyllä kannattava yhteistyökumppani. Sillä 3 miljoonaa kuukausittaista kuuntelijaa jo ennen viisunostetta. Kannattavampi kuin hiukan passé Basshunter. Mutta luulen, että mitään collabia Joostin kanssa ei ole tulossa, kunhan tukee veljeä viitoittamallaan tiellä.
 
vierailija
Mä en ole yllättynyt, mutta joo, hyvä pointti, että vähän harmillista joutua puristamaan sitä pakolla. tosin oon kyllä ymmärtänyt se on aika usein bändien tilanne.
Ja siis luotan siihen, että Bojan on taiteilija, ei mikään tähdenlento. Hän on tehnyt tuota juttuaan AINA. Jostain 6-vuotiaasta ja 12- vuotiaasta ja 14- vuotiaasta.
Itse ainakin tällä hetkellä tähyilen hänen uraansa ja tekemisiään sellaisella 10-15 vuoden aikaperspektiivillä.
Joo, en voi tietää säilyykö kiinnostus sinne saakka, mutta sanoinkin että tällä hetkellä annan sellaisen aikajanan hänen tekemisilleen onnistua
Heille suuri koitos on tämä kevät, kun uudet viisuartistit, huumat ja biisit tulevat heidän tauollaan. Vakifaneja on, mutta osa viisufaneista siirtyy seuraavaan bändiin/artistiin
 
vierailija
Joost olis Kärpylle kyllä kannattava yhteistyökumppani. Sillä 3 miljoonaa kuukausittaista kuuntelijaa jo ennen viisunostetta. Kannattavampi kuin hiukan passé Basshunter. Mutta luulen, että mitään collabia Joostin kanssa ei ole tulossa, kunhan tukee veljeä viitoittamallaan tiellä.
Oho! Joostilla menee jo lujaa! Näkisin kyllä mielellään jotain yhteistyötä tai ehkä K vieraana hänen keikallaan yms. Kun heillä on samankaltaiset viisutarinat luultavasti ensi keväänä 😅
 

Yhteistyössä