Haaveena vauva 2024

Oon taas ollu pimennossa koko viikon töitten takia ja muutenkaan ei taas oo ilmotukset tullu perille asti 🙈 onnittelut plussanneille ja toivotaan että epävarmatkin haamut vahvistuisi ❤
Täällä menkkoja ensi viikon alkuun odotellaan jos Flon ennuste pitää paikkansa. En usko että on mitenkään voinu tärpätä ku tässä kierrossa aivan väärään aikaan oltiin hommissa. Nännit kipeyty oletetun oviksen jälkeen melko nopeesti ja oli tosi kipeet mut nyt se kipu jo hiipunu. Mitään oiretta ei oikeastaan ole, paitsi mulle normaali et herkut maistuu eli enteilee menkkoja 😅

Heippa! Täällä uusi palstalainen! Meillä yritys alkanut 08/2020 ja yksi keskenmeno 05/2021, tämän jälkeen ei ainuttakaan plussaa... Hoitoihin hakeuduttu 12/2022 ja kummastakaan ei ole löytynyt vikaa eli selittämätön lapsettomuus kyseessä. Nyt ensimmäinen kierto letroilla, eilen käyty ultrassa ja kaksi johtofollikkelia löytyi eli mahdollisuus kaksosrasakuteen Nyt testaillaan ovulaatiota ja heti plussaa näyttäessä tehdään ensimmäinen inseminaatio.

Niin kovasti toivoisin tästä ensimmäisestä inseminaatiosta tärppäävän, mutta onnistumisprosentti näissä taitaa olla aika pieni.. Ehkä nyt kuitenkin olisi tuplamahdollisuus tärpätä!
Heippa, meillä sama tilanne ja takana 3 inssiä, yhdessä oli kaksosraskausmahdollisuus, mutta meillä ei tärpännyt. Onnistumisprosentti ei oo näissä kovin korkea, muistakaa puuhailla myös inssin jälkeen. Jännityksellä odotan nyt tän viimeisen inssin tulosta itse. Tsemppiä!

vierailija
Heippa, meillä sama tilanne ja takana 3 inssiä, yhdessä oli kaksosraskausmahdollisuus, mutta meillä ei tärpännyt. Onnistumisprosentti ei oo näissä kovin korkea, muistakaa puuhailla myös inssin jälkeen. Jännityksellä odotan nyt tän viimeisen inssin tulosta itse. Tsemppiä!
Voi vitsi, toivottavasti teillä tällä kertaa tärppää!! Meinaatteko alkaa rankempiin hoitoihin, jos ei tämäkään tärppää? Mua jännittää ja pelottaa ihan kauheasti ne rankemmat hoidot ja piikittämiset.. Jo noista letroista mulle tuli kamalat päänsäryt ja kuumat aallot... Ja tietty ei kovin halpaa lystiä myöskään nuo koeputkihedelmöitykset ole :s Jotenkin niin toivoisi että pääsisi "helpolla" ja inssistä tärppäis, mutta kai se on jo henkisesti valmistauduttava että joutuu noihin rankempiin hoitoihin..

Onko kukaan seurannut kohdunnapukan sijaintia kierron aikana? Mulla se tuntuu yleensä tosi alhaalla ja menkkojen aikaan varsinkin. Käytän kuukuppia ja se on osittain kupin sisällä. Nyt kn tuntuu olevan aika ylhäällä. Mietin, että laskeutuuko se sieltä vielä jos menkat alkaa parin päivän sisällä. Vai onkohan tää nyt hyvä merkki. 🤔

Onko kukaan seurannut kohdunnapukan sijaintia kierron aikana? Mulla se tuntuu yleensä tosi alhaalla ja menkkojen aikaan varsinkin. Käytän kuukuppia ja se on osittain kupin sisällä. Nyt kn tuntuu olevan aika ylhäällä. Mietin, että laskeutuuko se sieltä vielä jos menkat alkaa parin päivän sisällä. Vai onkohan tää nyt hyvä merkki.
Kuopusta kun yritettiin niin seurasin jonkun verran. Mut tuli siihen tulokseen, etten ainakaan mä voinut päätellä mitään. Joskus kun testasin oli jossain kohtaa ja kahden tunnin päästä taas toisaalla ja enemmän tai vähemmän pehmeenä. Eli mulla ainakin elää ihan omaa elämäänsä tuo alakerta. 😆😅

• Tykkää
Reactions: RLiisukka
Hcg oli eilen 8.6. Eli ihan liian matala.
Ainakin testit on todella herkkiä.
No voi harmi 😟 Tsemppiä sinne!

Mulle kätilö sanoi tämän jälkimmäisen km yhteydessä (tapahtui rv6+5), että vielä 15v sitten en olis välttämättä edes tajunnut, että tuli keskenmeno. Sillon kotiraskaustestit oli niin alkutekijöissä, että oltais vaan pohdittu, että "oho menkat 2vko myöhässä, olisinkohan raskaana" ja sit kun vuoto alkais olisi vaan, että ei sittenkään. Mun äiti kertoi, että 30v sitten kun toisetkaan menkat ei tulleet niin soitettiin neuvolaan. Oli äiti ihan järkyttynyt, kun kerroin että nyt saattaa saada tietää raskaudesta jo 5pv ennen menkkojen alkua. 😂😂 Niin hyvä kun se onkin, että raskaudesta tietää ajoissa niin tuohan se mukana myös turhaa stressiä ja surua näistä aikaisimmista ja niin valitettavan yleisistä keskenmenoista. 😕

No voi harmi Tsemppiä sinne!

Mulle kätilö sanoi tämän jälkimmäisen km yhteydessä (tapahtui rv6+5), että vielä 15v sitten en olis välttämättä edes tajunnut, että tuli keskenmeno. Sillon kotiraskaustestit oli niin alkutekijöissä, että oltais vaan pohdittu, että "oho menkat 2vko myöhässä, olisinkohan raskaana" ja sit kun vuoto alkais olisi vaan, että ei sittenkään. Mun äiti kertoi, että 30v sitten kun toisetkaan menkat ei tulleet niin soitettiin neuvolaan. Oli äiti ihan järkyttynyt, kun kerroin että nyt saattaa saada tietää raskaudesta jo 5pv ennen menkkojen alkua. Niin hyvä kun se onkin, että raskaudesta tietää ajoissa niin tuohan se mukana myös turhaa stressiä ja surua näistä aikaisimmista ja niin valitettavan yleisistä keskenmenoista.
Mä itse testaan ennen menkkojen poisjäämistä juuri sen vuoksi, kun haluan tietää ne kemialliset ja varhaiset keskenmenotkin. Ehkä hassua, mutta jotenkin itselle on tärkeää tietää mitä kehossa tapahtuu. Itselle epätietoisuus näissä on se pahin asia 🤭

Tälle toiselle puoliskolle jäävät päivät kuluvat niin hitaasti vaikka olisi kaikenlaista tehtävää. Olin ihan sitä mieltä, että nyt ku meillä on remontti menossa ja samalla mielenkiintoisia työasioita päällä, niin nämä päivät menisivät nopeammin. Mutta ei…. Ihan on yhtä pitkiä kuin aina ennenkin. Vannoin itselleni etten testiä tee ennen kuin kunnolla on myöhässä, mutta en usko et pystyn siihen. Jotenkin just sama ajatus et haluun tietää mitä omassa kehossa tapahtuu.

Tuntuu et VV:ta olis hirmuisesti ja nyt illasta paleltanut. Esuloisesta kiinnittymisen tunsin tosi hyvin ja istukan kohdan pystyin heti arvaamaan. Kiinnittymisen aikaan ihan hirmuinen närästys. Et ennen tän tyyppisiä oireita veikkaan et tulee nega itsellä, mutta sit jos jotain vastaavaa tulis ni vois aatella tärpänneen.

• Tykkää
Reactions: idapieni
Tälle toiselle puoliskolle jäävät päivät kuluvat niin hitaasti vaikka olisi kaikenlaista tehtävää. Olin ihan sitä mieltä, että nyt ku meillä on remontti menossa ja samalla mielenkiintoisia työasioita päällä, niin nämä päivät menisivät nopeammin. Mutta ei…. Ihan on yhtä pitkiä kuin aina ennenkin. Vannoin itselleni etten testiä tee ennen kuin kunnolla on myöhässä, mutta en usko et pystyn siihen. Jotenkin just sama ajatus et haluun tietää mitä omassa kehossa tapahtuu.

Tuntuu et VV:ta olis hirmuisesti ja nyt illasta paleltanut. Esuloisesta kiinnittymisen tunsin tosi hyvin ja istukan kohdan pystyin heti arvaamaan. Kiinnittymisen aikaan ihan hirmuinen närästys. Et ennen tän tyyppisiä oireita veikkaan et tulee nega itsellä, mutta sit jos jotain vastaavaa tulis ni vois aatella tärpänneen.
Toivottavasti oireet ennakoisi raskautta 🥰 mulla ainakin esikoisesta oli tosi kovaa palellusta iltaisin 🤞🏻
Kyllähän ne ovulaation jälkeisetkin päivät matelee, mutta niin myös päivät odottaessa ovulaatiota 😩 tuntuu että menkat alkoi jo ikuisuus sitten ja vielä olisi noin viikko ovulaatioon. Ajattelin tässä kierrossa ensimmäistä kertaa ikinä tikuttaa ovulaatiota, kun vähän viime kierrossa heräsi epäilys, että tapahtuiko ovulaatio oikeasti vasta pari päivää myöhemmin kuin alunperin ajattelin.

Täällä taas nega testattu pc:llä. Ihan puhdas, ei haamun haamua tai viivanpaikkaa. Nyt en jaksa uskoa, että siitä muuksi muuttuu. Tässä kierrossa ovis oli myöhään niin tulee pitkä kierto. Flo ennustaa menkkoja huomiselle, mutta saa nähdä kuinka alkaa. Oikein mitään tuntemuksia ei ole. Rinnat normaalit ja alavatsaa vain silloin tällöin jomottaa ja hiukan turvottaa.

Oletko @heltsuli jo soitellut pääsettekö tutkimuksiin/hoitoihin?

VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Heinis2017 ★ 11/19 ★ 2.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@aida91 ★ 09/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★ 11/22 ★ 1. (yhteinen)
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@zatzat ★ 05/23 ★ 1.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.
@Miima81 ★ 07/23 ★ 4.
@Leonida ★ 08/23 ★ 2.
@heidisofia ★ 08/23 ★ 2. ★ (1. yhteinen)
@idapieni ★ 08/23 ★ 2.

★★★★★★★★★★★★★★★

9.9.2023 lauantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★

@pikkuhaave kp 45/38
@nonnaam kp 37/39
@Karvakorvat kp 30/28
@heidisofia kp 29/28
@heltsuli kp 28/28
@meinaas kp 27/28-34
@Heinis2017 kp 26/26-33
@Dinaas kp 20/27-33
@aida91 kp 20/25-28
@Leonida kp 18/29
@esparsetti kp 18/28
@Cara-mel kp 16/24-27
@marik91 kp 16/28-31
@Cherrymint kp 15/24-27
@Frija kp 14/28
@syksynsävel_ kp 14/27-30
@Miima81 kp 5/30
@Päivänsäde84 kp 5/25-31

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@Karvakorvat DPO 16
@pikkuhaave DPO 14
@heltsuli DPO 12
@RLiisukka DPO 12
@aida91 DPO 9
@Mamiks DPO 7
@Cara-mel DPO 5
@Leonida DPO 4

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2. ★ 08/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22 ★ 08/23

Voi vitsi, toivottavasti teillä tällä kertaa tärppää!! Meinaatteko alkaa rankempiin hoitoihin, jos ei tämäkään tärppää? Mua jännittää ja pelottaa ihan kauheasti ne rankemmat hoidot ja piikittämiset.. Jo noista letroista mulle tuli kamalat päänsäryt ja kuumat aallot... Ja tietty ei kovin halpaa lystiä myöskään nuo koeputkihedelmöitykset ole :s Jotenkin niin toivoisi että pääsisi "helpolla" ja inssistä tärppäis, mutta kai se on jo henkisesti valmistauduttava että joutuu noihin rankempiin hoitoihin..
Kyllä me kokeillaan ne 3 kertaa mitkä on mahdollisia. Ymmärsin että kamalin on se kerääminen, mulla tulee jo kohta lääkekatto täyteen niin ostan ne sitten tänä vuonna niin pitäisi saada halvemmalla😅 sitä varten on oma suunnittelupalaveri, jos nyt ei tästä tärppää. Mulla oli vaan kerran letrot, nyt kahdella kerralla oon jo pistellyt Menopuria. Ymmärsin että samalla jatkettaisiim ivf-hoidot, mutta about 10 kertaa vahvemmilla😂 mulle ei oo tullu sivuvaikutuksia muutaku järkyttävät menkkakivut. Toivotaan että teillä nappaisi insseillä, vielä on onneksi yrityksiä😊 ootteko ihan julkisella hoidoissa?

vierailija
Kyllä me kokeillaan ne 3 kertaa mitkä on mahdollisia. Ymmärsin että kamalin on se kerääminen, mulla tulee jo kohta lääkekatto täyteen niin ostan ne sitten tänä vuonna niin pitäisi saada halvemmalla sitä varten on oma suunnittelupalaveri, jos nyt ei tästä tärppää. Mulla oli vaan kerran letrot, nyt kahdella kerralla oon jo pistellyt Menopuria. Ymmärsin että samalla jatkettaisiim ivf-hoidot, mutta about 10 kertaa vahvemmilla mulle ei oo tullu sivuvaikutuksia muutaku järkyttävät menkkakivut. Toivotaan että teillä nappaisi insseillä, vielä on onneksi yrityksiä ootteko ihan julkisella hoidoissa?
Okei, noissa onneksi raskautumisen todennäköisyys on jo tosi hyvä! En tiiä miksi ite niin paljon jännitän sitä piikittämistä ja tuntuu ihan kamalalta ajatukselta 😅
Millon alat testailee onko tärpännyt?🙈
Me ollaan joo julkisella puolella hoidoissa, entä te? Me päästiin tutkimuksiin kyllä heti kun vaan otin yhteyttä, kun yritystä oli niin pitkään takana. Oltais voitu aloittaa myös suoraan nuo rankemmat hoidot, mutta haluttiin itse kokeilla ensin inssiä.. tänään aamulla jännitin että toivottavasti ei näytä ovistesti plussaa, kun sit ois mennyt inssin mahis tässä kierrossa ohi, ja onneksi oli negatiivinen! 😂 en muista millon oisin juhlinut negatiivista testiä.. eli meillä ensiviikolla eka inssi!

Okei, noissa onneksi raskautumisen todennäköisyys on jo tosi hyvä! En tiiä miksi ite niin paljon jännitän sitä piikittämistä ja tuntuu ihan kamalalta ajatukselta
Millon alat testailee onko tärpännyt?
Me ollaan joo julkisella puolella hoidoissa, entä te? Me päästiin tutkimuksiin kyllä heti kun vaan otin yhteyttä, kun yritystä oli niin pitkään takana. Oltais voitu aloittaa myös suoraan nuo rankemmat hoidot, mutta haluttiin itse kokeilla ensin inssiä.. tänään aamulla jännitin että toivottavasti ei näytä ovistesti plussaa, kun sit ois mennyt inssin mahis tässä kierrossa ohi, ja onneksi oli negatiivinen! en muista millon oisin juhlinut negatiivista testiä.. eli meillä ensiviikolla eka inssi!
Me päästiin kanssa heti kun oli vuosi yritystä takana. Kun ei vikaa löytynyt niin yritettiin vielä kotihommilla ja keväällä sit alotettiin hoidot myöskin julkisella😊 mä tein tyhmänä jo eilen ja tänään, negaa näyttää mut nyt vasta reilu viikko inssistä. Rauhotan nyt itteeni ja yritän olla testaamatta muutaman päivän🙈 en pidättele henkeä että nappais, vaikka tuntemuksia on olevinaan. Voi olla psykologista😅

Oon taas aktiivisesti seuraillut ketjua kyllä, mutta kommentointi vallan jäänyt, ollut mukamas niin kiirettä. Sain tietää että pääsin kouluun ja opinnot alkoikin heti, tässä taas vähän tekemistä et saa työt ja koulun sovitettua yhteen. Toisaalta ihan tervetullutta saada vähän muutakin ajateltavaa kuin tää vauvaprojekti :)

Mä oon tässä kierrossa pitkästä aikaa tiputtanut ovulaatiota, ei oo vielä näyttänyt ovulaatiota, kp 16 nyt..

Noista raskausoireista pakko sanoa; mua välillä hymyilyttää kun joka kierto luulen tuntevani jotain varhaisia raskausoireita, ja kuitenkin sen yhden kerran kun olen ollut raskaana, mulla ei ollu mitään oireita ennen testiä, tai sit en vaan kytännyt niitä kun oli niin ylläri :D ja testinkin tein vasta rv 5. Rv 6 alkoi kauhee pahoinvointi ja väsymys, jotka jatkuikin sinne km asti eli rv 10.

Paljon plussatuulia kaikille ja haamujen vahvistumisia ❤

Toivottavasti oireet ennakoisi raskautta mulla ainakin esikoisesta oli tosi kovaa palellusta iltaisin
Kyllähän ne ovulaation jälkeisetkin päivät matelee, mutta niin myös päivät odottaessa ovulaatiota tuntuu että menkat alkoi jo ikuisuus sitten ja vielä olisi noin viikko ovulaatioon. Ajattelin tässä kierrossa ensimmäistä kertaa ikinä tikuttaa ovulaatiota, kun vähän viime kierrossa heräsi epäilys, että tapahtuiko ovulaatio oikeasti vasta pari päivää myöhemmin kuin alunperin ajattelin.
Toivottavasti tosiaan olisikin niin, että enteilisi plussaa. Toki nyt on vasta niin vähän aikaa ovulaation jälkeen, että toisaalta voi olla myös myöhässä ollut ovulaatio tai sit just ihan sitä normaalia sen jälkeistä hormonivaihtelua.🤔

Pidettiin myös ihan tarkoituksella oletetun ovulaation jälkeen +1-3 päivät taukoa, ettei muutu sellaiseksi joka päivä ’pakko’. Täytyy pitää tässä itsensä kiireisenä niin ei polttele testata niin pahasti.😅

Okei, noissa onneksi raskautumisen todennäköisyys on jo tosi hyvä! En tiiä miksi ite niin paljon jännitän sitä piikittämistä ja tuntuu ihan kamalalta ajatukselta
Millon alat testailee onko tärpännyt?
Me ollaan joo julkisella puolella hoidoissa, entä te? Me päästiin tutkimuksiin kyllä heti kun vaan otin yhteyttä, kun yritystä oli niin pitkään takana. Oltais voitu aloittaa myös suoraan nuo rankemmat hoidot, mutta haluttiin itse kokeilla ensin inssiä.. tänään aamulla jännitin että toivottavasti ei näytä ovistesti plussaa, kun sit ois mennyt inssin mahis tässä kierrossa ohi, ja onneksi oli negatiivinen! en muista millon oisin juhlinut negatiivista testiä.. eli meillä ensiviikolla eka inssi!
Ne piikit on tosi pieniä eikä pistosta edes tunne. Menopurissakin on nyt se kynä kun ennen oli erilliset lääke ja ruisku, ja ne on oikeesti ihan huomaamattomia pistää ☺

Te jotka tikutatte ovulaatiota; tikutatteko kerran päivässä? Nyt oon joinakin päivinä tikuttanut aamuin illoin, pelkään et missaan sen
Silloin ku tikutan, niin joo vaan kerran päivässä ja aamulla heti ekana ku meen vessaan. CB digi ollut käytös esikoisen aikana ja täs ekas kierros. Nyt en tikuttanut… jos ei ens kierrostakaan nappaa, niin täytyy sit taas tikuttaa. Ostin myös 3L verigreippimehua jääkaappiin. 😅

• Tykkää
Reactions: Jonna_83 ja marik91
Te jotka tikutatte ovulaatiota; tikutatteko kerran päivässä? Nyt oon joinakin päivinä tikuttanut aamuin illoin, pelkään et missaan sen
Mä oon tikittanu kerran päivässä, aamupäivällä, nyt olojen perusteella ja cloverin oletetun oviksen lähestyessä kaks kertaa😇. En oo koskaan saanu kiinni ku tikut loppunut aina kesken mut tästä kierrosta ajattelin saada tikkuunkin vaikka olojen puolesta sen aina tunnistan, nyt tosin pari enää jäljellä ja täältä päin ei ovistikkuja löydy mistään kaupasta🙄.

Mut ehkä se pari vois riittää. KP12 siis tänään aamupäivällä ja iltapäivällä tehty.

https://aijaa.com/cDnwtF

• Tykkää
Reactions: marik91

Yhteistyössä