Suomessa voi näköjään saada potkut töistä jos puoliso ei ole syntyperäinen Suomen kansalainen eli on maahanmuuttaja

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Eikö syy ollut se, että avovaimo oli syntynyt kiinassa. Ihon väri ei ollut syynä.
Kiinalaisnaisista aika moni on suomalaisia valkoisempi, ruskettuminen ei todellakaan ole muotia.
42-vuotias kiinanlaisnainen, jonkinlainen Kiinan @Echo siis?


Tekoälyn näkemys
Kysymys: Should it be acceptable to call people from East Asia as yellow people?

ChatGTP: It is not acceptable to refer to people from East Asia as "yellow people." This term is racist and dehumanizing. It is important to use respectful and inclusive language when referring to people from different cultures and ethnicities. It is always better to use specific terms that accurately describe a person's ethnicity or origin.
 
Mutta kovin kafkalainen järjestelmä on käytössä, jos tehtävään ehdolla oleva rankataan pois järkevää syytä kertomatta. Jos tuossa puolison taustassa on epäselvää, olisi se syytä pyydettäessä kertoa suoraan. Kovin mahdotonta on puolustautua sellaisia syytöksiä vastaan, joita ei tiedä.

Jos se epäselvyys on vain kiinalainen alkuperä, on kyseessä rasismi, josta hallituksen juuri pitäisi irtisanoutua.
Se olisi toki reilua kertoa, mutta turvallisuussyistä näitä ei paljasteta.
Kun kerran saa hylsyn - siitä ei voi valittaa, joten, sillä tiedolla ei käytännössä tee mitään.

Voisikohan syynä olla se, että Kiina on lisännyt vakoilua monessa eri maassa…🤔
On muistaakseni samalla viivalla venäläisten kanssa.🧐
 
vierailija
Se olisi toki reilua kertoa, mutta turvallisuussyistä näitä ei paljasteta.
Kun kerran saa hylsyn - siitä ei voi valittaa, joten, sillä tiedolla ei käytännössä tee mitään.

Voisikohan syynä olla se, että Kiina on lisännyt vakoilua monessa eri maassa…🤔
On muistaakseni samalla viivalla venäläisten kanssa.🧐
Voi kun se puoliso oli luopunut Kiinan kansalaisuudesta ja läpäissyt turvallisuusselvityksen omaan työhönsä liittyen.
 
Kiinalaisnaisista aika moni on suomalaisia valkoisempi, ruskettuminen ei todellakaan ole muotia.
42-vuotias kiinanlaisnainen, jonkinlainen Kiinan @Echo siis?


Tekoälyn näkemys
Kysymys: Should it be acceptable to call people from East Asia as yellow people?

ChatGTP: It is not acceptable to refer to people from East Asia as "yellow people." This term is racist and dehumanizing. It is important to use respectful and inclusive language when referring to people from different cultures and ethnicities. It is always better to use specific terms that accurately describe a person's ethnicity or origin.
Taas on kilo talkkia naamassa - iho saattaa olla oikeasti jopa ruskea, silmissä on teipit jotta näyttäisi länsimaisilta silmiltä (tästä en tykkää yhtään että omaa etnisyyttä hävetään!), nenussa on metri narua/sierain ja leuka on erottuvampi teippien avulla!

Hah! Alan olla jo asiantuntija tässä hommassa!🥳😉😁
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Taas on kilo talkkia naamassa - iho saattaa olla oikeasti jopa ruskea, silmissä on teipit jotta näyttäisi länsimaisilta silmiltä (tästä en tykkää yhtään että omaa etnisyyttä hävetään!), nenussa on metri narua/sierain ja leuka on erottuvampi teippien avulla!

Hah! Alan olla jo asiantuntija tässä hommassa!
No et ole, meikattu toki on, mutta niin on aika moni suomalaisnainenkin. Tuo kuvan henkilö on kiinalainen näyttelija Fan Bingbing, joka on pärjännyt aika hyvin, sai 127 miljoonan dollarin mätkyt verojen kiertelystä. Häntä kuvataan päivittäin, eikä naruja tarvita.
 
@m1es

tässä vielä otokset oikeata kiinalaista ihonväriä:
😬



Laitetaan tasapuolisuuden nimissä myös miespuolinen meikkaaja ja hänen muuttunut ihonväri:

 
@m1es

tässä vielä otokset oikeata kiinalaista ihonväriä:



Laitetaan tasapuolisuuden nimissä myös miespuolinen meikkaaja ja hänen muuttunut ihonväri:

Jaksat aina linkkailla noita samoja videoita. Pitäsiköhän minun ryhtyä laittamaan videoita fitnessnaisten piikityksistä ja pillereistä, kaikkihan te niitä käytätte?
Käy joskus oikeasti siellä Aasiassa ja hämmästy. Muista paheksua suomalaisnaisia, jotka käyttävät ruskettavia tai värillistä päivävoidetta.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
No et ole, meikattu toki on, mutta niin on aika moni suomalaisnainenkin. Tuo kuvan henkilö on kiinalainen näyttelija Fan Bingbing, joka on pärjännyt aika hyvin, sai 127 miljoonan dollarin mätkyt verojen kiertelystä. Häntä kuvataan päivittäin, eikä naruja tarvita.
Kyllä hän ruskeampi-ihoinen on:
(löytyy varmasti muitakin vidioita)

 
Jaksat aina linkkailla noita samoja videoita. Pitäsiköhän minun ryhtyä laittamaan videoita fitnessnaisten piikityksistä ja pillereistä, kaikkihan te niitä käytätte?
Käy joskus oikeasti siellä Aasiassa ja hämmästy. Muista paheksua suomalaisnaisia, jotka käyttävät ruskettavia tai värillistä päivävoidetta.
Olen seurannut tätä ilmiötä jo ennen kun tiesin sinun fanittavan ”oravia”. Meillä on perheessä yksi melko taitava meikkaaja ja animeharrastaja. Työskentelee/opiskelee muotialaa.

Myös fanittamasi popparit ovat melko ruskeaihoisia.😁 Videoita löytyy YT:sta.
Sori jos paljastin jotakin mitä ei olis pitänyt.😁
 
Olen seurannut tätä ilmiötä jo ennen kun tiesin sinun fanittavan ”oravia”. Meillä on perheessä yksi melko taitava meikkaaja ja animeharrastaja. Työskentelee/opiskelee muotialaa.

Myös fanittamasi popparit ovat melko ruskeaihoisia. Videoita löytyy YT:sta.
Sori jos paljastin jotakin mitä ei olis pitänyt.
Tottakai minä tuon tiedän. Itäaasialaisiin kauneusihanteisiin on jo vuosisatoja kuulunut näyttää mahdollisimman vaalealta. Mutta ei sen takia, että näyttäisivät eurooppalaisilta, vaan siksi etteivät näyttäisi ulkotyöhön joutuneilta köyhiltä.
Mutta kerrohan nyt, miksi ihon vaaleammaksi meikkaaminen on mielestäsi jotenkin väärempää kuin sen meikkaaminen tummemmaksi?
Itsestään huolehtiva japanilainen tai korealainen käyttää aurinkosuojaa myös pilvisellä säällä....
 
Kasvuhormoneilla "kauneutta" ja omituisen ruskea iho...
On niin outoa, että jotkut länsimaiset valkoihoiset yrittävät kaikin keinoin näyttää ruskeilta ja ruskeat kiinalaiset yrittävät kaikin keinoin näyttää valkoisilta.
Vielä kun pistää länsimaisen poikkikselle valkoisen paidan ja kiinalaisen poikkikselle mustan paidan niin tulee iso sotku!🤣
 
On niin outoa, että jotkut länsimaiset valkoihoiset yrittävät kaikin keinoin näyttää ruskeilta ja ruskeat kiinalaiset yrittävät kaikin keinoin näyttää valkoisilta.
Vielä kun pistää länsimaisen poikkikselle valkoisen paidan ja kiinalaisen poikkikselle mustan paidan niin tulee iso sotku!
Oletko sinä joskus käynyt solariumissa? Tai käyttänyt ihoasi värillisempää meikkiä?
 
Tottakai minä tuon tiedän. Itäaasialaisiin kauneusihanteisiin on jo vuosisatoja kuulunut näyttää mahdollisimman vaalealta. Mutta ei sen takia, että näyttäisivät eurooppalaisilta, vaan siksi etteivät näyttäisi ulkotyöhön joutuneilta köyhiltä.
Mutta kerrohan nyt, miksi ihon vaaleammaksi meikkaaminen on mielestäsi jotenkin väärempää kuin sen meikkaaminen tummemmaksi?
Itsestään huolehtiva japanilainen tai korealainen käyttää aurinkosuojaa myös pilvisellä säällä....
En pidä sitä millään tavalla vääränä. Se on vain outoa ja kyllä minä ymmärrän tuon ruskean ihon ”kiron”.
Mutta, olisi niin hienoa, että jokainen arvostaisi edes niitä omia etnisiä piirteitä, että emme kaikki näyttäisi samalta. Tuntuu pahalta, että joku häpeää omaa ihonväriään.

Esim. Hollywood tms. on järkyttävää touhua! Kaikilla paikat, huulista-peräreikään turvoksissa, eikä uniikkeja piirteitä juurikaan ole. Kauneusleikkaukset ovat lisääntyneet myös Kaukoidässä!:( Onneksi he näyttävät sentään maltillisilta leikkauksineen….(toistaiseksi?)
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Oletko sinä joskus käynyt solariumissa? Tai käyttänyt ihoasi värillisempää meikkiä?
Kerran kävin kokeilemassa Itiksen uimahallissa solariumia uimaan mennessä, ihan vain, että tiedän miltä se tuntuu - utelias kun olen.
Alku oli lupaava, aloitin reissuni menemällä miesten pukkariin, olin erittäin tervetullut pappojen seuraan, mutta etsin silti sen naisten pukkarin.😁
Ei tullut mielestäni mitään eroa ihoon vaikka makasin siellä jotakin 15 min.

Olen tehnyt joitain meikkikokeiluja, että käytin tummaa puuteria. En makaa auringossa, mutta otan sen verran että saan d-vitskut. Olen iholtani talvisin valkoinen ja kesäisin tumma.
 
En pidä sitä millään tavalla vääränä. Se on vain outoa ja kyllä minä ymmärrän tuon ruskean ihon ”kiron”.
Mutta, olisi niin hienoa, että jokainen arvostaisi edes niitä omia etnisiä piirteitä, että emme kaikki näyttäisi samalta. Tuntuu pahalta, että joku häpeää omaa ihonväriään.

Esim. Hollywood tms. on järkyttävää touhua! Kaikilla paikat, huulista-peräreikään turvoksissa, eikä uniikkeja piirteitä juurikaan ole. Kauneusleikkaukset ovat lisääntyneet myös Kaukoidässä! Onneksi he näyttävät sentään maltillisilta leikkauksineen….(toistaiseksi?)
Edelleenkin kuvittelet meistä liikoja eurooppalaisina. Eivät itä-aasialaiset halua meiltä näyttää. He haluavat näyttää perinteisesti kauniilta. Kerroin tästä jo toisessa ketjussa ja mainitsin sinutkin.
 
Kerran kävin kokeilemassa Itiksen uimahallissa solariumia uimaan mennessä, ihan vain, että tiedän miltä se tuntuu - utelias kun olen.
Alku oli lupaava, aloitin reissuni menemällä miesten pukkariin, olin erittäin tervetullut pappojen seuraan, mutta etsin silti sen naisten pukkarin.
Ei tullut mielestäni mitään eroa ihoon vaikka makasin siellä jotakin 15 min.

Olen tehnyt joitain meikkikokeiluja, että käytin tummaa puuteria. En makaa auringossa, mutta otan sen verran että saan d-vitskut. Olen iholtani talvisin valkoinen ja kesäisin tumma.
Rehellinen vastaus, hyvä. Minun vaimoni on huomattavan vaaleaihoinen, ei ota koskaan aurinkoa ja pyrkii suojaamaan ihonsa vaatteilla. Lähes mustat hiukset. Pysyy siis silmilleni sopivana. 🤩
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Edelleenkin kuvittelet meistä liikoja eurooppalaisina. Eivät itä-aasialaiset halua meiltä näyttää. He haluavat näyttää perinteisesti kauniilta. Kerroin tästä jo toisessa ketjussa ja mainitsin sinutkin.
Perinteisesti kaunis….joopa joo, meinaatko, että heillä oli ennen vanhaan silmäteippejä ja nenänarua kaupan joka kulmalla?🙄
Että ennen vanhaan oli tuollaiset näkyvät silmäluomet? Ei ollut! Kyllä ne silmät olivat söpöt viirut ilman näkyvää silmäluomea.

Japanissa geishoilla oli valkoinen iho ja söpöt viirusilmät.


 

Onko tämä nyt sitä rasismia ja etnistä profilointia?
Jos tämä olisi tapahtunut vihervasemmiston ministerin avustajalle, kyseessä olisi varmasti ollut rasismi ja etninen profilointi. Nyt siihen ei tarvitse reagoida, kun kyseessä on vääränlainen ministeri.

Mutta siis, ihan perusteltu päätös, niin ikävää kuin se onkin.
 
En pidä sitä millään tavalla vääränä. Se on vain outoa ja kyllä minä ymmärrän tuon ruskean ihon ”kiron”.
Mutta, olisi niin hienoa, että jokainen arvostaisi edes niitä omia etnisiä piirteitä, että emme kaikki näyttäisi samalta. Tuntuu pahalta, että joku häpeää omaa ihonväriään.

Esim. Hollywood tms. on järkyttävää touhua! Kaikilla paikat, huulista-peräreikään turvoksissa, eikä uniikkeja piirteitä juurikaan ole. Kauneusleikkaukset ovat lisääntyneet myös Kaukoidässä! Onneksi he näyttävät sentään maltillisilta leikkauksineen….(toistaiseksi?)
(pahimpia on ne hampaat mitä ne laitattaa itseleen. En tiedä mitään kamalampaa.)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä