Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei varmastikaan Mango. Mutta jos laskee yhteen G:n tilanteen sydänsurut, Käärijä-surut, Kris-Bojan fanien asettaman vastakkainasettelusurut ja semmoiset surut mitkä tapahtuu kulisseissa joita me ei edes tiedetä.. niin onhan siinä kuormaa yhden miehen hartioille.

Kuten joku aiemmin sanoi niin ihan kevyin perustein ei lähdetä IG:tä jolla satojatuhansia seuraajia poistamaan..

Toki toivon että kyseessä vaan pikkuflunssa ja ääni maassa.
 
vierailija
Ei ammattilaiset jätä keikkoja tekemättä sydänsurujen vuoksi. Ei Jerellä ole mitään tekemistä tämän kanssa. En usko.

Mango
Itsekin olen eilisestä jo rauhoittunut, mutta silti mietin, että tässä voi olla monien tekijöiden summa, johon liittyy alkoholi. Tai se, että liialla alkoholilla on yritetty tuskaa lievittää/huolia saada pois mielestä. Toivottavasti vain flunssa. Ja todellakin kaikkein vähiten toivon, että Jerellä olisi joku rooli asiassa.

Sipriina
 
vierailija
Voi miten ihana tuo SUOMI! -huuto kesken biisin 😍❤🇫🇮 Miten voikin lämmintä mieltä.

Minäkään en ajatellut että B:n väsymys, apeus, sairaalaan aiemmin joutuminen ja siitä ehkä jatkunut voimattomuus tms johtuisi K:sta. Olen aika satavarma että keikkojen perumiseen johtaneet terveydelliset syyt = B:n vointi mutta se UK:n jälkeinen osin fyysinen retkahdus ja samaan aikaan tapahtunut Reko-katastrofi ja some-lynkkaus, B:n oman somen sulku linkittyvät kyllä mun mielessä yhteen. Toivon että K on B:lle edelleen voimavara ja että viestit vaihtuu. K myös yritti piristää mun tulkinnan mukaan vielä viime viikolla kielipostauksella, joka saman tien lähti jakoon B:ltä.

Se on kyllä totta että koko K-tunnemylläkkä on siellä taustalla ollut myös järkyttämässä B:n maailman perusteita jos me mitään ollaan tulkittu oikein. Ja ylipäätään viisut on ihan hemmetinmoinen rääkki. Jokaisella tulee jostain raja vastaan ja tuon isähahmona savustus ja kaikki ruma somessa kaatoi tai huojuttaa nyt ainakin hetkellisesti. Näin mä tulkitsen.

🌙💜 (kahvitauolla tai mikä lie tauko tämä nyt olisi)
 
vierailija
Tuli tästä muuten mieleen, että taisi olla tämä sama Twitter-käyttäjä, joka pääsi JO:n viime keikan jälkeen juttelemaan Bojanin kanssa. Hänellä oli päällään Käärijän CCC-paita, ja Bojan oli huomannut asian ja sanonut, että hänellä on sama paita kotona mutta hihattomana. :) En huomannut, että kukaan olisi tästä vielä täällä tai vauvalla maininnut, mutta en enää ehdi kovin tiiviisti seurata näitä palstoja.
 
vierailija
On siinä stressitekijöitä, etenkin jos on taipuvainen ahdistukseen tms. Muistaako kukaan mikä se oli se haastattelu, missä Nace sanoi Bojanin olleen ekalla viisuviikolla vähemmän ahdistunut kuin pitkään aikaan? Siitä oli eilen ainakin vauvalla juttua, mutta multa meni ohi että mikä oli lähde.

Mulla on aina ollut taipumusta hyppkondriaan (luulosairaus), ja itsellä se on selvästi yhteydessä ahdistuneisuuteen. Aina kun on enemmän stressiä tai huolta elämässä, myös nuo pelot lisääntyvät. Vaikka olen aikuinen ja tiedän, ettei ole mitään järkisyytä pelätä kuolemantautia tms. 😂 On muuten todella raskas vaiva, ja on kestänyt kauan päästä edes näin hyvin kärryille sen, tai ylipäätään ahdistusoireiden, kanssa.

Äh, tuntuu ettei pitäis pohtia toisen mielenlaatuun ja terveydentilaan liittyviä tekijöitä, ja kuitenkin on houkutus tehdä niin. Onneksi tuskin kukaan Bojanin lähipiiristä käy täällä lukemassa. 🤪

Päätin muuten nyt alkaa allekirjoittaa minäkin, laitan nimeksi vaikka Emma. Olen se yksi niistä äiti-ihmisistä, joka en kyllä todellakaan halua mitenkään erityisesti korostaa äitiyttäni, mutta omat lapset on niin pieniä vielä, että elämä pyörii pitkälti heidän ympärillään. Siksi usein tännekin pakenen, hehe.

-Emma
 
vierailija
Tuli tästä muuten mieleen, että taisi olla tämä sama Twitter-käyttäjä, joka pääsi JO:n viime keikan jälkeen juttelemaan Bojanin kanssa. Hänellä oli päällään Käärijän CCC-paita, ja Bojan oli huomannut asian ja sanonut, että hänellä on sama paita kotona mutta hihattomana. En huomannut, että kukaan olisi tästä vielä täällä tai vauvalla maininnut, mutta en enää ehdi kovin tiiviisti seurata näitä palstoja.
Eikös tuo Anja ole yksi JokerOutSubsin vetäjistä? Se palvelu on kyllä yksi somen JO helmistä meille ulkkareille.
 
vierailija
Tuo Suomi-huuto tuo minulle mieleen sen mitä olen aiemminkin naureskellut, ettö Jereltä tulee päässä olevat jutut suusta ulos ilman juuri mitään suodatusta ja Bojanilla taas on muuten hyvä harkinta, mutta kaikki Käärijä-aiheinen saa aikaan vähän sana ilmiön. :)

- Joymuffin
 
vierailija
Eikös tuo Anja ole yksi JokerOutSubsin vetäjistä? Se palvelu on kyllä yksi somen JO helmistä meille ulkkareille.
On joo, Jokeritkin taitavat arvostaa heidään vapaaehtoistyötään. Täältä löytyikin raporttia: https://twitter.com/kurooscoffee/status/1685075236054585344

"-He also saw my Käärijä T-shirt and said "I've got one just like that just without sleeves "
Kyllä se K vaan joka paikassa muistuttaa olemassaolostaan. :)
 
vierailija
On siinä stressitekijöitä, etenkin jos on taipuvainen ahdistukseen tms. Muistaako kukaan mikä se oli se haastattelu, missä Nace sanoi Bojanin olleen ekalla viisuviikolla vähemmän ahdistunut kuin pitkään aikaan? Siitä oli eilen ainakin vauvalla juttua, mutta multa meni ohi että mikä oli lähde.

Mulla on aina ollut taipumusta hyppkondriaan (luulosairaus), ja itsellä se on selvästi yhteydessä ahdistuneisuuteen. Aina kun on enemmän stressiä tai huolta elämässä, myös nuo pelot lisääntyvät. Vaikka olen aikuinen ja tiedän, ettei ole mitään järkisyytä pelätä kuolemantautia tms. On muuten todella raskas vaiva, ja on kestänyt kauan päästä edes näin hyvin kärryille sen, tai ylipäätään ahdistusoireiden, kanssa.

Äh, tuntuu ettei pitäis pohtia toisen mielenlaatuun ja terveydentilaan liittyviä tekijöitä, ja kuitenkin on houkutus tehdä niin. Onneksi tuskin kukaan Bojanin lähipiiristä käy täällä lukemassa.

Päätin muuten nyt alkaa allekirjoittaa minäkin, laitan nimeksi vaikka Emma. Olen se yksi niistä äiti-ihmisistä, joka en kyllä todellakaan halua mitenkään erityisesti korostaa äitiyttäni, mutta omat lapset on niin pieniä vielä, että elämä pyörii pitkälti heidän ympärillään. Siksi usein tännekin pakenen, hehe.

-Emma
Tervetuloa Emma "hytistä" tälle puolen! Tämä on just täydellinen kupla ja pakopaikka muusta elämästä 😁❤

Mä ainakin kiinnitin huomiota siihen videoon mistä mainitsit ja kirjoitin siitä, se tosiaan iski mulle aika selkeänä palapelin palasena B:n luonteenlaadusta ja ahdistustaipumuksesta yms. sekä K:n merkityksestä myös hänelle viisuissa henkisenä tukena. Yhdistettynä siihen hypokondria-kommenttiin toisessa haastattelussa piirtyy mulle samanlainen kuva kuin mitä sinä kuvasit tuossa. Jotenkin ajattelen että takes one to know one... mulla on itsellä niin paljon tuota ahdistustaipumusta herkkänä ihmisenä, joka on kuitenkin niin sosiaalinen / vaikuttaa ekstrovertilta, että suurin osa menee lankaan. Niin, kuulostaa myös eräältä slovenialaiselta popparirokkatilta aika lailla...

Koitan etsiä sen linkin sulle jos joku muu ei ehdi ensin. Palaan asiaan!

T. 🌙💜
 
vierailija
Ja vielä että B oli siis bongannut yleisesöstä jonkun suomalaisen ehkä kyltistä tai sitten ne laittaa niitä lippuja taustakuvaksi kännykkään ja näyttää niitä. Ei siis liittynyt Anjaan JO subista tuo huuto vaikka oli hänellä kivasti tuo CCC paita päällään. ❤💚
 
vierailija
Tervetuloa Emma "hytistä" tälle puolen! Tämä on just täydellinen kupla ja pakopaikka muusta elämästä

Mä ainakin kiinnitin huomiota siihen videoon mistä mainitsit ja kirjoitin siitä, se tosiaan iski mulle aika selkeänä palapelin palasena B:n luonteenlaadusta ja ahdistustaipumuksesta yms. sekä K:n merkityksestä myös hänelle viisuissa henkisenä tukena. Yhdistettynä siihen hypokondria-kommenttiin toisessa haastattelussa piirtyy mulle samanlainen kuva kuin mitä sinä kuvasit tuossa. Jotenkin ajattelen että takes one to know one... mulla on itsellä niin paljon tuota ahdistustaipumusta herkkänä ihmisenä, joka on kuitenkin niin sosiaalinen / vaikuttaa ekstrovertilta, että suurin osa menee lankaan. Niin, kuulostaa myös eräältä slovenialaiselta popparirokkatilta aika lailla...

Koitan etsiä sen linkin sulle jos joku muu ei ehdi ensin. Palaan asiaan!

T.
Kiitos ihana! Ja kyllä, ihan kuin puhuisit minustakin. ☺

-Emma
 
vierailija
Tarkoitin sitä, kun joku spekuloi että Jere olisi ilmoittanut, ettei tule Sloveniaan ja siitä Bojci olisi romahtanut.
Paljon kyllä on heille tapahtunut parissa kuukaudessa.
Lähetän paljon energiaa heille ❤

Mango
 
vierailija
Asiasta toiseen. Oli puhe joku aika sitten korttien tai kirjeiden lähettämisestä etanapostina Bojanille. Jos joku on laittamassa, niin mikähän on osoite. Oletan luottavaisena, että menisivät perille pelkällä nimellä ja Ljubljanalla. 💌
 
vierailija
Ihana video, ja täytyy todeta, ettei B tuossa vaiheessa, eli viime perjantaina kyllä vaikuta mitenkään erityisen väsyneeltä. Ja tuohon lisäksi se Joker Out Subsin tyypin raportti backstagelta, senkään perusteella ei vaikuttanut B pahasti masentuneelta. Että ehkä tilanne ei nyt kuitenkaan ole ihan niin vakava kuin me täällä pelätään. Se lauantain keikan selkeä väsymys saattoi johtua enimmäkseen vaikka siitä, että oli just tulossa kipeeksi, ja nyt ehkä joku tavallista pahempi flunssa päällä. Toki muutoin varmaan alavireinen fiilis G-keissin ja muun vuoksi, ja ylimääräistä väsymystä mahdollisesti valvomisesta johtuen, mutta ehkä nyt ei mitään romahdusta ole kuitenkaan. Eikä sellaista tuntumaa ollut energiamammallekaan tullut. Näillä perusteilla yritän tässä näin itseäni maadoitella...

-ruusuristeilija
 
vierailija
Mä yllättyisin, jos sieltä tulis muuta kuin ystävyyttä/kaveruutta. Ois varnaan Bojaninki toive, että shippaus loppuis joka paikassa. Hän varmasti haluais olla ennemmin vakavasti otettava muusikko kuin teinien ja mammojen shippauksen kohde.
Eihän nämä kaksi poissulje mitenkään toisiaan. Monia ’vakavasti otettavia’ muusikoita (oikeasti varmaan lähes kaikille löytyy shippaajia) shipataan, eikä se heidän loistoaan himmennä lainkaan. Bojan ei myöskään ole ilmaissut shippauksen haittaavan, pikemminkin hän itse vetää K- ja Suomi-yhteyksiä jatkuvasti esiin fanien tapaamisissa, keikoilla ja haastatteluissa. Samoin K, joka tykkäilee esimerkiksi käärijan-fanitaiteesta ahkerasti.
 
vierailija
Jatkan vielä. Kun täällä on paljon pohdittu sitä ajatusta, että K/J ei välttämättä tiedosta/ymmärrä/halua ymmärtää omia tunteitaan ja tilannettaan, niin reflektoin tätä vähän oman elämän kokemuksella.

Ajattelen itse, että identiteetti on tarina, jota ihminen kertoo itselleen ja muille. Ihmisellä voi esimerkiksi olla vahva heteron identiteetti, vaikka olisi oikeasti jotain ihan muuta. Been there, done that. Mä olen yläasteikäisestä saakka tiennyt, että kiinnostun eri sukupuolista, ehkä pääasiassa omastani. Mutta siitä huolimatta mielsin itseni todella pitkään heteroksi. Tai sitten ajattelin että joo joo, tiedän, että olen bi tai pan tai jotain sinne päin, mutta sitä ikään kuin "ei lasketa". Normit olivat niin vahvoja, että en yksinkertaisesti osannut sovittaa itseeni sitä mielikuvaa, että voisin esimerkiksi olla vakiintuneessa parisuhteessa samaa sukupuolta olevan ihmisen kanssa. Ja minulla raja meni siis juuri siinä, parisuhteessa ja perheen perustamisessa. Ihastumiset eivät olleet ongelma, joku kevyt säätö tai edes seksi ei olisi ollut ongelma, mutta parisuhteesta mulla oli joku sellainen sisäinen malli, että siinä heterosuhde olisi ainoa vaihtoehto. Olen kuullut vastaavaa tarinaa ja kokemusta todella monilta muilta, ja se miksi näin on, on johtunut varmasti suurimmalta osin representaation puutteesta. Vasta ihan viime aikoina seksuaalivähemmistöjä on alettu esimerkiksi mediassa ja fiktiossa esittää arkipäiväisessä valossa, ilman että esim. lehtijutun aihe tai fiktiivisen tarinan juoni pyörii itsessään sen suuntautumisen ja siihen liittyvän "toiseuden" ympärillä. Mutta edelleen, jos ajatellaan vaikka perheen perustamista, niin tilanne on se, että miehille sitä representaatiota on yhä tarjolla paljon vähemmän kuin naisille. Eli jos haaveilee sellaisesta taviselämästä johon kuuluu kumppani, lapsia ja yhteinen koti, niin erityisesti miehenä voi olla todella vaikea sovittaa tuohon yhtälöön sitä ajatusta, että kumppani olisikin jotain muuta kuin nainen.

Minulla tarvittiin sitten lopulta ensin yksi paperilla täydellinen mutta käytännössä toimimaton heterosuhde, ja siihen perään todella vahva samaa sukupuolta olevaan ystävään ihastuminen, ennen kuin oma ymmärrykseni itsestäni selkiytyi. Tässä jälkimmäisessä ystävyyssuhteessa meillä oli paljon samankaltaista dynamiikkaa kuin K:lla ja B:lla, ja tiedostan että tää on myös itselläni yksi syy, miksi K:n ja B:n tarina resonoi minuun niin paljon. En ole nykyään tän ihmisen kanssa aktiivisesti tekemisissä, mutta joskus satunnaisesti kun nähdään, meidän välillä on edelleen aina silloin tällöin välähtänyt jotain samankaltaista intensiteettiä kuin silloin joskus. En ole enää vuosiin ollut häneen aktiivisesti ihastunut, mutta koen, että joku puoli musta rakastaa häntä nyt ja aina. Sellainen ei vaan häviä mihinkään.

Stella
Hear hear! ❤ Allekirjoitan täysin! Juuri tuo representaation puute on ollut myös itselläni varmasti yksi tekijö, että havahduin omaan heräämiseeni vasta 30 vuotiaana. Muu kuin heterous ei vain yksinkertaisesti ollut vaihtoehto. Kaikki populaarikulttuurissa esitetty homomalli on myös ollut olla, joko se tyttökaveriporukan hassu (kiintiö)homokaveri tai onneton/täyttymätön homorakkaus joka aina päättyy surkeasti ja johon liittyy vahvasti myös väkivalta. Ja vaikka yhtä lailla LGB on saanut kamppailla saadakseen tilaa julkisessa keskustelussa ja yhteiskunnassa niin voin vain kuvitella miten paljon vaikeampaa miehillä on ollut ja on edelleen. Naisten välinen julkinen (platoninen) läheisyys ja hellyys on ollut paljon hyväksyttävämpää.
Ja vaikka luojan kiitos tää sukupuolen ja seksuaalisuuden moninaisuus näkyy jo paljon paremmin meidän yhteiskunnassa, populaarikulttuurissa ja mediasaa yleisesti niin paljon on vielä tekemistä ja se oman päänsisäinen tekeminen ei ole välttämättä sieltä helpommasta päästä.

Senpä vuoksi on ihan mahtavaa, että täällä puutarhassa myös se moninaisuus näkyy. Ja että K&B fanitus ei katso ikää, sukupuolta, perhestatusta tai seksuaalista suuntautumista.❣

Ailakki
 
vierailija
Mä yllättyisin, jos sieltä tulis muuta kuin ystävyyttä/kaveruutta. Ois varnaan Bojaninki toive, että shippaus loppuis joka paikassa. Hän varmasti haluais olla ennemmin vakavasti otettava muusikko kuin teinien ja mammojen shippauksen kohde.
Minusta tämä viba ei mätsää esim. sen kielivideon postaamiseen. :)

Ja vöitän että Bojania kiinnostaa eniten tällä hetkellä se, että häneen kohdistuva palaute ja kommunikaatio on ystävällismielistä eikä mitään kiusaamista...

(MRS =3)
 

Yhteistyössä