Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tarotar, kiitos! Osaatko spekuloida mistä Janin iso muutos voisi johtua? Voisiko esim. olla rakastunut omassa elämässään ja yhtäkkiä onkin enemmän sympatiaa Boitsulle?

- Joymuffin
Voihan sekin olla mahdollista, mutta yleensä kortit edustaa jatkumoa. Eli kun edelliset kortit edusti riitelyä tiimin sisällä ja aftermath kortti olikin tuollainen pehmeämpi Lähetti niin voi tarkoittaa myös vaan sitäkin että ovat saaneet ns puhdistettua ilmaa keskenään 🔮
 
vierailija
Voi eiiii, Jure mitä sä tiedät :D en tiiä oonko ainoa, mutta mä olen ainakin olevinaan havainnu Janissa myös ton jonkulaisen pehmentymisen? ainaki vaikuttaisi olevan enemmän rento ja että olisi enemmän huumorintajua kun aiemmin pidin häntä vähän pelottavana xD kiitokset taas tarottarelle ❤
 
vierailija
Musta on alkanut tuntua, että hiljaisuus tuleekin J:n puolelta, vaikka alkuun olin itsekin sitä mieltä että se oli B:n toiveesta. Olen alkanut myös pelätä, että J:lle on käymässä kuten Roope Salminen varoitteli kolme käännekohtaa haastattelussa, eli kuuluisuus alkaa nousta päähän. Toivon olevani väärässä.
😮 olin jo unohtanut tuon. Mutta oikeasti "päähän nousemisesta" täytyy erottaa ihan pelkkä tajuton päiväaikataulu ja paine ja siitä aiheutuva vaikutelma, että - ylimielinen, kun ei vastaile niinkuin ennen
 
vierailija
Kiitos kaikille vastauksista ja vertaistuesta. Olette ihania. Olin nuorena aika villi, menevä ja kokeilunhaluinen. Yliopisto kavereiden kanssa tuli bailattua aika ahkerasti. En voi sille mitään, mutta Bojan aiheuttaa minussa takaumia. Ehkä se sitten helpottaa siitä ajan kanssa. Mietin vaan, että laukaisiko B&K minussa kriisin vai olisiko se tullut muutenkin. T: se 3 lapsen äiti
Ymmärrän mitä sanot, MUTTA toisaalta sulla on maailman tärkein eli perhe. Ja sitä noilla nuorilla jokereilla ei ole ja sen joskus hekin haluaisivat sanojensa mukaan. Jälkikäteen kun miettii niin lapset kasvaa tosi nopsaan ja tulee aika kun haluaisikin niiden vielä olevan pieniä. Elämäänsä ei voi peruuttaa, mutta aina voi keksiä piristystä siihen, eli alkaa elämään. Itse aloin tänä kesänä käymään festareilla, vaikka olen aiemmin pitänyt niitä vain nuorten juttuna. Voi että siellä oli mukavaa ja ihan kaiken ikäisiä oli kyllä yleisössä. Nuoruus oli ihanaa, mutta tosiaan nykynuorilla on valtavat paineet monessa mielessä, joten en kyllä haluaisi olla taas 2-kymppinen.
 
vierailija
Vauvalla oli se pätkä, missä Nace makaa maassa ja Kris soittaa kitaraa hänen päällään. Jan tulee siihen vähän myöhemmin. Anteeksi jo etukäteen, mutta näiden poikien sormet. Miten tehokasta toimintaa.🙈 Olen katsonut videon nyt 10 kertaa putkeen. Nace ja Kris sopivat hyvin yhteen, tuovat jotenkin toistensa parhaimmat puolet esiin tuolla lavalla. Kris oikein loistaa Nacen parina. Jos jotain saisin vielä muuttaa Jokereiden show’ssa, niin Janille joku oma mystisen eroottinen soolo hetki kitaran kanssa, toki katsojien iät huomioiden.😘
 
vierailija
Jesse on söpö. Kris on söpö mutta jotenkin karismaton ja mitäänsanomaton minusta. Jure on tosi aliarvostettu,, söpö ja vaikuttaa symppikseltä. Jan ja Nace eivät minuun vetoa ollenkaan.
Semmonen pieni merkityksetön tieto, että Jesse käveli randomisti kaupungilla ohi kun seisoskelin kadunkulmassa, niin läheltä 20 cm päästä, että haistoin, että sillä oli hyvää hajuvettä 🤯🤯🤯I
 
vierailija
Tulikin yllättäen omaa aikaa niin ehdin tekemään kakkososan Jokereiden luennasta jo näin nopeasti

> Aloitin taas luennan nostamalla kummankin henkilökohtaisen kortin. Jurelle tuli Maljojen 8. "If the Eight of Cups appears in a Tarot spread as a person, that means this person is wise beyond their years. This might surprise you at first - behind their normal facade, they may have a lot of wisdom to share. Eight of Cups as a person represents someone who doesn’t put too much weight on fashion or anything they wear. They may choose what to wear in an almost philosophical way, but at the same time, they don’t take fashion too seriously."

Janille tuli Kolikkojen 3. "If the Three of Pentacles appears in a Tarot spread as a person, that means this person loves the social aspect of teamwork. They have a subtle but effective 'power' which promotes peacefulness. Because they are both patient and friendly, the people find it easy to get along with them. This person doesn’t have an ego, they’re not pushy, but their enthusiasm is infectious."

> Seuraavaksi oli kummankin henkilökohtaiset välit Bojanin kanssa. Jurelle tuli Sauvojen 2. Tämä kortti edustaa tilannetta, joka pitkään junnasi paikoillaan, mutta nyt tilanne on nopeasti muuttunut ja kehittynyt parempaan suuntaan ja jatkaa edelleen etenemistään. Eli Juren näkökulmasta hänen ja Bojanin välit pysyi tosi kauan tietyllä tasolla, mutta nyt lyhyessä ajassa tilanne onkin muuttunut parempaan / läheisemmäksi.

Janille tuli Tähti kortti. "When it comes to friendship, The Star speaks to vitality. No matter how long you have been friends, there is still room to grow. There are new adventures on the horizon and new levels of trust to reach with one another. Development should always be a goal." Joten molempien pitäisi tässä ystävyydessä jatkaa väliensä kehittämistä, eikä vain olettaa välien pysyvän ennallaan ilman vaivannäköä. Ehkä he eivät kiireiden takia ole ehtineet huolehtia ystävyydestään tarpeeksi ja tämä vaivaa Janin mieltä?

> Sitten nostin kortit molempien väleistä Jeren kanssa. Jurelle tuli Miekkojen Ässä, eli sama kortti mikä Krisille tuli käänteisenä. Joten kun Krisistä tuntui, että Jere oli hänelle too much, Jure sen sijaan näyttäisi ajattelevan Jerestä todella positiivisesti ja hänellä oli Jureen myönteinen vaikutus. "Ace of Swords means that this person is feeling great about you. You are an inspiration to them. After meeting you, they had a real breakthrough on how they want to live their life. Additionally, they also find you a very easy person to talk to."

Janille tuli Kohtuus kortti, minkä avainsanoja on tasapaino, harmonia. "What you lack they have and vice versa; you complement each other." Eli kaikista eroavaisuuksista huolimatta Janin näkemys Jerestä oli positiivinen, kunnioittava ja hän näki erot heidän välillään kiinnostavina ja kehittävinä. Tämä ei kuitenkaan ole erityisen läheinen tai kaverillinen kortti vaan enemmän persoonaton. Eli kun kaikkien Jokereiden kortteja Jereä kohtaan katsoo yhdessä niin sanoisin, että Nacella ja Jurella on selkeästi parhaimmat ja kaverillisimmat välit Jeren kanssa. Janilla on enemmän kunnioittava kollega - välit ja Krisistä tuli välinpitämättömin fiilis Jereä kohtaan.

> Seuraavaksi kysyin miten kumpikin näki tämän kevään Bojanin ja Jeren suhteen, sivustaseuraajina. Jurelle tuli ensimmäiseksi Kohtalonpyörä, mikä oli tässä yhteydessä vähän yllättävä koska kortti edustaa sitä, että asiat tapahtuvat niinkuin niiden kuuluukin tapahtua, "onni onnettomuudessa", isoja yllätyksiä ilman että niitä on osannut edes odottaa.
Koska kortti on itsekseen tämän kysymyksen kohdalla vähän outo, nostin jatko-kortin, mikä oli Kolikkojen Kuningas, joka edustaa erittäin suojelevaa henkilöä. "Generous, dependable and protective person. He is demonstrative of his love through action instead of words."

Joten kun nämä kortit yhdistää ja peilaa kysymykseen oletan sen tarkoittavan, että Jure on Kohtalonpyörän mukaisesti saanut vahingossa tietää jotain mikä liittyy Bojaniin ja Jereen. Ja sitten Kolikkojen Kuningas edustaa sitä, että hän on ollut hyvin suojeleva tätä jotain yllättävää asiaa kohtaan, osoittanut tukensa nimenomaan teoilla eikä niinkään sanoilla. Itseasiassa nämä kortit myös yhdistyy tuohon Juren ja Bojanin välejä kuvaavaan korttiin, Sauvojen 2, jossa nousi esiin että heidän välit on lyhyen ajan sisällä kehittyny läheisimmäksi kuin ennen. Kun Nacelle tuli se kortti, että hän oli oma-aloitteisesti yrittänyt keskustella Bojanin kanssa, Kohtalonpyörä nimenomaan edustaa yllätystä, ei suunniteltua asiaa. Eli Bojan ei ole vaikka avautunut oma-aloitteisesti mistään vaan jotain on tullut Juren tietoisuuteen täysin vahingossa, sattuman kautta.

Janille tuli ensimmäiseksi Sauvojen 5. "With the Five of Wands, everyone is fighting to be heard. But guess what? No one is listening. When everybody has a different opinion, but no-one is stopping to hear each other out, conflict and misunderstandings will run rampant." Eli Janin näkökulmasta kevät oli kaoottinen Bojanin ja Jeren välien takia, kaikilla on ollut asiasta eriäviä mielipiteitä ja kukaan ei ole suostunut joustamaan tai kuuntelemaan toisiaan. Koska Sauvojen 5 on ns ryhmäkortti (kuvassa on viisi henkilöä jotka on väittelyn keskellä) oletan että tämä voi myös kuvastaa koko bändiä, joka on Janin mielestä ollut kaaos tilanteessa.

Jatko-kortiksi tähän nostin Kolikkojen Ritarin, joka edustaa määrätietoista henkilöä, hänellä on selkeä päämäärä mielessään ja hän haluaa saavuttaa sen keinolla millä hyvänsä. Kolikko kortit yhdistetään myös rahaan, uraan, työhön, joten kun kortteja tarkastelee yhdessä niin tulee mielikuva, että Jan on nimenomaan toivonut bändin keskittyvän uraansa kevään aikana, koska kyseessä oli heille ainutlaatuinen tilaisuus, mutta Bojanin ja Jeren tilanteen takia bändi ajautui hektiseen kaaokseen eikä pysynyt "suunnitellulla tiellä", ainakin Janin näkökulmasta.

> Vikaksi oli vielä molempien "aftermath" kortit. Jurelle tuli Lanttien 5 käänteisenä. Kortin kuvassa on kaksi henkilöä, jotka istuu keskenään lumimyrskyssä, puhumatta toisilleen, ikäänkuin odottaen jotain. Kortti tarkoittaa, että joku on tarjonnut henkistä tukea toiselle, ei puheilla vaan teoilla, olemalla läsnä. Joten vaikuttaisi siltä, että Jure on jatkanut noiden edellisten korttiensa mukaisesti Bojanin tukemista tekojen eikä sanojen kautta. Kortin odottava tunnelma viittaa siihen, että Bojanin tilanne on tällä hetkellä vähän seisahtunut, mihin Jure on sitten tarjonnut tukea ohjaamalla Bojanin ajatukset muualle.

Janille tuli Miekkojen Lähetti. "Page of Swords suggests that you are exploring a different way of expressing yourself with others and communicating your ideas and opinions." Kortti siis kuvastaa sitä, että Jan on pyrkinyt kommunikoimaan eri tavoilla muiden kanssa ja kehittymään ihmisenä. Etenkin kun Janin edellinen kortti oli Kolikkojen Ritari, eli todella vahva, päättäväinen ja kärkäskin kortti (niinkuin kaikki Ritarit on) niin tämä muutos Ritarista Lähetiksi on todella iso. Nimiensä mukaisesti Ritareilla on kova kuori, kun taas Lähetit on pehmeämpiä ja avoimempia. Kaikissa Jokereissa on siis tuntunut tapahtuvan erilaisia isoja muutoksia viisujen seurauksena, joko heidän keskinäisissä väleissä tai heidän henkilökohtaisessa kehityksessä.

+

Päätin vielä ottaa tarkentavan kortin aiempaan Nacen aftermath kysymykseen, jossa tuli ilmi että hän on yrittänyt jutella Bojanin kanssa tunneasioista (Maljojen 4). Tähän tuli Kolikkojen 2, jonka kuvassa on henkilö joka tasapainottelee, pitäen kahta isoa kolikkoa molemmissa käsissään. Joten tämä viittaisi siihen, että Bojan on puhunut Nacen kanssa jotain, tasapainotellen sen kanssa mitä hän pystyy tai uskaltaa puhua. Tämä ei ole selkeä kyllä tai ei kortti, joten oletan hänen pystyneen avautumaan asioista Nacelle vain tiettyyn pisteeseen asti.
Voi kiitos Tarotar taas mielenkiintoisesta luennasta! Yksi kysymys vaan, eli kun Jurelle tuli lopuksi Lanttien 5 nimenomaan käänteisenä, niin mitä se olisi tarkoittanut jos olisi ollut oikein päin?
 
vierailija
Oi miten kivaa kirjoittelua taas täällä ja ihana Kärtsäri etsinyt Bojanin tarinaa ja reagoinut awww

t. Lilja just kotiutuneena harrastuskuskausmatkalta Ja kyllä, allekirjoitan f*king Carpe Diem

No, jatkan vielä taas tajunnan virtaa, kiitos ja anteeksi..

Tosi ihanasti kirjoititte elämän vaateista, mitä meillä kenelläkin on elämässämme. Tsemppiä jokaiselle! K&B on kyllä ollut yksi pysäytysmerkki ja universumin herätyskello!

Olen koittanut pohtia mitä kaikkea pientä tai isompaa CD elementit olisi omalla kohdallani, mitkä toisi elävänä olemisen tunnetta, heittäytymistä, flowta arjen elämään. Että ulkoinen elämä olisi enemmän sisäistä mielen maisemaa vastaavaa. Toki on tiettyjä arjen raameja, työt jne. Mutta asioita mistä tykkään ja nautin, mitä tarvitsen. Niitä olen taas muistanut ja tunnistanut /tunnustanut itselleni. Olen pöyhinyt pölyjä itsestäni, ja muutama vanha ja ihan uusikin juttu on nyt vireillä.

Harrastusrumbasta: Huh. Meillä on onneksi hyvät vuorot. Koitan itse tehdä jotain kivaa treenien aikana, jos olen harrastuskuskaamassa. Nyt kävin lenkillä ihanissa maisemissa, kuuntelin Jokereita ja fiilistelin. Enkä ota mitään vastuutehtäviä mistään!

Töissä olen harjoitellut rajaamista ja sallivuutta itseäni kohtaan. Olen ollut aina kiltti ja suorittanut ja huolehtinut muista elämän joka alueella ennen itseäni. Nyt en jaksa enää pelätä tätä maailmaa, ja on aika pitää huolta minun sisäisestä lapsesta! Yritän ainakin Mulle se on nyt jotain ihan muuta elähdyttävää työ-koti arkeen, keikkoja on varattuna monta ja pieniä reissuja, uusia juttuja Eri rooleissa oloa myös, välillä vanhempana, välillä pso kanssa, välillä ystävien kanssa, välillä ihan uusissa kuvioissa, välillä yksin vain itselleni ja itseni kanssa. Koska mä haluan ja tarvin monenlaisia juttuja. Voin paremmin jos en ole unissakävelijä.

Tulee taas mieleen tuosta JO porukasta ja kaikesta. En tiedä millaista se olisi puutarhurisporukalla päästää nämä villikot irti Mutta luulen, että aika kuumaa menoa! Oltaisiin todella ansaittu crazy party bileet K&B&JO pojat kanssa kaiken tän manifestoinnin jälkeen Jos se Eurojackpot osuu, niin järkätään meille Ruotsin malliin! Ja Logomon The Pikkujoulut taitaa olla jo puutarhurien varaama, nyt kaikki loputkin ostamaan sinne liput
Minä lupaan täten, että jos Eurojackpotissa päävoitto osuu kohdalle, niin tarjoan puutarhureille JO taikka Käärijä -yksityiskeikan. Tämä on aito lupaus. Olette kaikki sen ansainneet!
 
vierailija
Kiitokset taas Tarottarelle 💚 Ihanaa kuulla että Bojanilla on ainakin Jure ja Nace lähettyvillään (jotka siis tietää jotain sata varmaksi) Toivottavasti hän on pystynyt puhumaan Nacelle edes jonkun verran eikä haudo asioita sisällään. Olen myös ollut huomaavinani että Bojan ja Jure halailisi keikoilla nykyään enemmän kuin ennen? Symppistä jos pojat on tällä tavalla lähentyny toisiaan 💚
 
vierailija
Kiitos luennasta Tarotar, ja kiitokset myös Energiamammalle. <3 Herää kysymys, onkohan B pystynyt puhumaan tunteistaan K:ta kohtaan kenellekään, vai onko pyöritellyt niitä vain itsekseen. Nace on siis yrittänyt ottaa asiaa puheeksi, mutta varjoon jää, kuinka syvällisesti Bojan on avautunut. Jure on saanut vahingossa tietoonsa jotakin, mutta osoittanut tukeaan teoilla, ei sanoin. Jos Jure on kokenut tarvetta osoittaa tukeaan, voidaanko tulkita että on ollut jokin tilanne, jossa Bojan olisi ollut alamaissa/epävarma? Vai olisiko Jure voinut esim. nähdä suukottelua ja osoittanut jotenkin, että se on hänelle ihan ok? Voidaanko siis tietää onko tuo tuen osoitus ollut seurausta Bojanin negatiivisesta vai positiivisesta olotilasta/tapahtumasta?

Tämä on kyllä mielenkiintoista. Nyt minua kyllä kiinnostaisi tietää esimerkiksi Matin suhtautuminen K/B:hen, varsinkin kun hän itse nosti 'bromancen' esiin myös siitä tuoreessa Viisu-podcastissa. :)
 
vierailija
Tulin postaamaan uusimpien energialuentojen tulokset ja täällä olikin uutta Tarot-kamaa, kiva sattuma! Kiitos! Olen sen verran väsynyt että pureskelen noita myöhemmin, mutta tässä omat fiilikseni tällä hetkellä.

Bojanilla ei nyt löydy mitään merkittäviä energiatukoksia. Sen sijaan Jeren jo selvästi helpottunut kurkkutukos tuntuu uudelleen vahvistuneen hieman. Ja kun yritin sitä kevyesti vähän höllätä, mivulle välittyi selkeä tunne siitä, tukos ei ole valmis lähtemään kokonaan, koska Jeren identiteetti on niin vahvasti kiinni siinä. (Ja en siis tarkoita identiteetillä, että tämän tarvitsee liittyä esim. seks. suuntautumiseen, vaan vaikkapa Jeren identiteettiin voisi kuulua, ettei ylipäätään ilmaise tarpeitaan tai sano ei turhan vahvasti.)

Nämä eivät varmaan liity noihin tämänkertaisiin Tarot-juttuihin, mutta onpahan sanottu..

-energiamamma
Kiitos päivityksestä! Mä en itse ole varsinaisesti noissa energiajutuissa sisällä, siis en ole energiahoitaja, mutta jostain eetteristä mäkin oon aistinut noita Jeren energioita ihan samansuuntaisesti kuin sinäkin. Siksi toi oli erityisen kiinnostavaa kuulla sulta, että se tilanne on ottanut vähän takapakkia, kun oon itse vaan jotenkin saanut saman fiiliksen ihan viime päivinä. Oon se jolla on ollut tosi voimakas omakohtainen kokemus energiahoidoista hoidettavan roolissa, ja mä uskon näihin tän puolen asioihin siksi täysin.
 

Yhteistyössä